גוגל: אין יתרון לרכישת דומיין פג תוקף

בשיחת האנגאוט נשאל ג'ון מולר מגוגל האם ישנו יתרון לרכישת דומיין שפג תוקפו או חידוש אתר לאחר שנים. בתשובתו הסביר מולר כיצד גוגל מתייחסת לדומיינים שפג תוקפם.
מיטל אור
גוגל: אין יתרון לרכישת דומיין פג תוקף

ישנם שני סוגים של דומיינים שכבר לא שימושיים. הראשון הוא דומיין אשר בעבר היה רשום על שם מישהו ושימש באתר. השני הוא דומיין אשר עדיין רשום על שם מישהו אך לא נעשה בו שום שימוש. דומיין זה נקרא גם “Parked” ורבים רוכשים אותם.

האוטוריטה של דומיין שפג תוקפו

שואל השאלה בשיחה רצה לדעת האם יש יתרון לשימוש בדומיין עם עבר ונכון יותר, האם בחירת דומיין שכזה תעזור לאתר להיכנס מהר יותר לאינדקס של גוגל וליהנות מדירוג גבוה יותר. השואל אמר כי מזה ארבע שנים שיש ברשותו דומיין. בעבר, היה לו אתר אך הוא הסיר ממנו את כל התכנים והשאיר רק את הדומיין. עכשיו השואל רוצה להחזיר תוכן לאתר והוא ביקש לדעת האם שימוש בדומיין בעל עבר יעניק לו יתרון מבחינת גוגל.

מולר ענה כי אין כל יתרון לדירוג האתר בשל שימוש בדומיין שפג תוקפו. “אם כל התוכן ירד מהאתר לפני מספר שנים, ככל הנראה גוגל תצטרך להעריך את האתר מחדש ולהבין במה הוא עוסק”. לכן זו אינה אסטרטגיה שאפשר להסתמך עליה. כלומר, אי אפשר להישען על הדומיין רק בשל העובדה שבעבר הוא שימש לאתר שהיה בו תוכן.

באופן ספציפי אמר מולר לשואל כי הוא מעריך שיהיה עליו לבנות את כל האתר מחדש. עוד הוא הוסיף כי הדבר דומה לפתיחת עסק, זהה או אחר לאחר שנים של סגירה. “אם היה לך עסק שנסגר לפני ארבע שנים, פתיחתו מחדש לא בהכרח תביא אליך לקוחות. זה נדיר שהלקוחות יגידו שהם זוכרים אותך וכן, הם עכשיו יעדיפו את העסק שלך על פני עסקים אחרים”.

מולר ציין כי לדעתו פתיחה מחדש של עסק, זהה או שונה, נדירה בחיים האמיתיים ובדומה לכך גם גוגל לא מעניקה יתרון לדומיין שהיה פעיל בעבר ומזה תקופה אינו פעיל יותר. זו גם הסיבה לכך שבדרך כלל אין היגיון ברכישת דומיין שפג תוקפו מתוך תקווה שהרכישה תביא בונוס כלשהו.

מי שילך אחורה יראה כי בשנת 2003 שינתה גוגל את תפיסת הדומיינים ה”משומשים”. ברגע שפג תוקפו של הדומיין גוגל מאפסת את השפעת הקישורים ואת הדירוג הקודם של הדפים.

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שי משען
89922
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
88881
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
88328
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
66969
קידום אתרים
ירון אחר
65249
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
41
קידום אתרים
אורלי משאט
17
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
75
סקירת כלים לאנשי דיגיטל ומקדמי אתרים
מיטל אור
98
קידום אתרים
מיטל אור
64
קידום אתרים
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x