מי היה מאמין: גוגל השקיעו מיליוני דולרים בתוכנת SEO

פבל ישראלסקי

השבוע Techcrunch דיווח כי קרן הון הסיכון סקויה, חברת ה-CRM המובילה בעולם Salesforce ותחזיקו חזק – גוגל בכבודם ובעצמם, השקיעו 32 מליון דולר בחברת Hubspot.

התוכנה של Hubspot מסייעת לבעלי אתרים להגדיל את הטראפיק (וכתוצאה מכך הכנסות) מערוצי שיווק באינטרנט, כאשר המרכזי הוא SEO. כן כן, גוגל שמה את חותם הכשרות שלה על תוכנה שמסייעת לשפר את הדירוגים בחיפוש האורגני שלה – רק לי זה לא מסתדר? 🙂

החברה פיתחה סט כלים שימושיים שמטרתם לסייע לבעלי אתרים למקסם את התוצאות העיסקיות שלהם באינטרנט. בארגז הכלים אפשר למצוא: תוכנת סטטיסטיקה בדומה לגוגל אנליטיקס, מערכת CMS לניהול ואופטימיזציה של תוכן, פלטפורמת בלוגינג בדומה לבלוגר\וורדפרס וכלים נוספים לשיסייעו בשיפור ה-SEO של האתר.

“השיווק החדש” = Inbound Marketing

Hubspot היא למעשה תוכנת ה- Inbound Marketing הראשונה בעולם ובריאן האליגן (המייסד והמנכ”ל המשותף של החברה) טוען שהוא האדם הראשון שהטביע את המונח Inbound Marketing. הקונספט של האסטרטגיה הזו הוא פשוט – אם חברה כלשהי רוצה להגיע ללקוח פוטנציאלי, עליה להימצא על ידו בעת חיפושים שהוא עושה באינטרנט (מנועי חיפוש, רשתות חברתיות, בלוגים וכו’). כלומר השליטה נמצאת בידי הלקוח ולא בידי החברה. זאת בניגוד מוחלט ל- Outbound Marketing (“השיווק הישן” כפי שבריאן קורא לזה), שמבוסס על עקרון הפוך לגמרי – החברה דוחפת את עצמה ללקוח כאשר הוא לא בהכרח מעוניין בזאת ואין לו שליטה על כך (לדוגמא דיוור אלקטרוני, טלמרקטינג, פרסום מודפס וכו’).

למה ההשקעה הזו מעניינת במיוחד ואיפה הסתירה?

ראנד פישקין, המנכ”ל של SEOmoz טוען שגוגל החליטו להשקיע בחברת Inbound Marketing כי לדעתם זה הדבר הבא בעולם השיווק באינטרנט. ואיך הם יכולים להיות כל כך בטוחים בכך? פשוט כי יש יש להם הרבה מאד מידע על מקורות הטראפיק וההמרות באינטרנט ולכן הם יכולים לאמת זאת מול מסדי הנתונים שלהם בקלות. והבחירה ב- Hubspot הייתה בגלל קצב החדירה והצמיחה האדיר שלה:

נתח שוק ונתוני הצמיחה של Hubspot

למרות ההסבר המשכנע, לי באופן אישי עדיין יש כמה סימני שאלה.

הרי אם נפשט את זה, גוגל השקיעה כסף בחברה שמסייעת לאתרים למקסם את הטראפיק שלהם מהתוצאות האורגניות בגוגל. אבל האם זה לא לירות לעצמם ברגל? הרי מקור ההכנסה העיקרי של גוגל זה הפרסום הממומן ויש לה אינטרסים מובהקים לעודד מפרסמים להשקיע באפיק הזה. אם כך, כיצד ייתכן שהיא נותנת יד לחברה שמטרתה למזער את ההשקעה של העסקים באפיק הממומן ולהתמקד באורגני?

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של קבוצת אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO ו-PPC וסושיאל.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
16 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שי משען
89826
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
88778
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
88265
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
66900
קידום אתרים
ירון אחר
65096
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
30
קידום אתרים
מיטל אור
25
קידום אתרים
מיטל אור
58
קידום אתרים
מיטל אור
63
מדיה חברתית
מיטל אור
53
קידום אתרים
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
16
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x