תחרות קופירייטר השנה של איזינט

פבל ישראלסקי

בחברת ה-SEM בה אני עובד (easynet search marketing), החליטו לעשות הפתעה נעימה ולא שגרתית ללקוחותיה ועובדיה. הוכרזה תחרות קופירייטינג, שבמסגרתה הוטל על עובדי החברה לחשוב על שילוב של סלוגן\לוגו מקורי, אשר יודפס על כמות גדולה של חולצות ויחולק ללקוחות והעובדים. לאחר ברכת האדוורדס הלא שיגרתית שקיבלתי לראש השנה, תחרות יצירתית זו משאירה אותי מלא התפלאות פעם נוספת.
סבלנות, החולצות המנצחות בסוף הפוסט…

שיווק סמויי חכם?

אחד החוקים של התחרות היה שאסור להטביע את השם של החברה (easynet) על החולצות. המטרה היא כמובן להגיע לתוצר מקורי ושנון, אך מעבר לכך יש כאן גם אלמנט של שיווק חכם. אפשר לקרוא לזה: שיווק ויראלי “מוגבל” שמתרחש במציאות (מוגבל בגלל כמות החולצות).

לרוב כשאני מקבל סרטון מגניב במייל אני מעביר אותו הלאה לנמענים נוספים, או משתף אותו ברשתות החברתיות בהן אני פעיל. אני לא עושה זאת מכיוון שנאמר לי, אלא מתוך רצון פנימי להפיץ את זה הלאה כדי שגם אחרים יהנו (ואני לא מדבר על הכפייה הספאמית הנפוצה “אם לא תעביר זאת ל-10 איש תמות עד סוף השנה…” 🙂 ).

שיטת החולצות דומה.
החברה יוצרת סלוגן או סמל המזוהה עם שירותיה והתמחותה (seo\sem במקרה הנתון), והאנשים שמקבלים את החולצה יחליטו אם הם עצמם מתחברים למסר של הסלוגן ואם כן – ילכו איתה מתוך רצון (כאן באה לידי ביטוי הויראליות) לארועים שונים כגון: כנסים מקצועיים, ארועי נטוורקינג ואפילו לעבודה ביום יום. אגב, מי שהיה בכנס SMX האחרון, בטח ראה לא מעט אנשים עם חולצות SEO שחברת eVisibility הכינה במיוחד לכבוד הארוע.

איזינט יישמה עקרונות מהותיים בשיווק המתקדם של היום – לתת חופש, לספק אפשרויות, לכבד את מקום הצרכן ולא לדחוף לו דברים בכוח. ולא לדחוף את השם שלך, אם התוצר שלך טוב – כבר יימצאו אותך, ידברו עליך.

עיקרון נוסף הוא בביצוע. כל איש שיווק טוב יודע שיש מספיק יהודים עם רעיונות טובים, אך הביצוע הוא החשוב. מבחינת מיתוג הפרמיום של איזינט, היא לא יכולה לייצר קמפיין מסוג זה ולתת לאנשים ללכת עם חולצה של 10 שקל שמתפרקת אחרי כביסה אחת. החולצות שנבחרו הם איכותיות ביותר.

ואלו העיצובים הנבחרים של איזינט (ללא חשיבות לסדר)

קצת זנב ארוך:

עיצוב לחולצה

עוד דוגמאות:

This was me before optimization
(add a picture of a very ugly/weird face)

 

 Uncle SEM wants you! (פראפראזה על סיסמת הגיוס הידועה לצבא האמריקאי)

 

  Think I’m hot? Wait till you see my PageRank

 

 Pay Per Action, your actions pay off

 

a shirt that says “Some use Viagra to stay up, I use:” and a picture of the blue Viagra pill that in one half will be written “ PPC! ” and in the second half “ SEO! ”
(instead the exclamation marks we will put our logo)

 

“I live in an engine, I have long tails, and I get “slapped” when I do bad. And you think your life is hard?”
ומאחורה : “taken from a ppc/seo optimizer note”

 

“first I lived in a sand box, next in an engine, and now I get hit thousands of times each day. And your life suck?”
ומאחורה: “taken from a website’s diary after SEO”

 

בחלק הקדמי של החולצה:
STOP the optimization!
ובחלק האחורי:
My system is not ready for so many customers.

 

בחלק הקדמי של החולצה:
Oh, this optimized landing page
ובחלק האחורי:
ever since the last crusade, we didn’t have that many converts!

 

עוד כמה עיצובים:

עיצובים נוספים לחולצות

והעיצובים הזוכים הם (יש למטה תמונות):

How big is your head and how long is your tail?

Uncle SEM wants you!
(פראפראזה על סיסמת הגיוס הידועה לצבא האמריקאי)

Think I’m hot? Wait till you see my PageRank

 

החולצות שניצחו

החולצות שניצחו

זו בהחלט הייתה תחרות מאתגרת והבחירה לא הייתה פשוטה כלל.
אז איזה עיצוב אתם אהבתם? 🙂

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של קבוצת אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO ו-PPC וסושיאל.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
8 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

8
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x