זהירות: 23 פעולות שיגרמו לכם לקבל השעייה מגוגל אדסנס

אוהד יצחקיאן
השעייה מגוגל אדסנס
התמונה באדיבות http://www.flickr.com/photos/15937657@N04/

גוגל הוסיפו למרכז העזרה שלהם עמוד המרכז שאלות ותשובות לגבי תקנון האדסנס. בהשראתו ומניסיוני בעבודה עם פבלישרז ריכזתי טיפים לגבי פעולות נפוצות שיכולות להביא להשבתת הצגת מודעות גוגל אדסנס באתר או אף להשבתה מלאה של החשבון והרחקתכם מתוכנית האדסנס. לגזור ולשמור מה שנקרא.

תוכן האתר

1. אל תשימו מודעות אדסנס בעמודים שיש בהם תוכן שאינו בטוח למשפחה, דהיינו תוכן בעל אופי מיני. גם תוכן הכולל מידע רפואי או טיפים בנושא מיניות נופל לקטגוריה זאת.

2. כלל אצבע כדי לקבוע האם התוכן אינו בטוח למשפחה – תוכן שלא הייתם נותנים לילד לראות או תוכן שהייתם מתביישים לצפות בו בנוכחות עמיתים מהמשרד שלכם. אפשר להיזכר גם במשפט הידוע: “כשיש ספק, אין ספק”. הסברתי על זה עוד בפוסט הבא בבלוג שלי זהירות – אדסנס לצד תוכן שאינו בטוח למשפחה.

3. גם תוכן המיוצר ע”י הגולשים הוא באחריותכם ועליכם לנטר אותו באופן שוטף ולטפל בתוכן רגיש. תוכן גולשים כולל תגובות (גם כאלה ברכיב תגובות של פייסבוק), הודעות בפורום, מודעות לוח וכו’.

4. אפשר לתכנת את האתר כך שבעמודים רגישים לא יוצג אדסנס, למשל:

  • ע”י קיטלוג ידני של תוכן רגיש לקטגוריה שעבורה לא מוצג אדסנס.
  • ע”י תכנות פילטרים שמזהים מילים רגישות בתוכן ואי הצגת אדסנס בעמודים אלה. ולא, גוגל לא מספקים רשימה של מילות מפתח בעייתיות.

5. גם חיפושים של הגולשים במנוע החיפוש של האתר עלולים לייצר עמודים עם תוכן רגיש כשלצידו מוצגות מודעות אדסנס. הנושא יכול להיות רגיש במיוחד באתרי חיפוש, למשל מנועי חיפוש לתמונות, מפות ותכנים אחרים מאתרים אחרים. שימוש במנוע החיפוש של גוגל יתמודד אוטומטית עם בעיות כאלה. אחרת – יש לתכנת את האתר כך שימנע את הבעיות.

6. אל תשימו אדסנס בעמודים עם תוכן שמפר זכויות יוצרים או שמקשר לתוכן כזה, כולל גם קישורים להורדה ישירה וסיסמאות לפריצת תוכנות. כן, גם הטמעה של תוכן מיוטיוב שמפר זכויות יוצרים לא מותרת (ונכון, גוגל קנו את יוטיוב אבל זה לא משנה לצורך העניין).

הטמעת המודעות

7. אפשר להציג מודעות מעל הפולד, אבל לא באופן שדוחף את התוכן אל מתחת לפולד. לדוגמא, מודעת 336/280 מעל הפולד תהיה בעייתית אם התוכן מתחיל רק מתחתיה.

8. אל תטעו את הגולשים כך שמודעות יראו כאילו הן חלק מהאתר – חלק מהתוכן, חלק מהתפריטים וכו’.

9. אל תציגו אדסנס כמודעות צפות (כאלה שממשיכים לראות אותן גם כשגוללים למטה). הסברתי על זה עוד בפוסט הבא בבלוג שלי זהירות – אדסנס בתיבה צפה.

10. מעל מודעות אפשר לשים תוויות רק אם הנוסח הוא “מודעות” או “קישורים ממומנים”. ואל תשימו מודעות מתחת לכותרות או בצמוד לקישורי download.

11. אל תשימו מודעות בתוך IFRAME, אלא אם קיבלתם לכך אישור מגוגל. אם כך עובדת מערכת ניהול הפרסומות שלכם אז זה צריך להיות בסדר. בטח ובטח אל תשימו אדסנס בתוכנות או במיילים.

12. צריך לשמור מרחק של לפחות 150 פיקסלים בין מודעות אדסנס ובין משחקי פלאש – וזאת על מנת למנוע הקלקות בטעות. מסיבה דומה אין להציג אדסנס מתחת לתפריט נפתח (כזה שכשעוברים עליו נפתח חלק ממנו שעולה על גבי המודעה).

13. באתר מותאם למובייל משתמשים באדסנס, אבל באפליקציות מותר להשתמש רק בגוגל אדמוב (AdMob).

14. מומלץ להגדיר בהגדרות החשבון שרק האתר/ים שלכם יכולים להציג מודעות מהחשבון שלכם. זה ימנע מאתרים אחרים לגרום לכם צרות למול גוגל – אתרים שאולי מעתיקים מכם תוכן עם המודעות, אתרי פרוקסי, אתרי תרגום וכו’.

קליקים

15. אל, אבל אל, ממש אל, תלחצו על המודעות באתר שלכם. כנ”ל לגבי העובדים שלכם – במשרד, בבית, בבית קפה וכו’. ובשום אופן אל תעודדו גולשים ללחוץ על המודעות באתר שלכם.

16. אם אתם רוצים לדעת לאיפה מפנה מודעה באתר שאתם רוצים לחסום – אל תלחצו עליה. אתם יכולים להתקין את התוסף של גוגל לכרום עבור פבלישרז. בעזרתו ניתן לקבל מידע על המודעות בעמוד שלכם שאתם נמצאים בו כעת.

התרעות וערעורים

17. וודאו שמיילים מצוות האדסנס נשלחים לכתובת המייל שאתם עוקבים אחריה באופן יומי. קיבלתם התרעה? יש לכם 72 שעות לתקנה לפני שהצגת המודעות תושבת. במקרים חמורים יותר, כל החשבון יושבת ואתם תורחקו מתוכנית האדסנס. יצאתם לחופשה ללא גישה למייל? כדאי שמישהו יהיה נגיש לכתובת המייל הזאת.

18. תיקנתם את הפרת התקנון בזמן? זה מספיק, לא חייבים להודיע לגוגל.

19. פספסתם את ההתרעה והמודעות הופסקו? ניתן להגיש ערעור להשבתת מודעות. אי אפשר להיכנס לחשבון האדסנס? ניתן להגיש ערעור להשבתת חשבון, אבל כדאי שתחפשו רשת פרסום אחרת (הגשת הערעורים דרך כאן).

20. חשוב להגיש ערעור רק לאחר שזיהיתם את הפרת התקנון ופתרתם את הבעיה, וכדאי להסביר בערעור מה בוצע. לא זיהיתם? תתייעצו, אל תטרידו את צוות המדיניות של אדסנס, הם לא ששים לעזור ומיילים רבים מהם מגיעים בנוסח אוטומטי.

21. לפני הגשת ערעור כדאי לעבור על כל החומר שבמרכז העזרה של האדסנס לגבי התקנון ולבדוק אם אין לכם הפרות נוספות. לא כדאי שכשיגיעו לבדוק אתכם יגלו עוד בעיות.

22. החשבון נסגר? לא יתקבל יותר מערעור אחד אז תתייעצו טוב טוב לפני הערעור ותחפשו סיבה מוצדקת לערעור. ואל תנסו לשחק עם גוגל ע”י פתיחת חשבון חדש.

23. אתם רואים אתרים אחרים עוברים על התקנון באופן שגרם להשעייתכם? פשוט עוד לא זיהו את ההפרה אצלם. שחררו.

לסיכום…

בשורה התחתונה, צריך ללכת ישר ולא לנסות לעגל פינות כמו שאנו הישראלים אוהבים לעשות. בסה”כ גוגל מנסה להגן על המפרסמים באדוורדס ועל הגולשים. לכו ישר, תתמקדו בלתת יותר ערך לגולשים ובלהביא יותר תנועה לאתר וההכנסות יגיעו בהתאם. בהצלחה!

אם כבר נחסמתם באדסנס, או שאתם רוצים לגוון את מקורות ההכנסה ולא להיות תלויים רק בגוגל, בפוסט של עידו סלע על מונטיזציה ישנם רעיונות נוספים ליצירת הכנסה מהטראפיק שלכם.

בפוסט זה ניסיתי להסביר במילים שלי את התקנון, אך רק הנוסח המקורי של התקנון וההסברים הרשמיים של גוגל הם הקובעים.

קיבלתם התרעה מגוגל על נקודה שלא מופיעה ברשימה הנ”ל? מהו הסעיף הכי לא ברור לדעתכם בתקנון האדסנס? מה הכי מתסכל אתכם בנושא התקנון? שתפו אותנו…

נכתב על ידי
עוסק באופטימיזציה של גוגל אדסנס ושל שטחי פרסום במיזמי אינטרנט ובאתרי מדיה. בוגר תואר שני בתעשיה וניהול בטכניון ואוהב לשפר דברים, במיוחד אתרים. כותב את הבלוג “יותר כסף מגוגל אדסנס“.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

20 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

20
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.