מי היה מאמין: גוגל השקיעו מיליוני דולרים בתוכנת SEO | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » מי היה מאמין: גוגל השקיעו מיליוני דולרים בתוכנת SEO

מי היה מאמין: גוגל השקיעו מיליוני דולרים בתוכנת SEO

השבוע Techcrunch דיווח כי קרן הון הסיכון סקויה, חברת ה-CRM המובילה בעולם Salesforce ותחזיקו חזק – גוגל בכבודם ובעצמם, השקיעו 32 מליון דולר בחברת Hubspot.

התוכנה של Hubspot מסייעת לבעלי אתרים להגדיל את הטראפיק (וכתוצאה מכך הכנסות) מערוצי שיווק באינטרנט, כאשר המרכזי הוא SEO. כן כן, גוגל שמה את חותם הכשרות שלה על תוכנה שמסייעת לשפר את הדירוגים בחיפוש האורגני שלה – רק לי זה לא מסתדר? 🙂

החברה פיתחה סט כלים שימושיים שמטרתם לסייע לבעלי אתרים למקסם את התוצאות העיסקיות שלהם באינטרנט. בארגז הכלים אפשר למצוא: תוכנת סטטיסטיקה בדומה לגוגל אנליטיקס, מערכת CMS לניהול ואופטימיזציה של תוכן, פלטפורמת בלוגינג בדומה לבלוגר\וורדפרס וכלים נוספים לשיסייעו בשיפור ה-SEO של האתר.

"השיווק החדש" = Inbound Marketing

Hubspot היא למעשה תוכנת ה- Inbound Marketing הראשונה בעולם ובריאן האליגן (המייסד והמנכ"ל המשותף של החברה) טוען שהוא האדם הראשון שהטביע את המונח Inbound Marketing. הקונספט של האסטרטגיה הזו הוא פשוט – אם חברה כלשהי רוצה להגיע ללקוח פוטנציאלי, עליה להימצא על ידו בעת חיפושים שהוא עושה באינטרנט (מנועי חיפוש, רשתות חברתיות, בלוגים וכו'). כלומר השליטה נמצאת בידי הלקוח ולא בידי החברה. זאת בניגוד מוחלט ל- Outbound Marketing ("השיווק הישן" כפי שבריאן קורא לזה), שמבוסס על עקרון הפוך לגמרי – החברה דוחפת את עצמה ללקוח כאשר הוא לא בהכרח מעוניין בזאת ואין לו שליטה על כך (לדוגמא דיוור אלקטרוני, טלמרקטינג, פרסום מודפס וכו').

למה ההשקעה הזו מעניינת במיוחד ואיפה הסתירה?

ראנד פישקין, המנכ"ל של SEOmoz טוען שגוגל החליטו להשקיע בחברת Inbound Marketing כי לדעתם זה הדבר הבא בעולם השיווק באינטרנט. ואיך הם יכולים להיות כל כך בטוחים בכך? פשוט כי יש יש להם הרבה מאד מידע על מקורות הטראפיק וההמרות באינטרנט ולכן הם יכולים לאמת זאת מול מסדי הנתונים שלהם בקלות. והבחירה ב- Hubspot הייתה בגלל קצב החדירה והצמיחה האדיר שלה:

נתח שוק ונתוני הצמיחה של Hubspot

למרות ההסבר המשכנע, לי באופן אישי עדיין יש כמה סימני שאלה.

הרי אם נפשט את זה, גוגל השקיעה כסף בחברה שמסייעת לאתרים למקסם את הטראפיק שלהם מהתוצאות האורגניות בגוגל. אבל האם זה לא לירות לעצמם ברגל? הרי מקור ההכנסה העיקרי של גוגל זה הפרסום הממומן ויש לה אינטרסים מובהקים לעודד מפרסמים להשקיע באפיק הזה. אם כך, כיצד ייתכן שהיא נותנת יד לחברה שמטרתה למזער את ההשקעה של העסקים באפיק הממומן ולהתמקד באורגני?

