חדשות: צפייה בעונשים ידניים בוובמסטר טולס, שדרוג באלגוריתם של פייסבוק ועוד... | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חדשות: צפייה בעונשים ידניים בוובמסטר טולס, שדרוג באלגוריתם של פייסבוק ועוד…

חדשות: צפייה בעונשים ידניים בוובמסטר טולס, שדרוג באלגוריתם של פייסבוק ועוד…

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

גוגל מוסיפה כלי לבדיקה של ענישה ידנית

לפוסט המקורי ב – Search Engine Land

גוגל הוסיפה לתפריט התנועה ממנועי חיפוש בכלי מנהלי האתרים אפשרות לצפות בעונשים ידניים שננקטו נגד האתר הן ברמת האתר כולו והן ברמת עמודים ספציפיים (ישנו פירוט של עד 1000 עמודים לכל אתר). הכלי גם מפרט מהי הסיבה לעונש כגון "ספאם" או "טקסט מוחבא". לכל סוג של עונש ישנו דף עזרה מפורט וקטע וידאו רלוונטיים ממאט קאטס.

למרות שגוגל אומרת כי רק 2% מבעלי האתרים יראו מידע על ענישה ידנית באמצעות הכלי, רבים כבר הודיעו שלמרות ההצהרה של גוגל, הכלי עדיין לא זמין בכלי מנהלי האתרים אצלם.

ענישה ידנית

"כתבות העומק" הופכות לרשמיות

לפוסט המקורי ב- Inside Search

לפני כמה חודשים דיווחנו על ניסוי שהציג תוצאות מיוחדות בשם In-depth Articles בגוגל. תוצאות אלו למעשה נועדו לתת מענה לשאילתות כלליות יחסית כמו "צנזורה", "מגדר" או "הנדסה" והן כוללות בעיקר כתבות עומק מעיתונים וכתבי עת ידועים כגון הוול סטריט ג'ורנל, הגארדיין הבריטי והניו יורקר. לפי גוגל, כתבות אלו יישארו רלוונטיות גם בעוד שנים ארוכות. ולמרות זאת, גם בעלי אתרים אחרים יכולים לסמן את התוכן שלהם כ – In-depth Article ועדיף גם שישתמשו בנוסף בתג ה – Authorship.

מאמרים מעמיקים

מאייר רוצה לשמור את מייסד טאמבלר בפנים

לכתבה בכלכליסט

כאשר יאהו רכשה את טאמבלר מוקדם יותר השנה, הכריזה מארייסה מאייר, מנכ"ל יאהו, כי לא צפויים שינוים מרחיקי לכת בצורה בה טאמבלר מתפקדת. כעת נחשף כי מאייר הבטיחה למייסד טאמבלר, דיוויד קארפ, תשלום של 81 מיליון דולר אם יישאר בחברה למשך ארבע שנים נוספות. זאת בנוסף לעסקת המכירה עצמה ששווייה כ – 1.1 מיליארד דולר (ההערכות הן כי קארפ מחזיק בין עשרים לעשרים וחמישה מן האחוזים בחברה) . יש לציין כי גם הניהול של טאמבלר נותר עצמאי ומתבצע ממטה החברה בניו-יורק, בעוד המטה של יאהו ממוקם בסאניוויל שבקליפורניה.

פייסבוק מציגה שני פקטורים חדשים שמשפיעים על פיד החדשות

לפוסט המקורי ב- Marketing Land

פייסבוק הודיעה על שני שינויים גדולים יחסית לאלגוריתם המשמש לבחירת הסיפורים הרלוונטיים ביותר עבור כל משתמש (אלגוריתם המכונה לעיתים גם EdgeRank).

השינוי הראשון ואולי המשמעותי ביותר גורם לכך שחלק מן הסיפורים שהמשתמש לא הספיק לגלול אליהם או לצפות יוקפצו למעלה במקרה והם עדיין מושכים תגובות ולייקים. למרות שהתכונה הזו עשויה להיראות מבלבלת בתחילה, בפייסבוק טוענים כי הגדילה את המעורבות של הגולשים בחמישה אחוזים עבור סיפורים מחברים ובשמונה אחוזים עבור סיפורים מעמודים עסקיים. כמו כן, סך כל האחוזים של הסיפורים שנקראו עלה  מ – 57% ל – 70%. (אם כי המשמעות עלולה להיות שפשוט נבלה הרבה יותר זמן בפייסבוק…).

