קידום אתרים » שיווק דיגיטלי » הכירו את Moz – המיתוג (הגרנדיוזי) מחדש של חברת SEOmoz

הכירו את Moz – המיתוג (הגרנדיוזי) מחדש של חברת SEOmoz

לפני כמה דקות עלה לאוויר האתר החדש של  SEOmoz – המותג המזוהה ביותר בעולם עם SEO שכולנו גדלנו עליו (מי לא התחיל מהבלוג שלהם כשרק נכנס לעולם קידום האתרים?…). כתובת האתר החדש היא Moz ובפוסט הבא אני הולך לפרט קצת על המיתוג החדש, מה הוביל למהלך, כמה מסכים פנימיים שראנד פישקין שלח לי וגם לנתח איך הם עשו את המעבר מבחינת SEO. בכל זאת, לעבור לדומיין חדש אחרי שמגיעים לדירוגים שהם הגיעו זה לא דבר של מה בכך ומעניין לראות את ההשלכות על הדירוגים (אם בכלל).

למרות שאולי זה נראה כך, ראנד לא שילם לי על הפוסט הזה :)

פשוט אני מאמין שאפשר ללמוד מכל המהלך הזה הרבה מאד דברים על מיתוג, מיגרציה לדומיין חדש וגם להכיר על הדרך את הפילוסופיה העסקית\ארגונית שמאד משקיעים בה ב-Moz.

Moz

כפי שאתם רואים אין יותר SEO בשם של החברה – מדוע?

אני חושב שהמהלך הזה התחיל להתבשל במוחו של ראנד אי שם לפני שנתיים בערך, החל מהיום שבו גוגל השקיעו בהאבספוט – זוכרים את הפוסט הזה? זו כמובן פרשנות אישית שלי נטו, אין לי מושג.

למעשה מה שפקח את עיניו זה העולם החדש הזה שהאבספוט ניכסו לעצמם – Inbound Marketing (מייסד החברה, בראיין האליגן, ציין את המונח לראשונה בשנת 2005) וזה מאד קרץ לו כי הוא הבין שזה העתיד. ראנד הבין שככל שהאינטרנט מתפתח, כך נוצרים ערוצי תוכן חדשים וכתוצאה מכך ערוצי השיווק עושים טרנספורמציה. אני לא חושב שה-SEO ימות כל עוד אנשים יחפשו מידע, אך ללא ספק אפשר לראות ש-SEO כבר לא תמיד החלק הגדול ביותר בעוגת הטראפיק. לכן כדי להישאר בתודעה, ראנד היה זקוק להרחבת העסק והצעת פתרונות בערוצי שיווק נוספים.

מי שעוקב מקרוב אחרי הפעילות של החברה, בוודאי שם לב ש-SEO זה מזמן לא הנושא היחיד שבו התכנים שלהם עוסקים. דווקא להיפך, אולי רוב התוכן כיום סובב כל מטריית ה-Inbound Marketing. אך הבעיה היא ש-SEOmoz מאז ומעולם זוהה דווקא עם SEO בגלל שהמילה הזו מופיעה בשם הדומיין וזה מה שהגביל אותם בחדירה לשוק.

אם נסתכל על השנתיים האחרונות, אפשר לראות ש-SEOmoz עשו מספר מהלכי הכנה לכל המהלך המטורף הזה:

  • רכשו את חברת FollowerWonk – אחת מהחברות המובילות לניתוח מידע בטוויטר (סוג של גוגל אנליטיקס לכל מה שקורה בטוויטר)
  • הקימו את Inbound.org – קהילה גדולה של משווקים באינטרנט בה משתפים תוכן וכלים מעולם ה-Inbound Marketing (כל אחד יכול להירשם ולקחת חלק).
  • הקימו את MozCast – אתר לחיזויי מזג אוויר בתוצאות החיפוש (יעני אם היה עדכון אלגוריתם….).
  • רכשו את חברת GetListed – חברה שמתמחה בוורטיקל ה- Local Search.
  • הוספת סיגנלים חברתיים במוצר הדגל – הטמיעו במערכת ה-PRO שלהם מטריקות חברתיות (כמה משתפים את התוכן של האתר ברשתות חברתיות וכו').
  • כתיבת בלוג נוסף על דומיין נפרד – ראנד פתאום התחיל לכתוב בלוג בכתובת Moz.com/rand.
  • גיוס עצום של כסף – וכמובן המהלך הגדול מכולם – גיוס של 18 מליון דולר (המממ….מעניין למה).

