חיפוש ללא גבולות: גוגל משיקה את Circle to Search

עומר לייבנזון
ה-AI לא עוצר, וכעת, גוגל מגיעה אלינו עם טכנולוגיה חדשה: Circle to Search, צפויה להפוך את תהליך החיפוש לאינטואיטיבי ונוח יותר מאי-פעם ולחולל שינוי של ממש בדרך שבה כולנו משתשמשים בסמארטפון.
Circle to search
מקור: Google Store

חיפוש בלתי מילולי בגוגל, הוא לא דבר חדש. כבר היום קיימת פונקציית ה-MultiSearch למשל, שמאפשרת למשתמשים לצלם ולחפש. לא מזמן גוגל הכריזה על שילוב של הבינה המלאכותית, שתפסה תאוצה נרחבת בעולם החיפוש, גם בכלי זה.

הפעם, גוגל הכריזה על עליית מדרגה – “Circle To Search” שמתבסס בין היתר על יכולת תשתית החיפוש של ה-Multisearch. מה זה אומר בפועל? פיצ’ר שיהיה זמין לכל משתמשי אנדרואיד, ויאפשר להקיף על המסך אלמנטים שונים שאותם ירצו לחפש, כולל טקסט, תמונות וסרטונים. הטריגר שיפעיל את החיפוש נתון לבחירת הגולש, ולא מסתכם בהקפה בעיגול – אפשר להשתמש גם בהקלקה, שרבוט או הדגשה. הפונקציה החדשה פותחה מתוך הבנה שבמכשיר הסלולר שלנו כיום, ניתן למצוא כמעט את כל המידע שאנחנו משתמשים בו ביומיום. אלא שתהליך החיפוש כיום, אשר כרוך במעבר בין אפליקציות שונות וחיפוש טקסטואלי – נחווה לעיתים קרובות כמסיח את הדעת.

החשיבה שמאחורי הפיצ’ר

גוגל בחרו להדגים את התועלת בשימוש בפיצ’ר דרך צפייה שגרתית בסרטון אופנה של משפיען רשת. על פי אותה דוגמה, יכול להיות שאותו משפיען לא תייג את המותג של הבגדים המופיעים בסרטון. עד היום, אם היינו רוצים לחפש את הבגדים הספציפיים הללו כדי לקנות אותם, לא היינו יכולים לעשות זאת כל כך בקלות. אך כעת, האפשרות הזו תהפוך להיות הרבה יותר פשוטה. עם טכנולוגיית החיפוש החדשה, ניתן להקיף כל פריט רלוונטי ולקבל תוצאות חיפוש מיידיות כולל לינק לרכישה ומוצרים בסגנון דומה. החיפוש יעבוד בכל אפליקציה נתמכת, כולל רשתות חברתיות כמו יוטיוב וטיקטוק. בתום החיפוש, הגולש ממשיך בדיוק בנקודה שבה הוא הפסיק.

עולם החיפוש עולה שלב

כמו שדיווחנו בדוח המגמות של 2024 למנהלי שיווק, שנת 2023 הייתה שנה של פריצת דרך קוונטית בכל מה שקשור לתחום הבינה המלאכותית ובפרט, שילוב של הבינה המלאכותית בחיפושים.

ההבדל בחווית המשתמש, עם Circle to Search, הוא שניתן להבין נושאים שונים ברחבי האינטרנט הרבה יותר בקלות.

בגוגל מסבירים:

“נניח שאתם גולשים ברשת חברתית ורואים תמונה של נקניקיה על מקל, עם תוספות מיוחדות. זאת לא הפעם הראשונה שאתם נתקלים בנקניקיה כזאת. שיטת החיפוש החדשה תאפשר לכם לשאול שאלות מורכבות, למשל – “למה הנקניקיות האלו פופולריות?”. מייד תגלו שהטרנד הוא תוצאה של שילוב טעמים ומרקמים שתפס תאוצה במטבח הקוריאני”.

זו יכולת חדשה, שלא נראתה בעבר לעיבוד של מידע ותיעול שלו לטובת המשתמשים.

הרעיון של Circle to Search הוא לאפשר חיפוש נוח ומהיר, בלי הצורך להחליף בין אפליקציות באופן שמסרבל את התהליך. מעבר לכך, שיטת החיפוש החדשה תקל על הגולשים בחיפוש מידע, ותחסוך מהם את הצורך לתמלל את מה שהם מחפשים. המשתמשים יכולים לחפש כל דבר, ולספק את יצר הסקרנות שלהם בקלות. הידיעה הזאת כבר מייצרת עניין בעולם השיווק, ומעלה תהיות בנוגע לשיטות השיווק הדיגיטלי שנצטרך ללמוד בעתיד. נראה שתהליך החיפוש יהפוך לנוח וזמין יותר, והדגש על שאילתות טקסטואליות ילך ויפחת.

מתי הפיצ’ר יהיה זמין?

פונקציות החיפוש המתקדמות של גוגל יהיו זמינות החל מה-31.01.24 בכל השפות (כן, גם בעברית) למשתמשים במכשירי אנדרואיד פרימיום – Pixel 8, Pixel 8 pro וסמסונג גלקסי S24.

לקריאת הידיעה המקורית בגוגל

תגיות רלוונטיות: בינה מלאכותיתגוגל
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
53
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
28
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
102
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
99
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105089
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100764
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99916
מדיה חברתית
בן אורן
87826
קידום אתרים
דנה רוזן
82479
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.