אודות פבל ישראלסקי

פבל ישראלסקי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד של סרבולה - חברת כתיבת תוכן ומייעץ בקידום אתרים אורגני (SEO) בזירות תחרותיות בארץ ובחו"ל במסגרת חברת אלפיניסט 301 שיווק דיגיטלי.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

בעיית האינדוקס בגוגל נפתרה, פייסבוק מספקת מידע על פוסטים בפיד ואיך לערער על חסימות בטוויטר בקלות

גוגל : פתרנו את בעיית העמודים הלא מאונדקסים ג'ון מולר מגוגל הודיע ביום שבת בבוקר ...

16 תגובות

  1. האמת היא שהתוכנה יותר מהכל היא בשביל לנהל את הקמפיינים וקשה לקרוא לה תוכנת קידום אתרים. היא מאפשרת בניית דפי נחיתה בקלות מעקב אחרי קמפיינים של אימייל אדוורדס וכדומה
    הכלי הזה לדעתי דווקא ישלים את ההיצע של גוגל לכלים לעסקים קטנים לניהול נוכחות רשת ויכול להגביר את ההכנסות שלהם דוקא מפירסום ושירותים אחרים בתחום. וכמעט לא קשור לתוצאות האורגניות

    • פבל ישראלסקי

      היי משה,

      זה דווקא מאד קשור לתוצאות האורגניות, אני ממליץ לך להתעמק קצת בשירותים שלהם.

      כמובן שזו לא תוכנה שמקדמת אתרים, אך זהו סט כלים שמכיל התייחסות גדולה מאד לעולם ה-SEO.

      בהגדרה, ה-SEO מהווה חלק אחד מתוך שלושת המרכיבים של ה- inbound marketing. לכן בתור חברה שמציעה תוכנות בתחום ה- inbound marketing, ה-SEO פשוט חייב להיות חלק בלתי נפרד ממנה. לא אני קבעתי את זה 🙂

      אתה משתמש בה אגב?

      • ברור שבתור חברה עצמאית (לפני גוגל) הם היו צריכים לתת כחלק מהמוצר גם את הרכיבים של ה SEO, אחרת זה היה חסר ללקוחות. אבל זה לא החלק העיקרי של התוכנה או של השירות שלהם.
        דרך אגב אני גם לא רואה את הסתירה בין גוגל כבעלים לכלי שמיישם "אופטימיזציה" של אתר לפי הכללים המקובלים על גוגל – הרי זה מקדם את האינטרסים של עצמם לאתרים מסודרים ואינפורמטיביים יותר לאנשים. כל עוד שהמנוי לא בא עם הבטחה של "מקום ראשון" בגוגל אין כאן שום בעיה, להיפך (זאת כמובן דעתי, יכול להיות שגוגל חושבים אחרת).

        אני לא משתמש בכלי, יקר לי מדי, אבל הוא נראה מרשים ואני נהנה כבר זמן רב מהטיפים הנחמדים שהם שולחים בדוא"ל.

        אני חוזר על מה שאמרתי מקודם, שלדעתי החיבור הזה ממש מתאים לגוגל, שמנסה בכל כוחה למשוך את העסקים הקטנים (וגם את הבינוניים והגדולים) אליה לצורך שירותים מסוגים שונים – והתחום של ניהול Inbound Marketing מתאים מאוד ויספק ערך מוסף עצום למי שיבחר לעבוד עם שירותי גוגל (למשל כרכיב בתשלום נוסף של גוגל Apps בשיתוף עם רכיב בניית האתרים והאימייל).

      • איתי ברנר

        אני לא חושב שיש כאן סתירה, אבל מסיבה אחרת : בשנים האחרונות גוגל החלה לקדם באופן אקטיבי שיטות SEO לבנות… בכלי מנהלי האתרים החדש אפשר ממש לראות באיזה מקום נמצא כל ביטוי ואיזה אתרים מקשרים הכי הרבה. גוגל אומרת מצד אחד שהיא לא מעוניינת שאנשים יבצעו פעולות "לשיפור הPR" שלהם, אבל מצד שני היא בעצמה מספקת כלים שעושים זאת. לכן, הרכישה הזו היא בסך הכול פעולה משלימה ואני די בטוח שחלק מהטכנולוגיות פשוט יוטמעו בכלים של גוגל.