השינוי הנוסף שזכה לכינוי "Last Actor" למעשה גורם לאלגוריתם של פייסבוק לסרוק את 50 האינטראקציות האחרונות של המשתמש ולפי זאת לקבוע מה יוצג בפיד כרגע. השינוי הזה אמנם הגביר רק במעט את המעורבות של הגולשים, אבל מספיק על מנת שהוא יכנס לאלגוריתם על בסיס קבוע.

לסיום, חשוב להבהיר כי כל השינויים האלו משפיעים רק על הפוסטים שמופיעים בצורה אורגנית בפיד החדשות ולא על הפוסטים שמקודמים באמצעות הפרסום הממומן של פייסבוק.

עדכון באלגוריתם של פייסבוק

שרות ביט.לי מוסיף רגשות לקישורים

קישור להתקנת התוסף

והנה עוד רעיון שאולי גוגל תוכל ללמוד ממנו משהו: שירות קיצור הכתובות ביט.לי מציג תת שרות חדש שנותן לגולשים את האפשרות להוסיף לקישור את הרגש שהם מרגישים כלפיו, החל מחיבה (Like), דרך פחד ועד לשנאה. הרגש עצמו יופיע בתור התחילית של הקישור ולאחר מכן תופיע המחרוזת הרגילה. לדוגמה, קישור שמעורר צחוק (LOL), ייראה כך : lolthis.me/1cmjyHn .

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

מודעות מתחרים ב-GMB, בלוגים הורסים לעצמם את הקידום, ביקורות מזויפות באמזון ועוד

גוגל לעסק שלי יציג גם פרסומות של מתחרים גוגל פועלת תמידית למקסום רווחים, ומוצרי הלוקאל ...

19 תגובות

  1. אגב הכלי לבדיקה של עונש ידני, ירד בערב שישי בשל באגים ואמור לחזור בקרוב

  2. אופיר ורדי

    נחמד שגם לגוגל יש באגים. אולי הם אנושיים…

  3. תודה איתי.
    א. האם מישהו מהקוראים נתקל אי-פעם בהסבר מתי גוגל מטיל עונש אלגוריתמי ומתי אותו עונש מוטל ידנית, על אותה "עבירה"?

    ב. מן הראוי לקרוא את הפוסט המקורי ב – Search Engine Land. יש שם דוגמה חיה לאתר של מתן שרות שהוטל עליו עונש ידני בשל ריבוי דפים כמעט זהים למעט שם העיר בה ניתן השרות (או מאפיין משתנה אחר). אתרים רבים כאלה נפוצים בישראל (דף1 = מנעולן בתל-אביב; דף2 = מנעולן בחיפה; וכו') ולא ברור מדוע העונש מוטל ידנית ולא אלגוריתמית.

    • עמנואל אין ממש צורך בהסבר עבור שאלה הגיונית לחלוטין.
      לדעתי עונש ידני מוטל במקרים הבאים:
      -כאשר אלגוריתם לא זיהה עברה על ההנחיות של גוגל(פשוט משום שהוא לא מושלם)
      -כאשר האלגוריתם לא הספיק לסרוק ולבצע מניפולציה אלגוריתמית רוחבית על אתר אשר מפר את ההנחיות(כידוע חלק מהעונשים רוחביים ודורשים בדיקה רוחבית של האתר)
      -כאשר מגיע דיווח ספאם של הגולשים שמגיע לאנליט אשר מטיל מניפולציה ידנית כזו או אחרת על האתר
      -כאשר לאתר ישנם סיגנלים אחרים שמשפיעים על אמינות האתר ומונעים מניפולציה אלגוריתמית

      יצא לי לקרוא ולהכיר מאמרים על אתרי סף שנפגעו, אך עדיין לא נראה שבקרב המקדמים בגוגל ישראל יש מודעות לכך

  4. אנני יודע אם המקדם שלי הביא אותי למצב שקיבלתי עונש מגוגל. האתר שלי היה בעמוד הראשון זמן רב במילת חיפוש מטבחים בחודשיים האחרונים אנו יורדים והגענו לעמוד 4 פניתי למקדם האתר שלי והוא נותן לי הסברים שבעניי לא הגיוניים אני חייב לציין שכל המתחרים שלי לא זזו למטה הם אף עלו למעלה. הוא טוען שפורטל אקרמן שיצאנו ממנו גרם לנפילה שלנו לעמוד 2,3,4 והשאלה שלי האם יש דרך לבדוק מה הסיבה שהאתר צנח וממשיך לצנוח.

