תחרות קופירייטר השנה של איזינט | בלוג קידום אתרים
קידום אתרים » שיווק דיגיטלי » תחרות קופירייטר השנה של איזינט

תחרות קופירייטר השנה של איזינט

בחברת ה-SEM בה אני עובד (easynet search marketing), החליטו לעשות הפתעה נעימה ולא שגרתית ללקוחותיה ועובדיה. הוכרזה תחרות קופירייטינג, שבמסגרתה הוטל על עובדי החברה לחשוב על שילוב של סלוגן\לוגו מקורי, אשר יודפס על כמות גדולה של חולצות ויחולק ללקוחות והעובדים. לאחר ברכת האדוורדס הלא שיגרתית שקיבלתי לראש השנה, תחרות יצירתית זו משאירה אותי מלא התפלאות פעם נוספת.
סבלנות, החולצות המנצחות בסוף הפוסט…

שיווק סמויי חכם?

אחד החוקים של התחרות היה שאסור להטביע את השם של החברה (easynet) על החולצות. המטרה היא כמובן להגיע לתוצר מקורי ושנון, אך מעבר לכך יש כאן גם אלמנט של שיווק חכם. אפשר לקרוא לזה: שיווק ויראלי "מוגבל" שמתרחש במציאות (מוגבל בגלל כמות החולצות).

לרוב כשאני מקבל סרטון מגניב במייל אני מעביר אותו הלאה לנמענים נוספים, או משתף אותו ברשתות החברתיות בהן אני פעיל. אני לא עושה זאת מכיוון שנאמר לי, אלא מתוך רצון פנימי להפיץ את זה הלאה כדי שגם אחרים יהנו (ואני לא מדבר על הכפייה הספאמית הנפוצה "אם לא תעביר זאת ל-10 איש תמות עד סוף השנה…" 🙂 ).

שיטת החולצות דומה.
החברה יוצרת סלוגן או סמל המזוהה עם שירותיה והתמחותה (seo\sem במקרה הנתון), והאנשים שמקבלים את החולצה יחליטו אם הם עצמם מתחברים למסר של הסלוגן ואם כן – ילכו איתה מתוך רצון (כאן באה לידי ביטוי הויראליות) לארועים שונים כגון: כנסים מקצועיים, ארועי נטוורקינג ואפילו לעבודה ביום יום. אגב, מי שהיה בכנס SMX האחרון, בטח ראה לא מעט אנשים עם חולצות SEO שחברת eVisibility הכינה במיוחד לכבוד הארוע.

איזינט יישמה עקרונות מהותיים בשיווק המתקדם של היום – לתת חופש, לספק אפשרויות, לכבד את מקום הצרכן ולא לדחוף לו דברים בכוח. ולא לדחוף את השם שלך, אם התוצר שלך טוב – כבר יימצאו אותך, ידברו עליך.

עיקרון נוסף הוא בביצוע. כל איש שיווק טוב יודע שיש מספיק יהודים עם רעיונות טובים, אך הביצוע הוא החשוב. מבחינת מיתוג הפרמיום של איזינט, היא לא יכולה לייצר קמפיין מסוג זה ולתת לאנשים ללכת עם חולצה של 10 שקל שמתפרקת אחרי כביסה אחת. החולצות שנבחרו הם איכותיות ביותר.

ואלו העיצובים הנבחרים של איזינט (ללא חשיבות לסדר)

קצת זנב ארוך:

עיצוב לחולצה

עוד דוגמאות:

This was me before optimization
(add a picture of a very ugly/weird face)

 

 Uncle SEM wants you! (פראפראזה על סיסמת הגיוס הידועה לצבא האמריקאי)

 

  Think I'm hot? Wait till you see my PageRank

 

 Pay Per Action, your actions pay off

 

a shirt that says “Some use Viagra to stay up, I use:” and a picture of the blue Viagra pill that in one half will be written “ PPC! ” and in the second half “ SEO! ”
(instead the exclamation marks we will put our logo)

 

"I live in an engine, I have long tails, and I get “slapped” when I do bad. And you think your life is hard?”
ומאחורה : “taken from a ppc/seo optimizer note”

 

“first I lived in a sand box, next in an engine, and now I get hit thousands of times each day. And your life suck?”
ומאחורה: “taken from a website’s diary after SEO”

 

בחלק הקדמי של החולצה:
STOP the optimization!
ובחלק האחורי:
My system is not ready for so many customers.

 

בחלק הקדמי של החולצה:
Oh, this optimized landing page
ובחלק האחורי:
ever since the last crusade, we didn't have that many converts!

 

עוד כמה עיצובים:

עיצובים נוספים לחולצות

והעיצובים הזוכים הם (יש למטה תמונות):

How big is your head and how long is your tail?

