קידום פוסטים בפייסבוק – פתרון מצוין לתקציבי פרסום קטנים

עמית אדלר

בתי עסק רבים הם עסקים קטנים של אדם אחד, מה שנקרא One Man Show. לעסקים כאלה בדרך כלל אין אפילו את המינימום הנדרש, כדי לשלם על פרסום סטנדרטי בגוגל או בפייסבוק. אז מה בכל זאת עושים כדי לפרסם את העסק?

למזלם של העסקים הקטנים, פייסבוק מציעה אופציית פרסום זולה ומהירה שנקראת Boost. אומנם בהשוואה לפרסום הממוקד בפייסבוק, בוסט הוא פחות אפקטיבי; אבל הוא מצוין בשביל להתחיל לקבל חשיפה גדולה יותר לעסק.

המאמר הוא חלק מחומר הלימוד בקורס PPC ורשתות חברתיות מבית Askpavel

אין ספק שמערכת הפרסום של פייסבוק היא מהמתקדמות והמתוחכמות שיש בדיגיטל. למרות זאת, שני חסרונות עיקריים של המערכת הם מורכבותה, מצד אחד, מה שמצריך בהכרח מנהל קמפיינים מנוסה שיידע כיצד לחלץ ממנה את מרב התועלת לעסק; מצד שני התשלום עבור ניהול קמפיין מגיע בקלות לסכומים לא מבוטלים, שעבור עסק קטן הם בחזקת בלתי אפשרי.

אפשרות הבוסט בפייסבוק מדלגת על הבעיות הללו בחן, ומאפשרת לכל בעל עסק לקבל יותר חשיפה ולידים. כל זאת באמצעות פוסטים טבעיים לחלוטין המופיעים בניוז פיד. אם עושים זאת נכון, כמעט לא ניתן להבין שהפוסטים הם למעשה פרסום בתשלום (למעט האינדיקציה Sponsored בקצה העליון).

יתרונות הקידום באמצעות Post Boost

  • פיצוי על ירידת החשיפה האורגנית – פייסבוק מקשה על עסקים לקבל חשיפה אורגנית ללא תשלום. בוסט הוא פתרון מצוין, הנותן לכך מענה בסכומים קטנים מאוד עם חשיפה לקהל יעד מטורגט.
  • טווח הגעה מורחב – כדי שתוכלו להגיע לקהל יעד נוסף, מעבר לזה שכבר עשה לכם לייק בדף, בוסטים מאפשרים לטרגט קהלים חדשים בצורה יעילה יותר מבעבר. לדוגמה, עסק לתכשיטים ברמת גן שיוצא במבצע ליום האהבה, יכול לטרגט גברים בני 18 עד 55 בתוך העיר בלבד, עם הנחה מיוחדת למי שירכוש בחנות בטווח זמן מוגבל. כמו כן ניתן לטרגט גם לפי מאות פילוחים מוכנים מראש, בדיוק כמו בפרסום הרגיל בפייסבוק.
  • קלות השימוש – בניגוד לאדס מנג’ר או ביזנס מנג’ר המורכבים יותר, בוסט מתבצע בערך תוך קליק אחד או שניים. מכינים את הפוסט, מקליקים על Boost בתחתית, בוחרים את קהל היעד ואת טווח הזמן – ושולחים לביצוע. המערכת תודיע לכם מראש כמה זה יעלה לכם, ותמיד תוכלו לבצע שינויים בטרגוט גם אחרי שהפרסום כבר החל.
  • גישה לנתוני גוגל אנליטיקס – כל פוסט שיקודם בדרך זו, מאפשר לכם לראות נתונים כגון חשיפות, אינטראקציות וכן הלאה. כך תלמדו אילו סוגי פוסטים היו היעילים ביותר, כדי שתוכלו ליצור עוד מאותו סוג.
  • אפשרות להטמעת פיקסל – אומנם פוסטים הם אלמנטים פנימיים של פייסבוק, אבל ניתן להשתמש בהם גם כדי להוביל את המשתמשים לנכסים אחרים שלכם. אם יש לכם אתר או דף נחיתה, תוכלו להציב בו פייסבוק פיקסל כדי שיבצע מדידות גם מחוץ לפוסט עצמו.
  • עלויות זניחות – בהשוואה לפרסום הסטנדרטי בפייסבוק, או בכל מערכת פרסום אחרת בדיגיטל, עלותם של בוסטים נעה בין כמה שקלים בודדים למאות שקלים. הנקודה היא שאתם בוחרים מראש מה המחיר שאתם מוכנים לשלם עבור כל בוסט.

איך מקדמים פוסטים בפייסבוק?

בגדול אפשר לעשות זאת בשתי דרכים עיקריות:

  1. ליצור פוסט חדש מאפס ולקדם אותו.
  2. לבחור מתוך פוסטים קודמים בעלי הביצועים הטובים ביותר.

כדאי לכם להתנסות בשתי האפשרויות, כדי לדעת איזו מועילה יותר (כמובן שזה תלוי גם במטרות שהגדרתם מראש – חשיפה? לידים? וכו’). הנה השלבים העיקריים בקידום פוסטים באמצעות בוסט.

שלב 1 – יצירה / בחירה של פוסט

זהו החלק הקריאייטיבי והכיפי בתהליך הקידום. עליכם ליצור פוסט שיהיה אפקטיבי מספיק למטרה שבחרתם: חשיפה, צבירת עוקבים, קבלת פניות וכן הלאה. כפי שצוין קודם לכן, אפשר לבחור פוסט קיים או ליצור פוסט חדש לחלוטין.