בתור מי שעוקב מקרוב אחרי התעשייה, כל המהלכים הללו נראו לי מאד משונים ומסתבר שלא רק לי (תראו למשל את הדיון הזה מלפני כמה חודשים שבו אפשר לראות את כל התהיות לגבי המהלכים האחרונים שלהם).

אגב, כל הסיבות הללו הובילו אותי להקים בזמנו את סרבולה – חברה שעוסקת במתן שירותי בתחום ה-Inbound Marketing למשווקים באינטרנט (לכל מי ששאל אותי מדוע לא הקמתי חברת SEO…).

הכירו את Moz Analytics – מוצר הדגל החדש של החברה

בטייטל של עמוד הבית כתוב Software and community for better marketing והשאלה הנשאלת היא: מהו אותו Software?

אז מסתבר שכל המערכת שלהם שודרגה והותאמה למיתוג החדש – מערכת אחת שבה אפשר לנתח ולנהל את כל פעילות השיווק באינטרנט – Moz Analytics.

בגדול אפשר לסכם אותו בנקודות הבאות:

  • כל המידע במקום אחד – תוכן, קישורים, מדיה חברתית, מותג, SEO.
  • הצגה ויזואלית יפה של המידע הזה לאורך זמן – גרפים, תרשימים וכל הדברים היפים ש-SEOmoz יודעים לעשות (אין, קשה להפסיק להשתמש בשם SEOmoz :)).
  • מחקר מתחרים – האם התוכן של המתחרים מצליח במדיה החברתית, כמה קישורים וכו'.
  • המלצות לדברים שיש לעשות על סמך המידע (לדעתי זה הנקודה החזקה ביותר).

ריכזתי כאן בשבילכם כמה מסכים פנימיים שראנד פישקין שלח לי בשביל הפוסט (לחצו על התמונות להגדלה):

"מבט על"

מבט על

תחרות לפי ערוצים

תחרות

אזכורים ברשתות חברתיות

אזכורים ברשתות חברתיות

טראפיק אורגני לעמודים

טראפיק אורגני

כרגע צריך להירשם כדי לקבל הזמנה למערכת, אפשר לעשות זאת מתוך מרכז עמוד הבית.

ומה לגבי השלכות ה-SEO של המעבר?

בדיוק העליתי את השאלה הזו לפני חודש בקהילה שלנו בגוגל+ ועדיין אין לי תשובה ברורה כיצד השינוי ישפיע על הדירוגים שלהם.

בואו נבחן את כל מה שנעשה מאחורי הקלעים כחלק מהמעבר לדומיין החדש.

דברים שנשמרו:

  • Link Juice נשמר במלואו (או שלא?) – הגדרת הפניות 301 מכל העמודים בדומיין הישן לדומיין החדש, ניסיתי להיכנס לכל מני עמודים שכוחי אל ותמיד זה העביר אותי לאותו עמוד בדומיין החדש. בתור דומיין עם עשרות אלפי עמודים מאונדקסים בטח זה היה אתגר גדול להגדיר את ההפניות. השאלה היא האם Link Juice עובר במלואו בהפניה 301? יש האומרים שכן ויש שלא, נוכל רק לשער אם נראה שהדומיין לא ירד במיקומים.
  • התוכן נשמר חלקית – התוכן של העמודים בדומיין הקודם הועתק במדוייק לעמודים החדשים בדומיין moz.com, היו מספר עמודים שהשתנו כמו עמוד הבית בו כמות התוכן הצטמצם.
  • סיגנלים חברתיים נשמרו במלואם – אם תשימו לב, כל המדדים החברתיים של הפוסטים (לייקים, טוויטים, הצבעות ואפילו תגובות הגולשים) הועברו לדומיין החדש בשלמותם.
  • היררכייה, מבנה וניווט נשמרו חלקית – למרות שהתווספו עמודים חדשים, המבנה המקורי נשמר במלואו למעט כמה שינויים קטנים. אפילו מבנה ה-URLים נשמר (כולל דרגות העומק).
  • נכסי מדיה חברתית נשמרו במלואם – מספר העוקבים בחשבון הטוויטר + פייסבוק החדש נשאר זהה ומתבצעת הפניה מהחשבון הישן לחדש (אין לי מושג איך אפשר לעשות זאת, אבל בטח זה כבר עניין של קשרים).

דברים שהשתנו:

  • שם דומיין – הפך להיות קצר יותר, המילה SEO הושמטה ממנו (מעניין לראות האם זה ישפיע לרעה על דירוגי העמודים על ביטויים שמכילים את המילה SEO).
  • וותק דומיין – הדומיין seomoz רשום משנת 2004 ואילו moz משנת 1998 (!), דווקא כאן זה מאד לטובתם.
  • סיומת – החדש com והישן org – האם זה יכול להשפיע לרעה? יש הרבה דיבורים על כך שסיומת org תמיד נחשבה לסמכותית יותר, אבל מי יודע אם זה תקף היום.

