פייסבוק ואינסטגרם יאפשרו למשתמשים להסיר ספירת לייקים

מיטל אור
לאחר בדיקות מוקדמות, החל מהשבוע פייסבוק ואינסטגרם יאפשרו למשתמשים להסיר את ספירת הלייקים בפוסטים שלהם. הפרויקט שעסק בנושא היה בפיתוח על ידי החברה במשך שנים אך התעכב בשל וירוס הקורונה.
פייסבוק ואינסטרגם יאפשרו להסיר את הלייקים

כפי שפורסם ב-techcrunch פייסבוק החליטה לאפשר למשתמשים להסתיר את ספירת הלייקים ברשתות החברתיות. במקור, הרעיון בא להפחית את הלחץ מהמשתמשים ואת תחושת המבוכה והחרדה מאי קבלת מספיק לייקים. בעיה זו מאפיינת בעיקר צעירים אשר מושפעים ממה שחבריהם חושבים עליהם ברשת, עד כדי כך שהם מסירים פוסטים שלא מקבלים מספיק לייקים.

הרדיפה אחר הלייקים מתבטאת באינסטרגם בפרסומים פחות אותנטיים מכפי שהם ובפייסבוק לפרסום תוכן קיצוני אשר מעורר תגובות. כתוצאה מהלחץ, חלק מהמשתמשים עברו למרחבים בהם הם מרגישים בטוחים יותר ובהם הם לא צוברים נקודות פופולאריות (או במילים אחרות, לייקים).

הלייקים לא עומדים להתבטל

פייסבוק ואינסטגרם יכולים לבחור להסיר את אפשרות הלייקים לחלוטין ולגרום לרשתות לשנות כיוון, אך החברה הבינה כי מדד הלייקים משולב עמוק בחוויית המוצר ולכן לא ניתן להסיר אותו במלואו. עבור מותגים מסוימים ומשפיענים, הלייקים מהווים סוג של “מטבע” שמעיד על הפופולאריות שלהם ופותח בפניהם הזדמנויות עבודה. לכן, אפשרות הסרת האפשרות לחלוטין, ירדה מהפרק.

במקום לבחור עבור הקהילות המקוונות החליטה החברה להוסיף הגדרה “ללא לייקים” באופן שהמשתמש יוכל לשלוט בה וזאת בשתי הפלטפורמות.

באינסטגרם יוכלו גם צרכני תוכן וגם מפיקים להפעיל או להשבית את הספירות והצגת הלייקים. כלומר, כל אחד יוכל להחליט האם להציג את הלייקים עבור הפוסטים המפורסמים וכל אחד יוכל להחליט האם הוא בוחר לראות את מדד הלייקים בעת הגלילה. אלו שתי הגדרות שונות המספקות גמישות ושליטה רבה.

בפייסבוק משתמשים יוכלו לשנות את ההגדרה מתוך אזור “הגדרות ופרטיות” (תחת הגדרות פיד חדשות במובייל או העדפות עדכוני חדשות דרך הדסקטופ). בחלק זה תהיה האפשרות “להסתיר את מספר התגובות”. הפיצ’ר החדש יהפוך לזמין באותו הזמן עבור פרופילים ציבוריים ופרטיים והוא יכלול גם פוסטים שפורסמו בעבר.

ההשקה של התכונה החדשה תחל מהיום (רביעי) אך רק לחלק מהמשתמשים. תוך מספר ימים היא תושק לכלל המשתמשים באינסטגרם. על פי פייסבוק, המשתמשים יוכלו לראות את הפונקציה דרך התראה ב”ניוז פיד” בשבועות הקרובים.

לקריאת הכתבה המקורית

שתפו:
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
52
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
119
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104777
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100213
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99106
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.