ההכנסות של פייסבוק גדלות ואלו לא בהכרח חדשות טובות

מיטל אור
פייסבוק מודיעה על עלייה ברווחיות ברבעון הראשון של שנת 2021. האם אלו החדשות הכי טובות עבור המפרסמים? כנראה שלא.
ההכנסות של פייסבוק גדלות

גם השנה נפתחו עוד פרופילים בפייסבוק ומספר המשתמשים החודשיים ברשת עלה ל-2.85 מיליארד איש. זוהי עלייה של 10% לעומת השנה שעברה. החברה רשמה ברבעון הראשון עלייה בהכנסות וזה אומנם טוב לפייסבוק אך לא בהכרח למפרסמים.

כפי שפורסם ב-socialmediatoday פייסבוק ממשיכה לגדול ושומרת על תאוצה משמעותית בקטגוריית “הכנסות נוספות”. מוצרי החומרה של החברה ובהם הרמקולים החכמים, אמנם לא מהווים את מרכז ההכנסות שלה, אך מתחילים לתפוס נפח משמעותי ובאופן כללי, אפשר לראות כי החברה ממשיכה לגדול.

פייסבוק גדלה בכ-10% מבחינת מספר המשתמשים כאשר אינדונזיה הופכת לאחד המוקדים המשמעותיים עם 140 מיליון משתמשים פעילים ותופסת את המקום השלישי במספר המשתמשים, לאחר הודו וארה”ב. גם בהודו וגם באינדונזיה ישנה התפתחות דיגיטלית והחברה משקיעה באזורים אלו באופן מוגבר וזאת כדי להמשיך להגדיל את מספר המשתמשים ברשת.

החברה שמה דגש לא רק על כמות המשתמשים אלא על פונקציות השימוש כשהיא מפתחת את המסחר האלקטרוני ואת אמצעי התשלום הדיגיטליים. נכון להיום, פיתוח מוצרים אלו לצד כניסה לשווקים חדשים, הם ההזדמנות הגדולה ביותר של פייסבוק.

משתמשים יותר, מפרסמים יותר

מספר המשתמשים בפייסבוק גדל ולצד זאת גם מעורבות המשתמשים ומדובר על גדילה של 8% לעומת השנה שעברה. כלומר, אנשים עדיין ממשיכים להיכנס לפייסבוק כפי שנכנסו בעבר ועבור רבים מדובר בטקס יום יומי והם “פותחים את הבוקר” עם בחינת הפייסבוק שלהם מתוך כוונה להישאר מעודכנים בכל מה שקורה.

מהמספרים של פייסבוק עולה כי הרבעון הראשון של השנה היה רבעון טוב או בעצם מצוין. החברה הגדילה את הכנסותיה ב-48% לעומת הרבעון הראשון של השנה שעברה. מפייסבוק מוסרים: “אנו מרוצים מעוצמת הגידול בהכנסות מפרסום ברבעון הראשון של שנת 2021. הגדלת הפרסום היא תוצאה של עלייה של 30% במחיר המודעה לעומת השנה שעברה ועלייה של 12% במספר המודעות שהוצגו”. עוד הוסיפה החברה כי היא צופה המשך בצמיחת ההכנסות.

האם החדשות הטובות של פייסבוק הן גם החדשות הטובות של המפרסמים? התשובה לכך היא – לא. המפרסמים מוצאים עצמם עכשיו משלמים יותר לפייסבוק בעבור כל מודעה והדבר עשוי להוביל אותם לחיפוש אחר חלופות.

מבחינת החברה, כפי שכתבנו בתחילה, היא מפתחת את תחום “ההכנסות הנוספות” עם אוזניות Oculus VR ועם הרמקולים הביתיים. החברה מתכוונת להשיק את המשקפיים הווירטואליים שלה בהמשך השנה ואפשר לראות כי היא הופכת יותר ויותר לחברת חומרה. מהחברה עצמה נמסר כי היא מתכוונת להמשיך להשקיע בתחומים חדשים כמו מציאות רבודה וירטואלית.

הכוח של פייסבוק ממשיך לתפוס תאוצה וההישגים שלה הם אלה שמחזירים את המפרסמים, גם כאשר מחירי הפרסום עולים. האם אלו חדשות טובות? עבור החברה – בהחלט. לגבי המפרסמים, נצטרך לחכות ולראות האם אלה יגיבו לעליית מחירי המודעות או לא.

לקריאת הכתבה המקורית

שתפו:
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
61
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104780
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100228
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99130
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.