סיכום חודש 3 בפרויקט הבלוק השקוף (פברואר 2018)

פבל ישראלסקי
הבלוק השקוף חודש 3

הפרק השלישי של הבלוק השקוף כבר כאן, תזכורת למי שעדיין לא עוקב – אנחנו מקדמים אתר במשך שנה בכל ערוצי השיווק ומתעדים את כל התהליך בשקיפות מלאה. מה עשינו כל חודש, כלים שהשתמשנו בהם ואיך אנחנו מתקדמים בתוצאות (טראפיק אורגני, עוקבים בפייסבוק, מנויים לניוזלטר וכו’).

העבודה מתבצעת על ידי הצוות המנוסה של הסוכנות שלנו לקידום אתרים בגוגל – אנגורה מדיה. מטרת הפרוייקט היא להביא את האתר שאנחנו מקדמים ל-30,000 גולשים בחודש תוך שנה, כל הפרטים בפוסט הראשון בסדרה.

למה החלטנו לא לתעד יותר את ההכנסות?

AskPavel הוא בלוג שעוסק בשיווק דיגיטלי ולכן אנחנו רוצים שהפוקוס שלנו בפרויקט השקוף יהיה תהליך השיווק הדיגיטלי שאנחנו עושים ולא העסקי. יש כיום מעל 10,000 איש שעוקבים אחרי הבלוג ומקבלים כל עדכון שוטף, אנשים שנרשמו לעדכונים בעקבות התוכן שמתפרסם כאן שעוסק בשיווק דיגיטלי, אנחנו לא רוצים לסכן את הרשימה. יש הרבה החלטות עסקיות שאנחנו עושים מדי חודש שמשפיעות על ההכנסות, לפעמים לרעה, ואם אתחיל להסביר כאן את הגורמים והחשיבה שמאחורי זה אחטא בפוקוס ומטרת הבלוג, מה גם שהפוסטים יהיו באורך הגלות.

מה שכן, בגלל שהורדנו את הנושא הפיננסי, החלטנו להרחיב את המדדים שאנחנו עוקבים אחריהם, בסוף הפוסט טבלת מעקב מעודכנת.

אז מה עשינו בחודש פברואר?

הפעולות הקבועות

כמו שהסברתי בפרק הקודם, מדי חודש נדבר ממש בקצרה על הפעולות הקבועות שאנחנו עושים מדי חודש ונתעד בהרחבה את הפעולות הייחודיות יותר שנעשות פעם אחת בלבד.

  • טיפול בעמודי שגיאה 404: נכנסים לדו”ח הייעודי ב-Google Search Consule שמציג את כל העמודים שלא קיימים יותר אך מובילים אליהם קישורים, ומגדירים הפניה 301 מהכתובת של העמוד שלא קיים לעמוד המתאים ביותר באתר. באופן כזה אנחנו משמרים את הכוח של הקישורים שזורמים לאותם עמודים לא קיימים.
  • השגת קישורים נכנסים: לא השגנו אף קישור החודש, אנחנו מתמקדים בפיתוח התוכן באתר כדי לתפוס ביטויי זנב ארוך (הסבר בהמשך הפוסט).
  • העלאת תוכן שוטף: בהתאם לאסטרטגיית התוכן שבנינו בפרק הקודם, אנחנו ממשיכים להעלות לאתר תוכן על בסיס קבוע – סקירת מטבעות, חדשות, סקירת ארנקים, מדריכים וכו’. מה שחשוב בהעלאת תוכן זה לא הכמות אלא העקביות. כלומר אתם לא חייבים להעלות הרבה תוכן, אבל אם החלטתם ללכת על כמות X תשתדלו לא לרדת ממנה מדי חודש כדי להרגיל את גוגל לקצב הצמיחה. לכן עדיף תמיד להתחיל בקטן ולספק את הסחורה ורק לאחר מכן להתחיל לעלות בכמות.

חיסול הסדנא וקידום הקורס

הדבר המרכזי שעשינו החודש זה לחסל את הסדנא ולקדם במקומה את הקורס החדש שלנו ולכן בזה נתמקד בפוסט החודשי. מצטער מראש שהפעם זה יותר תמציתי מהפוסטים הקודמים.

