אופציה לתקשורת קולית עם ChatGPT תהיה פתוחה לכולם

עומר לייבנזון
האפליקציה של ChatGPT הולכת לזכות בהתרחבות של פיצ'ר התקשורת הקולית עם הצ'אט - מה תהיה ההשפעה על מנועי החיפוש?

לפני חודשיים דיווחנו על הודעה מטעם OpenAI בה נמסר כי ChatGPT יוכל לתקשר גם באמצעים אחרים כמו קול ותמונה, לא רק טקסט כמו שקיים היום. עכשיו, OpenAI הודיעה שהאפליקציה תרחיב את הפונקציות הקוליות שכבר קיימות בגרסה GPT-4 לכל המשתמשים החינמיים. למי ששמע וגם למי שלא, עקב עומס על המערכת נכון לכתיבת שורות אלה האפשרות להצטרף כמשתמשי פרימיום חדשים לצ’אט נחסמה לעת עתה – אבל הפעם התכונה הזו תהיה זמינה לכולם, כך שתוכלו לנסות אותה גם בעצמכם.

איך זה יכול להשפיע על מנועי החיפוש?

היכולת לבצע אינטרקציה עם בוט מבוסס בינה מלאכותית, עשויה לשנות לחלוטין את הדרך שבה אנחנו מחפשים. הראשונה להטמיע את החיפוש באמצעות AI הייתה בינג, אבל גוגל, מנוע החיפוש הגדול בעולם עומד להכניס את ה-AI כאופציה טבעית בחיפוש גם, לאחר שה-SGE יעבור את כל הבדיקות והניסויים. כשזה יקרה, ואם הפיצ’רים הקוליים ייכנסו גם לשם – זה יצריך מכל מקדמי האתרים לשנות אסטרטגיה.

חיפושי גוגל לרוב מתאפיינים בשאילת שאלות. הרבה פעמים היה נחמד, אם לא היינו צריכים לשוטט בין ים של מאמרים אלא היה אפשר פשוט לשאול, כמו שאנחנו שואלים חבר. אז ה”חבר” הזה מעכשיו יכול להיות מוחלף על ידי הצ’אט. אנחנו נוכל לעשות את זה כמעט ללא מאמץ, כי אפילו לא נצטרך לקרוא את הפסקה שנוצרת על ידי הצ’אט בבינג או על ידי גוגל SGE, אלא פשוט נקבל תשובה קצרה, קולית, ממוקדת למה ששאלנו. נשאלת השאלה – האם בכלל יצטרכו ליצור מאמרים באתרים כדי לקדם אותם? ומה תהיה המשמעות בכלל של קידום אתרים?

אז מובילי דעה רבים בעולם כבר אומרים, שהתחום לא ייכחד אלא פשוט ישנה צורה וכל מקדמי האתרים יצטרכו להישאר עם היד על הדופק כדי להשתנות בהתאם.

איך זה עובד?

בדוגמה הבאה מחשבון ה-X של החברה, ניתן לראות איך הצ’אט עונה גם על שאלות שיהיה לנו קשה מאוד למצוא את התשובה אליהן היום בגוגל, תוך 2 שניות בלבד. בדוגמה, נשאלת השאלה:

“זה לילה ארוך לכל הצוות ואנחנו רעבים. כמה פיצות משפחתיות אנחנו צריכים להזמין כדי להשביע 778 אנשים?”

והצ’אט עונה תשובה קצרה, ממוקדת וגם מנומקת – מושלמת כלפי מה ששאלו. בנוסף, הצ’אט גם שואל מאיפה להזמין את הפיצה? (כמובן, הכל בדיבור ולא בכתב).

https://twitter.com/i/status/1727065166188274145

אפשר להניח שבחיבור למנועי החיפוש, האופציה הזו תשתדרג אפילו יותר והצ’אט יציע מקומות להזמין מהם (ממש כמו שאפשר לראות היום במעבדות של גוגל SGE). כך, לכל עסק גם תהיה הזדמנות לפרסם את עצמו ואנחנו נמצא את עצמנו בפתחו של מקצוע חדש: במקום אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) – אופטימיזציה לחיפוש קולי מבוסס AI.

לקריאת הידיעה המקורית באתר Search Engine Journal

שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
54
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
28
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
103
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
82
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
99
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105093
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100767
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99919
מדיה חברתית
בן אורן
87828
קידום אתרים
דנה רוזן
82480
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.