האם דפי המתכונים הפכו לארוכים מדי?

מיטל אור
גוגל מקבלת תלונות על כך שדפי המתכונים הפכו לארוכים מדי ועכשיו, ג'ון מולר מציע פתרון תמציתי שעשוי לעבוד עבור היוצרים והגולשים.
דפי המתכונים הפכו לארוכים מדי

במהלך שיחת הנגאוט עם ג’ון מולר מגוגל, בלוגר אוכל העלה את השאלה על השלכות SEO בכתיבת מספר מקטעי תוכן על אותו המתכון.

הפרדת חלקי הדף למספר תכנים

השאלה שהופנתה למולר נגעה לאסטרטגיה הטובה ביותר לכתיבת והצגת מתכונים. מולר מאמין כי שיש להפריד מתכונים ארוכים למספר מאמרים. בעמוד אחד יש להתמקד במתכון ויש להפריד את התוכן התומך לדפים אחרים. זו ההמלצה שלו למבנה תוכן שיהיה מצוין עבור הגולשים.

התשובה מבוססת על משוב שמולר שומע לא פעם מאנשים כשאלו אומרים שישנו יותר מדי תוכן בדפי המתכונים וזאת לפני שמגיעים למתכון עצמו. מבחינת נקודת המבט של גוגל, זה יהיה בסדר “לפרק” את התוכן ופרסם אותו על פני מספר דפים.

מולר אומר כי מנקודת המבט של גוגל, חלוקה למספר דפים לא תהיה בעייתית. הוא בעצמו שומע תלונות מאנשים שהרגישו לא פעם כי המתכונים ברשת ארוכים מדי וכי “אין להם זמן להסתכל על סיפור החיים של הכותבים ולעבור על כל העמוד, הם באמת רוצים רק את המתכון”.

המלצה: הדרך להפריד את חלקי המתכון

מולר ציין בשיחה כי אם ניתן להפריד את החלקים המופיעים בדף ולהתמקד במתכון עצמו, יש לעשות זאת. הוא הציע להפריד חלק מהשאלות שעולות בנוגע למתכון לדף נפרד והתייחס לכך שהסיפור יכול גם כן להופיע בדף אחר. מבחינת נקודת המבט של הגולש, הפרדה זו יכולה להיות מוצלחת.

האתגר למעשה הוא לאזן את הדפים הבודדים ולגרום לכל אחד להיות חזק. ככל שיתפרסמו יותר מאמרים על אותו המתכון, כך מילת המפתח תהיה “מדוללת” ואחת הדרכים לחזק עמוד אחד על פני האחר היא לדאוג לקישורים מתאימים באתר. הקישורים יתנו לגוגל סימן ברור לגבי איזה מתוך העמודים הוא החשוב ביותר.

לצפייה בתשובתו של ג’ון מולר, החל מדקה 40:33

המשימה היא למצוא את האיזון

על פי מולר, זה לא בהכרח פשוט למצוא את האיזון הנכון. ההפרדה בין הדפים עלולה ליצור אתגר חדש של קביעת חוזק הדף המשמעותי ביותר. פיצול הדפים עשוי להיות מאתגר וחשוב לתת ערך בכל עמוד שמופיע באתר.

פיצול הדפים עשוי להוביל לדפים דלילים, אך הגדרה נכונה שלהם, יצירת קישורים פנימיים טובים והקפדה על כך שהתוכן העיקרי באתר יהיה המתכון עצמו, צפויים להוביל לכך שגם גוגל תוכל להתמקד במתכון. מולר ציין כי אם מישהו מחפש מידע שנמצא בחלק של השאלות הנפוצות של המתכון, דף השאלות הנפוצות יוכל גם כן להופיע בתוצאות החיפוש.

שתפו:
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
233
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
261
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
179
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
107371
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
101966
מדיה חברתית
דנה רוזן
83011
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.