Uncle SEM wants you!
(פראפראזה על סיסמת הגיוס הידועה לצבא האמריקאי)

Think I'm hot? Wait till you see my PageRank

 

החולצות שניצחו

החולצות שניצחו

זו בהחלט הייתה תחרות מאתגרת והבחירה לא הייתה פשוטה כלל.
אז איזה עיצוב אתם אהבתם? 🙂

אודות פבל ישראלסקי

פבל ישראלסקי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד של סרבולה - חברת כתיבת תוכן ומייעץ בקידום אתרים אורגני (SEO) בזירות תחרותיות בארץ ובחו"ל במסגרת חברת אלפיניסט 301 שיווק דיגיטלי.

עשוי לעניין אותך גם...

חוסמי פרסומות 2019: כמה זה באמת עולה לנו?

עולם הפרסום השתנה משמעותית בעשרות השנים האחרונות. כאשר גורו השיווק סת' גודין אמר שהשיווק היחיד ...

8 תגובות

  1. פבל, אשמח לדעת, מדוע החברה שבה הינך עובד, easynet,

    התפריט באתר בנוי ב-JAVASCRIPT (ולכן אתם משתמשים גם ב-noscript). למה לא לעשות תפריט ב-CSS, שגם לא תצטרכו לעשות "קוד מכוער" עם הרבה מאוד סקריפטים?

    כמו כן, האם לא עדיף שאחוז הטקסט יהיה גבוה מאחוז הקוד? היה אפשר להפוך את הקידוד ("מיפוי") לדוגמא, ל-DIVים ו-CSS ולחסוך ככה לפחות 100 שורות של קוד והרבה הרבה פחות קוד בלי קשר?

  2. פבל ישראלסקי

    תודה דניאל, אני אעלה את זה הלאה…
    אבל מה אתה אומר על החולצות? 🙂

  3. דניאל, אחרי הכל זו חברת SEM ולא SEO 😉
    פבל, רעיון מגניב.

  4. פבל ישראלסקי

    כן, אחרי הכל זו באמת סך הכל חברת SEM. אין לה שום ידע בתחום ה-SEO והם מעולם לא עסקו בקידום אתרים במנועי חיפוש 🙂

  5. לפי דעתי התחרות מאוד יצירתית והכל, אבל עדיין… לפי דעתי, אפילו חברה לשיווק צריכה להראות שיש לה ראש פתוח גם לקידום אתרים – שהוא סוג של שיווק. ובין אם זה גם לתאימות לאנשים שלא מאפשרים JAVASCRIPT (והיום, עם כל ה-ADDONים שאני לא יודע מי חושב שהם באמת עוזרים – ובכל זאת יש להם אלפי ואף עשרות אלפי הורדות בפרקי זמן, ומטרתם היא לחסום JAVASCRIPT אלא אם כן אתה מאפשר), לעשות תפריט שכולו בנוי ב-JAVASCRIPT, ובנוסף – לעשות עם noscript?

    בכל מקרה, אשמח לדעת, בשביל העניין, חברת IBM, כיצד היא משתמשת בשירותכם?

  6. פבל ישראלסקי

    אני לא גורו בכל הנוגע לתכנות, לכן אעביר את ההערות המקצועיות שלך לאיש הטכני שאחראי על האתר.

    מי אמר שאין ראש פתוח בכל הנוגע לקידום אתרים במנועי חיפוש? זו המומחיות שלה 🙂

    ולגבי IBM – לא ממש הבנתי.

  7. מיכל כהן

    הי פבל,
    אנ אהבתי את  "think i'm hot?" וגם את הויאגרה. המסר בהם מדבר גם לאנשים שלא חיים ונושמים מושגי שיווק באינטרנט, אבל משחיל בכל זאת ביטויים מהתחום שהם מובנים גם לבעלי עסקים. המסרים בהם, מצד אחד מדברים לכולם, מעוררי עניין ופרובוקטיבים ומצד שני מחדירים למודעות את הבז וורדס היותר פופולאריות של המקצוע.
    הייתי בוחרת ב think im hot ולא בויאגרה, כיון שלדעתי יהיו יותר אנשים שישושו ללבוש חולצה כזו. לקוח ירצה ללבוש חולצה לארועים וכנסים כי המסר בה מחמיא לו. אני למשל עם הויאגרה לא הייתי הולכת. עם ה hot כן.
    בקיצור, Think im hot מבחינתי לוקח בגדול. אתה יכול להזמין לי אחת. שחור. EL. בלי הלוגו של איזינט אם אפשר…

  8. פבל ישראלסקי

    זו הסיבה ש- Think im hot הוא אחד משלושת הזוכרים בעוד שהויאגרה לא.
    מסכים איתך, זו גם הייתה הבחירה שלי לסלוגן המוצלח ביותר.

    אין דבר כזה – הלוגו של איזינט הוא חלק מהעיצוב. בילטאין 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים