קידום לוקאלי: השפעתם של סניפים על קידום האתר [3 מקרי בוחן]

עמית אדלר
קידום לוקאלי עם עמודי סניפים

במידה שהעסק שלכם פועל בכמה סניפים נפרדים, או מציע את שירותיו בערים שונות, הוספת סניפים תאפשר לכם לגרוף יותר כניסות והמרות בלי להתאמץ. תחום זה ידוע בשם “קידום מקומי / לוקאלי”, והוא נחשב לנישה מקצועית בפני עצמה בעיקר בחו”ל.

מניסיוני המקצועי מעל לעשור בתחום, כמעט בכל פעם בה התבקשתי לסייע בהקמת סניפים דיגיטליים לעסק, התוצאה הייתה שיפור כלשהו (או בטראפיק או בהמרות או גם וגם).

המצב הרצוי מבחינת SEO הוא שיהיו לכם סניפים אמיתיים בעסק או בארגון; אבל גם אם יש לכם רק סניף אחד שמציע שירות במספר מיקומים שונים – ניתן לעשות זאת ביעילות לא פחותה, כל עוד שומרים על מספר כללים בסיסיים. למרות זאת, במצב זה לא ניתן להבטיח תהליך נטול בעיות.

הנקודה החשובה ביותר היא לזכור שהעבודה צריכה להתבצע בשני אפיקים שונים – הוספת עמודי סניפים באתר, לצד הקמת פרופילי גוגל לעסק שלי לכל סניף. לקבלת מלוא האפקט – עמודי הסניפים השונים צריכים להיות מחוברים לעמוד סניפים ראשי שיכלול את כולם, ויופיע במיקום בולט כלשהו באחד מתפריטי האתר (רצוי בתפריט הראשי, אבל אפשר גם בפוטר).

מקרה בוחן 1 – מכללה

מכללה בעלת מספר סניפים ברחבי הארץ הגיעה לטיפולי, וכבר בבדיקות המקדימות היה ברור שהסניפים לא מקבלים את הטיפול הראוי מבחינת SEO. מעבר למפה סטטית בעמוד אודות, המציגה את מיקומי הסניפים השונים, לא מופיע באתר שום אזכור לריבוי סניפים.

לעומת זאת, בגוגל מפות היו כמה סניפים בודדים בלבד. חלקם מאומת באמצעות חשבונות גוגל שונים ויש לאחד ביניהם, וחלקם כלל אינו מופיע בגוגל ויש להקים ולאמת אותם. בהקשר לגוגל מפות, העבודה מתבצעת דרך גוגל לעסק שלי ומומלץ לעבוד ישירות עם החשבון הראשי שתחתיו מאגדים את כל הסניפים. אם אין ברירה, הדבר המומלץ הבא הוא לקבל הרשאת בעלים / מנהל בחשבון קיים.

בבדיקה מקדימה של מילות מפתח לוקאליות (ביטוי רלוונטי + שם עיר), נתגלה שכמעט תמיד עולה בתוצאות עמוד הבית, במיקומים שונים ומשתנים בין עמוד 1 לעמוד 2 בגוגל. לפיכך היה ברור שברגע שיוקמו עמודי סניפים נפרדים ומובחנים, הם ייקחו את מקומו של עמוד הבית ואף יגיעו למיקומים גבוהים יותר בהמשך.

ראשית הוקמו עמודי-סניפים באתר המכללה – עמוד נפרד לכל סניף, עם תיאור כללי אודות הלימודים ומה ניתן להשיג באמצעותם. כמו כן בכל עמוד-סניף יש טלפון וטופס מקוצר עבור בירורים, לצד המלצות מסטודנטים שלמדו בסניף האמור, הטמעה של מפת הסניף מגוגל וכן קישור ישיר לפרופיל GMB של הסניף. כמובן שבכל עמוד-סניף בוצעה אופטימיזציה מתאימה למילות המפתח הדרושות. כל עמודי הסניפים הוצגו בעמוד-סניפים ראשי, שחובר לתחתית האתר כדי להציב אותו גבוה בהיררכיה הקיימת.

