41 הנחיות גוגל שבוודאות משפיעות על קידום אתרים

דפנה בן יהושע

אם אתם בעלי עסק ויש לכם אתר, אתם בוודאי מחפשים כל העת את הדרכים האולטימטיביות לקדם אותו אל ראש רשימת התוצאות בגוגל. הרשת מלאה מאמרים, סרטונים ו-ebooks עם טיפים שונים בנוגע לקידום, של אנשי מקצוע מומחים יותר או פחות ומקדמים חובבים. כפי שאנחנו תמיד מציינים בשיעור הראשון של קורס קידום אתרים AskPavel Academy – לעתים קשה לברור בין כל המידע הזה כדי למצוא את העצות המועילות באמת, לכן מומלץ לקחת כל המלצה בערבון מוגבל ולבדוק בעצמכם כל דבר. מה גם שבמקרים רבים המידע כבר לא רלוונטי, מאחר שנכתב לפני שנה או אפילו לפני כמה חודשים, ומאז גוגל כבר הספיקה לעדכן את האלגוריתם שלה.

למרות שיש לא מעט טיפים מצוינים ברשת, אף אחד לא באמת יודע איך האלגוריתם של גוגל עובד והחברה עצמה לא מרבה לשתף את הדרכים בהם אתרים יכולים להשפיע על טיב הדירוג שלהם. עם זאת, יש לגוגל מסמך הנחיות למנהלי אתרים בו היא מציינת מספר הנחיות כלליות שיכולות לעזור לבעלי אתרים להבין מהם הדברים הבסיסיים שכדאי שיעשו כדי להעלות את הסיכויים שלהם להיות בראש רשימת תוצאות החיפוש, כמו גם מאלו פעולות כדאי להם להימנע. לנוחיותכם, אנו מספקים כאן את הרשימה המלאה בצירוף פירוט ודוגמאות איפה שצריך.

ההנחיות של גוגל למנהלי אתרים

  1. יש להקפיד מלכתחילה ליצור עמודים המיועדים למשתמשים ולא למנועי חיפוש, כלומר עמודים שהחשיבה מאחוריהם היא קודם כל מה יעזור למשתמשים, מה יענה על הצרכים שלהם ומה יהיה נוח עבורם; ולא לבצע התאמות או טריקים באתר ש”אמורים להיות טובים למנועי החיפוש”. כלל האצבע הוא שככל שהופכים את האתר לטוב יותר למשתמשים עצמם (מבחינת מבנה, תכנים, קישורים, מהירות טעינה וכו’) – כך הוא ידורג גבוה יותר במנועי החיפוש.
  2. האתר צריך להיות שימושי לגולשים ועשיר במידע, ועל העמודים לתאר באופן מדויק וברור את התוכן שלכם (בהקשר הזה פרסמנומדריך שמסביר איך לעשות אופטימיזציה ספציפית למאמרים).
  3. יש לחשוב אלו מילים עשויים להקליד המשתמשים כדי למצוא את העמודים באתר, ולדאוג לכך שמילים אלה באמת יופיעו באתר שלכם. למציאת מילים אלה ניתן להשתמש בכלים כמו גוגל אדוורדס.
  4. כדי לגרום לאתר שלכם לבלוט על פני האתרים המתחרים בתחום, יש לחשוב מה הופך אותו לייחודי, מעניין או בעל ערך. את הדברים האלה יש להדגיש בתגית המטא דסקריפשן והטייטל של עמוד הבית, כי אלה הדברים הראשונים שהגולש יראה כאשר עמוד הבית יוצג בתוצאות החיפוש, והם עשויים לגרום לו להקליק (ושיעור ההקלקה משפיע על הדירוגים של האתר). לחלופין, או בנוסף, ניתן לציין דברים אלה בתוכן של עמוד הבית, כי אז הגולש עשוי להתעכב בעמוד זמן רב יותר (זמן השהייה בעמודים משפיע גם הוא על הדירוגים).
  5. יש לבנות את האתר בצורה בה ההיגיון מאחורי ההיררכיה של העמודים יהיה ברור.
  6. אם משתמשים במערכת לניהול תוכן (CMS) כדוגמת וורדפרס או וויקס, יש לוודא שהיא יוצרת עמודים וקישורים שגוגל יכול לסרוק.
  7. במידה שהאתר מכיל יותר מעמוד אחד, יש לוודא שאל כל עמוד מובילים קישורים מעמוד אחר שאותו ניתן למצוא בגוגל; הקישורים צריכים להכיל טקסט שרלוונטי לעמוד אליו הם מפנים. לדוגמא, קישור מתאים לעמוד “צור קשר” יכול להיות ליצירת קשר.
  8. בכל עמוד באתר יש להקפיד על מספר סביר של קישורים (לא יותר מכמה אלפים).
  9. יש לוודא שכל הקישורים באתר מובילים אל עמודי אינטרנט פעילים ולהשתמש בקוד HTML תקין.
  10. יש לוודא שמאפייני alt (המתארים את התכנים של קבצי תמונה ומופיעים במקרה שתמונה לא יכולה להיות מוצגת) ורכיבי
נכתב על ידי
היי, אני דפנה. במקור יש לי בכלל תואר שני בביולוגיה, אבל אחרי שפרשתי מהאקדמיה והתנסיתי במגוון תחומים, הבנתי שמה שאני רוצה לעשות זה לכתוב. בשנים האחרונות עסקתי בתרגום, כתיבה ועריכה, והיום אני מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה. אני כותבת על שיווק דיגיטלי, רשתות חברתיות, אסטרטגיות שיווקיות ובעצם – כל מה שקשור לשיווק ולאינטרנט. בקיצור, רוב היום הראש שלי תקוע במסך, אבל אני נהנית מזה!
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.