  2. מסכים עם משה.

    זה נראה עוד משלים לסל השירותים העסקי שלהם … בפרט שתמיד טענו שאתר צריך לעבור התאמות onsite כאלו ואחרות וכלי אוטומציה לזה לא סותרים.

  3. ממש נחמד לדעת את זה, אותי זה לא מפתיע, עשיתי בחברה הזאת מבחני הסמכה לפני שנה בערך, אולי קצת פחות, הם באמת מקצוענים ויש להם קהילה רצינית וגם מציעים עבודות למי שמוסמך אצלהם יש גם פרוייקטים שיתופיים.
    אף פעם לא הראיתי את ההסמכה הזאת, איזה כיף יש לי הזדמנות להראות את זה 🙂
    הסמכה אישית: http://certification.inboundmarketing.com/certificate.aspx

  4. היי חברים,
    אני גם לא רואה סתירה ברכישת התוכנה הזו על ידי גוגל וזאת למה? מאחר וגוגל בעצמם במרוצת השנים הצביעו על פרמטרים רבים מעולם ה-SEO כך שהתוכנה לא ממש מחדשת משהו שלא פורסם בעבר אפילו על ידי גוגל.

    העניין הוא אחר לטעמי, ייתכן מאד ומטרת התוכנה הזו להילחם בחברות הקידום והמקדמים הפרטיים על ידי תמיכה של גוגל בתוכנה אחת ידועה ומוכרת אשר תאפשר לעסקים וחברות לעשות קידום inhouse, עם גושפנקא של גוגל, ולבסוף למנוע ספאם וכדומה.

    תחשבו על זה. אם הייתם מפרסמים פרטיים או בעלי עסקים, למה לפנות לחברת קידום כאשר יש תוכנת קידום שגוגל בעצמם מאשרים?

    רעיון למחשבה…

    • הכיוון שהצגת נכון לדעתי, אני כבר אמרתי הרבה פעמים לאורך השנים שחברות ה seo פוגעות בהכנסות של גוגל מ adwords והכיוון הוא למזער את ההשפעה של החברות הללו מה גם שחברות רבות מתחום ה seo גורמות לספאם. בכל מקרה, במידה והכיוון שאתה ציינת יתפוס, עדיין הדברים לא יוכלו להיות מבוצעים inhouse כי התוכנה הזאת דורשת ידע והבנה בתחום ה seo ולעסקים בינוניים וקטנים אין את היכולת להחזיק אדם מקצועי שינהל זאת.

  5. זה מזכיר לי שמאט קאטס עשה לפני כמה חודשים סקירת SEO עבור האתרים של גוגל וגילה למרבה התדהמה כמה בעיות אופטימיזציה יש להם-
    אבל זה בסדר, הם יכולים להרשות לעצמם 🙂

  6. לפי דעתי ומה שאני רואה בשטח גוגל מנסה בכל כוחה להיות כמה שפחות תלויה בברז ההכנסה הראשי שלה שזה פרסום ממומן וגם אם זה יוצר ניגוד אנטריסים הם מוכנים לזה כי הם רוצים להקדיש יותר משאבים לעתיד לדברים אחרים מאשר הקידום הממומן.

    בערך מה שמיקרוסופט מנסה לעשות ב12 שנה אחרונות בלי הצלחה.אולי עכשיו ילך בהשקעה אדירה במערכות עננים

  7. בהמשך לדיון כאן, האם התוכנות הללו (לסיוע בקידום האורגני) של האבספוט בכלל תומכות בעברית?
    אני יודע שעם תוכנת הCRM שלהם למשל יש בעיה להעלות קבצי אקסל עם שמות לקוחות בעברית, למרות שאפשר להזין בעברית באופן ידני את השמות בעברית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים