למה “מציירים Google” הוא צעד שיווקי חכם במיוחד?

פבל ישראלסקי

אחת היוזמות האחרונות, מבית ענקית החיפוש היא –
תחרות ציור הלוגו של גוגל,ישראל שלי - תחרות הציור של גוגל לרגל חגיגות 60 למדינת ישראל.
במסגרת התחרות, על המועמד לשפץ את הלוגו הקיים של גוגל באופן מקורי ויצירתי. שלבי השיפוט הינם: בחירת 40 הציורים המוצלחים ביותר ע”י צוות השופטים, לאחר מכן הגולשים יבחרו מתוכם את 4 המוצלחים ולבסוף – רק אחד מתוכם יזכה. את הפרס לזוכה יעניק דניס וואנג (המאייר הרשמי של Google).

בין אם הפרויקט נעשה מתוך תכנון קפדני ובין אם מדובר ביוזמה קהילתית תמימה – מדובר בצעד שיווקי חכם במיוחד!
מאז היווסדה, גוגל מתיימרת להחזיק בשוק החיפוש באינטרנט, תוך ביסוס תדמיתה בקרב מחפשי המידע. בפועל, היא עושה את זה על הצד הטוב ביותר וזו רק עוד דוגמא לכך. אני אסביר.

ביסוס מותג בקרב קהל יעד פוטנציאלי

מדוע תחרות הציורים הזו פתוחה דווקא בפני תלמידי בית ספר?
למה הפרויקט בשיתוף פעולה עם ערוץ הילדים? ואף קיבל חשיפה משמעותית בעמוד הבית שלהם:

מציירים גוגל בדף הבית של ערוץ 6

גם אני שאלתי את עצמי שאלות אלו.
אלא מסתבר שמאחורי תחרות מאתגרת, יצירתית וייחודית עומד גם ערך מוסף עצום – קידום המותג “גוגל” בקרב ילדים. לכאורה נראה כי ילדים אינם קהל היעד הפוטנציאלי של גוגל, אך למעשה, בתור משתמשי המחר – הם דווקא כן!

בסופו של יום, גוגל מתיימר לתת למפרסמים שלו את השירות הממוקד ביותר – פרסומת מפולחות קהל יעד (אני מדבר על הקישורים הממומנים כמובן). הרי תסכימו איתי שהסיכויי שילד יקליק על מודעת גוגל אדוורדס כלשהי והעניין יוביל להמרה, הוא קטן יותר מאשר גולש מבוגר יותר. מבחינת המפרסם, כאשר מדובר ביעדים של המרות כספיות (קניית מוצר כלשהו, תרומות, רכישת מנויי וכו’…), הוא היה “מעדיף” כי אדם מבוגר, שבאפשרותו לשלם, יהיה זה שיקליק על הפרסומת. כמובן אני לא מדבר על המקרים בהם המפרסם דווקא כן רוצה לפנות לאוכלוסיית ילדים במכוון.

אבל, שום דבר לא נעשה סתם וכאן מגיעה התועלת של גוגל בכל העניין.
אם קהל יעד צעיר (ילדים) ייחשף לתועלות ולעצם הקיום של גוגל כמנוע החיפוש הפופולרי ביותר, בשלביהם הראשוניים- הרי סביר שאת חיפושיהם העתידיים יבצעו בגוגל. ואז הם כנראה כן יבצעו המרות ובכך ישרתו את המערכת כנדרש. כמובן שאני בכלל לא מדבר על היצירתיות שברעיון (עיצוב מחודש ללוגו), חשיבה מחוץ לקופסא שכזו כבר הוכיחה את עצמה בעבר לא פעם. כך שבמקרה הזה אני כלל לא מופתע – סך הכל טופח להוגי הרעיון על השכם ! 🙂

למרות שציינתי בתחילת הפוסט, מן הראוי להדגיש שוב כי מדובר כאן בהשערה וניתוח אישי שלי לכל עניין התחרות הזו וייתכן שכלל לא נעשתה מהשיכולים הללו.

תגיות רלוונטיות: מציירים גוגלשירותי גוגל
שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של קבוצת אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO ו-PPC וסושיאל.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שי משען
89859
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
88805
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
88287
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
66916
קידום אתרים
ירון אחר
65144
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
40
קידום אתרים
מיטל אור
55
מדיה חברתית
מיטל אור
60
קידום אתרים
אורלי משאט
103
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
48
קידום אתרים
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
5
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x