מה דעתכם על המהלך?

מה אתם חושבים על האתר החדש של Moz? איך לדעתכם המעבר הולך להשפיע על דירוגי האתר? האם בעצם moz הפכו למתחרים ישירים של אחת מחברות ה-Inbound Marketing הגדולות בעולם – האבספוט?

למי שרוצה להתעמק קצת יותר, מוזמן לקרוא את הפוסט שראנד פרסם לפני כמה דקות באתר moz.

אודות פבל ישראלסקי

פבל ישראלסקי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד של סרבולה - חברת כתיבת תוכן ומייעץ בקידום אתרים אורגני (SEO) בזירות תחרותיות בארץ ובחו"ל במסגרת חברת אלפיניסט 301 שיווק דיגיטלי.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

מלחמת גוגל ב-Fake News עולה שלב: אאוטבריין וטאבולה על הכוונת

לפני קצת יותר מחצי שנה, האינטרנט רעש וגעש בשל תגלית מכעיסה במיוחד: חיפוש השאלה בגוגל ...

קידום ביוטיוב

איך לקדם סרטונים בתוצאות החיפוש של יוטיוב?

רגע, לפני הכל, אתם ידעתם שהאתר הפופולרי ביותר לשיתוף תכני וידאו התחיל בכלל כאתר הכרויות? ...

63 תגובות

  1. בהחלט יהיה מעניין לעקוב אחרי הנושא, לא הייתי דואג לגבי מיקומים, רק מהבאזז של השינויים הם יקבלו המון קישורים איכותים.

  2. שמוליק דורינבאום

    הרבה חברות SEO חשבו שיכולות להיות חברות קידום אתרים בלבד ותו לא, העניין הוא שאי אפשר לעצום עיניים רק בגלל שהרוח נושבת לכיוון הנגדי. צריך להבין את כיוון הרוח של גוגל, מי שמכיר אותי פחות או יותר יודע שלא סתם קראתי לעצמי מלכתחילה VPR – Virtual Public Relations כי גם לפני 4 שנים הייתה לי את אותה אג'נדה – קידום אתרים נכון זהו תהליך של יחסי ציבור לכל דבר אבל באינטרנט בלבד כי שם תמיד אני משווק ומקדם ומאמין בכוחו של המקודם.

    כל הכבוד על הפוסט המהיר בהתאם להשקה שלהם, תענוג לקרוא!

    • פבל ישראלסקי

      בכיף שמוליק, שמח שאהבת.

      כיום חברות SEO צריכות לנסות ולחשוב מה בעלי אתרים באמת רוצים – הם כבר מזמן הבינו שלא דירוגים זה מה שהם מחפשים, אלא גידול בטראפיק איכותי שיביא להכנסות. וכאשר מסלול הרכישה כבר לא בהכרח תמיד מתחיל בגוגל, חברות צריכות להסתגל למצב ולהרחיב את סל השירותים.

      או כמו שדרווין אמר "לא המין החזק שורד, אלא זה שיודע להתאים את עצמו לשינויים סביבו"…

      • פבל, אינני מסכים. מה שבעלי האתרים רוצים זה להאמין שיצליחו לתחמן אפילו את גוגל, להזמין הצעות מחיר ("וכמה מאמרים אתה עושה לי ב-1,000 ש"ח לחודש?"), לבחור אחת מבין היותר זולות שביניהן, ולסחוט ממקדם אתרים הנחה נוספת של 40%.

        בעל האתר לא מבין את כללי המשחק כי הוא במגע רק עם מקדמי אתרים שגם הם לא מבינים את כללי המשחק, ואת מה שיאמרו לו המעטים שמבינים את כללי המשחק, הוא לא יאהב ולא ירצה לשמוע.

        התנהגות הגולשים במנועי החיפוש יוצרת מונופול על כמעט 100% מהכניסות וההמרות בידי תוצאות החיפוש האורגניות והממומנות העליונות. התוצאה היא שבזירות התחרותיות מרבית ההוצאה של בעלי אתרים על קידום אתרים מתבזבזת על ניסיונות כושלים להשיג את אחד מהמיקומים העליונים באמצעות תקציב קידום שאינו מספיק, שניתן בידי מקדמי אתרים שאינם מבינים את העיקרון הפשוט הזה.

        על פי שיטתך, אלפי מקדמי האתרים הפועלים בארץ (ועשרות המיליונים בעולם) יתחילו מעכשיו להציע לבעלי האתרים לפזר את אותו תקציב קידום זעום בין ערוצי השיווק השונים. אבל הכמות הכללית של הטראפיק בכל הערוצים הללו יחד גדלה רק על פי קצב שנקבע על ידי שינויים בדפוסי ההתנהגות של הגולשים, ולא על פי צורכי הפרנסה של מקדמי האתרים. אותם אלפי מקדמי אתרים בארץ שוב יתחרו ביניהם על כמות טראפיק יומית סופית (!) באדוורדס, בפייסבוק ובערוצים האחרים. ושוב יהיו בעלי אתרים מעטים שמצליחים והמונים שנכשלים, אם כי היחס ביניהם לא יהיה כל כך קיצוני כמו בתוצאות החיפוש האורגניות.

        למה הדבר דומה? העיתונות המודפסת נעלמת תוך זמן קצר, ואלפי משרדי הפרסום נאלצים מעכשיו להפנות את לקוחותיהם לערוצי הפרסום האחרים. אבל עיתון מודפס היה יכול להוסיף או לצמצם דפים בתגובה לתנודות בביקוש לפרסום. הרדיו והטלוויזיה לא יכולים להאריך את שעות היממה, ולכל אחד מהם יש נקודת איזון שבה, אם מגדילים עוד יותר את היחס שבין פרסום לתוכן, המאזינים והצופים יברחו.

        הברירה היחידה היא להעלות יותר ויותר את עלות הפרסום, שתהיה בהכרח מעבר ליכולתו של לקוח קטן של משרד פרסום קטן. אי-אפשר ליצור יש מאין. ראנדי פישקין מאחז שוב את עיני עצמו ואת עיני מי שמתפעל מ"גאוניותו".

    • שמוליק, מראשית ימי מנועי החיפוש, מי שבאמת יודע למכור עבודת קידום אתרים, מסביר ללקוחות שקידום אתרים זה פרסום לכל דבר. אלא שכדי שהפרסום שלך ברדיו, בטלוויזיה או בעיתון מודפס, יצליח לגבור על הפרסום הלא פחות מוצלח של המתחרים שלך, ויפיק מכירות בהיקף שמצדיק את עלות הפרסום, דרוש כישרון, וכישרון עולה כסף רב. והנה נוצר ערוץ חדש שבו לא דרוש בכלל כישרון, כי תפיסת מקום עליון בתוצאות החיפוש, שיבטיח לך חלק ניכר מהמונופול שיש למעטים מאד על כמעט 100% מהמכירות, זה עניין טכני טהור! ולכן הוא גם עולה זול יחסית (אלא אם אתה נחוש להיכשל, ואז ערוץ הפרסום הזה זול במיוחד!).

      המהפכה שהנהלת גוגל מחוללת עכשיו בהדרגה נועדה בין השאר להשמיד את הקידום באמצעים טכניים (כי איזה תועלת יש לגולש מזה שתוצאות החיפוש המוצגות לו בתור הכי רלוונטיות הגיעו לשם בזכות עשרות אלפי קישורים מלאכותיים?) ולהחליפו בשיטה שמציגה לאוכלוסיית הגולשים תוצאות חיפוש שהיא עצמה שפטה כמשביעות ביותר את העדפותייה. מה שמחזיר לפרסום בערוץ הזה את הצורך הדחוף בשימוש בכישרון, שקרוב יותר לכישרון הדרוש להפקת פרסומת מצליחה לטלוויזיה, ועולה בהתאם.

      לא הבנתי לכן מדוע אתה מדמה את הקידום ליחסי ציבור דווקא. בתפיסה טכנית, קצת יותר מתקדמת של הקידום, הייתי מבין שכישרון ליחסי ציבור דרוש כדי להשיג קישורים "טבעיים" שגם מניבים תעבורה בהיקף שמצדיק את העלות. אבל אם מי שמשתמשים בקישור לא יהיו שבעי רצון ממה שמצאו בקצה הקישור, זה יוריד להבנתי את ציוני הרלוונטיות של שני האתרים. ההשקעה בכישרון פרסומי היא בלתי נמנעת.

      • שמוליק דורינבאום

        עמנואל, זה שחברות קידום אתרים (Black hats) גרמו לדבר להפוך לטכני בלבד לא אומר שאין קשר בין השניים, החזון של גוגל מלכתחילה היה שהקישורים שיקבל קישור יהיו רלוונטיים ויהיו איכותיים, שוב – גם כן, הבלאק-האטס הרסו לנו את המקצוע אבל זה בסדר, בשביל זה ישנם סינונים חדשים מגוגל, ואני חוזר – אין פה שינויים בגוגל אלא רק סינונים חדשים.

        אני אומר תמיד שקידום אתרים ויחסי ציבור זה כמעט אותו הדבר מהסיבה הפשוטה שזו הרמה הראשונה שאליה חתרנו בענף שלנו. להראות לגוגל שמגיע לאתר להיות במקום הראשון בתחום מסוים ולא לתחמן אותו על מנת להגיע לשם..

        • שמוליק, הסגנון של "ת'שמע מה שאני אומר לך…" מתאים לפרשנות משחק כדורגל תוך כדי פיצוח גרעינים מול מסך טלוויזיה. הסגנון הזה לא מחייב אותך לעבוד אלפי שעות כדי לחפש ולאסוף ראיות, להצליב אותן, ולפרש את מה שגילית במסגרת הערכה מושכלת.

          את האמירה ש"אין פה שינויים בגוגל אלא רק סינונים חדשים" שמעתי שוב ושוב מפי מאות מקדמי אתרים, במהלך אלפי שעות העבודה שאני כן הקדשתי, והוכחתי שוב ושוב שהיא לא עומדת במבחן המציאות – ההצהרות, הרמזים והפעולות של הנהלת גוגל בשלושת השנים האחרונות.

          אם אין לך את הכישורים או היכולת להקדיש גם אתה אלפי שעות עבודה כדי להבין לעומק "מה (הנהלת) גוגל רוצה?", למד מה מצאו אחרים שכן עבדו ואל תחליף זאת ברעיון הראשון שעולה על דעתך.

          אינני רואה אפילו צורך לשאול אותך מה הן הראיות לכך שמדובר רק בסינונים נוספים, כי אם היו לך ראיות כלשהן היית ודאי מתחיל בפירוט הראיות ולא ב"ת'שמע מה שאני אומר לך".

    • צודק, מקדם אתרים היום ממש צריך להיות איש שיווק לכל דבר, מעבר לפרטים הטכנים בקידום, SEO הופך מעבודה טכנית למשהו יותר יצירתי, ומקדם צריך ממש לדעת את עולם השיווק וליישם זאת כדי להצליח כיום בעולם החדש של SEO.

  3. נחמד. נשמע כמו הידיעה שהרב שלנו התנצר.

    מהפרטים שתיארת אני מתרשם שהסיבה העיקרית להשמטת ה-SEO מ-SEOMOZ היא הרצון העז שלהם שכל העולם ישכח, עד כמה שאפשר יותר מהר, שהם היו אי-פעם מעורבים ב-SEO. ולכך הם ודאי זקוקים לגיוס הון של 18 מיליון דולר, שיופנה קרוב לודאי למימון עבודתו של משרד הפרסום ויחסי ציבור, שימונה על ביצוע מבצע ההשכחה במדיה המסורתית, ולמשרד קידום אתרים שיקדם בהצלחה את המותג החדש במנועי החיפוש, מבלי שיסתכן בענישה מידי "פינגווין".

    מדוע המבצע הזה הוא הכרחי ודחוף? כי יש ציבור גדול וזועם שחטף כהוגן, בשתי ההרצות של "פינגווין", עונש ראוי על כך שצייתו לתובנות של אדם שמעולם לא הבין אפילו את עיקרון הפעולה הבסיסי של מנוע חיפוש מהטיפוס של גוגל, וגם רכשו ממנו כלים יקרים כדי לסייע לעבודת ה-SEO שנענשת עכשיו. אני לא מתכוון ל"תרשים העוגה" המגוחך המציג כביכול את משקלם היחסי של הפרמטרים השונים באלגוריתם של גוגל – התרשים הזה, והרעש סביבו, רק פיתו את הציבור הגדול לאמץ ללא מחשבה את אותו חוסר הבנה בסיסי – אלא בעיקר לרעיון ה"גאוני" של ראנדי פישקין להגיש לגוגל "פרופיל קישורים טבעי", משמע, פרופיל קישורים מלאכותי, המתחזה לטבעי.

    למרבה האירוניה זה עבד יפה עד "פינגווין", והסיבה היא התמימות המפתיעה של מייסדי גוגל, שבנו בנעוריהם מנוע חיפוש, וסברו שניתו להפעילו בעולם המסחר, על פי כללי ההגינות השולטים בעולם האקדמיה המוכר להם. בכתב עת אקדמי הרי לא יתכן, גם מבחינה טכנית, שמאמר מדעי יצטט מאמר מדעי שיפורסם בעתיד הרחוק. אבל בעולם המסחר האינטרנטי אין כל הגבלה כזאת. עושה רושם שלא נמצא בין חברי הנהלת גוגל אפילו מבוגר אחראי אחד שיעיז להצביע להם על כך, ולכן היה צורך להמתין עד שמייסדי גוגל עצמם יתבגרו דיים, יקחו את הניהול לידיהם, יודו סוף-סוף בשטות שעשו, ויפעלו לתיקונה.

    אני סבור שזו הדרך היותר נכונה לפרש על פיה את שפע הפרטים הסתומים העולים מהשינוי המתחולל ב-SEOMOZ. כי ראשיו אומרים לציבור: "תשכחו מ-SEO. אפילו אנחנו מיהרנו לשכוח".

    • עמנואל אולי זה התשובה בשבילך למה אני מביא כלכך הרבה מושגים מעולם הפרסום המסורתי לתוך האינטרנט.
      ולמה אני מדבר על "עוגה" שצריך לחלק, כל עולם הקידום משתנה ומי שנתקע פשוט נשאר מאחור.

      • אסי, התייחסתי להגדרת הקידום כפרסום בתגובה קודמת. חלוקת העוגה (תקציב הפרסום הנתון) היא עיקרון שגוי לחלוטין בפרסום: איזה תועלת יש למפרסם מרכישת חבילה של שני אינץ' ב"ידיעות אחרונות", 7 שניות ברדיו ועשירית שניה בטלוויזיה?

    • פבל ישראלסקי

      זה לא שהם רוצים לחלוטין להפסיק להתעסק ב-SEO, פשוט רוצים להתעסק גם בדברים נוספים ולא להגביל את עצמם.
      המערכת החדשה שלהם (moz analytics) דווקא מספקת במה מאד מכובדת לכל מה שקשור ל-SEO, גם אגפי התוכן שלהם באתר.

      דווקא אני חושב שרוב הכסף יופנה בעיקר לטכנולוגיה, פיתוח ורכישות של חברות (הם כבר רכשו 2 וכנראה ירכשו עוד בקרוב), השיווק זה דווקא הצד החזק שלהם.

      • בשביל לעסוק בדברים נוספים אין כל צורך לגרום לציבור לשכוח את מה שהתחלת בו, במיוחד אם זה הצליח – זה סותר כל כלל בסיסי בעבודת המיתוג.

        • אני שוב תוהה מה הטעם להמשיך לאפשר הסתרת תגובות אינטליגנטיות, פרי עבודת שכל רבת שנים, רק על ידי אצבע שמופעלת משיפולי הבטן.

          • פבל ישראלסקי

            מדוע לדעתך אנשים עושים זאת?

          • כי המערכת האוטומטית פשוט מאפשרת את זה, כדי לחסוך טירחה מה-Moderator בכך שחברי הפורום יוכלו לגרום בעצמם להעלמת תגובות פוגעניות או סתם ספאמיות. בפורום מקצועי (!) אסור לאפשר ל-3-4 חברי האספסוף הנבער להסתיר מעיני שאר החברים תגובה שמציגה ידע מקצועי שנוצר בעמל רב. זה ודאי לא תורם להסתגלות שאר החברים חתנאים שמשתנים במהירות.

            הצעתי לך פתרון של פשרה: להתנות כל הצבעה בצורך להוסיף משהו כמו 30 מילים, כדי לנמק את ההצבעה. אם איכות התוכן של AskPavel חשובה לך, כי זה מה שהקפיץ את האתר למקום הראשון, וזה מה שמעניק ל-Servula הילה של רמה מקצועית גבוהה, סלק מפה את האספסוף!

          • ומה מספרת לנו ההסטוריה? שהאספסוף רוצה לחם ושעשועים, ומאד לא משעשע אותו לשמוע שמחר לא יהיה לו לחם. וכדי שיהיה, הוא צריך להתחיל לקרוע את התחת ולהסתגל לתנאים המשתנים. אז הוא מצביע נגד. (אבל מי שואל אותו?)

          • פבל ישראלסקי

            עמנואל, המטרה הראשית של הבלוג היא חווית המשתמש, זו קהילה עוד לפני שזהו בלוג מקצועי. אין שום תועלת בתוכן מקצועי אם לא יגיע אף אדם לצרוך אותו במידה ולא נעים לו כאן.
            בדיוק מהסיבה הזו כל הכוח הוא בידי הקהילה – הקהילה תחליט אילו תגובות ראויות לציון גבוה, אילו פוסטים יתפרסמו כאן, אילו תשובות מומלצות (בפינת השאלות ותשובות) וכו'.
            הבלוג הזה כבר מזמן לא הבלוג האישי של פבל, אלא המקום שבו כולם נפגשים, חולקים ידע ומשפיעים על התוכן.

          • אמנואל,
            למה לדעתך אתה כמעט היחיד שמקבל תגובות שליליות? ואפילו מגיע ל שיא של 10-

            נראה שאתה לוקח את התפקיד של הקדוש המעונה או הלוחם בתחנות רוח, או שעיר לעזאזל של קהילת מקדמי אתרים.

            האם אתה חושב שבדרך זו אתה משיג את המטרה שלשמה אתה טורח כל כך?

            האם יכול להיות שאנחנו כקהילה מפספסים דברים חשובים רק מפני שהם נאמרים ברוח שלילית שקשה לשמוע אותה שוב ושוב.

            שבת שלום
            יואב

  4. אני חושב שיהיה מאוד מעיניין לעקוב אחרי הפעולה של חברה שנחשבת לאחת הטובות בעולם ה-SEO
    (אופס, הם הורידו את ה-SEO).

  5. 18 מיליון דולר וכנראה לא נשאר להם תקציב לעיצוב רספונסיבי :)

  6. היי חברים, חדשות טובות.
    ללא SEO MOZ קיבל שדרוג רציני.
    עכשיו כל מה שנשאר לעשות זה לבדוק את הכלים החדשים.

  7. היי, עוד סט כלים מעולה עכשיו כל מה שנשאר זה ללכת ולשחק בצעצוע החדש.

    • מזמן גיליתי שמרבית מקדמי האתרים רכשו את ההכשרה שלהם, בילדותם, על ידי בילוי עם משחקי מחשב. זו כנראה הסיבה שדי בעוד 140 שעות בלבד כדי לייצר מקדם אתרים מושלם.

  8. אנידור חקק

    מאוד מסכים עם השינוי שהם עשו..
    כולם תמיד אומרים ש- SEO מת אז הוא לא בדיוק מת ואולי אף פעם לא ימות כמו שאמרת, אבל הוא בהחלט הפך לזניח יותר. . SEO הוא ערוץ שיווקי טוב כשהוא בא בתמהיל עם ערוצים שיווקיים נוספים וזו בדיוק מהות השינוי של חברת "בננה" (moz בערבית למי שלא מכיר..)

    וחוץ מזה התלהבתי לאללה מזה שהם שמרו על כל הסיגנלים החברתיים אם כי נראה שזה ייעלם מתישהו

    • שיווק באינטרנט (על כל תחומיו) הוא מקצוע לאנשים חושבים. אנשים מתפעלים עדיף שיגבילו עצמם לעיסוק בטכנולוגיה.

      הסיגנלים החברתיים נחוצים לגוגל (!) לצורך דירוג תוצאות החיפוש, ציוני האיכות של מודעות אדוורדס, וכו'. אלא של-Moz ידועים סיגנלים ספורים, בעוד שגוגל מזהה ודאי עשרות או מאות מהם, יודע למדוד את כיוונם ועוצמתם, ומתעלם מסיגנלים מזוייפים.

      המידע ש-Moz מסוגל לספק לך דל מכדי שיהיה שימושי, למרות שהצגת כמויות עצומות של מידע שאינו שימושי מטעה לחשוב שיש בו משום תועלת. לפני שאתה רץ לקנות את הכלים החדשים זכור עד כמה הכלים הישנים של SEOMOZ תרמו לעבודת קידום שהסתיימה בכשלון בשל ענישת האתר.

  9. כתבה מעולה פבל.
    גם שאני הקמתי את העסק שלי חשבתי איך לקרוא למותג. ובכוונה לא השתמשתי בביטוי SEO על מנת לא לצמצם את טווח הפעילות שלי בעתיד.
    צריך לראות את המהלך הזה ימשך :)

  10. למי שמתקשים להבין את המסר שעליו SEOMOZ (סליחה, MOZ) מכריזים עכשיו, הם אומרים לכם: "תשכחו מ-SEO, תורידו מהבסטה את השלט מקדם אתרים, תלו במקומו שלט מומחה לשיווק באינטרנט, ותעברו בהמוניכם לאדוורדס למשל".

    מתקבל על הדעת? הרי גם באדוורדס רק המודעות העליונות והיקרות מוכרות יפה, בעוד שחלק גדול מכל השאר אפילו לא מנצלים את כל התקציב היומי שלהם. המעבר של אלפי מקדמי אתרים בישראל לאדוורדס יוריד בהכרח את גובה דמי הניהול, מה עוד שכל מי שלא מנצלים את התקציב היומי גם לא משלמים כמעט דמי ניהול, ומי שמקבלים 0 קליקים ביום, כי מספר המודעות בכל ביטוי חיפוש עלה מאד, ישלם 0 דמי ניהול. יתר על כן, אם הלקוח שילם עבור כך וכך קליקים, אבל יחס ההמרה באתר נמוך מדי, יוצא בהפסד, ויגלה זאת בתוך כמה ימים. בקידום אתרים אפשר היה לפחות למשוך אותו באף למשך כמה חודשים!

