פרסום באפליקציות – המדריך המלא לקידום ממומן באפליקציות מובייל

אתגר שפיבק
פרסום באפליקציות

למה אתם צריכים לפרסם במובייל? כי הצרכנים שלכם שם.

למה אתם צריכים לפרסם במובייל? כי הלקוחות שלכם מעדיפים לוותר על סקס ולא על הנייד.

רוצים עוד כמה סיבות?

אני מאמין כי כבר השנה הפרסום במובייל יהיה חלק אינטראלי ממערך השיווק של החברות הבולטות בישראל. ב- 2012 הפרסום במובייל היה 9% מעוגת השיווק הדיגיטלי העולמית עם גידול שנתי של מעל 60% בשנה עד לשנת 2016.

לפני שמתחילים…

כאשר אנו עולים עם קמפיין סלולארי אשר יכול להיות קמפיין פשוט שבו יהיו לנו מיניסייט שימשוך שם/ליד, מקדמים אפליקציה להורדה או משיקים אתר סלולרי מרשים, שילוב פרסום בסלולאר יהיה כנראה הכלי הטוב ביותר לייצר תנועה לפעילות שלנו.

זאת, לעומת קמפיינים טלוויזיונים, עיתונות, באנרים רגילים באינטרנט וכו’ אשר מסוגלים לייצר תנועה למובייל אך בד”כ העלות לפעולה של הגולש תהיה יקרה יותר. הסיבה לעלות הזולה יותר לביצוע פעולה בסלולאר היא פשוטה – כאשר הגולש כבר נמצא בתוך הפלטפורמה (מובייל) הרבה יותר קל לו לבצע פעולה של הקלקה על מודעה מאשר לראות פרסומת ואז לחפש את האפליקציה באופן אקטיבי או לסרוק QR CODE.

אם נבחן את שלושת מיקומי המדיה הבולטים בסלולאר בישראל נוכל לראות את:

  1. פרסום באפליקציות מקומיות: פרסום באפליקציות של YNET / WALLA / MAKO וכו’. פרסום זה נעשה בקניה דרך חברות מדיה שונות ומספק גם מדיה איכותית וגם מוצרים עם נראות חזקה מאוד (למשל – מוצרי המעברון אשר מופיעים בכניסה לאפליקציות מובילות והם למעשה שלט חוצות איכותי מאוד עם אפשרות לתגובה של הגולש)
  2. פרסום בפייסבוק: פרסום דרך הניוזפיד של פייסבוק בתוך אפליקציות המובייל. כלי נפלא לפרסום (טיזר – פוסט בנושא ממש בקרוב)
  3. פרסום ברשת תוכן של אפליקציות: פרסום ברשת תוכן אשר מאגדת אלפי אפליקציות פופלאריות ומסוגלת לייצר כמות אדירה של חשיפות והקלקות בטווח זמן קצר מאוד. גוגל מציע לנו אפשרות זו באופן קל ופשוט יחסית ובה יתמקד מדריך זה.

(הערה – ישנם עוד מיקומי מדיה מעולים במובייל אשר מתאימים מאוד לנישות שונות ורלוונטיות יותר למי שמפרסם מחוץ לישראל)

קצת פרה-היסטוריה: בשנת 2009 גוגל קנתה את חברת AdMob, אשר הייתה לרשת הפרסום הגדולה במובייל, בסכום צנוע יחסית של 750 מיליון$. רק לקראת סוף שנת 2012 הסתיימה האינטגרציה בין המערכות באופן מלא וכיום ניתן לפרסם באפליקציות מובייל דרך מערכת AdWords של Google באופן כמעט מלא (הפרסום דרך AdMob רלוונטי יותר למוצרים בהזמנה על פי CPM ולמוצרים מורכבים יותר).

הפרסום אשר נתייחס אליו במאמר זה מיועד לפרסום באפליקציות אשר הטמיעו את יחידות הפרסום של AdMob

כמה חשיפות יש בישראל באפליקציות מובייל? בערך המון 🙂

נתוני גוגל הרשמיים מדברים על כ- 2.8 מיליון מכשירי סמארטפון וכמות חשיפות של מעל 100 מיליון חשיפות בשבוע (!) בתוך האפליקציות בהם ניתן להגיש את הפרסום דרך גוגל.

מדריך זה מיועד למי שכבר יודעים לעבוד עם Google AdWords והתנסו בעבר בפרסום ברשת התוכן. למי שלא, אני ממליץ לקרוא את המדריך לפרסום ברשת התוכן של גוגל, את המדריך לפרסום בסלולאר ואת המדריך לקידום אתרים בסלולאר.

