אלמנטור: איך לבנות אתר בקלות ובמהירות [מדריך למתחילים]

מדריך בסיסי למתחילים שיסביר על אלמנטור (Elementor) ואיך מיום הקמתו הפך לבונה האתרים המתקדם והמבוקש ביותר בעולם, עם יותר מ-5 מיליון התקנות.
עמית אדלר
מדריך אלמנטור
אלמנטור

אלמנטור

עורך ויזואלי לאתרי וורדפרס

מדריך בסיסי למתחילים שיסביר על אלמנטור (Elementor) ואיך מיום הקמתו הפך לבונה האתרים המתקדם והמבוקש ביותר בעולם, עם יותר מ-5 מיליון התקנות.

? גילוי נאות אם נרשמים דרך הקישור שלנו אנחנו נתוגמל על זה, כמובן שזה לא משפיע על המחיר שלך :)
דירוג ממוצע של הגולשים
5 1 הצבעה
קלות השימוש
4 1 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
4 1 הצבעה
תמיכה טכנית
5 1 הצבעה
תמורה לכסף

עד לפני מספר שנים, כל מי שרצה עיצובים שחורגים מחוץ לקופסה של וורדפרס – נאלץ לקנות תבניות מוכנות או לפנות למעצב. עם בואו של Elementor לעולם, כל אחד יכול לעצב אתרים מרהיבים בכמה קליקים פשוטים.

Elementor הוא תוסף וורדפרס מסוג Page Builder, המאפשר לעצב אתרים בהתאמה אישית מלאה בשיטת דראג אנד דרופ. התוסף הבסיסי בחינם מגיע עם מספר מכובד של אפשרויות עיצוב, לצד האפשרות לשדרג לתוסף המלא בתשלום. כמובן שכל העיצובים רספונסיביים במאה אחוז, כולל תצוגה מקדימה בקליק עבור 3 סוגי המכשירים העיקריים (סמארטפון, טאבלט ומחשב).

ראשיתו של אלמנטור נעוצה בחברת Pojo הישראלית, שהחלה את דרכה ביצירת תבניות וורדפרס מעוצבות. בסופו של דבר יצרה פוג’ו פתרון אפקטיבי, שלמעשה חוסך לחלוטין את הצורך בתבנית מוכנה. עד מהרה הפך אלמנטור למוצר מדף העומד בפני עצמו, וכיום הוא אחד מ-5 תוספי וורדפרס הפופולריים בעולם, עם יותר מ-5 מיליון התקנות פעילות ונתח שוק של 2.2% במיליון האתרים המובילים בעולם.

מה היתרונות של אלמנטור?

יש לא מעט בוני עמודים בעולם הוורדפרס, וחלקם אכן מציע פתרונות קלים ונוחים לבנייה ולעיצוב של עמודים בצורה מהירה. אבל רק אלמנטור לקח בחשבון את כל הצרכים המיידיים והעתידיים של בעלי האתרים, והכניס את כולם למקשה אחת.

  • יצירת תבניות: מעבר לעובדה שמדובר במוצר קוד פתוח שמתעדכן בתדירות מדהימה, הפיצ’ר הבולט ביותר ביעילותו באלמנטור הוא היכולת להכין מראש תבניות קבועות בהתאמה אישית מלאה. מרגע שהגדרתם איך צריכים להיראות עמודי האתר, אתם פשוט יוצרים תבנית אחת קבועה ומשתמשים בה מרגע זה והלאה. בצורה כזו כל העמודים באתר מקבלים את אותו העיצוב, וכמובן שתמיד אפשר לשנות את התבנית בהתאם לצרכים שלכם. היכולת הזו בעצם מייתרת כמעט לחלוטין את הצורך ואת השימוש בתבניות וורדפרס מסורתיות.
  • תוספים ייעודיים: בנוסף, אלמנטור מגיע יחד עם קשת תוספים ייעודית משלו (Elementor Add-ons). התוספים הללו, שמספרם מגיע לעשרות אלפים במקרה הטוב, כוללים מגוון אפשרויות כגון טבלאות, רשתות (גריד) לחלוקה נוחה של פריטים בעמוד וכן הלאה. בשימוש נבון ומושכל, התוספים של אלמנטור מהווים תחליף טוב לתוספים הרגילים של קהילת הוורדפרס בכללותה.
  • התאמה לקידום: כבר כתבנו כאן בעבר מדריך על קידום אתרי וורדפרס, במקרה של אלמנטור יש לא מעט יתרונות נוספים כמו היכולת להגדיר בקלות תגיות כותרת H לאלמנטים, היכולת לשלוט בנראות של המובייל בכל עמוד, קוד אופטימילי לזמן טעינה מהיר ועוד.

איך מתקינים אלמנטור באתר?