הסדנא למעשה נועדה להיות המפגש הראשון של הקורס שכולל 5 מפגשים והמחשבה שלנו הייתה לבנות Funnel כזה שבו קודם כל נמליץ לאנשים להגיע לסדנא (מוצר זול יותר) ואחרי שיתרשמו מהאיכות הגבוהה הם ירצו להמשיך לקורס. ובתכלס זה באמת הדבר הנכון לעשות וכך רוב המוסדות האקדמיים המצליחים פועלים, אבל בתחום הקריפטו כנראה שזה לא יכול להצליח בגלל סיבה מרכזית אחת – טרנד.

דמיינו שיש משהו חדש בעולם שהולך להצליח בענק וסוחף אחריו רבים. בהנחה והייתם רוצים להבין את הדבר הזה לעומק ולהיכנס אליו, האם הייתם (פסיכולוגית) מסתפקים בסדנא שנותנת טעימה וכך “מבזבזים” זמן ב-Time to market או שהייתם רוצים כבר את הדבר האמיתי כדי להיות “מהראשונים” בתחום? נוצר מצב שהרבה אנשים שפנו אלינו אמרו שהסדנא זה מגניב אבל הם רוצים את המסלול המלא שכולל את כל התכנים. ניסינו להסביר להם שזה לא סותר ולהיפך – זה רק מקדם אותם לקראת המסלול המלא בגלל שהסדנא היא למעשה המפגש הראשון של הקורס. אבל כנראה שפסיכולוגית בגלל שלא מקובל שסדנא תהיה רכיב של קורס גדול יותר, הרבה אנשים שנחשפו לסדנא לא יצרו אפילו קשר.

כדי לקדם את הקורס עשינו כמה דברים (אגב הפעולות הבאות תקפות לקידום של כל מוצר או שירות בכל עסק):

הבלטה באתר

דאגנו להוריד את הקישורים באתר שמובילים לסדנא ובמקום זה להציף את הקישור לקורס ככה שיכלול כל פעם אנקור טקסט שונה כדי לקדם אותה על מגוון ביטויים שאנשים מחפשים: קורס קריפטו, קורס ביטקוין וקורס בלוקצ’יין. ברגע שאתם רוצים להגיד לגוגל שעמוד X רלוונטי על כמה מילות מפתח, חשוב לקשר אליו מאותם ביטויים ולא להניח שגוגל “יבין בעצמו”. הקישורים הם למעשה הדרך שלכם לקרוא לחיה בשמה.

בנוסף, יצרנו פופאפ שקופץ אחרי 40 שניות מהרגע שהגולש הגיע לאתר. פופאפ מוצלח צריך לעמוד בכמה פרמטרים:

  • הצגה ברורה של ההצעה בלי דיבורים שיווקיים מסביב (אפשר להוסיף אותם בתוספת ולא במקום).
  • קריאה לפעולה לעשות משהו.
  • הצגה ברורה של הבידול של ההצעה מהאלטרנטיבות.
  • לא הרבה מדי טקסט.
  • לא מציק בעין.
  • אפשרות לסגור בקלות.

אפיון פופאפ קורס

אני יודע שהרבה אנשים לא אוהבים פופאפים ובכלל יש לזה קונוטציה שלילית, אבל בעולם הדיגיטל לדעה שלנו אין מקום וההחלטות שלנו חייבות להיות מבוססות דטה ועובדות בשטח! הרבה אנשים אומרים לי “אני לא מבין מי לוחץ על התוצאות הממומנות בגוגל אז זה לא שווה” או “באנרים? מזמן אף אחד לא מקליק עליהם יותר”. חברים, אנחנו בעולם מדיד, תבדקו כל הנחת יסוד כזאת וקבלו החלטה, קהל היעד שלכם הוא לא אתם.

הבלטה בתוצאות החיפוש של גוגל

כמה סטטיסיקות שחשוב להכיר בנוגע להרגלי הגלישה והחיפוש שלנו בגוגל. בשנת 2017 חברת Internet Marketing Ninjas פרסמה מחקר מעמיק שנמשך 3 חודשים והתבסס על 20 אלף שאילתות חיפוש, 64 מליון חשיפות ו-4 מליון קליקים. להלן חלק מהממצאים:

  • התוצאה השניה לרוב מקבלת חצי מההקלקות שהתוצאה הראשונה מקבלת.
  • אתרי B2B מקבלים בערך פי 2 הקלקות בחמישייה הראשונה מאשר בשאילתות ב-B2C.
  • שאילתות שכוללות את שם המותג מכילות יותר הקלקות מאשר שאילתות גנריות.
  • לא תמיד מיקום גבוה יותר מבטיח יותר הקלקות (לדוגמא: מקום 7 מקבל יותר הקלקות ממקום 6, במחקר אחר מקום 5 מקבל יותר הקלקות ממקום 4).

ייחס הקלקה בתוצאות החיפוש

אני ברשותכם אתייחס לנקודה הרביעית שהיא הכי חשובה בכל המקרים האלה שעושים מדי שנה, ואולי אפילו קצת נוגדת את ההגיון הבריא בקרב מי שלא עוסק בתחום – לא תמיד ככל שאתם ממוקמים גבוה יותר בגוגל, כך תקבלו יותר כניסות לאתר. זה אגב מאד הגיוני, מדוע זה קורה?

האם אתם תמיד לוקחים את המוצר שמונח במדף שהכי קרוב אליכם במכולת? האם אתם תמיד נכנסים לחנות במיקום הכי בולט בקניון? האם תמיד תקנו את המוצרים שאתם רואים בפרסומות בטלויזיה? בסופו של דבר כולנו פועלים עם אותם אינסטינקטים, אנחנו סורקים את ההיצע ונמשכים בעקבות הגירוי. במילים אחרות – כשאני מחפש בגוגל משהו, אני אלחץ על התוצאה שהכי מגרה אותי. גירוי יכול להיות שכלתני\אינפורמטיבי או ויזואלי.

אז איך יוצרים את אותו הגירוי בעמוד התוצאות האורגניות? ב-2 דרכים:

  1. הבלטת תועלות ובידול – בעוד שכולם כותבים מסר X, אני אכתוב מסר Y שגובר על מסר X. אנחנו לא רוצים להיות “עוד אלטרנטיבה” ולכן הוספנו בטייטל של העמוד שלנו “המסלול המקיף”. בתת מודע, הגולש ראה את זה וזה יושב לו במוח, הוא אוטומטית בוחן האם גם בשאר המקומות המסלול הוא מקיף. אגב, זו האמת, אנחנו באמת מסלול מקיף, רק שאף אחד מהמתחרים לא ציין את זה. ואם הם יציינו, נמצא את הדבר האחד שאף אחד לא ציין ונכתוב אותו.
  2. שילוב מספרים – מספרים נקלטים בעין מהר יותר ממילים ולכן השתדלו לשלב אותן בטייטלים של תוצאות החיפוש. מספר יכול להיות שנה (המדריך המקיף על קידום אתרים אורגני לשנת 2018), יכול להיות רשימה (12 פלאגינים שיהפכו את אתר הוורדפרס שלך למכונת שיווק) וכו’.
  3. תצוגה ויזואלית עשירה – קודם כל נרצה לנצל את האורך המקסימלי של הטייטל וה-Meta Description כי אם נכתוב טקסטים קצרים מדי התוצאה לא תראה מסיבית ופחות תמשוך את העין. לכן היה חשוב לנו לכתוב בתגיות האלו תוכן אינפורמטיבי וארוך ולא לחשוב איך לקצר. אבל יותר מזה – שילבנו כוכביות בתוצאות החיפוש ובכך למעשה אוטומטית יצרנו הבלטה ויזואלית נוספת. הכלי העוצמתי הזה נקרא “תצוגה עשירה” (הסבר על Rich Snippets באתר של גוגל), אפשר גם להטמיע באמצעות פלאגינים זמינים בחינם לוורדפרס. אני מאד אוהב להשתמש בטכניקה הזו כי היא מגדילה משמעותית את ייחס ההקלקה – CTR וכתוצאה מכך מתקדמים בדירוגים. הנה דוגמא עד כמה זה נראה בולט בתוצאות:

תצוגה עשירה בתוצאות החיפוש

קמפיין ממומן בפייסבוק

החלטנו לעשות קצת פרסום בפייסבוק (ממומן) מהכסף שהרווחנו בחודש הקודם וזה לא היה פשוט בכלל. למי ששמע, לפני חודש בערך פייסבוק הודיעו שהם יתחילו לחסום מודעות שקשורות למטבעות קריפטוגרפיים ו-ICO (הנפקות טוקן ראשונית). יותר נכון זה מה שהרוב חשבו או הניחו מבלי להתעמק קצת בידיעות, בפועל למעשה כן אפשר לעשות את זה אבל בדרך מסוימת.

החלטנו ליצור 2 מודעות שיטרגטו 2 קהלים שונים: מודעה אחת תתמקד בקהל המתחילים ותבליט את הערכים המוספים עבורו (להבין איך משהו עובד) והשניה התייחסה לקהל שכבר מכיר את התחום אבל רוצה ללמוד איך למנף אותו לטובת פעילות מסחר (חשוב לציין שהדגש לא היה על איך לעשות כסף כי זה זול מדי ולא חוקי בתור גוף שלא מוסמך לייעץ). בהתאם נבחרו תמונות שממחישות את הכאב\שאיפה של כל קבוצה.

מודעות בפייסבוק

ברוב המקרים אנחנו לוקחים תמונות מהאתר החינמי Pixabay, אבל הפעם בגלל שחיפשנו תמונות ספציפיות ולא מצאנו אותן שם עשינו מנוי חודשי באתר Freepik שעלה 10 דולר וביטלנו בסוף החודש. אגב, אם נמשיך לעשות הרבה פעילות ממומנת אני לא פוסל את האפשרות שנרצה להמשיך לשלם לאתר על מנוי חודשי, כמות התמונות שם אינסופית. בסופו של דבר כל תמונה עלתה לנו 5 דולר.

הגדלת כמות המנויים לניוזלטר

כמות המנויים שעקובים אחרי המאמרים שאנחנו מפרסמים היא אחד היעדים שלנו בצמיחת הקהילה. זה גם אחד היעדים החשובים בצמיחה של כל סוג פאבלישר. בגלל שהגדרנו קמפיין RSS בתוכנת הדיוור, נוצר מצב שכל פעם שמתפרסם פוסט חדש נשלח אוטומטית מייל לכל מי שמנוי לאתר וזה עוד ערוץ שמזרים לנו טראפיק אז אנחנו רוצים לטפח אותו.

עד כה הדרך היחידה שבה אספנו מנויים לדיוור הייתה דרך הפופאפ שבנינו (אפשר לראות אותו בפוסט הזה). אבל בגלל שהחודש העלינו פופאפ לקורס אז ביטלנו את הפופאפ של הדיוור, לכן היינו צריכים לפצות על כך איכשהו והוספנו תיבת איסוף שמופיעה בסוף כל פוסט באתר ולא בדמות פופאפ.

ככה זה נראה:

תיבת הרשמה לניוזלטר

אני יודע שלרוב פופאפים עובדים יותר טוב אבל היה נחמד לגלות את זה בלייב – הטופס הביא לנו בערך פי 6 פחות נרשמים לניוזלטר, בממוצע 1 ביום סך הכל. אז אכן הפופאפ הרבה יותר אפקטיבי ועכשיו הוא ירוץ לצד הטופס הזה אז אנחנו צופים שקצב הנרשמים בחודש יהיה גבוה יותר ממה שהיה פעם.

סיכום מספרים – פברואר 2018

הסבר על המספרים יופיע ישר מתחת לטבלה.

שיתופים למאמרים57

2+

דירוגים בגוגל 192

100+

טראפיק לאתר 6,930

889+

 שיתופים לפוסטים  ביטויים מדורגים בגוגל  טראפיק לאתר

עוקבים בפייסבוק690

219+

מנויים לניוזלטר 473

86+

קישורים לאתר87

13+

 עוקבים לעמוד פייסבוק  מנויים לניוזלטר  קישורים נכנסים

מה למדתי בפברואר?

  • תוכן חדשותי שמתפרסם מהר מביא תוצאות מעולות. כשתופסים ידיעה חמה חשוב לפרסם אותה מהר לפני כולם כדי לזכות במירב הטראפיק. עדיף להשקיע משאבים באיתור ופרסום מהיר של ידיעה חמה אחת מאשר פרסום של כל ידיעה חמה אבל באיחור.
  • הפופאפים עדיין חיים ובועטים.
  • לאימוג’ים יש השפעה מאד גדולה במאמצי השיווק ולכן מומלץ לשלב אותם בכל ערוץ דיגיטלי אפשרי – כותרות בדיוור, טקסטים באתר ובתגיות Open Graph של פייסבוק, הם מושכים את העין ומביאים ליותר הקלקות.

יש לכם שאלות?

כרגיל, אשמח לשמוע על האתגרים שלכם בקידום העסק באינטרנט ולנסות לתת את ה-2 סנט שלי, מוזמנים לשאול בתגובות 🙂

נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

5
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.