לאחר מכן ניגשנו לטפל בעמודי הסניפים בגוגל מפות – השתלטנו מחדש על סניפים קיימים שהוקמו תחת חשבונות אחרים, שאליהם לא הייתה לנו גישה. במקביל הקמנו מחדש את הסניפים שלא היו קיימים, ואימתנו אותם באמצעות גלויה שנשלחה בדואר (לפעמים גוגל מאפשר לאמת סניפים באמצעות טלפון או מייל, אבל זה לא היה המצב).

התוצאות לא איחרו לבוא – כבר מספר שבועות לאחר שהוקמו עמודי הסניפים ונשלחו לסריקה בקונסולת החיפוש, הם החלו להופיע בתוצאות האורגניות בתגובה לשאילתות מקומיות. כפי שניתן לראות מצילום המסך המצורף, עמודי הסניפים קיימים רק מספר בודד של חודשים – וכבר הצליחו להגיע לאחוזי המרה מטורפים של 12% מטראפיק כללי ו-13% מטראפיק אורגני (המהווה את רוב הטראפיק בעמודי הסניפים).

בעת כתיבת מאמר זה, רוב הסניפים בגוגל מפות עדיין ממתינים לאימות; אבל הסניפים שכבר אומתו החלו להזרים כניסות אורגניות וטלפונים למכללה. גוגל לעסק שלי הוא עוד אפיק חשוב ביותר לטראפיק וללידים, שאסור לפסוח עליו בשום פנים ואופן בכל תהליך של SEO.

טראפיק ולידים מעמודי סניפים
צילום מסך: טראפיק ולידים מעמודי סניפים

מקרה בוחן 2 – עסק לטיפולים הוליסטיים

במקרה הזה מדובר בעסק קטן המציע טיפולים הוליסטיים באזור מסוים בארץ, ובעיקר עיסויים מסוגים שונים. לעסק יש אך ורק סניף אחד – בביתם של הבעלים – אך הם ביקשו שכל מי שמחפש טיפולים באזור מוגדר סביב היישוב, יגיע לאתר שלהם בתוצאות האורגניות.

במקרה כזה מדובר בתהליך הרבה יותר מורכב ובעייתי. מכיוון שלעסק הנ”ל אין סניפים אמיתיים, הדרישה היא בעצם ליצור “עמודי רפאים” שלא מייצגים את המתרחש במציאות. בגוגל קוראים לזה Doorway Pages, ויש להם אלגוריתם מיוחד שמיועד למנוע מדפים כאלה להתברג בתוצאות.

חיסרון נוסף בסוג זה של עסקים, בעלי “סניף” אחד בלבד, הוא שלא ניתן להקים פרופילי גוגל מפות עבור שאר ה”סניפים”. כך יוצא שכל מה שיכולנו לעשות היה תלוי אך ורק באתר, וכמובן בקישורים הנכנסים שיצרנו עבורו. בהקשר זה יש לציין שקיימות אופציות בעולם הבלאק האט, שמאפשרות לאמת כמויות גדולות של פרופילי GMB גם בלי כתובות אמיתיות… אבל זה כבר למאמר אחר.

מתוך חשיבה מקדימה ומעמיקה כיצד לפתור את הנושא, הבנו שלמרות שמדובר בעמודי “רפאים” – אם אנחנו נתייחס אליהם כאל עמודי סניפים אמיתיים, כך יראו זאת גם המשתמשים, ובסופו של דבר גם גוגל.

לפיכך הקמנו עמוד-סניף נפרד לכל עיר עיקרית, הנמצאת ברדיוס הרצוי מביתם של המטפלים. במקרים כאלה רצוי מאוד להיצמד לרשימת ערים מצומצמת, במקום לדחוס בכוח עמוד לכל יישוב קיקיוני שמופיע על המפה. זה עלול לחבל בעבודה בסופו של דבר.