שלב 2 – מטרת הפוסט

אחרי שבחרנו Boost בתחתית הפוסט, נגיע למסך חדש בו ניתן לבחור את המטרות (ובהמשך גם את קהל היעד). פייסבוק מציע מספר מטרות מוגדרות מראש, כגון טראפיק לאתר, אינטראקציה (לייקים, שיתופים, תגובות), קבלת פניות מלקוחות פוטנציאליים ועוד. בשלב זה ניתן להוסיף גם כפתור הנעה לפעולה, כגון צור קשר, קנה עכשיו וכן הלאה.

בחירת מטרות הקידום

שלב 3 – הגדרת קהל היעד

בדיוק בהמשך למטרות הפוסט, תמצאו גם את אפשרויות הטרגוט. כאן תוכלו לבחור בין קהלים שניתן לפלח דמוגרפית (אזור, מגדר, גיל) ובין קהלים נוספים, כגון אלו שכבר עשו לייק לדף, קהלים מותאמים אישית וכן הלאה. כמו כן ניתן ליצור קהלים חדשים לחלוטין באמצעות Create New Audience, ולבחור מתוך מאות הפילוחים הקיימים בפייסבוק.

בניגוד לפרסום הרגיל בפייסבוק, בו ניתן לבחור היכן בדיוק תוצב המודעה, בוסט אינו מאפשר את הבחירה הזו. כל מה שניתן לעשות הוא לבחור האם אתם רוצים לאפשר לפייסבוק לבחור לבד היכן להציג, או שלא. מומלץ לתת לפייסבוק את הבחירה (Automatic Placements), מכיוון שהיא מבוססת על בינה מלאכותית ושאר פרמטרים מתקדמים.

הגדרת קהל היעד

שלב 4 – משך הפרסום והתקציב

בשלב זה נקבע כמה זמן יימשך הבוסט בתשלום – ניתן לבחור מספר ימים או תאריך יעד. כמו כן בשלב זה ניתן לבחור את התקציב הרצוי – בדרך מדובר בכמה שקלים בודדים עד עשרות שקלים לכל בוסט.

אחרי שבחרנו את הפרמטרים, נקבל תחזית צפויה לגבי כמות האנשים שייחשפו לפוסט שלנו בכל יום נתון, וכן כמה כסף נשלם בכל יום עד לסיום הבוסט. בשלב זה ניתן גם לקבל פיקסל להטמעה בנכסים חיצוניים, לצורך מעקב מתקדם יותר.

הגדרת משך הפרסום והתקציב הרצוי

שלב 5 – פרסום ומעקב

אחרי שסיימנו את כל ההגדרות והקלקנו על “בוסט”, הפוסט שלנו נכנס לשלב המתנה עד לקבלת אישור (בשלב זה יש גם לוודא שהקלדתם את פרטי אמצעי התשלום). בדרך כלל האישור לוקח כמה שניות עד כמה דקות, ולאחר מכן הפוסט שלנו מתחיל להתפרסם ברחבי הרשת של פייסבוק. כבר אחרי כמה שעות של פעילות, תתחילו לקבל נתונים לגבי רמת החשיפה, האינטרקאציה וכן הלאה.

רגע לפני סיום – טיפים לקידום יעיל של פוסטים

  • הגדירו מראש מטרה ברורה לכל פוסט – האם אתם רוצים יותר עוקבים בדף? האם אתם מעדיפים לקבל יותר תנועה לאתר שלכם? או אולי דווקא פניות מלקוחות פוטנציאליים? הגדרה מראש של המטרה, תסייע לכם ליצור את הפוסט הנכון ואת הטרגוט המדויק שלו.
  • בצעו ניסויים בבני אדם – קחו את אותו פוסט, ובכל פעם הגדירו לו מאפיינים דמוגרפיים אחרים. פעם אחת זה יכול להיות לפי טווח גיל מסוים, ובפעם השנייה לפי אזור ספציפי. כך תוודאו אילו דמוגרפיות עובדות הכי טוב.
  • צמצמו את קהל היעד שלכם – בניגוד לפרסום בטלוויזיה, למשל, שפונה לכולם במקביל, הפרסום בפייסבוק מבוסס בדיוק על ההפך. ככל שתצמצמו את קהל היעד שלכם, כך תקבלו תוצאות רלוונטיות יותר למטרותיכם.
  • הימנעו מהרצת מודעות ממושכת – לפי נתוני פייסבוק, כל מודעה מגיעה בסוף למצב של ירידה בתוצאות, כשבוע לאחר הפרסום. השתדלו להימנע מזמני פרסום ארוכים מדי, ונסו לבדוק איזה טווח זמן הוא היעיל ביותר עבורכם.
  • עשו ניסויים במגוון מודעות – אם כבר צברתם מספיק פוסטים בדף שלכם, תוכלו לעשות בוסטים לכולם ולראות מה עובד הכי טוב. גוונו בסוגי התוכן, סוגי הקהלים (כפי שציינו למעלה), משכי זמן שונים וכן הלאה.
  • הערה אחרונה – ממשק הבוסט משתנה מדי פעם בפעם, ולא כל השלבים שקיימים כיום יתקיימו גם בעתיד. כדאי לשים לב לשינויים ולהתנהל בהתאם.

בהצלחה!

אחרי שהבנתם איך עושים בוסט ומהן מגבלותיו, כדאי לכם ללמוד לפרסם בפייסבוק במלוא העוצמה. הירשמו לקורס PPC של Askpavel, וקחו את המושכות לידיים שלכם.

נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.