גוגל: אין יתרון לרכישת דומיין פג תוקף

מיטל אור
בשיחת האנגאוט נשאל ג'ון מולר מגוגל האם ישנו יתרון לרכישת דומיין שפג תוקפו או חידוש אתר לאחר שנים. בתשובתו הסביר מולר כיצד גוגל מתייחסת לדומיינים שפג תוקפם.
גוגל: אין יתרון לרכישת דומיין פג תוקף

ישנם שני סוגים של דומיינים שכבר לא שימושיים. הראשון הוא דומיין אשר בעבר היה רשום על שם מישהו ושימש באתר. השני הוא דומיין אשר עדיין רשום על שם מישהו אך לא נעשה בו שום שימוש. דומיין זה נקרא גם “Parked” ורבים רוכשים אותם.

האוטוריטה של דומיין שפג תוקפו

שואל השאלה בשיחה רצה לדעת האם יש יתרון לשימוש בדומיין עם עבר ונכון יותר, האם בחירת דומיין שכזה תעזור לאתר להיכנס מהר יותר לאינדקס של גוגל וליהנות מדירוג גבוה יותר. השואל אמר כי מזה ארבע שנים שיש ברשותו דומיין. בעבר, היה לו אתר אך הוא הסיר ממנו את כל התכנים והשאיר רק את הדומיין. עכשיו השואל רוצה להחזיר תוכן לאתר והוא ביקש לדעת האם שימוש בדומיין בעל עבר יעניק לו יתרון מבחינת גוגל.

מולר ענה כי אין כל יתרון לדירוג האתר בשל שימוש בדומיין שפג תוקפו. “אם כל התוכן ירד מהאתר לפני מספר שנים, ככל הנראה גוגל תצטרך להעריך את האתר מחדש ולהבין במה הוא עוסק”. לכן זו אינה אסטרטגיה שאפשר להסתמך עליה. כלומר, אי אפשר להישען על הדומיין רק בשל העובדה שבעבר הוא שימש לאתר שהיה בו תוכן.

באופן ספציפי אמר מולר לשואל כי הוא מעריך שיהיה עליו לבנות את כל האתר מחדש. עוד הוא הוסיף כי הדבר דומה לפתיחת עסק, זהה או אחר לאחר שנים של סגירה. “אם היה לך עסק שנסגר לפני ארבע שנים, פתיחתו מחדש לא בהכרח תביא אליך לקוחות. זה נדיר שהלקוחות יגידו שהם זוכרים אותך וכן, הם עכשיו יעדיפו את העסק שלך על פני עסקים אחרים”.

מולר ציין כי לדעתו פתיחה מחדש של עסק, זהה או שונה, נדירה בחיים האמיתיים ובדומה לכך גם גוגל לא מעניקה יתרון לדומיין שהיה פעיל בעבר ומזה תקופה אינו פעיל יותר. זו גם הסיבה לכך שבדרך כלל אין היגיון ברכישת דומיין שפג תוקפו מתוך תקווה שהרכישה תביא בונוס כלשהו.

מי שילך אחורה יראה כי בשנת 2003 שינתה גוגל את תפיסת הדומיינים ה”משומשים”. ברגע שפג תוקפו של הדומיין גוגל מאפסת את השפעת הקישורים ואת הדירוג הקודם של הדפים.

שתפו:
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
27
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
67
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
57
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
93
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104981
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99348
מדיה חברתית
דנה רוזן
82452
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.