ClipDrop: לעשות “העתק הדבק” מהמציאות למחשב

עמית אדלר
אפליקציית Clipdrop

ClipDrop

אפליקציית צילום מציאות רבודה

אפליקציית AR (מציאות רבודה), שמאפשרת לצלם משהו אמיתי באמצעות הטלפון ולהעביר אותו מיידית למכשיר אחר בו מותקן פוטושופ לצורך עיבוד ועריכה.

? גילוי נאות אם נרשמים דרך הקישור שלנו אנחנו נתוגמל על זה, כמובן שזה לא משפיע על המחיר שלך :)
דירוג ממוצע של הגולשים
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף

דמיינו שאתם צופים בסרט מדע בדיוני, בו אחת הדמויות מצלמת משהו במציאות, ואז “זורקת” את הצילום לתוך מחשב להמשך עיבוד. וכל זה בלי כבלים או חיבורים, אלא באופן אלחוטי בלבד.

דברים כאלה ראינו בסדרת סרטי “איירון מן”, “הנוקמים” ועוד כמה סרטים וסדרות מעולם המד”ב והקומיקס. החדשות הטובות הן שמעכשיו אפשר להפסיק לדמיין – כי הפיצ’ר הזה חי, קיים ונושם גם במציאות.

המציאות הרבודה עולה שלב

מציאות רבודה (AR = Augmented Reality) היא שם כולל לטכנולוגיה ויזואלית, המאפשרת לשנות את המציאות המוצגת על גבי מסך. פיצ’רים מהסוג הזה קיימים בשוק כבר שנים, כשאחד הפופולריים ביותר נמצא באינסטגרם.

הפילטרים המובנים באינסטגרם, מאפשרים לכל אחד להוסיף שכבת AR על תמונה או סרטון, ולבצע בהם שינויים (Augmentations) מוכתבים מראש: להוסיף לעצמנו פרצוף שונה, לנקות ולחדד תמונות (Beautify) וכן הלאה.

עוד אלמנט פחות מוכר מעולם ה-AR הוא Google Lens. האפליקציה הגאונית הזו של גוגל מאפשרת לצלם כל דבר, ובאמצעות טכנולוגיית זיהוי מתקדמת לבצע חיפוש של מה שצילמנו, לתרגם טקסטים שלא היינו יכולים לתרגם בצורה אחרת (למשל תפריט במסעדה בארץ זרה) וכן הלאה.

כעת מגיע השלב הבא בעולם ה-AR – לצלם משהו אמיתי באמצעות הנייד, ולהעביר אותו מיידית למכשיר אחר בו מותקן פוטושופ. מרגע הפעלת AR CutPaste, התהליך מתבצע אוטומטית בשני שלבים:

  • בשלב הראשון עצם קיים בעולם האמיתי מזוהה ומצולם (פעולת Cut של כ-2 שניות).
  • בשלב השני מקרבים את הנייד למחשב נוסף, והעצם עובר פנימה ישירות לפוטושופ (פעולת Paste של כ-4 שניות).

יכולת הזיהוי המתקדמת של CutPaste מתבססת על כלים המסוגלים לנקות את הרקע מסביב לעצם, ועושים לו Cut מעולם המציאות לעולם הדיגיטל בזמן אמת.

כל התהליך, הקוד וההסברים שוחררו ממש לאחרונה ל-GitHub על ידי המפתח Cyril Diagne, והכול זמין לכולם באופן חופשי. הידיעה המקורית בעברית פורסמה בפייסבוק של איש הדיגיטל אסף טרפיקנט, וכך זה נראה בסרטון המוצג בחשבון הטוויטר של המפתח:

יישומים אפשריים של AR CutPaste

מכיוון שכל הקוד והתהליך חופשיים לשימוש בגיט האב, כל אחד יכול להשתמש בהם בארבעה שלבים המתוארים בפירוט על ידי המפתח.

הפיצ’ר החדשני הזה יכול לשמש במספר רמות:

  • העברת עצמים מיידית מהחוץ אל תוך המחשב להמשך עיבוד בפוטושופ.
  • יכולת הדגמה גרפית עבור כלים נוספים.
  • הלבשת עצמים על עולמות דיגיטליים.
  • ויישומים שעוד לא חשבנו עליהם.

AR Cut Paste מתאים לאנשי עיצוב ודיגיטל, לאנשי אפקטים מיוחדים בתעשיית הטלוויזיה והקולנוע וכן לכל אחד שאוהב חידושים.

עבור מעצבים היתרונות ברורים לעין כבר ממבט ראשון (במחילה על משחק המילים). היכולת המופלאה הזו, לקחת אלמנטים מהמציאות שסביבנו, ולהעביר אותם לעולמות האונליין בהינד עפעף – יכולה לחסוך הרבה זמן עבודה.

במקום להתאמץ ולשבור את הראש עד שמוצאים את האייטמים הנכונים במאגרי תמונות (ואחר כך גם לשלם עליהן ברוב המקרים), הפיצ’ר הגאוני הזה מאפשר לנו להשתמש בעולם המציאות כחלק מהעיצוב והכול בחינם.

עבור אנשי שיווק ודיגיטל היתרונות מאוד דומים. גם אנשי תוכן, ממומן, אורגני וסושיאל זקוקים לאמצעים ויזואליים באופן שוטף במהלך עבודתם מדי חודש, ו-AR Cut Paste נותן כאן פתרון מעולה.

אפשר “להרכיב” מוצרים על גבי עיצובים מוכנים, ולהכין תמונות ייחודיות ומקוריות משלכם, שיכולות לעלות תוך כמה שניות לכל נכס דיגיטל בניהולכם (אתר, רשת חברתית, אפליקציה ועוד).

כמעט כל מי שעוסק בתחום ויזואלי בצורה כזו או אחרת יכול להרוויח מהאפליקציה החדשנית הזו, שמן הסתם יהיו לה עוד יישומים רבים בהמשך.

הצלחתם להשתמש בפיצ’ר החדש? נשמח לשמוע על ההתנסות שלכם!

 

תגיות רלוונטיות:
ar cut paste  augmented reality  מציאות רבודה
שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.

עוד מאמרים בנושא שיווק דיגיטלי

0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.