ההתקנה פשוטה מאוד; בדיוק כמו שמתקינים כל תוסף אחר בוורדפרס:

  • שלב 1 – ניגשים לקטגוריית התוספים ומקליקים על “תוסף חדש”.
  • שלב 2 – מחפשים בתיבת החיפוש: אלמנטור או elementor.
  • שלב 3 – מקליקים על “התקנה” ולאחר מכן “הפעלה” וזהו.

איך מתקינים אלמנטור באתר

מה עדיף: אלמנטור או אלמנטור פרו?

כמו כל מוצר אחר בקוד פתוח, גם אלמנטור מגיע בשתי גרסאות עיקריות – המוצר החינמי המוגבל באפשרויותיו (Elementor), וכן המוצר בתשלום הכולל את מלוא הפיצ’רים, גם אלו שיגיעו בעתיד (Elementor Pro).

אז מתי משתמשים בכל אחד מהם? התשובה תלויה בצרכים שלכם כבעלי / מנהלי אתרים. אלמנטור הבסיסי בהחלט מספיק לצרכים בסיסיים שאינם דורשים התעסקויות מורכבות. הוא מאפשר ליצור טמפלטים לעמודים ולפוסטים, להשתמש ביותר מ-40 פיצ’רים עיצוביים מוכנים מראש (Elementor Widgets), יותר מ-70 תבניות מוכנות וכן הלאה. את כל התבניות ניתן לשנות לאחר הבחירה בהתאם לצרכים שלכם.

אלמנטים בסיסיים לדוגמה: הטמעת קוד, הטמעת וידאו, אייקונים מוכנים, אנימציות מוכנות, כפתורים מעוצבים, הוספת ביקורות גולשים, תיבת מחבר, תיבת חיפוש, פירורי לחם והרשימה גדולה. להפעלת האלמנט יש פשוט לבחור ולגרור אל תוך העמוד הרלוונטי, ולאחר מכן לבצע את ההתאמות הדרושות.

אלמנטים בסיסיים באלמנטור


למשתמשים מתקדמים יותר, שממש צריכים יכולות עיצוב רחבות – מומלץ ואף חובה להתחיל ישר עם אלמנטור פרו
. הגרסה המתקדמת הזו כוללת גם דברים שלא קיימים בגרסת החינם, כגון בונה טפסים, בונה תבניות, בונה פופ-אפים, חיבור לחנות ווקומרס וכן תמיכה טכנית ועדכוני תוכנה למשך שנה.

אלמנטים מתקדמים לדוגמה: טפסים, מצגות, גלריות בפורמטים שונים, תיבת לוגו, מחירונים, כפתורי קריאה לפעולה, ביקורות גולשים עם ציוני כוכביות וכמובן שלל רכיבי Woo-commerce המאפשרים לעצב גם חנויות וירטואליות.

מחירון עדכני של אלמנטור פרו מציע מספר חבילות:

  • חבילה אישית לאתר אחד – 49 דולר לשנה.
  • חבילת פלוס עד 3 אתרים – 99 דולר לשנה.
  • חבילת מומחה עד 25 אתרים – 199 דולר לשנה.
  • חבילת סטודיו עד 100 אתרים – 499 דולר לשנה.
  • חבילת אייג׳נסי עד 1,000 אתרים – 999 דולר לשנה.

אלמנטור מחיר

דעה אישית: גם במחיר של החבילה הגבוהה 100 אתרים עבור 499 דולר בשנה – יוצא לכם 5 דולר לשנה פר אתר; לא שונה מכל תשלום חודשי על דומיין או אחסון, אפילו זול יותר משמעותית. בתמורה אתם מקבלים את מלוא היכולות של המוצר המופלא הזה. שווה!

אלמנטים מתקדמים באלמנטור פרו

איך משתמשים באלמנטור לעיצוב האתר?

אלמנטור הוא תוסף רב תכליתי עם אינספור אפשרויות, ולא ניתן לכסות את כל מה שהוא מציע בפוסט מסוג זה. מכיוון שמדובר בתוסף דראג אנד דרופ, העבודה עליו היא קלה יחסית וגם מהירה מאוד בהשוואה לאפשרויות אחרות. ככל שתתרגלו אליו, כך העבודה תבוא לכם בצורה טבעית.

לאחר ההתקנה תוכלו לבחור בכמה דרכים לעבוד עם אלמנטור, אבל לצורך הפשטות נציג כאן שתי דרכים עיקריות בגרסה החינמית: עבודה ישירה על עמודים, לעומת עבודה מתוך טמפלטים מוכנים. בגרסה בתשלום יש גם אפשרות לבנות אתר שלם מוכן מראש, ולא רק עמודים בודדים.

