גוגל בוחנת שיטה חדשה לדיווח על הצעות פוגעניות של ההשלמה האוטומטית

דפנה בן יהושע
חדשות קידום אתרים

לידיעה המקורית ב-Search Engine Land

השלמה אוטומטית של טקסט היא טכנולוגיה יעילה מחד ובעלת פוטנציאל להסתבכות רצינית מאידך. לכל אחד מאיתנו יצא להתחיל חיפוש תמים בגוגל רק כדי שפונקציית ההשלמה האוטומטית של מנוע החיפוש, ה-Autocomplete, תציע לנו להשלים אותו לצירוף מילים מוזר במקרה הטוב ומזעזע במקרה הרע.

אך כעת גוגל בוחנת דרך חדשה ופשוטה יותר בה גולשים יוכלו לדווח על הצעות פוגעניות בהן הם נתקלים ב-Autocomplete. ביום חמישי האחרון, ה-9/2, אתר Search Engine Land דיווח כי החברה מבצעת את הבדיקה בקרב קבוצה מצומצמת של משתמשי גוגל, במטרה לשחרר אותה לכל המשתמשים בעולם בקרוב.

לדווח כבר תוך כדי החיפוש

האופציה לדיווח תופיע כנראה ישר מתחת לשדה החיפוש, כפי שניתן לראות בתמונה ששיתפה גוגל – שימו לב למילים “Report offensive query” מצד ימין למטה:

google-autocomplete-report-offense

לדברי גוגל, לא בטוח שהגרסה הסופית תיראה כך, אבל ניתן להבין מהתמונה את הרעיון הכללי.

המהלך הזה מגיע מעט אחרי שבדצמבר האחרון כתבה ב-Observer (שקיבלה מאז קרוב ל-87,000 שיתופים) חשפה שה-Autocomplete מציע את ההשלמות הפוגעניות הבאות:
are Jews evil
are women evil
are Muslims bad
ואף מפנה את הגולשים אל אתרים המסיתים נגד הקבוצות האמורות או אתרי תוכן כוזב (false content) כפי שניתן לראות בתוצאות הראשונות שמוצגות בחיפוש, בצילום המסך מהכתבה:

are women evil results
בעקבות החשיפה גוגל מיהרה להסיר חלק מהצעות אלה מההשלמה האוטומטית והצהירה שהתוצאות לא משקפות את דעותיה ואמונותיה של החברה, אשר מקפידה לשים דגש על מגוון של דעות, רעיונות ותרבויות. עוד אמרה אז כי היא עושה כמיטב יכולתה למנוע את הופעתם של ביטויים פוגעניים כדוגמת פורנוגרפיה ומילות שנאה, באמצעות שיפור מתמיד של האלגוריתם.

גוגל: אנחנו מנסים להציף יותר תוכן איכותי ואמין ברשת

זה לא שעד כה לא היה ניתן לדווח על הצעות פוגעניות של ההשלמה האוטומטית, אך התהליך היה מסובך יותר ודרש נבירה בעמודי התמיכה של גוגל עד להגעה אל טופס הדיווח. השיטה החדשה תהפוך את האפשרות לדווח לבולטת לעין ומיידית, מה שסביר להניח שיוביל למספר גבוה יותר של דיווחים.

דובר של גוגל אימת את הדברים בהצהרה ששיתף עם Search Engine Land:

“ההצעות של Autocomplete מבוססות על חיפושים קודמים של משתמשים מרחבי העולם. המשמעות של כך היא שלעתים הביטויים המופיעים בהצעות הם לא צפויים או פוגעניים. בימים אלה אנחנו עובדים על שיפורים באלגוריתם שלנו שיעזרו להציף יותר תוכן איכותי ואמין ברשת. בנוסף, אנחנו מבצעים ניסיונות עם פיצ’ר חדש שמאפשר לאנשים לדווח על הצעות פוגעניות שעולות בחיפוש. אנחנו עובדים על הכנסת משוב כזה לאלגוריתמים שלנו, ואנחנו מקווים לשחרר אותו בצורה רחבה יותר עם הזמן. ה-Autocomplete אינו מדע מדויק ואנחנו עובדים כל העת על מנת לשפרו.”

מהלך חכם או מיותר?

ועכשיו הבמה שלכם. מה אתם חושבים על המהלך הזה של גוגל? האם בכלל יש טעם להיאבק בכל הביטויים הפוגעניים שצצים – הרי 15 אחוזים מהחיפושים בגוגל מדי יום הם חדשים לחלוטין? או להיפך, דווקא בגלל שגוגל הפכה לגורם משמעותי כל כך בחיינו אליו אנחנו פונים בכל שאלה ועושים בו הרבה שימושים מעבר לכך – עליה לגלות אחריות ולעשות את מירב המאמצים למנוע מקרים כאלה? שתפו אותנו בתגובות!

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
היי, אני דפנה. במקור יש לי בכלל תואר שני בביולוגיה, אבל אחרי שפרשתי מהאקדמיה והתנסיתי במגוון תחומים, הבנתי שמה שאני רוצה לעשות זה לכתוב. בשנים האחרונות עסקתי בתרגום, כתיבה ועריכה, והיום אני מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה. אני כותבת על שיווק דיגיטלי, רשתות חברתיות, אסטרטגיות שיווקיות ובעצם – כל מה שקשור לשיווק ולאינטרנט. בקיצור, רוב היום הראש שלי תקוע במסך, אבל אני נהנית מזה!
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שי משען
89520
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
88151
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
87871
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
66787
קידום אתרים
ירון אחר
64860
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
38
קידום אתרים
מיטל אור
105
קידום אתרים
מיטל אור
59
מדיה חברתית
מיטל אור
72
קידום אתרים
מיטל אור
62
מדיה חברתית
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
3
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x