לחיות בעתיד: מטא הצהירה על שילוב בין המטאוורס ל-AI

עומר לייבנזון
מטא הצהירה: "משקפי ה-Ray Ban Meta החכמים יאפשרו לבינה המלאכותית לראות את עולמנו כפי שאנו רואים אותו בפעם הראשונה". אז מה זה אומר בכלל, ומהן ההשלכות?
מטאוורס בשילוב עם בינה מלאכותית
מקור: Meta Newsroom

את הידיעה הבאה במטא החליטו לפתוח במשפט של בייל גייטס: “אנשים מעריכים יותר מדי את מה שהם יכולים לעשות בשנה אחת ומזלזלים במה שהם יכולים לעשות בעוד 10 שנים” – זאת בהתייחס להתפתחות האקספוננציאלית של הבינה המלאכותית, שנראה כאילו הגיחה בן רגע והחלה להתפתח בקצב מסחרר. כעת, מגיעה יחד עם הבינה המלאכותית התפתחות נוספת, שמשלבת את הבינה המלאכותית – האם זה יהיה עוד שינוי “פתאומי” בדומה לתחילתו של עידן ה-Generative AI?

העתיד כבר כאן

אין הרבה אנשים, גם כאלו שמגיעים מעולם התוכנה שיכלו לצפות כמה ההתקדמות של תחום הבינה המלאכותית תהיה מהירה. לפני 10 שנים, ב-2013, מטא הקימה את מעבדת המחקר שלה לחקר הבינה המלאכותית. אפילו רק לפני שנתיים, לדבריהם, אף אחד לא דמיין כמה ההתקדמות עשויה להיות מרשימה בשנתיים.

לפי מטא, כשמסתכלים קדימה אל פני העתיד, לא הרחוק אלא ממש ב-2024, יש עוד משהו שמתקרב אלינו: יעברו בדיוק 10 שנים מהיום שבו במטא התחילו לעבוד על טכנולוגיית המציאות המדומה (VR) של המטאוורס ב-Reality Labs.

“שתי הטכנולוגיות המתפתחות הללו – AI והמטאוורס, מייצגות את ההימורים הגדולים ביותר לטווח ארוך של מטא על העתיד. בשנת 2023, התחלנו לראות את שני המסלולים הטכנולוגיים הללו מצטלבים בצורה של מוצרים הנגישים למספר עצום של אנשים”, נמסר ממטא

מטאוורס בשילוב עם בינה מלאכותית
מקור: Meta Newsroom

איך מטא רואה את העתיד של ה-AI והמטאוורס משתלב?

מטא תופסת את המפגש בין בינה מלאכותית למטאוורס כהתפתחות משמעותית בטכנולוגיה, שלא לומר מתבקשת; התפתחות, שעתידה לעצב את האופן שבו אנשים מתקשרים ורואים את העולם. בדיוק כמו שלפני 20 שנים, המושג “רשתות חברתיות” לא היה קיים, והיום הוא חלק מרכזי בחיים שלנו ומשמש כערוץ תקשורת שהיום אנחנו לא מצליחים לדמיין את עצמנו בלעדיו – כך גם עתיד להיות השילוב בין מטאוורס ל-AI.

אחד הפיתוחים המרכזיים, הגיע ממש לאחרונה, כשהושקו המשקפיים החכמים: Ray-Ban Meta, משקפיים המצוידים בעוזר מבוסס בינה מלאכותית, המסוגלים להבין ולתקשר עם סביבת המשתמש. פיתוח כזה למשל, עשוי לגרום לשינוי בתקשורת בין בני האדם באספקטים רבים של החיים – לדוגמה:

  • סביבה וירטואלית ללימודים – אם היום, לימודים וירטואליים בכיתות מתבצעים בזום, יכול להיות שסביבת המטאוורס תהיה נוחה יותר במקרה כזה ותאפשר למורים/מרצים באמת לראות את התלמידים כאילו הם באותו החדר. זה יכול להוביל ליותר שיתוף פעולה מצד כולם, ולכן סביר להניח שברגע שהפתרון יהיה נגיש, חלק מהמוסדות יתחילו להשתמש בו.
  • קניות ומסחר – כבר היום אנחנו מבצעים חלק גדול מההזמנות שלנו דרך האינטרנט במקום ללכת לקניון, בארה”ב למשל אפשר לראות את המגמה הזו אפילו יותר מבארץ. אבל מה יקרה כשנוכל לראות את המוצר בפועל בתוך מרחב שהבינה המלאכותית יצרה לנו?
  • בידור ופנאי – נניח שאנחנו רוצים ללכת להופעה חיה של זמר מסוים, למה שנצטרך לחכות ולקנות כרטיס חצי שנה מראש, אם אנחנו יכולים כבר “ללכת להופעה” מהבית? (נכון שהחוויה לא זהה, אבל אם החוויה שהמטאוורס בנושא תהיה טובה ייתכן מאוד שיהיה לזה שוק).

איך זה ישפיע על עולם השיווק?

עולם השיווק במטאוורס הוא ה”דובדבן שבקצפת” והחלק הכי חשוב למטא – החלק שאחראי על ההכנסות. המטאוורס עשוי לשנות לגמרי את הגישה לפרסום בעולם. מפרסמים יוכלו למנף את הבינה המלאכותית כדי ליצור מודעות חווייתיות מותאמות אישית לגולש, יותר אינטרקטיביות ויותר סוחפות. תנו לדמיון שלכם לרוץ, כי אין סוף לאפשרויות שפיתוח כזה מביא איתו.

הבינה המלאכותית תפתח אפיקים חדשים לפרסום שמבוסס על קונטקסט, ויספקו פרסומות המבוססות על סביבה בזמן אמת ועל אינטרקציות המשתמשים. השילוב של הבינה המלאכותית יחד עם המטאוורס מסמל גם עבור עולם הפרסום שינוי משמעותי במיוחד שככל הנראה, יחייב את המפרסמים להשתנות ולעקוב אחר ההתפתחויות באופן קבוע.

לקריאת הידיעה המקורית בבלוג של מטא

שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
20
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
98
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
78
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
113
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105078
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100714
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99814
מדיה חברתית
בן אורן
87812
קידום אתרים
דנה רוזן
82476
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.