האם תוכן ייחודי עוזר לדירוג בגוגל?

מיטל אור
בשיחת הנגאוט התייחס ג'ון מולר מגוגל לנושא התוכן כשהוא הביא תובנה מפתיעה הנוגעת לייחודיות התוכן והשפעתו על דירוג האתר.
האם תוכן ייחודי עוזר לדירוג בגוגל

בעל אתר אשר התוכן שלו הועתק על ידי אתרים רבים הסיר פנה אל מולר עם השאלה האם ישנה חשיבות לתוכן הייחודי ואם לא, האם זה אומר שאין למה להילחם בגניבת תכנים.

האדם ששאל את השאלה התייחס לכך שסבל מגניבת תוכן וכי הוא ביקש את הסרתו מהאתרים המשכפלים. ההסרה בוצעה אך דירוג האתר שלו לא השתפר. לכן, הוא תהה האם הסיבה לדירוג הירוד קשור להעתקת התוכן באתרים רבים אחרים.

הסרת תוכן מועתק מהרשת

תהליך הסרת התוכן מהרשת בוצע בהליך משפטי במסגרת חוק בארה”ב בשם Digital Millennium Copyright Act (DMCA). ה-DMCA מספק מענה משפטי במסגרתו גוגל מקבלת חסינות מפני תביעה בגין פרסום תוכן שנגנב וזאת בתנאי שיאפשרו למפרסם התוכן המקורי לבקש את הסרתו.

בקשת ההסרה מאפשרת למפרסם המקורי לבקש להוריד את התוכן ולאחר מכן גוגל שולחת לצד המפר הודעה על התלונה וזו מאפשרת לו לערער על התביעה מולו. אם הצד המפר בוחר לערער, בעל התוכן המקורי רשאי לפנות לבית המשפט.

הגשת DMCA אינה פשוטה. מדובר בתהליך משפטי שרצוי לבצעו לאחר התייעצות עם עו”ד. עם זאת השאלה שעלתה נגעה בכך שבעל התוכן המקורי גילה כי התוכן שלו הועתק ל-3,000 אתרים שונים ותוך שישה חודשים הוא הסיר את כולו מהאינדקס של גוגל. עם זאת, העבודה הקשה שהייתה מצוינת לא השפיעה על דירוג האתר המקורי.

חשיבותו של התוכן הייחודי

לאחר שנשאל מולר האם ישנה סיבה להילחם בגניבת תוכן הוא החליט להתמקד בהשפעה של ייחודיות התוכן על דירוג האתר. על פי מולר ככל הידוע לו האלגוריתם לא יודע לזהות תוכן ייחודי אלא הוא יכול לזהות התאמה בין התוכן לבין השאילתה.

כלומר, גוגל לא מזהה שהתוכן באתר ייחודי ואז מחליטה לדרג אותו גבוה יותר. האלגוריתם יודע לבחון האם האתר נותן מענה לחיפוש. עם זאת, אם גולש מחפש משהו ייחודי והאתר נותן על כך מענה, ברור שגוגל תשאף להציג את האתר במיקום גבוה כיוון שהוא נותן את המענה המתאים.

זו אחת הסיבות לכך שיש סיבה להגיש תלונת DMCA. כאשר אתר גונב תוכן מאתר אחר ובזכות כך מדורג גבוה ברור כי יש להסיר ממנו את התוכן. כמו כן, ישנו נושא זכויות היוצרים כשברור שאף אחד לא רוצה שהתכנים שלו יופיעו במקומות אחרים שלא הורשו לכך.

על פי מולר ישנה הצדקה לפעול להסרת תוכן מועתק ובוודאי אם אתרים אחרים מדורגים גבוה תודות לתוכן המועתק. עם זאת לא בטוח שהאתר ידורג במקום גבוה רק בשל העובדה שיש בו תוכן ייחודי בקטגוריה מסוימת כיוון שישנן סיבות נוספות שיכולות להשפיע על המיקום שלו.

לתשובתו של מולר בסרטון החל מדקה 43:15

שתפו:
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
46
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
73
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
91
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
107
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
46
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105068
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99692
מדיה חברתית
בן אורן
87802
קידום אתרים
דנה רוזן
82473
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.