מכות בין פייסבוק ויוטיוב – צוקי אפילו לא מזיע

שמוליק דורינבאום
אפקטיביות של שיתוף וידאו

מכירים את זה שאתם מעלים סרטון לפייסבוק – הסרטון מקבל מאות צפיות ועשרות תגובות אבל כשאתם מעלים קישור לסרטון ביוטיוב בפייסבוק אתם שומעים צרצרים צוחקים עליכם? מעולה, אז זה עבורכם.

אחרי שתקראו את הפוסט הזה, יקרה אחד משני הדברים הבאים:

  1. תתחילו להעלות את כל הסרטונים שלכם או של העסק שלכם לפייסבוק
  2. תלכו להפגין בכיכר רבין עם כל מי שחושב כמוכם נגד פייסבוק

אז קודם כל תרגעו ותישארו מתחת לשמיכה, יש לי הרגשה שלא משנה איך אסביר את זה, אתם לא תתכננו כל כך מהר הפגנה נגד צוקי וחבריו, לא כי אתם לא תבינו ותכאבו עם יוטיוב, אלא כי זה רק נותן לנו דחיפה לעשות שיווק טוב יותר.

אם תסתכלו קצת על הפיד שלכם לאחרונה, הוא מפוצץ בסרטונים של פייסבוק, שזה סבבה ומצחיק ומגניב והכל טוב, אבל הבעיה היא אחרת, שמי שמעלה את הסרטונים – לא באמת בעל הסרטון. זאת אומרת, שהוא מנסה להרוויח.. לייקים.. צפיות.. לא משהו מיוחד, הרי אחרי הכל חוץ מקצת טיפוח האגו, לא באמת יוצא לכם כלום מזה שהעלתם סרטון לפייסבוק. ושלא תטעו, אתם לא רואים אותם במקרה, צוקרברג אמר במפורש, מאז 2015 במיוחד, סרטונים הפכו להיות אצלנו בראש סדר העדיפויות.

איך זה משפיע בפועל?

אתן דוגמא מעצמי כדי שלא תחשבו שהנתונים מופרכים:

שמוליק (שם לא בדוי) שילם לאנימטור 4000 ש”ח על מנת לייצר סרטון אנימציה וויראלי, יופי לו. הסרטון עלה לסטטוסים מצייצים, יופי להם. בעקבות החשיפה הירודה של פייסבוק, אבי לן (מנכ”ל סטטוסים מצייצים, שהיה) עזר לי להגיע לקהל רחב יותר והעלה את הסרטון ישירות לפייסבוק. יופי לכולנו, הסרטון הגיע ל-300,000 צפיות לפי הספירה של פייסבוק, שבתכלס יכול להיות גם חצי מזה.

אם פייסבוק היו נותנים את החשיפה המגיעה לי והסרטון של יוטיוב היה בעצם מגיע ל 300,000 צפיות, הייתי מרוויח כ- 300$, נכון, זה לא היה מכסה את האנימטור אבל היי, לפחות הייתי עושה כסף ממשהו שבסך הכל עשיתי בשביל ה”פאן”

*אם מישהו לא יודע למה הייתי מרוויח את הסכום שציינתי, זה כי ה-RPM (Revenue Per Millennium) ביוטיוב הוא כדולר אחד לכל אלף צפיות

דוגמא שאולי אתם יותר מכירים, אחד הסרטונים שהיו בפייסבוק ורצו וויראלית תוך שעות, היה הסרטון של כמה חבר’ה שנקראים “סטודיו סי” (בהחלט לא רשת חדרי הכושר) שמתאמצים ומפיקים בצורה מדהימה ואף יקרה עד מאוד, הסרטון היה על שוער שעומד בשער בזמן פנדלים ומקבל חבטות עד מוות, מצחיק עד מוות, אם אתם לא מכירים:

הסרטון הזה קיבל ביוטיוב כמעט 20,000,000 צפיות! מטורף לגמרי, הבעיה התחילה כשאיזה מישהו, רנדומלי לחלוטין (כי הרי אין לו שום USER ID שאומר אחרת) העלה את הסרטון והגיע ל60,000,000 צפיות! מדהים לא? ברור, אבל מי הרוויח מזה חוץ מהגולש התמים שבסך הכל רצה לשתף סרטון מצחיק בין חברים? הרי אותו אנחנו מבינים, וזה שהעלה זה בסך הכל מובן גם, כי זה לא שהוא מקבל משהו חוץ מליטופי אגו עם לייקים, שיתופים ועוד עוקבים אפילו.

את פייסבוק, אלו שאמורים לייצג את ההורים הכעוסים שלא אמורים לתת לילד שלהם לגנוב אופניים, אותם אנחנו צריכים להאשים, אבל למה שיהיה להם אכפת? אני אגיד לכם למה זה לא מעניין אותם, כי כשאני העלתי סרטון (ראו בתמונת המסך הבאה) בלית ברירה ישירות לפייסבוק בעקבות אחוזי החשיפה כמובן, נחשו מה מופיע בצד? מנוע הפרסום של פייסבוק, אתם יודעים, זה שממנו הם חיים כיום.

