למה "מציירים Google" הוא צעד שיווקי חכם במיוחד? | בלוג קידום אתרים
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » למה "מציירים Google" הוא צעד שיווקי חכם במיוחד?

למה "מציירים Google" הוא צעד שיווקי חכם במיוחד?

אחת היוזמות האחרונות, מבית ענקית החיפוש היא –
תחרות ציור הלוגו של גוגל,ישראל שלי - תחרות הציור של גוגל לרגל חגיגות 60 למדינת ישראל.
במסגרת התחרות, על המועמד לשפץ את הלוגו הקיים של גוגל באופן מקורי ויצירתי. שלבי השיפוט הינם: בחירת 40 הציורים המוצלחים ביותר ע"י צוות השופטים, לאחר מכן הגולשים יבחרו מתוכם את 4 המוצלחים ולבסוף – רק אחד מתוכם יזכה. את הפרס לזוכה יעניק דניס וואנג (המאייר הרשמי של Google).

בין אם הפרויקט נעשה מתוך תכנון קפדני ובין אם מדובר ביוזמה קהילתית תמימה – מדובר בצעד שיווקי חכם במיוחד!
מאז היווסדה, גוגל מתיימרת להחזיק בשוק החיפוש באינטרנט, תוך ביסוס תדמיתה בקרב מחפשי המידע. בפועל, היא עושה את זה על הצד הטוב ביותר וזו רק עוד דוגמא לכך. אני אסביר.

ביסוס מותג בקרב קהל יעד פוטנציאלי

מדוע תחרות הציורים הזו פתוחה דווקא בפני תלמידי בית ספר?
למה הפרויקט בשיתוף פעולה עם ערוץ הילדים? ואף קיבל חשיפה משמעותית בעמוד הבית שלהם:

מציירים גוגל בדף הבית של ערוץ 6

גם אני שאלתי את עצמי שאלות אלו.
אלא מסתבר שמאחורי תחרות מאתגרת, יצירתית וייחודית עומד גם ערך מוסף עצום – קידום המותג "גוגל" בקרב ילדים. לכאורה נראה כי ילדים אינם קהל היעד הפוטנציאלי של גוגל, אך למעשה, בתור משתמשי המחר – הם דווקא כן!

בסופו של יום, גוגל מתיימר לתת למפרסמים שלו את השירות הממוקד ביותר – פרסומת מפולחות קהל יעד (אני מדבר על הקישורים הממומנים כמובן). הרי תסכימו איתי שהסיכויי שילד יקליק על מודעת גוגל אדוורדס כלשהי והעניין יוביל להמרה, הוא קטן יותר מאשר גולש מבוגר יותר. מבחינת המפרסם, כאשר מדובר ביעדים של המרות כספיות (קניית מוצר כלשהו, תרומות, רכישת מנויי וכו'…), הוא היה "מעדיף" כי אדם מבוגר, שבאפשרותו לשלם, יהיה זה שיקליק על הפרסומת. כמובן אני לא מדבר על המקרים בהם המפרסם דווקא כן רוצה לפנות לאוכלוסיית ילדים במכוון.

אבל, שום דבר לא נעשה סתם וכאן מגיעה התועלת של גוגל בכל העניין.
אם קהל יעד צעיר (ילדים) ייחשף לתועלות ולעצם הקיום של גוגל כמנוע החיפוש הפופולרי ביותר, בשלביהם הראשוניים- הרי סביר שאת חיפושיהם העתידיים יבצעו בגוגל. ואז הם כנראה כן יבצעו המרות ובכך ישרתו את המערכת כנדרש. כמובן שאני בכלל לא מדבר על היצירתיות שברעיון (עיצוב מחודש ללוגו), חשיבה מחוץ לקופסא שכזו כבר הוכיחה את עצמה בעבר לא פעם. כך שבמקרה הזה אני כלל לא מופתע – סך הכל טופח להוגי הרעיון על השכם ! 🙂

למרות שציינתי בתחילת הפוסט, מן הראוי להדגיש שוב כי מדובר כאן בהשערה וניתוח אישי שלי לכל עניין התחרות הזו וייתכן שכלל לא נעשתה מהשיכולים הללו.

אודות פבל ישראלסקי

פבל ישראלסקי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד של סרבולה - חברת כתיבת תוכן ומייעץ בקידום אתרים אורגני (SEO) בזירות תחרותיות בארץ ובחו"ל במסגרת חברת אלפיניסט 301 שיווק דיגיטלי.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

שינויים ב-No Follow, רכישה ישירה בפייסבוק, איסור פרסום חדש בגוגל ועוד

גוגל משנה את ההתייחסות ל-No follow אחרי יותר מ-15 שנים בהן קיימת תגית No follow ...

5 תגובות

  1. טוב זה ידוע שגוגל תמיד חושבים לטווח הארוך. הרי לא סביר שהם ייזמו את התחרות אך ורק כדי לקבל רעיונות לעיצוב הלוגו, אני מאמין שהם מספיק יצירתיים בעצמם.

  2. היי פבל
    יש לך אתר מאוד מעניין
    אם תשפר את העיצוב וקצת תתכנן את האתר שיהיה יותר נקי עיצובית אני חושב שתוכל להכפיל את כמות הכניסות.
    אני אהבתי 🙂
    בהצלחה

  3. פבל ישראלסקי

    תודה אילן!
    בדיוק על זה אני עובד בימים אלו 🙂

  4. מהלך נבון

  5. מהלך חכם , הם מגדילים את הקהל של הגולשים שלהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים