המגמות הצומחות בשיווק דיגיטלי לשנת 2023 ואיך להיערך אליהן

פבל ישראלסקי
שמחים לשתף שפרסמנו את הדוח המקיף לטרנדים החמים בשיווק דיגיטלי לשנת 2023 וכעת הוא זמין להורדה. מה הרשת החברתית הכי פופולארית? איזה ערוצי פרסום דיגיטלי הכי צומחים? מה המגמות החמות בתחום הדיגיטל? הדוח של אנגורה מדיה עם כל הטרנדים שחובה להכיר זמין להורדה.
מגמות שיווק דיגיטלי 2023

668 מיליון מכשירי אייפון 14!

2.7 מיליון רכבי פרארי מדגם רומא!

301 אלף דירות במרכז לונדון!

אלה רק כמה דוגמאות לדברים שהייתם יכולים לקנות אם היה לכם בכיס 602 מיליארד דולר – תקציב הפרסום הדיגיטלי בעולם לשנת 2022 לפי eMarketer. בשנת 2022, לראשונה ההוצאות על הפרסום בדיגיטל הגיעו לשני שליש מכלל הוצאות הפרסום בעולם, ובקצב הזה בשנת 2026 זה צפוי לגדול ל-73% (מקור)!

אבל באיזה ערוץ שיווק הכי כדאי להשקיע כסף?

בתור אנשי שיווק כולנו יודעים שהנוכחות בדיגיטל היא חובה, אבל זו סתם קלישאה – איפה תכל’ס הכי חכם להשקיע את הכסף מתוך מגוון האפשרויות? האם בגוגל סרץ׳, אולי אימייל מרקטינג? ומה עם שיווק משפיענים?

יכול להיות שבכלל ברשתות החברתיות… אבל רגע, איזו רשת חברתית הכי מתאימה לי מבין כל האפשרויות?

אז החלטנו לבדוק את הנושא לעומק באנגורה מדיה והרכבנו את הדוח המקיף לטרנדים בשיווק דיגיטלי לשנת 2023 וכעת הוא זמין להורדה בחינם (יש גם גרסה באנגלית).

דוח מגמות שיווק דיגיטלי 2023
מקור: מגמות שיווק דיגיטלי 2023, אנגורה מדיה בע”מ

במשך שבועות ישבנו ועברנו על טונות של מאמרים, סטטיסטיקות ומחקרים כדי לגלות מה תכלס עובד הכי טוב.

בסוף הגענו ל-122 עמודים אבל הרגיש לנו שזה קצת ארוך מדי בשביל דוח אז עשינו סינון קפדני עד שנשארנו עם 60 עמודים שבהם זיקקנו את כל הדברים שחובה לדעת. הנה כמה דוגמאות מתוך הדוח…

5 טרנדים בשיווק דיגיטלי שנמצאים במגמת עלייה

הדוח כולל עשרות טרנדים במגוון תחומים, הנה דוגמא ל-5 שנמצאים בעלייה משמעותית:

1. בניית נוכחות למותג ב-Metaverse

מגיפת הקורונה גרמה לאנשים לנהור לעבר המציאות הרבודה (AR) ולמציאות המדומה (VR). ככל שהטכנולוגיות משתפרות – בין השאר מהשקעות מוקדמות במטאוורס – התחזיות אומרות ששתיהן ימשיכו לצמוח, אם כי בקצב איטי יותר. לפי מחקר של eMarketer מפברואר 2022, מספר משתמשי ה-AR בארה”ב צפוי לעלות על 100 מיליון עד שנת 2025 (מקור).

2. Live & Social Shopping

לפי מחקר של accenture מינואר 2022, שוק המסחר החברתי (Social eCommerce) כמעט ישולש ויגיע ל-1.2 טריליון דולר עד שנת 2025 (מקור).

ככל שהמסחר החברתי ממשיך לצמוח, מציאות רבודה (AR) יכולה לעזור למותגים להעמיק את מעורבות הלקוחות ולהתאים אישית את חווית הקנייה. AR גם מראה פוטנציאל מוקדם להגברת ההמרות במדיה החברתית. סנאפצ’ט היא פלטפורמת ה-AR המפותחת ביותר, אך אינסטגרם היא מתחרה מרכזית. כלי ה-AR של פינטרסט מיועדים למותגי יופי, בעוד ש-TikTok מבטיח להיות מקום מצוין ל-AR בהובלת היוצר. קניות AR אינן בראש סדר העדיפויות של פייסבוק, אפילו כשחברת האם Meta נשענת אל ה-Metaverse.

3. פרסום ממומן בתוכן סטרימינג

אם אין לכם אסטרטגיית מודעות לתוכן בסטרימינג, אתם עשויים להישאר מאחור. מדו”ח מקיף שפרסמה חברת הפרסום של תאגיד המדיה Fox בשנת 2022 עולה כי 66% מהמפרסמים מתכננים להגדיל את תקציבי פרסום ה-CTV שלהם (Connected TV). המודל הצומח ביותר הוא פרסום ב-Fast (קיצור של Free Ad-Supported Streaming TV) שיותר מהכפיל את עצמו בשנה אחת, מה שהופך אותו למודל פרסום הסטרימינג הצומח ביותר (מקור).

מאמר שפרסמתי לפני כמה שבועות באותו נושא: How Brands can Leverage Streaming Platforms for Advertising

4. צמיחה בטכנולוגיות לשיפור הפרטיות

השקת ATT (ראשי תיבות של App Tracking Transparency) באפריל 2021 ביטלה למעשה את הדרך העיקרית שבה בעלי אתרים ומפרסמים עוקבים אחר משתמשים ב-iOS ושינתה את האופן שבו תעשיית המודעות לנייד ניגשת למונטיזציה ולמדידה.

כעת, יותר משנה לאחר שינויי הפרטיות של אפל, חברות עדיין נאבקות בפיתוח פתרונות פרסומות, וההכנסות ירדו באופן משמעותי. למרבה המזל, מפרסמים המשתמשים בפייסבוק ובאינסטגרם נמצאים בעמדת משא ומתן חזקה מאי פעם. Meta הולכת להילחם קשה כדי להשאיר את המפרסמים שלה, Insider Intelligence צופה כי Meta תראה את שיעור הצמיחה השנתי הנמוך ביותר אי פעם של הכנסות ממודעות, ויגדל רק ב-12.4%. מלבד ערוצים חברתיים, יש עדיין כמה סקטורים מוכחים וגדלים שאפשר לעבור אליהם בדולרי פרסומות. ההוצאה על מודעות חיפוש בארה”ב תגדל השנה ב-14.5% לכ-99 מיליארד דולר.

לאחרונה גוגל פרסמה עדכון על עיכוב סיום קובצי Cookie של צד שלישי. מה שתוכנן במקור לרבעון השני של 2022 נדחה ל-2023 וכעת נגנז ל-2024 (מקור). עיכוב בביטול קובצי Cookie או לא, התעשייה נכנסת לעידן הנתונים של צד ראשון.

5. מדיה קמעונאית – הגל השלישי של הפרסום הדיגיטלי

מדיה קמעונאית (Retail Media) מתייחסת לפרסומת המוצבת באתר מסחר אלקטרוני או באפליקצייה של קמעונאי על ידי הקמעונאי או מותג אחר ברשת שלהם. מטרת הפרסום הקמעונאי היא לסייע בהגדלת המכירות במסע הלקוח. ניתן להציב פרסומות אלו בנקודת הרכישה, בדומה לפרסום בחנות בעמדת הקופה, בעמוד הבית, בעמודי המוצר באתר ועוד. לפי eMarketer, שלושת הגלים הצומחים בשנים האחרונות בפרסום דיגיטלי הם חיפוש, סושיאל ומדיה קמעונאית. חברת משלוחי מוצרי המזון Instacart חוותה את הצמיחה הגדולה ביותר בהוצאות על מודעות מדיה קמעונאית השנה בשיעור של 44.5%. גם וולמארט, אמזון ואטסי הראו צמיחה חיובית, בעוד שההוצאות על מודעות מדיה קמעונאיות של eBay ירדו ב-12.6%. כדי לשמור על היתרון הזה, Instacart, Walmart ואמזון השקיעו כולן בעסקי המודעות שלהן השנה.

האם אלו כל הטרנדים ומה צופן לנו 2023?

אלו היו רק 5 טרנדים שנמצאים במגמת עלייה משמעותית, בפועל החוברת שיצרנו כוללת חלוקה ל-6 פרקים כאשר בכל פרק יש טרנדים שרלוונטיים לאותו ערוץ שיווק:

  • פרק 1: טרנדים בקידום אתרים אורגני
  • פרק 2: טרנדים במדיה חברתית
  • פרק 3: טרנדים בפרסום דיגיטלי
  • פרק 4: טרנדים בשיווק בוידאו
  • פרק 5: טרנדים בשיווק משפיענים
  • פרק 6: טרנדים באימייל מרקטינג

מה הולכים להיות הטרנדים החמים? איך נדע להפיק את הטוב ביותר בפעילות השיווק הדיגיטלי שלנו? יש מספר מגמות בעלייה כגון קניות חברתיות, פרסום במטאוורס ועוד. אני מקווה שהדוח הבא, עליו עבדנו מספר שבועות כדי לרכז לך את כל המידע במקום אחד, יעזור לך לקבל תמונות מצב מדוייק שתסייע לך לקבל את ההחלטות הנכונות. להורדת דוח מגמות בשיווק דיגיטלי לשנת 2023 (קיימת גם גרסה באנגלית).

שתפו:
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
20
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
98
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
78
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
113
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105079
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100714
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99816
מדיה חברתית
בן אורן
87812
קידום אתרים
דנה רוזן
82476
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.