כל עמוד-סניף צויד בתוכן קצר ולעניין המתאר את השירותים הניתנים, טלפון, מפה דינמית של גוגל ואפילו תיאור של זמן הנסיעה הדרוש מהמיקום המדובר אל בית המטפלים. הוספנו גם תמונת אווירה מתאימה למיקום המדובר, וחיברנו את כל העמודים לעמוד-סניפים ראשי שהוצג בתחתית האתר. לאחר שהעמודים נסרקו והופיעו בגוגל, התחלנו גם לבנות קישורים מתאימים אל העמודים השונים (במינון נמוך מאוד).

לצערי אין לי נתוני אנליטיקס מאותה תקופה, אבל המיקומים עלו בהדרגה (באיטיות מייסרת, יש לציין) והביאו את חלקם בטראפיק האורגני של האתר. הנקודה החשובה ביותר היא שלמרות שאין באמת סניפים לעסק הזה, לא החבאנו אותם כדפים נסתרים באתר – אלא התייחסנו אליהם כאל סניפים אמיתיים לכל עניין ודבר. זה מה שהביא בסופו של יום את התועלת ללקוח.

מקרה בוחן 3 – רשת תכשיטים

רשת תכשיטים ללא ייצוג של סניפי הרשת באתר, בעשרות שנות קיומה – זה בזבוז משווע של טראפיק פוטנציאלי במינימום מאמץ. אבל זה היה מצבה של אחת מרשתות התכשיטים הגדולות בישראל, כאשר הגיעה אליי לקידום לפני מספר שנים.

יש לדייק ולומר שהיה עמוד סניפים באתר, אבל כל כולו הוא טבלה פשוטה עם הכתובת והטלפון. יש לשער שזה מספיק למשתמשי האתר, כדי להבין היכן נמצאים סניפי הרשת; אבל אם רוצים לקבל יותר טראפיק ולידים בזכות הסניפים הללו – יש לבצע ניתוח להפרדתם המוחלטת.

למזלם הרב, מישהו בעבר לפחות טרח לאמת את כל הסניפים בגוגל מפות. כך יצא שעיקר העבודה שלי היה להקים את הסניפים באתר, ולבצע את החיבורים הדרושים בין שני המקורות הללו.

מכיוון שמדובר בסניפים אמיתיים, העבודה כמובן קלה ומהירה יותר – עמוד נפרד לכל סניף עם הכתובת המלאה, הטלפון, מפה מוטמעת של גוגל וקישור לפרופיל GMB. כמו כן הוספנו לכל סניף את סוגי התכשיטים המוצעים, עם קישורים חוזרים לקטגוריות העיקריות באתר. כמובן שלא שכחנו לכתוב טייטל ותיאור מתאימים עם מילות המפתח הדרושות, לקבלת מקסימום הרלוונטיות ואחוזי ההקלקה בגוגל.

לא חלף זמן רב, ועמודי הסניפים החלו לטפס במיקומים ולהביא טראפיק רלוונטי בביטויים השונים המקושרים אליהם. ההפתעה הגדולה ביותר הייתה פרופילי GMB של הרשת – כמעט כל אחד מהם יצר עשרות כניסות ושיחות טלפון מדי חודש; תוספת מכובדת של טראפיק אורגני ולידים, שלא היו מגיעים אלמלא גוגל לעסק שלי.

כניסות, טלפונים ובקשות להוראות הגעה בפרופיל GMB
כניסות, טלפונים ובקשות להוראות הגעה בפרופיל GMB


ראינו כיצד התוכן הנכון וההתייחסות הראויה אליו, מאפשרים ליצור תועלת גדולה יותר לכל עסק. בואו לכנס נקסט קייס 2019, לשמוע כיצד חברת Optimove יצרה פלטפורמת תוכן שהפכה למקור לידים מרכזי.

כנס Next Case הוא היחיד והגדול מסוגו בישראל, המציג אך ורק מקרי בוחן אמיתיים. 11 בדצמבר 2019 – רק פרקטיקה, רק מה שבאמת עובד. לפרטים והרשמה >>>

 

נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.