סוגי המודעות העיקריים בפרסום האפליקציות של גוגל

איזה סוגים של מודעות יש לנו ואיך אפשר להשתמש בהם?

1. מודעות חכמות להורדת אפליקציה

מודעות להורדת אפליקציות

מודעה זו מכילה את מחיר האפליקציה (או FREE לאפליקציות חינמיות) עם קישור לחנות הרשמית (ב Play Store או ב- App Store) ואפשרות של הצגת דירוגי הגולשים שלה באופן אוטומטי.

2. מודעות טקסט רגילות

מודעות אלו מפנות או לאפליקציה או לעמוד נחיתה. במודעות אלו נראה את הכותרת עם הלינק בפריים ראשון ולאחר מכן את הטקסט של המודעה.

מודעות טקסט רגילות

3. מודעות תמונה

מודעות אלו מכילות אימג’ של 320 על 50 פיקסלים והן יכולות להפנות או לעמוד נחיתה או לאפליקציה.

מודעות תמונה

עקב העובדה כי גולשים רבים לוחצים בטעות על המודעות גוגל מתחילה להכניס מודל חדש של “לחיצה וחצי”. המשמעות היא שגולש ילחץ על המודעה הוא יצטרך לייצר לחיצה נוספת בשביל להגיע לאתר / לאפליקציה אליה המודעה מפנה:

לחיצה נוספת

(התמונה נלקחה מפוסט שגוגל פרסמו בנושא: Combating accidental clicks in mobile ads)

איזה סוגי קמפיינים נוספים אפשר לייצר במובייל (לא נסקרים במדריך זה)?

  • קמפיין חיפוש במובייל.
  • קמפיין באתרים “רגילים” לגולשים שמשתמשים בסמארטפונים.
  • קמפיין באתרים מותאמים לסלולאר.

בונים את הקמפיין הראשון

כמה טיפים קטנים לפני שנתחיל:

  • כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר כדי להשתמש בברירת המחדל של גוגל – Enhanced Campaigns – סוג זה, למרות בעיות רבות אשר הוא מייצר, הינו הטוב ביותר עבור קמפיינים לאפליקציות סלולאריות ומאפשר את המודעות החכמות לאפליקציות
  • למרות ההמלצות של גוגל לאיחוד קמפיינים, מומלץ בחום לייצר לאפליקציות קמפיין נפרד משאר הקמפיינים (חיפוש / פרסום סלולארי באתרים / מכשירים נייחים וניידים רגילים)

אז איך מתחילים?

שלב 1: תחת פתיחת קמפיין חדש בגוגל בוחרים ב Display Network Only.

Display network only

שלב 2: תחת סוג הקמפיין מגדירים Mobile Apps Campaign.

שלב 3: בוחרים מדינה לפעילות ושפה. חשוב להגדיש כי השפה בבחירה זו הינה השפה אשר הוגדרה על ידי המשתמש במערכת שלו ולא השפה בה הגולש מקליד / גולש.

שלב 4: מגדירים תאריך ותקציב יומי ואפשר לצאת לדרך (פשוט לוחצים על Save & Continue).

כעת עלינו לתת שם לקבוצה שלנו, כאשר מומלץ מאוד לתת שם שדרכו נוכל לזהות בקלות איזה סוג אנו מפרסמים ובאיזה פלטפורמה יחד עם המחיר המקסימאלי אשר אנו מוכנים לשלם לקליק.

נכון למאי 2013 מחירי ההקלקה הממוצעים בסלולאר בתוך אפליקציות עומדים על עשרות אגורות לקליק אך כדי לקבל חשיפה רחבה ומיצוי של התקציב היומי עדיף להתחיל עם ביד גבוה משמעותית ולאחר מכן להתחיל להוריד אותו – סביר להניח שהתשלום בפועל יעמוד על עשרות אגורות לקליק אם הקריאייטיב שלנו יהיה סביר.

התחלת פעילות עם ביד נמוך (למשל – 30 אג’) תגרום למערכת להגיש פחות את המודעות שלנו ולא לייצר לנו מספיק חשיפות למודעות.

לאחר שנתנו לקבוצת המודעות שם ותקציב מקסימאלי לקליק, אנו נבחר את האפליקציות בהם נרצה לפרסם. החיפוש של האפליקציות נעשה בשתי אופנים – או על פי חיפוש שם האפליקציה או על פי קטגוריות של אפליקציות.

