את השאלה בנוגע לכפילות התוכן העלה בעל חנות מסחר אלקטרוני כשהוא משתמש בתיאורי המוצרים כפי שהם מופיעים באתרי היצרן. השואל רצה לדעת האם יש דרך להימנע מהשלכות של דירוג שלילי בשל תוכן משוכפל.

אין עונשי תוכן כפולים

על פי מולר, אין צורך לדאוג מתיאורי מוצרים כפולים ואין צורך לקשר את התיאור למקור כדי להימנע מהשלכות של תוכן כפול. האלגוריתם לא יפגע באתר בשל כך ולא ייתן עונש כפול. מולר הסביר כי הפעם היחידה בה יינתן עונש על שכפול תוכן היא כשכל האתר משוכפל.

אם מדובר באתר מסחר אלקטרוני והתיאור של המוצר דומה לתיאורי מוצרים באתרים אחרים, אך שאר האתר שונה, זה בסדר גמור. שכפול של תוכן המוצר לא ישפיע על דירוג האתר.

התמודדות גוגל עם משווקי מוצרים

על מנת להבין מה משפיע על קידום חנות וירטואלית חשוב להבין כיצד גוגל מתמודדת עם משווקי מוצרם אשר מפרסמים את התיאורים כפי שהם מופיעים אצל היצרן. למעשה, לגוגל יש בעיה עם תוכן כפול כאשר כל הדף זהה וכאשר מדובר בתוכן בסיסי.

גוגל בודקת האם כל הדף המוצג זהה לדף אחר ברשת ובכלל זה: הכותרת הראשית והכותרות המשניות, אופן תיאור המוצר ושאר הפריטים באתר. בנוסף, היא בוחנת האם שאר התוכן באתר ולא רק בדף מקורי או שגם הוא מועתק.

המטרה – להימנע מתוצאות חיפוש זהות

המשימה של גוגל היא למנוע תוצאות חיפוש זהות. היא בוחנת כי קטע הקוד באתר שונה מקטעי הקוד באתרים אחרים. אם הגולש יחפש משהו כללי אשר נמצא רק בתיאור המוצר ובקטע הקוד אז גוגל תבחר את אחד מהדפים, של החנות או של היצרן ולא תציג את שניהם.

עם זאת, אם הגולש מחפש משהו בתיאור וגוגל מבינה כי הוא מתכוון לבצע רכישה, היא תפעל להציע לו את האתר הרלוונטי ביותר למכירה. במקרה זה ישפיעו על הדירוג אלמנטים שונים כולל הופעת המוצר במלאי וכל מה שיכול לקבוע כי אתר מסוים נותן את המענה הטוב ביותר לגולש.

תיאורים כפולים הם בסדר, אבל…

בסופו של דבר מסביר מולר כי גוגל לא מענישה חנויות בשל שכפול תוכן לתיאור המוצר, אך היא כן רוצה לוודא כי האתר עצמו לא משוכפל. גוגל מתייחסת לכותרת ראשית וכותרת תחתונה כדי לקבוע שמדובר בדף שהוא חנות ושהדף שונה מהיצרן.

כמו כן, יש לבחון את מילות המפתח בתגיות ובכותרות כאשר אם מספר מתחרים כבר מדורגים במקומות הראשונות עם אותן מילים יש לבחון מילים נרדפות בכותרות. שיקולים נוספים יהיו כוונת המשתמש ולוקאליות החנות.

לידיעה המקורית

0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.