אתגר מחשבה: תעלומת ה-Title הנעלם | AskPavel
קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » אתגר מחשבה: תעלומת ה-Title הנעלם

אתגר מחשבה: תעלומת ה-Title הנעלם

קבלו את אתגר המחשבה הבא שהעסיק אותי במשך כמה ימים טובים:

אם מחפשים את הביטוי "מכללה להנדסה" אני מקבל בתוצאה הראשונה את דף הבית של מכללת ירושלים, וה- Title שלו הוא "המכללה האקדמית להנדסה ירושלים".

התוצאה שמתקבלת כשמחפשים "מכללה להנדסה"

תזכרו – מהי מילת המפתח שחיפשתי, מהו ה-URL של האתר ומה הטייטל שלו.

כעת אם מחפשים את הביטוי "לימודי הנדסה" (שאילתה שונה ממה שחיפשנו בפעם הראשונה), מקבלים את דף הבית של מכללת ירושלים במקום השביעי, אך הפעם ה-Title שונה לגמרי – "לימודי הנדסה לתואר מהנדס".

התוצאה שמתקבלת כשמחפשים "לימודי הנדסה"

איך זה ייתכן? עבור 2 שאילתות שונות, מקבלים בתוצאות את אותו ה- URL בדיוק אבל עם Title שונה. אגב, לפני שאתם נכנסים לקוד המקור כדי לבדוק אם מדובר באיזה סקריפט מתוחכם שמשנה את ה-Title לפי שאילתת החיפוש שהוזנה, להלן קוד המקור (הטייטל שמוגדר בו הוא "לימודי הנדסה לתואר מהנדס"):

קוד המקור בדף

בעוד מספר ימים אחשוף כאן בפוסט את הפתרון, לכן בינתיים אתם מוזמנים לכתוב בתגובות את דעתכם. עד שאפרסם את הפתרון, הגדרתי שהתגובות שלכם לא יופיעו למטה אוטומטית כדי שהתשובה לא תושפע מתשובות של אנשים אחרים. בעוד מספר ימים כשאפרסם את הפתרון אאשר את כל התגובות שיצטברו (אגב, יכול להיות שהפתרון שאפרסם הוא לא בוודאות הפתרון האמיתי, אך הוא לדעתי הכי קרוב).

תודה לאיתי מ-LinkShake שיווק באינטרנט על כך שעזר לי לפתור את התעלומה 🙂

=====================================================

תשובה:

כפי שחלקכם עניתם נכון – מדובר בטקסט שמופיע בקישור של המכללה בדמוז. כל הכבוד!

הטקסט בקישור שמפנה למכללה באתר Dmoz

זוהי תופעה מוזרה שמתרחשת לא רק עם הטייטל אלא גם עם ה- description (גם הוא נלקח לפעמים מדמוז). למעשה האלגוריתם של גוגל קובע עפ"י חוקיות מסוימת בעבור איזו שאילתת חיפוש יוחזר איזה טייטל (או יותר נכון מאיפה). יש אינספור דוגמאות לתופעה הזאת, אחת מהן היא חיפוש הביטוי "ישרונט" כנגד "ישרונט קידום אתרים". בשני המקרים מתקבל Title שונה כאשר גם כאן הוא נלקח באחד מהחיפושים מדמוז.

עכשיו רק נותר לנתח ולחקור את התופעה בכדי להבין את החוקיות. תחשבו על היתרון ביכולת השליטה הזו – תוכלו לשלוט בטייטל שיוצג בהתאם לשאילתת החיפוש ובכך לטרגט למשל קהל ספציפי בצורה שונה. אם תצליחו להבין איזה קהל מחפש את כל אחת מ-2 הקומבינציות – אתם עשוים להגדיל את ה-CTR פלאים! יש למישהו רעיונות?

אודות פבל ישראלסקי

פבל ישראלסקי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד של סרבולה - חברת כתיבת תוכן ומייעץ בקידום אתרים אורגני (SEO) בזירות תחרותיות בארץ ובחו"ל במסגרת חברת אלפיניסט 301 שיווק דיגיטלי.

עשוי לעניין אותך גם...

כמה טראפיק באמת מגיע מגוגל [מחקר 2019]

מאז שמנוע החיפוש של גוגל הגיע לעולם, בסביבות 1998, חלו בו כמה שינויים "קלים" בלשון ...