מודעות פייסבוק

למה זה מעצבן גם את אנשי המשכורות ביוטיוב?

בפייסבוק אוהבים לעשות “SHARE” לכל מיני סרטונים מצחיקים, זה מעולה, אבל בגלל החשיפה ובלה בלה.. אנשים עושים שיתופים אך ורק לסרטונים של פייסבוק, לדוגמא, אם עכשיו אני אעלה סרטון מצחיק שכולל בתוכו קטע מתוך “ארץ נהדרת” אין בכלל אכיפה כי אחרי הכל, אין שום “USER ID” שאומר שזה לא שלי, אין שום רישום של זכויות יוצרים, מה שאומר, אני יכול “לגנוב” צפיות לכל מי שרק ארצה, והכי גרוע? שבפייסבוק, בסרטונים, בצד, עדיין יש פרסומות – של פייסבוק! זאת אומרת, הם לא משנים כלום כי אחרי הכל, הסרטונים האלה שמקבלים כל כך הרבה חשיפה, בסופו של דבר מביאים להם הרבה יותר מקום לפרסומות. ביוטיוב אנשי גוגל משלמים כסף טוב מאוד למעלי הסרטונים, ומה קורה בסוף?

אז למי זה טוב בתכלס?

יש את הקונפליקט החדש הזה שגורם להרבה מאוד מוזיקאים לחשוב “אם אעלה את זה לפייסבוק, אראה מספר צפיות מעורפל ולא בטוח, אצטרך לכתוב לאנשים שיפעילו את זה ב-HD אחרת הם יראה את הסרטון עם ליפסינק באיחור ובצורה מטושטשת” אבל (כן כן, יש חת’כת אבל) אגיע להרבה יותר אנשים מאשר אגיע עם קישור ליוטיוב, כי אין מה לעשות, פייסבוק החליטו לתת פייט רציני וכואב מול יוטיוב, ברגע שתשימו קישור ליוטיוב (או בתכלס לכל אתר חיצוני) החשיפה תרד בצורה משמעותית עד כאב.

נו שמול, קיצר, מה עושים?

בין אם אתה מוזיקאי או בעל עסק שנותן טיפים בוידאו, קח עצה שלא תחזור פעמיים (מה לעשות, אני אוהב לשמור את הטיפים שלי רק לתלמידים שלי) תעלה סרטון ליוטיוב ותעלה גם לפייסבוק, איך? פשוט מאוד, הרי כבר השקעת בסרטון / קליפ, ליוטיוב תעלה את הסרטון המלא בעוד שלפייסבוק תעלה טיזר או פרומו.

תעלה לפייסבוק את הטיזר ותכתוב שבתגובה הראשונה יש את ההמשך, כך גם תגיע לקהל גדול יותר וגם תצליח לפתות אותם עוד יותר ממה שתכננתת בסטטוס בלבד.

פייסבוק הולכים להמשיך ולנגוס ליוטיוב בהכנסות ובגולשים, אנחנו יכולים או להסתכל מהצד עם חבילת פופקורן ולהפיק לקחים או ללכת להפגין בכיכר רבין עם כמותכם, משום מה, יש לי הרגשה שאתם הולכים עכשיו לכיוון המיקרו.

עדכון (11.03.15): המלחמה בין פייסבוק ליוטיוב הרעידה כמה קירות בפייסבוק (אני לא מאמין גדול במקריות) ועכשיו, כשמעלים סרטון לפייסבוק, צצה ההודעה הבאה:
הודעה מפייסבוק
האם זה אומר שפייסבוק מתכוונים להתחיל להפעיל userid? מעניין, נתעדכן בהמשך.

*לסרטון הוויראלי המסכן שצבר רק 27,000 צפיות ביוטיוב (בעוד שבפייסבוק 300,000):

אגב, הוא סרטון המשך לראשון שעשיתי, שבמפתיע, הגיע לחצי מיליון צפיות ביוטיוב ב-2014 כשהעליתי את זה ישירות אך ורק ליוטיוב ושיתפתי את הלינק דרך פייסבוק. לא יודע אם צירוף מקרים, מיליונר, אני לא אהיה מזה.

הסרטון הראשון:

הסרטון שהאיר את עיניי מאת דרל איבס (תותח יוטיוב אמריקאי):

נכתב על ידי
שמוליק דורינבאום, מקדם אתרים כבר מעל לעשור תחת השם “שמול”. יזם, כותב, מוזיקאי וכמובן, מקדם אתרים מנוסה, מתמחה גם בייעוץ ובניית אסטרטגיות שיווקיות לעסקים ומרצה בקורס ה-SEO המלא בהאקר יו. האתר האישי שלי: Shmul.co.il
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

18 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

18
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.