מי היה מאמין: גוגל השקיעו מיליוני דולרים בתוכנת SEO

פבל ישראלסקי

השבוע Techcrunch דיווח כי קרן הון הסיכון סקויה, חברת ה-CRM המובילה בעולם Salesforce ותחזיקו חזק – גוגל בכבודם ובעצמם, השקיעו 32 מליון דולר בחברת Hubspot.

התוכנה של Hubspot מסייעת לבעלי אתרים להגדיל את הטראפיק (וכתוצאה מכך הכנסות) מערוצי שיווק באינטרנט, כאשר המרכזי הוא SEO. כן כן, גוגל שמה את חותם הכשרות שלה על תוכנה שמסייעת לשפר את הדירוגים בחיפוש האורגני שלה – רק לי זה לא מסתדר? 🙂

החברה פיתחה סט כלים שימושיים שמטרתם לסייע לבעלי אתרים למקסם את התוצאות העיסקיות שלהם באינטרנט. בארגז הכלים אפשר למצוא: תוכנת סטטיסטיקה בדומה לגוגל אנליטיקס, מערכת CMS לניהול ואופטימיזציה של תוכן, פלטפורמת בלוגינג בדומה לבלוגר\וורדפרס וכלים נוספים לשיסייעו בשיפור ה-SEO של האתר.

“השיווק החדש” = Inbound Marketing

Hubspot היא למעשה תוכנת ה- Inbound Marketing הראשונה בעולם ובריאן האליגן (המייסד והמנכ”ל המשותף של החברה) טוען שהוא האדם הראשון שהטביע את המונח Inbound Marketing. הקונספט של האסטרטגיה הזו הוא פשוט – אם חברה כלשהי רוצה להגיע ללקוח פוטנציאלי, עליה להימצא על ידו בעת חיפושים שהוא עושה באינטרנט (מנועי חיפוש, רשתות חברתיות, בלוגים וכו’). כלומר השליטה נמצאת בידי הלקוח ולא בידי החברה. זאת בניגוד מוחלט ל- Outbound Marketing (“השיווק הישן” כפי שבריאן קורא לזה), שמבוסס על עקרון הפוך לגמרי – החברה דוחפת את עצמה ללקוח כאשר הוא לא בהכרח מעוניין בזאת ואין לו שליטה על כך (לדוגמא דיוור אלקטרוני, טלמרקטינג, פרסום מודפס וכו’).

למה ההשקעה הזו מעניינת במיוחד ואיפה הסתירה?

ראנד פישקין, המנכ”ל של SEOmoz טוען שגוגל החליטו להשקיע בחברת Inbound Marketing כי לדעתם זה הדבר הבא בעולם השיווק באינטרנט. ואיך הם יכולים להיות כל כך בטוחים בכך? פשוט כי יש יש להם הרבה מאד מידע על מקורות הטראפיק וההמרות באינטרנט ולכן הם יכולים לאמת זאת מול מסדי הנתונים שלהם בקלות. והבחירה ב- Hubspot הייתה בגלל קצב החדירה והצמיחה האדיר שלה:

נתח שוק ונתוני הצמיחה של Hubspot

למרות ההסבר המשכנע, לי באופן אישי עדיין יש כמה סימני שאלה.

הרי אם נפשט את זה, גוגל השקיעה כסף בחברה שמסייעת לאתרים למקסם את הטראפיק שלהם מהתוצאות האורגניות בגוגל. אבל האם זה לא לירות לעצמם ברגל? הרי מקור ההכנסה העיקרי של גוגל זה הפרסום הממומן ויש לה אינטרסים מובהקים לעודד מפרסמים להשקיע באפיק הזה. אם כך, כיצד ייתכן שהיא נותנת יד לחברה שמטרתה למזער את ההשקעה של העסקים באפיק הממומן ולהתמקד באורגני?

שתפו:
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

16 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
24
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
117
קידום אתרים
עומר לייבנזון
122
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
104766
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100196
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99065
מדיה חברתית
דנה רוזן
82406
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

16
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.