69 תגובות

  1. נתקלתי בתופעה כבר לפני שנתיים.
    פעמים רבות שמחפשים שם של חברה/ארגון
    והשם אינו מופיע בכותרת. גוגל לוקח את הכותרת מ-DNOZ למיטב זכרוני.

    • פבל ישראלסקי
      פבל ישראלסקי

      פעם זה היה רק כשמחפשים שם של חברה או ארגון? כי כיום זה מופיע במגוון רחב של ביטויים, לאו דווקא שמות.

  2. אני משאיר תגובה כי מסקרנת אותי התשובה וככה זה ישלח אלי למייל. (סליחה אם זה מפריע)

  3. מאור קפלנסקי

    כנראה האלגוריתם של גוגל מחליט על הטייטל שיוצג בתוצאות החיפוש לפי שאילתת החיפוש.
    במקרה הזה הטייטל של האתר (לא המטה-טאג, אלא הכיתוב שמופיע בחלק הימני העליון של דף הבית) הוא"המכללה האקדמית להנדסה ירושלים".

    קצת מציק כי יש כאן טעות תחבירית.
    זה בכלל צריך להיות "בירושלים"
    או מקף לפני ה"ירושלים"
    מקף*

  4. אותו סקריפט מתוחכם שמשנה את הכותרת יכול להיות בצד שרת.

    הוא יכול לבדוק אם זה גוגל-בוט ואז להחזיר באופן רנדומלי כותרות שונות.

    • פבל ישראלסקי
      פבל ישראלסקי

      אבל כתבתי במפורש: "לפני שאתם נכנסים לקוד המקור כדי לבדוק אם מדובר באיזה סקריפט מתוחכם שמשנה את ה-Title לפי שאילתת החיפוש שהוזנה, להלן קוד המקור" 🙂

  5. איתי ברנר

    קרה לי כבר פעם שעמוד אחד התאנדקס בשתי גרסאות שונות לשתי שאילתות שונות, אבל אני מניח שהשינוי של הTITLE נעשה כבר לפני זמן רב וכל מאגרי המידע התעדכנו.

  6. פאבל אין מצב שאתה ביזבזת על זה כמה ימים אחד הוא טייטל מקורי והשני הוא טייטל מדמוז

    זה א-ב של כל מתחיל בתחום קידום האתרים

    • פבל ישראלסקי

      כל הכבוד אלירן! תשובה נכונה.

      מסתבר שבזבזתי את זמני לשווא כי כנראה שאני לא יודע את ה א-ב של כל מתחיל בתחום קידום אתרים. אני כמובן אשמח ללמוד ממך ומהנסיון שלך בתחום.

  7. יקירי זה קל מדי…
    אבל אולי הצעירים בענף כבר לא יודעים כמה קריטי היה פעם לקבל לינק מפרויקט המדריך הפתוח…

    • פבל ישראלסקי
      פבל ישראלסקי

      נכון מאד אופיר!

      אגב, אני לא חושב שיש קשר בין הוותק שלך בתחום, לבין העובדה שידעת את התשובה. זה מסוג הדברים שאו שנתקלים בהם או שלא – אני לא נתקלתי מעולם.

  8. היי
    הפתרון נראה לי פשוט.
    הטיטל שיש עכשיו הוא :"המכללה האקדמית להנדסה ירושלים".
    והטיטל של העותק השמור (מטמון ,קאש) של גוגל :
    "לימודי הנדסה לתואר מהנדס".
    כשלוחצים על עותק שמור בחיפוש של גוגל מתחת לתוצאה מקבלים כמובן את אותו עותק ששמור בגוגל.
    מקווה שצדקתי

  9. לא הכי מתמצא, אבל במבט על הנה הרעיונות שלי:

    1. מרבית הדפים בשונה מדף הבית מוגדרים עם ה TITLE הזה ולכן זה מופיע גם כתוצאה.

    2. יש תגית מטה מיוחדת שמכילה את הכותרת "המכללה האקדמית להנדסה…"

    3. ניתן לשלוט בהצגת התוצאות ב webmaster tools של גוגל ולבקש את הכותרת הנ"ל

  10. תודה לאיתי באמת שאלה מענינת.

    התשובה הראשונה שלי היתה קצת נמהרת ולא נכונה.

    הטיטל כמו שציינת שקיים באתר הוא "לימודי הנדסה לתואר מהנדס".

    בחיפוש "מכללה להנדסה" אנו נקבל את התוצאה עם הטיטל "המכללה האקדמית להנדסה ירושלים".

    האתר שחקרת JCE.AC.IL הוא אתר שרשום ב DMOZ.ORG.
    הטיטל שם "המכללה האקדמית להנדסה ירושלים" ז"א שכל עוד הם לא ישנו את הטיטל שלהם ב DMOZ נמשיך לקבל את הטיטל של DMOZ בעבור כל צרוף של חיפוש מהכותרת לדוגמא : החיפוש "המכללה האקדמית" יתן לנו שוב את אותו הטיטל.

    השאלה שאני שאלתי את עצמי היא: אם גוגל מציג את הטיטל של DMOZ לאתר, למה הוא גם לא מראה את התאור (ב DMOZ הוא שונה ממה שרואים).
    והתשובה היא שלפעמים גוגל מציג תוצאות גם של התאור שהם מ DMOZ, אבל באתר הזה הדבר לא קורה.
    בחיפוש לצירופים של התאור הישן קיבלתי רק את התוצאה מ DMOZ.ORG.IL .

    דרך אגב למי שמעוניין התאור בDMOZ
    "המכללה האקדמית להנדסה ירושלים – מכללה אקדמית המכשירה מהנדסים. המכללה מעניקה תואר אקדמי ראשון .B.Sc בתחומי ההנדסה. המכללה מתמקדת בהכשרת מהנדסים לצרכי התעשייה …"

    לפי דעתי לקבל תוצאות חיפוש על פעמיים TITLE זה לא דבר רע במיוחד במקרה הזה ששומר על הרלונטיות של האתר בשני המיקרים וגם לא מראה את התאור הישן.

    מקווה שהפעם זה הפתרון…

    • פבל ישראלסקי
      פבל ישראלסקי

      גוגל לפעמים כן מציג description מתוך דמוז. בעקרון האלגוריתם של גוגל לוקח את התיאור הרלוונטי ביותר בעבור שאילתת החיפוש, מתוך אחת מהדרכים הבאות: הטקסט בדף, דמוז, תגית meta description.

  11. לפי דעתי,פעם אחת זה לוקח כותרת מזמוז,ופעם אחת זה לוקח את הכותרת של האתר,למה זה עושה את זה,אין לי מושג,כנראה הוא טעון בדמוז עם המילת מפתח הזו ("לימודי הנדסה")
    אבל זו רק ההשערה שלי ואין לי שום ידע בקידום אתרים 🙁

    • פבל ישראלסקי
      פבל ישראלסקי

      יפה מאד ארז! איך הגעת לתשובה אם אין לך שום ידע בקידום אתרים? הלכת במקרה לחפש בדמוז?

  12. ברור שיש בעמוד שתי טקסטים שונים, שראויים להחשב ככותרת. השאלה המדויקת היא: מה גורם לגוגל לאנדקס את שתיהם כTITLE, ובנפרד האחד מהשני?

    אולי התגובה שלי לא חכמה במיוחד, העיקר הוא שאוכל כעת להתעדכן במייל על תגובות נוספות 🙂

  13. בדיקה ב-wayback machine מעלה שלפני כמה שנים הטייטל היה "המכללה האקדמית להנדסה ירושלים" ולא הטייטל הנוכחי.

    אני מניח שה-cache הזה נשמר על השרתים של גוגל, כשהוא חוזק במשך הזמן בלינקים עם anchor זהה (יתכן שאפילו בלינקים חשובים כמו מ-DMOZ) ולכן הוא עדיין עולה בדף התוצאות כאשר מחפשים kws רלבנטיים יותר לטייטל הישן.

    זו ההשערה שלי בכל אופן. אני ממתין לשמוע מה אומרים המומחים.

    • פבל ישראלסקי
      פבל ישראלסקי

      תאוריה מעניינת, למזלך כללת גם את דמוז ב"לינקים חשובים".

      • חפרתי קצת ברשת ומצאתי את הפוסט הזה בו מתואר מקרה דומה, רק כשכאן הטענה היא שאין בכלל ליסטינג ב-DMOZ ויחד עם זאת יש טייטל משתנה.

        מסבך את העניינים.

        • פבל ישראלסקי
          פבל ישראלסקי

          האמת שאתמול חבר הראה לי את אותה התופעה גם כן בלי ליסטינג ב-DMOZ. לצערי אני לא יכול לחשוף את הביטוי שמחפשים כדי לראות את התוצאה, אבל זה באמת נהיה פתאום מעניין! יש לך אולי השערה למה זה קורה במקרה שאין ליסטינג בדמוז?

  14. הי,

    זה לא רק הכותרת, זה גם התיאור.
    אם תחפש "college engineering jerusalem" תקבל שורת תיאור שונה ממה שקיבלת בשני החיפושים האחרים.

    הסיבה יכולה להיות אולי בגלל שהטקסט המקשר לאתר מופיע הרבה פעמים ולכן גוגל מאנדקס את העמוד עם כותרות שונות, הפופולריות ביותר.

  15. יתכן שכאשר סטרינג החיפוש הינו מדויק תוצג הכותרת מתוך הדף עצמו ולא הטייטל. גוגל ידוע שהוא מציג כבר תוצאות מתוך הדף

  16. המכללה האקדמאית להנדסה בירושלים" זה Title שנשמר במטמון של גוגל, ולא עודכן.

    אליאב.

  17. שלום
    האים אתה עוסק גם בקידום אורגני
    יש לי אתר שאני מעוניין לקדם בתשלום
    אני רוצה הצעת מחיר
    צביקה 0544268886

    • פבל ישראלסקי
      פבל ישראלסקי

      היי צביקה! אני לא מספק שירותים בתחום. אבל יש כאן עשרות מגיבים שמקדמים אתרים בתשלום. תוכל לפנות אליהם. אם זה לא יעזור, תפנה אלי דרך טופס ליצירת קשר ואפנה אותך למקדמים אחרים.

  18. פשוט מאוד, האנקור שמופיע ב-Dmoz.

  19. נראה לי שאני יודע מדוע גוגל בוחר להשתמש בכותרת השניה. אם תשים לב בהאדר כתוב באותיות אדומות (מתחת ללוגו): "המכללה האקדמית להנדסה ירושלים". זו הכותרת הכי גבוהה ובולטת בדף. אולי גוגל בעצם מבין מכך שהטקסט שכתוב שם זה הטקסט שהכי מאפיין את הדף ולכן בוחר להציג אותו בתור טייטל?

    • פבל ישראלסקי
      פבל ישראלסקי

      האמת שזה הדבר הראשון שאני חשבתי כשגיליתי את התופעה. פשוט הסתדר לי ממש טוב. אבל לצערי זו לא התשובה הנכונה.

  20. שוקי גלילי

    גוגל עושה בימים האלה הרבה ניסויים ב-SERPs. ראיתי כבר לינקים מתוך snippets, תוספת של Bread crumb, ועוד כהנה וכהנה.

    אחד מהדברים שיש בהם גיוון הם Titles, וכאן אפשר לראות לא רק ש-Anchor של לינק נכנס מאתר סמכותי יכול להוות תחליף, אלא גם שכותרת שנערכה מופיעה לפעמים בגירסה הישנה ולפעמים בחדשה באותו Datacenter, למשל.

    כמו כן, לעיתים יותר ויותר קרובות דף ממשיך להיות מדורג ראשון עבור ביטוי שכבר לא מופיע ב-Title שלו, וגם עבור ביטוי שהחליף אותו.

    • פבל ישראלסקי
      פבל ישראלסקי

      האמת שזה מאד הגיוני שגוגל לא ישתמש בטייטל קבוע אם אתה שואל אותי הייתי מוסיף איזשהו קטע קוד באלגוריתם שישנה את הטייטל בהתאם לביטויי החיפוש שמחפשים – שזה איכשהו יילקח בחשבון.

      התשובה הנכונה פורסמה בפוסט.

  21. פוסט מעולה פבל, העובדה שנתת כמה ימים לחשוב על הפיתרון לפני שחשפת אותו תרמה לו הרבה.

    בדיוק ראיתי סרטון של גוגל וובמטסר אשר מדבר על עניין מאוד דומה – titles and snippets בתוצאות חיפוש.

    מאט קאטס מסביר שהם תמיד ינסו לתת תיאור כמה שיותר קולע למילת החיפוש, אך יותר מזה, והוא מדגיש שאת זה רוב הwebmasters לא מכירים, במקרים בהם גוגל מוצא לנכון לעשות זאת – הוא בהחלט יציג TITLE אחר בתוצאת החיפוש מאשר ה-TITLE האמיתי שיש לדף.

    לווידאו – http://www.youtube.com/watch?v=NlJiLDn9-38

  22. לפי דעתי יכול להיות שגוגל פשוט משתמשים פעם בכותרת זו ופעם בזו באופן שרירותי.זו צורה מסוימת להגדיל את התחרות,מה דעתכם?

  23. היי ,
    אפשר לחסום את הצגת התיאור או הטייטל מפרוייקט הספרייה הפתוחה על ידי הוספת תג
    metaname="robots

  24. אני בכלל לא בטוח שזו התשובה הוודאית…
    ראיתי בוודאות אתרים שזה קרה בהם (משום מה הפסיק לאחרונה, כניראה עוד ניסוי של גוגל שלא יצא לפועל) והם לא מופיעים בדימוז.

    אם אני זוכר נכון, זה קרה לאתר הבית של סאו סימפל, בהקשת הביטוי ,מומחה קידום אתרים, שונה הטייטל מהטייטל הראשי. בדיוק כמו שקורב בתגית הסקריפשן.
    שוב – כרגע זה לא כך ואני אמשיך לבדוק את העניין, אבל אין מה להגיד – הבלוג שלך פאבל הוא מרתק ותמיד כיף לבוא ולקרוא

  25. אני אישית אף פעם לא נתקלתי בשינוי הזה אבל ידעתי שזה לוקח מידע מDMOZ, הבעיה שרק מעט מאוד אתרים בארץ רשומים לשם, לעומת מי שלא רשום שם כמובן. הכל בהתנדבות ולכן זה הוזנח כבר זמן רב. חבל.

  26. כתבת: "עכשיו רק נותר לנתח ולחקור את התופעה בכדי להבין את החוקיות. תחשבו על היתרון ביכולת השליטה הזו – תוכלו לשלוט בטייטל שיוצג בהתאם לשאילתת החיפוש ובכך לטרגט למשל קהל ספציפי בצורה שונה. אם תצליחו להבין איזה קהל מחפש את כל אחת מ-2 הקומבינציות – אתם עשוים להגדיל את ה-CTR פלאים! יש למישהו רעיונות?"

    לא הייתי מגזים ואומר שניתנת כאן שליטה על תג הכותרת שיוצג – תג הכותרת ב-DMOZ נקבע על ידי העורך שלהם לאחר עיון בהצעת בעל האתר או מי מטעמו ונשאר קבוע לעולם ועד. כותרת זו תוצג למי ששואל קבוצת ביטויי שאלה מסויימים וחלק מנגזרותיהם ובמעט עבודה ניתן לגלות מהם. בכל שאר המקרים תוצג כותרת הדף שבתג הכותרת.

    ואגב, לפני שנים רבות כאשר Yahoo שלט בכיפה למדנו איך להשפיע על העורך שלהם להציג את הכותרת הרצויה לנו על ידי שתילת פתיונות בתוך ההצעה לכותרת, פתיונות שהעורך מיהר להסיר והשאיר בכך כותרת שהייתה לטעמנו.

    • פבל ישראלסקי
      פבל ישראלסקי

      היי עמנואל, תודה על התגובה המפורטת.

      מאד מעניין נושא הפתיונות של יאהו, תוכל להרחיב עם דוגמא למשל?

  27. אוי, זה היה לפני הרבה שנים. היו להם כל מיני כללים, להמנע מסופרלטיבים למשל. ואז שתלנו סופרלטיבים ודברים אסורים אחרים באופן שהסרתם היה משאיר את הכותרת והתיאור הרצויים לנו והעורך כבר לא כל כך התייחס למה שנשאר אחרי שביצע ניתוח כירורגי כל כך רדיקאלי (אני מדבר על Yahoo Directory בתקופה שהרישום בו עלה 299$ לשנה). אבל היה גם סיכון לקבל כאלה שפחות רצויים לנו, ללא כל יכולת לשנות אותם. הסיכון הזה כמעט ולא התממש.

