כך גוגל סרץ’ קונסול עוקב אחר נתוני ביצועי “אנשים שואלים גם”

מיטל אור
במהלך שיחת הנגאוט עם ג'ון מולר מגוגל עלתה השאלה כיצד Google Search Console עוקב אחר ביצועי People Also Ask ("אנשים גם שואלים").
People Also Ask

מולר נשאל לגבי האופן בו נמדדים נתוני People Also Ask בתוך ה-Search Console ובתוך כך קליקים, הופעות ומיקומים. בתשובתו ציין כי Search Console עוקב אחר נתוני הביצועים כאשר כתובת ה-URL מופיעה ב-People Also Ask ואם התקבל דירוג באחד מקטעי החיפוש הללו יש דרך לעקוב אחר הביצועים בדו”חות.

מדידת הנתונים והצגתם

מולר התחיל את תשובתו בכך שציין כי כל ההופעות נספרות עבור כל כתובות האתרים שמוצגות בתוצאות החיפוש ובכלל זה גם במקטעי People Also Ask. ברגע שגולש שביצע חיפוש, לחץ על ההצעה של גוגל לשאלות נוספות ושם מופיע קישור ל-URL, ההופעה של הדף נספרת.

מבחינת Search Console, בכל פעם שכתובת ה-URL מופיעה בתוצאות החיפוש, הדבר יופיע בדו”ח. לכן, אם בקטעים של הגולשים לחצו על האפשרות לשאלות הנוספות ושם הופיעה כתובת ה-URL, היא תיספר כהופעה. כלומר, יש הספירה תתבצע במידה והגולשים לחצו לפתיחת השאלה וראו את כתובת האתר (אשר אינה מופיעה כשהשאלה סגורה).

קליקים נספרים כאשר ישנה לחיצה על קישור לדף

גוגל מנסה לצמצם את מספר השאלות הנוספות אשר מופיעות בדף לאחר החיפוש, אך ברגע שבוצעה לחיצה על השאלות, מופיעות שאלות נוספות. במקרה שמופיע ה-URL של האתר, גם אם זה לאחר מספר לחיצות, הדבר ייחשב כהופעה בגוגל ולכן התוצאה תיספר ותופיע ב-Search Console.

בהמשך השיחה הסביר מולר כי קליקים נספרים כאשר מתבצעת לחיצה על קישור לדף. כאשר מדובר במדידת מיקום הדירוג, Search Console עוקב אחר מיקום המקטע בשאלות הנוספות בקבוצה מסוימת של תוצאות החיפוש. למשל, אם האתר מופיע במיקום השני, אז כל כתובות האתרים המוצגות בתיבה של השאלות יספרו כדירוג במיקום השני.

כמו כן, כאשר מתבצע קליק, זה יספר קקליק ומולר ציין כי הוא חושב שהדירוג והמיקום מבוססים על המיקום הכללי של קבוצת האלמנטים. לפי מה שידוע לו, הדבר לא נחשב כ- People Also Ask.

לתשובתו של מולר החל מדקה 00:40

דפי אינטרנט יכולים להופיע גם בחיפוש הרגיל וגם בשאלות

בהמשך נשאל מולר האם דפי אינטרנט יכולים להופיע גם בתוצאות ה”רגילות” וגם ב- People Also Askועל כך ענה כי דירוג בשני המקומות אפשרי. כאשר הדבר קורה, Search Console סופר את הדירוג העליון מבין כלל התוצאות.

מולר ציין כי הדבר היחיד שיש לשים לב אליו הוא שדו”ח הביצועים של Search Console מציג את הדירוג של הפריטים המובילים ביותר. לכן, אם כתובות URL שונות מופיעות מספר פעמים בדף תוצאות החיפוש, המעקב יהיה אחר התוצאה הגבוהה ביותר בלבד.

שתפו:
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
63
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
36
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
119
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
90
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
108
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105122
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100793
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99950
מדיה חברתית
בן אורן
87835
קידום אתרים
דנה רוזן
82488
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.