  5. מנשה, לא הבנתי מה זה "מאות אלפים" בהקשר של העלאה מסיבית של תכנים.

    ביצוע ידני של ענישה בשל ריבוי קישורי ספאם מוסבר על ידי חשש (שודאי קדמה לו בדיקה מקיפה) שענישה אוטומטית גורפת תוריד את הרמה הכללית של רלוונטיות תוצאות החיפוש, כי מי שלא טרח להשקיע בשנים האחרונות משאבים רבים מאד ב"בניית קישורים" גם לא טרח להשקיע ביצירת תוכן איכותי (ואלה יצופו עכשיו לצמרת תוצאות החיפוש), אם כי רבים מאד השקיעו רק ב"בניית קישורים" ללא כל תוכן איכותי. הענישה הידנית הסלקטיבית נועדה אם כן למנוע ענישה גורפת שתשאיר בצמרת רק תוצאות חיפוש בעלות רלוונטיות תוכנית נמוכה. הדיאלוג עם מנהל האתר שנענש, או שנשלחת לו התראה לפני עונש, באמצעות הכלי למנהלי אתרים, נועד לעודד אותו להשקיע באיכות התוכן על חשבון הקישורים שהוא נדרש להסיר.

    • הכוונה הייתה(ושוב פעם מדובר בזכרון חלקי של הדיון!) שאתה חדשות שאלה אם יש לו ממה לחשוש במקרה והוא יעלה 250 אלף דפים במכה.
      ואז נאמר שבגדול לא, אך ישנו מצב שתגיע התרעה על כך לאנליטים והם יבחנו את האתר.

      את הגלישה שלך לבניית הקישורים ואת הניסוח לא ממש הבנתי לכן לא אוכל ממש להתייחס אליו(אשאיר זאת לשאר המשתתפים)

      • שבעליו של אתר חדשות שאל*

      • מנשה, עוד לא גיבשתי דעה או גישה בשאלה מדוע גוגל משתמש גם בענישה אוטומטית וגם בענישה ידנית. העליתי פה הסבר אפשרי – הענישה הידנית הסלקטיבית נועדה למנוע ענישה גורפת שתשאיר בצמרת רק תוצאות חיפוש בעלות רלוונטיות תוכנית נמוכה.

        • המשך:
          השאלה הזו נידונה גם ב-http://www.actv-tec.co.il/viewtopic.php?f=1&t=5307.

          במחשבה שניה, השיפוט האנושי אולי נחוץ כדי להבטיח שבצמרת תוצטות החיפוש נשארות תוצאות בעלות רמת רלוונטיות גבוהה של התוכן הדף, למרות ריבוי קישורי ספאם, וגם (!) גיוון מספיק של תוצאות החיפוש שבצמרת.

          במילים אחרות, העונש תמיד מוטל אוטומטית, אבל הגורם האנושי מופעל כדי להכריע האם להשאיר או לחסום את העונש האוטומטי. אם הוא משאיר אוטו, גוגל קוראים לזה "עונש ידני".

  6. אני לא מאמין לזה!!!
    גוגל נותנים לנו אפשרות לראות עונשים ידניים.
    נראה לי חשוד, לא?
    בטח אני נשמע לכם פרנואיד אבל כנראה שגוגל התחילו להבין שהם יהיו חייבים לשתף פעולה עם מקדמי האתרים בעולם אחרת יהיה להם הרבה מאוד זבל בשרתים.

    * אני מאחל לכולם שלא יקבלו הודעות שם (:

    • איציק, גוגל זקוק עדיין למקדמי האתרים כדי להסיר את קישורי הזבל שבטח מהווים יותר מ-95% מכלל הקישורים ברשת, כי לגוגל עולה כסף כדי לחשב שערכו של קישור הוא 0.

      אבל שים לב – בכל הפרסומים שלהם גוגל מדברים עם מנהלי (ובעלי) האתרים, מעל לראשם של מקדמי האתרים. אפשר להבין מזה שהוא יודע שמקדמי האתרים לא ישרדו את השינויים הבאים שהנהלת גוגל תחולל בדוקטרינה של הפעלת מנוע החיפוש שלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים