לאחר חמש שנים אושר פטנט של גוגל למעקב עכבר

איתי ברנר

פטנט של גוגל שהוגש כבר בשנת 2005 אושר בתחילת יולי. הפטנט מאפשר לעקוב אחרי מיקום העכבר של הגולש בדפי התוצאות של גוגל וכמובן גם על גבי הפרסומות המוצגות בהם.

המחשבה העומדת מאחורי הפטנט היא שרוב הגולשים מזיזים את סימן העכבר לשטח המסך שנראה הכי רלוונטי עבורם. גם למשך הזמן בו הסמן נמצא במקום מסוים ישנה חשיבות מכיוון שהגולשים נוטים להזיז את סמן העכבר בחזרה רק כאשר דעתם מוסחת לאזור אחר של הדף.

כאשר עוקבים רק אחרי לחיצות , יכול להיווצר מצב בו גולש מקבל את המידע שהוא מחפש כבר בדף התוצאות ולכן דף שאינו נראה רלוונטי מכיוון שלא נכנסו אליו, יכול להיות בעצם רלוונטי מאוד.

מכיוון שהפטנט הוגש לפני זמן רב יחסית, יתכן מאוד כי גוגל כבר משתמשת בו בפועל או בשיטה דומה אחרת . לדוגמה, עד לפני מספר שנים, כל המידע הלא טקסטואלי (כמו למשל תמונות וגרפים) הופיע בחלקו העליון של עמוד התוצאות. כיום חלקו נמצא בתוך טווח התוצאות עצמן. גם מיקום הפרסומות השתנה במשך השנים ולמעשה התקרב יותר לתוצאות האורגניות.

> בחזרה לארכיון החדשות

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
10 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שי משען
89603
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
88201
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
87921
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
66840
קידום אתרים
ירון אחר
64963
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
37
מדיה חברתית
מיטל אור
77
קידום אתרים
מיטל אור
75
קידום אתרים
מיטל אור
59
מדיה חברתית
מיטל אור
56
שיווק דיגיטלי
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
10
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x