חדשות: צפייה בעונשים ידניים בוובמסטר טולס, שדרוג באלגוריתם של פייסבוק ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

גוגל מוסיפה כלי לבדיקה של ענישה ידנית

לפוסט המקורי ב – Search Engine Land

גוגל הוסיפה לתפריט התנועה ממנועי חיפוש בכלי מנהלי האתרים אפשרות לצפות בעונשים ידניים שננקטו נגד האתר הן ברמת האתר כולו והן ברמת עמודים ספציפיים (ישנו פירוט של עד 1000 עמודים לכל אתר). הכלי גם מפרט מהי הסיבה לעונש כגון “ספאם” או “טקסט מוחבא”. לכל סוג של עונש ישנו דף עזרה מפורט וקטע וידאו רלוונטיים ממאט קאטס.

למרות שגוגל אומרת כי רק 2% מבעלי האתרים יראו מידע על ענישה ידנית באמצעות הכלי, רבים כבר הודיעו שלמרות ההצהרה של גוגל, הכלי עדיין לא זמין בכלי מנהלי האתרים אצלם.

ענישה ידנית

“כתבות העומק” הופכות לרשמיות

לפוסט המקורי ב- Inside Search

לפני כמה חודשים דיווחנו על ניסוי שהציג תוצאות מיוחדות בשם In-depth Articles בגוגל. תוצאות אלו למעשה נועדו לתת מענה לשאילתות כלליות יחסית כמו “צנזורה”, “מגדר” או “הנדסה” והן כוללות בעיקר כתבות עומק מעיתונים וכתבי עת ידועים כגון הוול סטריט ג’ורנל, הגארדיין הבריטי והניו יורקר. לפי גוגל, כתבות אלו יישארו רלוונטיות גם בעוד שנים ארוכות. ולמרות זאת, גם בעלי אתרים אחרים יכולים לסמן את התוכן שלהם כ – In-depth Article ועדיף גם שישתמשו בנוסף בתג ה – Authorship.

מאמרים מעמיקים

מאייר רוצה לשמור את מייסד טאמבלר בפנים

לכתבה בכלכליסט

כאשר יאהו רכשה את טאמבלר מוקדם יותר השנה, הכריזה מארייסה מאייר, מנכ”ל יאהו, כי לא צפויים שינוים מרחיקי לכת בצורה בה טאמבלר מתפקדת. כעת נחשף כי מאייר הבטיחה למייסד טאמבלר, דיוויד קארפ, תשלום של 81 מיליון דולר אם יישאר בחברה למשך ארבע שנים נוספות. זאת בנוסף לעסקת המכירה עצמה ששווייה כ – 1.1 מיליארד דולר (ההערכות הן כי קארפ מחזיק בין עשרים לעשרים וחמישה מן האחוזים בחברה) . יש לציין כי גם הניהול של טאמבלר נותר עצמאי ומתבצע ממטה החברה בניו-יורק, בעוד המטה של יאהו ממוקם בסאניוויל שבקליפורניה.

פייסבוק מציגה שני פקטורים חדשים שמשפיעים על פיד החדשות

לפוסט המקורי ב- Marketing Land

פייסבוק הודיעה על שני שינויים גדולים יחסית לאלגוריתם המשמש לבחירת הסיפורים הרלוונטיים ביותר עבור כל משתמש (אלגוריתם המכונה לעיתים גם EdgeRank).

השינוי הראשון ואולי המשמעותי ביותר גורם לכך שחלק מן הסיפורים שהמשתמש לא הספיק לגלול אליהם או לצפות יוקפצו למעלה במקרה והם עדיין מושכים תגובות ולייקים. למרות שהתכונה הזו עשויה להיראות מבלבלת בתחילה, בפייסבוק טוענים כי הגדילה את המעורבות של הגולשים בחמישה אחוזים עבור סיפורים מחברים ובשמונה אחוזים עבור סיפורים מעמודים עסקיים. כמו כן, סך כל האחוזים של הסיפורים שנקראו עלה  מ – 57% ל – 70%. (אם כי המשמעות עלולה להיות שפשוט נבלה הרבה יותר זמן בפייסבוק…).

השינוי הנוסף שזכה לכינוי “Last Actor” למעשה גורם לאלגוריתם של פייסבוק לסרוק את 50 האינטראקציות האחרונות של המשתמש ולפי זאת לקבוע מה יוצג בפיד כרגע. השינוי הזה אמנם הגביר רק במעט את המעורבות של הגולשים, אבל מספיק על מנת שהוא יכנס לאלגוריתם על בסיס קבוע.

לסיום, חשוב להבהיר כי כל השינויים האלו משפיעים רק על הפוסטים שמופיעים בצורה אורגנית בפיד החדשות ולא על הפוסטים שמקודמים באמצעות הפרסום הממומן של פייסבוק.

עדכון באלגוריתם של פייסבוק

שרות ביט.לי מוסיף רגשות לקישורים

קישור להתקנת התוסף

והנה עוד רעיון שאולי גוגל תוכל ללמוד ממנו משהו: שירות קיצור הכתובות ביט.לי מציג תת שרות חדש שנותן לגולשים את האפשרות להוסיף לקישור את הרגש שהם מרגישים כלפיו, החל מחיבה (Like), דרך פחד ועד לשנאה. הרגש עצמו יופיע בתור התחילית של הקישור ולאחר מכן תופיע המחרוזת הרגילה. לדוגמה, קישור שמעורר צחוק (LOL), ייראה כך : lolthis.me/1cmjyHn .

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
20 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שי משען
89826
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
88778
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
88265
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
66900
קידום אתרים
ירון אחר
65096
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
30
קידום אתרים
מיטל אור
25
קידום אתרים
מיטל אור
58
קידום אתרים
מיטל אור
63
מדיה חברתית
מיטל אור
53
קידום אתרים
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
20
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x