1. עבודה ישירה על עמודים (בגרסת החינם)

לאחר ההתקנה, בכל עמוד ופוסט נוספה לכם האפשרות “אלמנטור”. לאחר שמקימים עמוד חדש ונותנים לו שם בעורך הרגיל, מקליקים על “עריכה באמצעות אלמנטור” ועוברים לחלק העיצובי.

בניגוד לעורך תוכן בסיסי בוורדפרס, בו כל העבודה מתבצעת בדרך כלל על גבי העמוד בבת אחת (טקסט, תמונות ועוד) – העבודה עם אלמנטור מתבססת בעיקר על תיבות, המחלקות את העמוד לחלקים הדרושים לנו – תיבת כותרת, תיבת טקסט, תיבת תמונה, תיבת סרטון וכן הלאה.

אם יש לנו עמוד ריק, יהיה עלינו לגרור מראש אל תוך העמוד את כל התיבות בהן אנו מעוניינים (מהתפריט בצד ימין אל העמוד בצד שמאל). לחיצה על סימן הפלוס הסגול במרכז תאפשר לנו לבחור את חלוקת העמוד – עמודה אחת, שתי עמודות, שלוש או יותר. לתוך כל אחת מהעמודות נוכל לגרור אלמנטים מהתפריט הצדדי.

עריכת עמוד באלמנטור

2. עבודה עם טמפלטים מוכנים של עמודים (בגרסת החינם)

העבודה הישירה על עמודים מעט יותר סיזיפית, מכיוון שהיא מצריכה מאיתנו לעשות זאת שוב ושוב מחדש עבור כל עמוד שאנו מקימים. במקום זאת רצוי להקים תבנית מוכנה מראש, לעצב אותה פעם אחת ולהשתמש בה עבור כל העמודים באתר.

בשלב זה ניתן לבחור בשתי אפשרויות עיקריות – עבודה על עמודים מוכנים מראש (טאב “עמודים” בתפריט העליון), או שימוש בטמפלטים שהכנו במו ידינו (טאב “הטמפלטים שלי”).

ספריית הטמפלטים של אלמנטור


האפשרות הפשוטה, המהירה והקלה יותר תהיה לבחור בעמוד מוכן מראש, ולשנות אותו בהתאם לצרכים שלנו (טאב “עמודים” בתפריט).

אם בכל זאת נרצה להקים טמפלט של עמוד מאפס, ניגש לחלק של הטמפלטים בתפריט הראשי בוורדפרס. נקליק על “חדש” בראש העמוד, ניצור את תבנית העמוד באותו אופן כפי שהוצג קודם לכן (גרירה מהתפריט) ונשמור את התבנית. בדוגמה שלפנינו, בחרתי ליצור טמפלט נפרד לעמודים וטמפלט נפרד לפוסטים – מכיוון שבמקרה הזה כל אחד מהם מעוצב בצורה קצת שונה.

יצירת תבנית עמוד באלמנטור


כדי להפעיל את הטמפלט שיצרנו בתוך עמוד / פוסט חדשים – ניצור עמוד / פוסט חדש כפי שמתואר בסעיף הקודם, אבל הפעם נקליק על האייקון האפור עם סימן התיקייה הלבן במרכז העמוד. בחלון החדש שייפתח נבחר בטאב “הטמפלטים שלי”, ואז בתבנית שהכנו מראש.

בחירת תבנית עמוד מוכנה באלמנטור

טים לסיום

כפי שהבנו כבר, אלמנטור זה תוסף ולא תבנית. תוסף שמותקן באתר הוורדפרס שלכם ומייצר את השכבה הזו שמאפשרת לנו לשלוט על נראות העמודים. אבל כל אתר וורדפרס מצריך תבנית בסיס כלשהי לעבוד עליה. אז במקרה הזה אם אתם בונים אתר מאפס, אנחנו ממליצים על התבנית של אלמנטור עצמם שנקראת Hello Elementor וזמינה להורדה בחינם. אפשר להניח שאלמנטור יידאגו ליצור את התבנית הכי אופטימלית שתעבוד בהרמוניה עם הקוד שלהם.


תמונה שווה אלף מילים – סרטון שווה יותר

כמו תמיד, סרטון הסבר קצר יעשה עבודה טובה יותר מכל תיאור מילולי. בסרטון הזה מוצג כיצד להקים דף נחיתה שמנותק מהעיצוב הקיים באתר; אבל באותה מידה אפשר להשתמש בהדרכה הזו גם להקמת עמודים שהם חלק מהאתר.

בהצלחה!

תגיות רלוונטיות:
בניית אתרים  וורדפרס
שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.

עוד מאמרים בנושא שיווק דיגיטלי

5 1 הצבעה
קלות השימוש
4 1 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
4 1 הצבעה
תמיכה טכנית
5 1 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.