איך מוצאים אפליקציה? פשוט מקישים את השם שלה בתיבת החיפוש ואז מוסיפים לרשימת האפליקציות:

חיפוש אפליקציות

איך בוחרים קטגוריות של אפליקציות?

בוחרים את הפלטפורמה בה נרצה לפרסם (Google Play Android Apps עבור מכשירי אנדרואיד או iTunes App Store עבור מכשירי אייפון), לוחצים על ה + ואז מקבלים את רשימת הקטגוריות המקבילה לקטגוריות בחנויות האפליקציות עצמן.

אנו בוחרים את הקטגוריות או תתי הקטגוריות המתאימות לנו ומוסיפים אותם על ידי לחיצה על <<

דגשים והמלצות מעשיות בבחירת מיקומים לפרסום באפליקציות מובייל

  • אם אתם עולים גם עם אפליקציות לפי שמות וגם עם קטגוריות של אפליקציות כדאי מאוד לשם כל אחד מהם בקבוצה (Ad Group) נפרדת
  • שימו לב שאפליקציה שמופיעה גם באייפון וגם באנדרואיד תופיע פעמים ויש להוסיף אותה בהתאם לכל מערכת הפעלה
  • אם אתם רוצים לעלות בקמפיין מאסה שמגיע לכל האפליקציות – מומלץ לבחור את כולם ידנית ולא רק את כל קטגוריות Google Play או App Store, זאת, כדי לקבל באופן פשוט יותר מידע סטטיסטי על הביצועים של הקמפיין בכל קטגוריה

יצירת המודעות בקמפיין המובייל

כעת אנו ניצור את המודעות לקמפיין כאשר יש לנו 3 אפשרויות – מודעת תמונה, מודעת טקסט ומודעה לקידום אפליקציות.

מודעת תמונה

כאשר אנו מעלים מודעות תמונה (באנרים) למערכת אנו יכולים להעלות מספר רב של גדלים אך הגודל החשוב ביותר הינו 320 (רוחב) על 50 (גובה).

לאחר מכן עלינו לתת את הלינק לעמוד הנחיתה ולינק לתצוגה (לא יראה במקרה זה כלל) וגם לסמן תחת Device Preferences את תיבת הסימון ב Mobile.

מודעת טקסט

בניית מודעת טקסט

במודעה זו אנו נזין מודעה על פי החוקים ה”רגילים” של גוגל עם כותרת של 25 תווים ו-2 שורות טקסט של 35 תווים. חשוב לשם לב שפרסום במודעות מובייל התצוגה המקדימה תהיה דומה יותר לדוגמאות שעלו בתחילת הכתבה מאשר לסקיצה בתצוגה המקדימה (בתקווה שגוגל יעלו בקרוב תצוגה מקדימה רלוונטיות יותר למודעות באפליקציות).

מודעות להתקנת אפליקציות

כאשר אנו רוצים לקדם אפליקציות הדבר הראשון שעלינו לעשות הוא לבחור את הפלטפורמה אליה אנו מכוונים:

אפליקציות אנדרואיד

לכל אפליקציית אנדרואיד יש מזהה בשם Package Name. כדי למצוא אותו יש לחפש בגוגל של שם האפליקציה + Play store והוא מופיע מיד בהמשך לפרמטר id.

קוד אפליקציה בגוגל פליי

נעתיק אותו לעמוד המודעה ב- AdWords ולאחר לחיצה על Look up app נקבל את האפליקציה מתוך Google play:

חיפוש אפליקציה

כעת אנו נזין את כותרת המודעה ואת 2 שורות הטקסט. חשוב מאוד לשם לב כי לוגו המודעה + המחיר / הסימן FREE יופיעו באופן אוטומטי ולא ניתן לשלוט בהם. אין צורך להגדיר עמוד נחיתה מכיוון שהמערכת מגדירה אותו באופן אוטומטי.

אפליקציות אייפון

כאשר נרצה לקדם אפליקציות אייפון, לאחר שבחרנו את אפשרות ה- iOS נצטרף למצוא את ה- App ID שלנו.

כדי למצוא את ה- App ID של האפליקציה שנרצה לקדם, נחפש את שם האפליקציה בגוגל יחד עם הביטוי App store.

ממש כמו במקרה של אנדרואיד, גם כאן עלינו לחלץ את המספר שמופיע בצמוד למילה id, להזין אותו בסעיף ה-App ID וללחוץ על Look up app.

לאחר מכן נבחר את האפליקציה והיא תופיע יחד עם המחיר שלה באופן אוטומטי (שימו לב שהלינק לאפליקציה יכנס באופן אוטומטי). כעת נזין את הטקסטים של המודעה ונשמור.