    • פבל ישראלסקי
      פבל ישראלסקי

      כיצד לדעתך גוגל מתייחס לקישור שמגיע מתוך ספרייה/אינדקס? בין אם מדובר בדומיין סמכותי (כמו במקרה של יאהו), ובין אם סתם ספריה – בסופו של דבר מדובר בקישור שאינו טבעי באופן מוצהר (בעל האינדקס/ספריה לא ישים בעצמו את הקישורים לאתרים). הרי זה מעט סותר את תאוריית "צרו תוכן איכותי לגולשים, אל תקדמו את האתר עבור מנועי החיפוש אלא עבור הגולשים".

      ועוד שאלה שעניינה אותי בנוגע לספריות – כאשר אדם משלם כסף על קישור בספריה כמו יאהו, הוא קונה את הקישור. דבר שגוגל אוסרים בהנחיות שלהם לבעלי אתרים. האם מכירת קישור במסווה של אינדקס (כלומר עוד אנשים קונים מאותו התחום) הופך את זה ללגיטימי יותר? להיפך. כיצד אם כך, נותרים אתרים אלו בלי עונש כאשר הם מפרים חוק כל כך משמעותי ועוד בגלוי?

      • אני משער שגוגל נאלץ להתייחס בסלחנות לשרידים ארכיאולוגים אינטרנטיים כמו אינדקס יאהו, ולהתייחס בחומרה לזיופים של אותם שרידים ארכיאולוגיים.

  28. מעניין. האם יש דרך לדעת מה יילקח מאיפה?

  29. האם העניין תקף גם לאחר הורדת הערך שגוגל מייחסים לדימוז?

  30. איזה קטע בחיים לא הייתי חושב, חבל שדימוז לא מקבלים אף אתר

    • המצב הזה מעניק עדיפות מסויימת לדפים (בדרך כלל דפי הבית של אתרים) שהצליחו להרשם לדמוז בזמנו. על העדיפות המסויימת הזאת ניתן בהחלט להתגבר באמצעות כמות עבודת קידום נוספת.

  31. היי עמנואל, תודה כמו תמיד התגובות שלך מעולות. השאלה שלי היא האם לא ניתן להתגבר על הדימוז דרך נגיד פרסום תוכן בגוגל קנול, השייך לגוגל גם כן?

  32. עמנואל תודה, לא משנה מי שייך למי. אבל השאלה היא האם אפשר או כדאי להיעזר בגוגל קנול כדי להתגבר על התוצאות של דימוז?

    תודה מראש.

  33. אשמח בכלל לדעת מה דעתכם על הדבר הזה של גוגל קנול. פאבל אולי את דעתך בעניין? או בכלל כל אחד?

  34. למה לא עמנואל? אפשר לעלות מאמרים עם קישורים, אז מה הבעיה?

  35. אהה, הבנתי עכשיו. אתה בטוח במאה אחוז?

  36. אם כבר מדברים על DMOZ ואם כבר יש פה כל כך הרבה תגובות של אנשי SEO האם אתם יודעים למה DMOZ לא מאנדקס אתרים חדשים בעברית כברלמעלה מחצי שנה? ניסיתי להזין מספר אתרים במשך כמה חודשים רצופים ואף אחד מהם לא אונדקס. שאלה נוספת: בתחתית העמוד כתוב: עדכון אחרון מרץ 2009. האם מדובר בעדכון של האתרים באותה הקטגוריה או בעדכון של DMOZ בכלל? תודה רבה!

  37. מור הללי

    אני מאמין שהכותרת השתנתה מכיוון שהדף הוא רלוונטי מאד למילת הLSI הנוספת. גוגל היום רואה מילות מפתח עם שיוך למילות מפתח אחרות שקשורות..

    תודה רבה על הפוסט!
    שרון

    • זקן השבט (עמנואל הוכשטדט)

      מזה כשלוש שנים גוגל מחליף את הכותרת שחיבר מקדם האתר בכותרת תוצרת גוגל, שמותאמת בדרך כלל לביטוי החיפוש הספציפי שנשאל, או לכללים אחרים שהם קבעו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים