חשיבות התוכן בקידום אורגני – מדריך למתחילים

עמית אדלר

מאז שסת’ גודין אמר שהשיווק האפקטיבי היחיד שנשאר הוא שיווק מבוסס תוכן, חלפו לא מעט שנים. כיום יש מיליארד בלוגים באינטרנט, וכולם יחד מייצרים כמויות בלתי נתפשות של תכנים (מיליוני עמודים כל יום). כאשר מדובר בקידום אורגני, החוכמה היא ליצור את התוכן הנכון עבור קהל היעד שלכם, שיבדל אתכם מהמתחרים.

המאמר הוא חלק מחומרי הלימוד בקורס קידום אתרים מבית Askpavel

תוכן יכול להיות הרבה דברים – טקסט, תמונה, וידאו, משחק אינטראקטיבי, כלי כלשהו כגון מחשבון, מידע ויזואלי בפורמט גרפי (אינפוגרפיקה) ואפילו קוד סכמה להדגשת אלמנטים בעמודי האתר. ככל שתייצרו תכנים וכלים ייחודיים ונחוצים יותר לקהל היעד שלכם, כך תגדילו את התועלת שאתם מציעים להם; תועלת שבסופו של דבר תוכל להפוך גולש ללקוח רוכש.

תוכן צריך לשרת מטרה

בניגוד לבלוגים או אתרים אישיים, נכסים דיגיטליים של עסקים, חברות וארגונים מיועדים לשרת מטרות עסקיות ומסחריות. אי אפשר פשוט לזרוק פנימה כל תוכן שנרצה, ולצפות שהתוצאות יגיעו מעצמן.

תוכן אפקטיבי מתחיל במחקר מילים, שמגלה לנו מה אנשים מחפשים. לאחר שאספנו מספיק ביטויים רלוונטיים – נתחיל ליצור תכנים בהתאם לביטויים השונים שמצאנו. בכל אתר עסקי / מסחרי, התוכן נחלק בדרך כלל לשני סוגים עיקריים – המוצרים והשירותים העיקריים מצד אחד (ביטויי זנב קצר עד זנב בינוני), לעומת תכנים משלימים נוספים (ביטויי זנב בינוני עד זנב ארוך).

לדוגמה, באתר של חנות נעליים ברור מדוע צריך להקים קטגוריות לכל סוג של נעל – גברים, נשים, ילדים, ספורט, נוחות ועוד. אבל מדוע יש להמשיך וליצור תכנים גם מעבר לקטגוריות ולעמודי המוצרים עצמם?

יש לקוחות שנמצאים רק בשלב ראשוני מאוד ואינם יודעים עדיין מה הם רוצים; לעומתם יש לקוחות שכבר עומדים על סף קבלת ההחלטה. כדי שלא נפספס אף אחד מהשלבים הללו – התוכן צריך לתת מענה לכל השלבים העיקריים במסע הלקוח:

  • שלב 1 – מודעות ראשונית: הלקוח מגשש באפלה ומנסה לחפש פתרון לבעיה או מענה לשאלה. בשלב זה יש לספק תכנים רחבי יריעה בנושאים הרלוונטיים, כגון מאמרים, סרטונים ופוסטים ברשתות חברתיות בסגנון “איך עושים” או “מה זה”.
  • שלב 2 – בדיקת אפשרויות: לאחר שהלקוח נתן שם לבעיה או קיבל מענה לשאלה ראשונית, הוא מתחיל להשוות בין פתרונות שונים הקיימים מולו. בשלב זה מומלץ לספק תוכן יותר ממוקד ומקצועי.
  • שלב 3 – קבלת החלטה: לאחר שהלקוח בדק מגוון אופציות במגוון אתרים, הוא מקבל את ההחלטה לבחור באתר / מותג ספציפי שלדעתו ייתן לו את הפתרון הטוב ביותר. לפי חוק השבע, הלקוח צריך להיחשף למותג או למסר השיווקי שלכם 7 פעמים בממוצע, טרם יקבל את ההחלטה.
מסע הלקוח - מודעות, שיקול והחלטה
Credit: hupspot.com

יש כאלה שמחלקים את מסע הלקוח ליותר משלושה שלבים (לדוגמה פורמט AIDA), אבל העיקרון ברור. תכנים עבור קטגוריות ומוצרים לצד תכנים נוספים בפורמט של בלוג או מגזין, יכולים לתת מענה היקפי לכל השלבים העיקריים במסע הלקוח. גם אם האתר שלכם אינו מאפשר רכישה אונליין, והוא מהווה בעצם אתר לידים בלבד – החשיבות של מסע הלקוח לא פוחתת.

איך יוצרים תוכן רלוונטי ל-SEO

ראשית חשוב מאוד לזכור שקידום אורגני הוא רק אפיק אחד מיני רבים. הלקוחות הפוטנציאליים שלכם יכולים לפגוש אתכם גם באפיקים אחרים, וגם שם צריך לוודא את קיומו של התוכן הנכון והרלוונטי – פרסום ממומן (גוגל, פייסבוק, לינקדאין, טאבולה, אאוטבריין); רשתות חברתיות לסוגיהן; אתרי וידאו; ניוזלטרים ועוד.

לאחר שביצענו מחקר מילים ומצאנו את הביטויים הדרושים לקידום האתר, נתחיל לבצע אופטימיזציה בעמודים הקיימים. בהמשך ניצור גם עמודים חדשים שיטרגטו ביטויים נוספים מהרשימה.

כל פיסת תוכן שאתם מייצרים – בין בעמוד קיים ובין כעמוד חדש – צריכה לתת מענה הן ברמה האינפורמטיבית והן ברמה השיווקית. אם, למשל, מדובר בעמוד קטגוריה מסוג “נעלי נשים”, נציב בראש או בתחתית העמוד תוכן שירחיב אודות סוגי הנעליים המוצעים לנשים, התועלת בכל סוג ועוד. אם מדובר בעמוד מוצר ספציפי, המציג נעל מסוימת לנשים, מומלץ ליצור תיאור מוצר רחב היקף ככל היותר, עם התועלות כבר בראש הפסקה. מומלץ לשלב גם סרטון של המוצר, אם יש כזה.

ככל שתהיו יותר ייחודיים בהצגת התועלת של המוצר או השירות שלכם, וככל שתשפיעו טוב יותר על ההיגיון או הרגש של הלקוח הפוטנציאלי – כך יגדלו הסיכויים לביצוע רכישה.

אחרי שנוודא שבוצעה אופטימיזציה בכל עמודי הקטגוריה והמוצרים (זה יכול לקחת זמן, תלוי בכמות העמודים) – נוכל להמשיך ביצירת תכנים חדשים בהתאם לביטויים שעדיין לא קיימים באתר. לדוגמה, מאמרי מגזין בנוסח “איך מודדים נעלי נשים”, “כמה באמת עולה זוג נעלי ערב” וכן הלאה. מטרתם של המאמרים המשניים הללו היא ליצור תוכן מעמיק יותר באתר; תוכן שנותן מענה גם לשאילתות חיפוש ארוכות (זנב ארוך), שמביאות בסופו של דבר את ההמרות.

אותו דבר בדיוק יש לבצע גם באתרי תדמית ותוכן ליצירת לידים, בהם אין רכישה אונליין. אומנם כאן לא מדובר במוצרים אלא יותר בשירותים, אבל ההיגיון השולט בהיררכיית התוכן יהיה זהה לאתר איקומרס.

הצעות של גוגל לשאילתות חיפוש נוספות

מה לא מומלץ לעשות

  • להעתיק תכנים של אחרים – מעבר לעובדה שמדובר בבעיה משפטית של הפרת זכויות יוצרים, רוב הסיכויים שגוגל פשוט יסנן את הדפים המועתקים החוצה והם לא יוצגו באינדקס. בניגוד לנהוג לחשוב, גוגל לא מעניש על תוכן מועתק; הוא פשוט מפלטר החוצה מהאינדקס אתרים שהעתיקו (וגם זה לא תמיד מדויק).
  • לכתוב “מאמרי SEO” – המונח הזה כבר מזמן חלף מהעולם. אומנם עדיין צריך לוודא שהביטוי הדרוש נמצא במיקומים אסטרטגיים בעמוד (טייטל, מטא תיאור, כותרות H, גוף התוכן וכן הלאה), אבל אל תכתבו “מאמרי SEO”. פשוט תכתבו כאילו היה מדובר במגזין או עיתון.
  • ליצור תוכן רק כדי למלא מכסה – מצד אחד ידוע שככל שניצור יותר עמודים באתר, נגדיל את כמות הביטויים ארוכי הזנב שיופיעו בגוגל. מצד שני, לא מומלץ ליצור תוכן סתם כדי למלא מכסה מספרית כלשהי (4 מאמרים בחודש, מאמר ביומיים וכן הלאה). אם אין לכם רעיונות, אפשר למצוא אפשרויות אחרות ולא פחות יעילות – הפצה של תוכן קיים באמצעות קישורים נכנסים, רשתות חברתיות, פרסום ממומן, רימרקטינג ועוד.

רגע לפני סיום

כפי שציינתי כבר בהתחלה, תוכן ממש לא חייב להיות רק טקסט. וידאו הפך לסוג התוכן המועדף בשנים האחרונות, במיוחד ביוטיוב ובפייסבוק. אם יש באפשרותכם להשקיע בווידאו איכותי ורלוונטי לקהל היעד שלכם – עשו זאת (ואל תשכחו להטמיע אותו גם באתר).

כלים חינמיים מביאים המון טראפיק אורגני. אם תרצו ליצור כלי שימושי עבור קהל היעד שלכם, תוכלו ליצור מחשבון להטמעה באתר. פשוט חפשו בגוגל free calculator או create calculator – ותקבלו אתרים המאפשרים ליצור מחשבונים ממגוון סוגים ולשלל מטרות, בלי ידע בקוד. לחילופין תוכלו להשקיע בכלי מסוג אחר, בהתאם לסוג העסק שלכם.

אפשרויות נוספות הן חידונים ושאלונים אינטראקטיביים, המעודדים משתמשים לפעולה. נרשמים חינם ב- playbuzz.com, יוצרים חידון מעניין בתחום העיסוק שלכם ומשתפים אותו היכן שאפשר (באתר, ברשתות החברתיות ועוד).

יש אינספור רעיונות לתכנים שונים שיתרמו רבות ל-SEO שלכם. נצלו אותם.
בהצלחה!

קחו את שיווק האתר לידיים שלכם – הירשמו לקורס SEO שלנו

נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.