לאחר לחיצה על Save במודעה למעשה ייצרנו את הקמפיין הראשון שלנו באפליקציות סלולאר

דגשים מעשיים בזמן פתיחת קמפיינים אשר מקדמים אפליקציות אנדרואיד / אייפון

  • כאשר מקדמים אפליקציה נפרדת לאנדרואיד ואפליקציה לאייפון, יש לייצר לכל קמפיין נפרד. זאת, כדי שנוכל לדעת באופן מדויק את ההחזר על ההשקעה בכל אחד מן הקמפיינים ונוכל לתעדף את הפלטפורמות על פי התוצאות בפועל.
  • אם יש לנו מספר סוגי מודעות בקמפיין – חשוב לדעת שכל המודעות בקמפיין חייבות להפנות לאותו דומיין. המשמעות היא שאם נרצה לעשות קמפיין לאפליקציה ולעמוד נחיתה שמזמין את הגולש להתקין את האפליקציה יהיה עלינו לבנות אותו בשני קמפיינים נפרדים.
  • במודעות אשר מקדמות אפליקציות אנדרואיד או אייפון עמוד הנחיתה הוא למעשה עמוד התיאור של האפליקציה ב Google Play / App Store – חשוב להשקיע שם בתיאור מכירתי איכותי / בתמונות טובות ורצוי גם לייצר סרטון שיסביר על האפליקציה למי שכבר הגיע לעמוד המוצר.
  • כמובן שיש להבדיל בין המוצר אותו אנו מקדמים (אפליקציה / עמוד נחיתה) ובין הפלטפורמה בה אנו מפרסמים. תמיד נקדם את האפליקציות שלנו באפליקציות אחרות באותה הפלטפורמה – אפליקציות אנדרואיד תמיד יקודמו באפליקציות אנדרואיד אחרות ואפליקציות אייפון תמיד יקודמו באפליקציות אייפון אחרות.

הוספת מודעות ומיקומים

תהליך הוספת המודעות והמיקומים בקמפיינים בתוך אפליקציות הינו זהה לפעילות ברשת התוכן של גוגל.

תחת מסך המודעות אנו יכולים להוסיף את שלושת סוגי המודעה בבחירה בתפריט New Ad.

כדי לערוך את המיקומים בהם אנו מפרסמים אנו נכנסים לטאב ה- Display Network לאזור ה- Placements ואז מגדילים את איזור ה- Managed Placements

עריכת מיקומים

דרך מסך זה נוכל גם לנהל את הקמפיין שלנו ולראות בו את נתוני החשיפות, הקלקות והמרות לכל אחת מן הקטגוריות, זאת, כדי שנוכל לקבל החלטות איזה קטגוריות כדאי לנו להשאיר ולהגדיל בהם את המחיר המקסימאלי לקליק ואיזה קטגוריות כדאי להוריד.

לחיצה על Change Display Targeting תוביל אותנו למסך דומה למסך בחירת האפליקציות שראינו.

בחירת אפליקציות

בנוסף, במסך זה נוכל לראות את כמות המכשירים אשר מותקנות בהם אפליקציות בקטגוריות שנבחרו ואת כמות החשיפות השבועית אשר קיימת בהם. חשוב לשם לב שמדובר פה בכמות כוללת של החשיפות ולא בכמות החשיפות אשר יהיו בקמפיין שלנו.

מעקב המרות בפרסום באפליקציות

במרבית המקרים, כאשר אנו עולים במסע פרסום יש לנו יעדים תוצאתיים. היעדים יכולים להיות החל ממילוי ליד, חיוג לבית עסק, הורדת אפליקציה או כל פעולה אחרת אשר מבוצעת על ידי המשתמש.

כמו בקמפיינים רגילים ב- AdWords, את כמות הפעולות אשר בוצעו על ידי המשתמש (המרות) אנו נראה תחת סעיף ה-Conv במסך הקמפיינים הראשי שלנו או בדיווחים אשר נוציא מן המערכת.

כאשר בוחנים את מעקב ההמרות בקמפיינים בתוך אפליקציות סלולאר יש להתייחס ל- 4 מצבים שונים:

  1. קידום פרסומי “רגיל” של טופס לידים / פעולה באתר.
  2. קידום של פעולת ביצוע שיחה דרך מיניסייט.
  3. קידום של אפליקציות אנדרואיד.
  4. קידום של אפליקציות אייפון.

המרות רגילות בפרסום מובייל

בקידום פרסומי של פעולות בעמוד נחיתה, הפעילות תהיה זהה לפעילות ברשת התוכן / ברשת החיפוש של גוגל.

  1. אנו נגדיר Conversion תחת Tools and Analytics
  2. נבחר להגדיר המרה חדשה
  3. נגדיר המרה מסוג “Webpage”

הוספת המרה חדשה

בסוף נספק לגוגל את הפרטים על ההמרה ונשלח אותה לתוכניתן / נטמיע אותה בעמוד התודה לאחר מילוי הליד.

המרות של שיחה בפרסום מובייל

כאשר אנו עושים קמפיין במובייל, במקרים רבים נרצה לייצר שיחה ישירה מן עמוד הנחיתה אלינו / אל הלקוח שלנו. להלן דוגמאות לעמודי נחיתה עם המרות מסוג שיחה:

המרה מסוג שיחה

(דוגמאות נוספות אפשר למצוא באתר SmartphoneWebCreator)

התהליך בסוג המרה זה הינו זהה לחלוטין להמרה של ליד / רישום / פעולה באתר אך ההבדל יהיה בקוד אשר ישלח לתוכניתן.

טיפ: בקמפיינים עם הפניה לשיחה, אם המוקד שלכם לא זמין 24/7 ואתם לא רוצים שהגולשים יתקשרו ולא יענו להם (או שיעירו אתכם באמצע הלילה) ניתן לבצע אחת משתי הפעולות הבאות:

  1. להגדיר התניה בעמוד הנחיתה שכפתור השיחה יופיע רק בשעות מסויימות
  2. להגדיר את הקמפיין לעבוד רק בשעות שבהם המוקד שלכם עובד

מעקב המרות לאפליקציות אנדרואיד

אחד היתרונות הגדולים בעבודה עם חברות גדולות (במקרה שלנו – גוגל) הינו היכולות שלהם להצליב מידע בין מערכות שלהם.

כאן מגיע אחד היתרונות הגדולים של קידום אפליקציות אנדרואיד דרך מערכת ה-AdWords של גוגל – לא צריך לעשות כמעט כלום.

כדי לדעת כמה הורדות ייצר הקמפיין לאפליקציית האנדרואיד כל מה שצריך לעשות הוא להגדיר המרה מסוג App Download (תחת Conversion name), לבחור באנדרואיד ולתת את ה Package Name (כפי שעשינו בקמפיין) וזהו… מרגע זה גוגל תספק לכם את המידע על כמות ההמרות שהיו בקמפיין ללא כל הטמע של קוד.

מעקב המרות לאפליקציות אייפון

מעקב ההמרות באפליקציות אייפון דורש הטמעה של קוד בתוך האפליקציה עצמה. איך עושים את זה?

במסך ההמרות מגדירים App Download, לאחר מכן פשוט בוחרים iOS במערכת ההפעלה. (תחת mobile platform בטאב settings).

לאחר מכן, במסך ההוראות מקבלים הנחיות מדוייקות לתוכניתן שפיתח את האפליקציה מה צריך לעשות כדי שגוגל תוכל לספור את כמות ההורדות שהייתה לאפליקציה.

טיפ חשוב: מכיוון שתהליך אישור האפליקציה ב App Store אורך מספר ימים ולא ניתן לשנות את הפרמטרים באופן מיידי, חשוב לדאוג שהטמעת הקוד בוצעה היטב וכן לזכור כי לא ניתן להשתמש בחשבון פרסום אחר כדי לבדוק את כמות ההמרות (אם נרצה לפרסם דרך חשבון אחר נצטרך להטמיע קוד חדש)

עכשיו תורכם – איך עבד לכם קמפיין המובייל הראשון שלכם?

עדיין לא עשיתם קמפיין ואתם רוצים לפרגן? יש כאן למטה כפתורי לייק ו +1 – אפשר להשתמש בהם 🙂

נכתב על ידי
עוסק בתחום השיווק הדיגיטלי למעלה מ-18 שנים בעבודה עם המותגים הגדולים בישראל וניהול קמפיינים במיליוני דולרים בדגש על השוק האמריקאי. מרצה בקריה האקדמית אונו ובכנסים מובילים בישראל ובעולם. מחבר משותף של רב המכר שיווק בעידן דיגיטלי. יזם משותף של חברת Fixel שנרכשה על ידי Logiq האמריקאית, פתרון המאפשר למפרסמים להבין בצורה קלה מי מהקהל באתר שלהם באמת מתעניין במוצרים ובשירותים שלהם.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

29 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

29
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.