    כל זה נכון גם לגבי שאר ערוצי השיווק באינטרנט.

    • פבל ישראלסקי

      לא מדוייק.
      מה שהם אומרים זה בעצם 2 דברים בהקשר הזה:
      1. "אל תסתמכו רק על SEO כערוץ שיווק"
      2. "גם כשאתם אומרים SEO, זה לא ה-SEO הטכני שהיה פעם (או כפי שאתה מכנה "טכנאי קידום אתרים"), אלא הרבה יותר מורכב מזה.

      תקרא את החלק הזה:
      http://moz.com/blog/goodbye-seomoz-hello-moz#retiring

      • כאשר אני מבחין בין "טכנאי אתרים" לבין "מקדם אתרים בתוצאות החיפוש נגד מתחרים" אינני מביע זלזול חלילה בטכנאי האתרים, שתפקידם לתקן את שגיאות בונה האתר, לטפל בתקינות הקוד והמבנה, לתקן תקלות ולהתאים את האתר לחידושים בטכנולוגיית האינטרנט.

        זלזול אני מביע רק כלפי מי שמקדם אתרים כאילו (!) מדובר בטכנאות אתרים, משמע, מתעלם מקיומם של מתחרים ראויים, כי הוא שואל "מה אני עושה בשביל גוגל?" ולא "מה אני עושה כדי לנצח את המתחרים?" מקור הקושי הזה הוא בהרגלי החשיבה שעל פיהם הצבעי שעובד בדירה הסמוכה לא יכול להקשות על
        צבעי שעובד בדירה שלי.

        "אל תסתמכו רק על SEO כערוץ שיווק" – משמע, תגידו ללקוח ששילם עד עכשיו 1,000 ש"ח לחודש לקידום שנכשל בעקבות "פינגווין": "מעכשיו אני זקוק ל-3,000 ש"ח לחודש, חלק בשביל אדוורדס, חלק בשביל שיווק במדיה החברתית ועוד חלק בשביל באנרים פרסומיים. אבל הוא כבר למוד ניסיון, וישאל אותך בין היתר: איך נעשית בין-לילה למומחה בכל המקצועות האלה? ועל עצם הסיכוי להצליח על ידי פיצול התקציב כבר כתבתי למעלה.

        קראתי את הפוסט וניכר בו שכתב אותו בשמו של ראנדי מישהו שהוא בעל ניסיון רב בדוברות. כמו שבז'רגון הצבאי כוחותינו לעולם לא "נסוגים" אלא רק "מדלגים לאחור" (האויב הוא תמיד זה ש"נסוג"), אין בפוסט הזה כל איזכור לעובדה המצערת שגוגל חסמו את הגישה של SEOMOZ לדפי תוצאות החיפוש לצורך איתור מיקומים, ולמכות האחרות שהוא החטיף גם לתפיסה של ראנדי פישקין וגם לשאר כלי הקידום שהוא מכר.

  11. פבל, כתבת ש"המטרה הראשית של הבלוג היא חווית המשתמש" ואתה מתעלם מקיומן של אוכלוסיות שונות ומגוונות שאפילו שואלות את אותו ביטוי חיפוש בגוגל מתוך כוונות שונות, ואף הפוכות. שים לב שמזה כשנה לפחות אינני מדבר יותר על "הגולש בדף" אלא רק על "אוכלוסיית הגולשים בדף", וכאשר נחוץ פירוט, על "אוכלוסיות הגולשים בדף".

    אתה מפנטז קהילה אידאלית, הומוגנית, שואפת ידע ושופטת דברים באמצעות השכל. קח 100 אוהדים של בית"ר ירושלים, שצפו זה עתה במשחק כדורגל שבו קבוצתם הפסידה לבני סכנין, ותן להם "חווית משתמש" בתחרות רובינשטיין לפסנתרנים. הם יפוצצו את התחרות, בדיוק כמו שעושים לך כאן "מקדמי האתרים" שלא רוצים לשמוע שה"עסק" שהקימו (לא בעמל רב, יש להודות) היה פנטזיה, כי אפילו SEOMOZ ברח מהתחום הזה.

    ה"קהילה" שאתה מדבר עליה, לא היתה קיימת מעולם, כמו שאותם אוהדי בית"ר ירושלים ורוכשי הכרטיסים לתחרות רובינשטיין לא היו מעולם ולא יהיו קהילה אחת.

    תסתכל איך נראית עכשיו שרשרת התגובות פה וחשוב אם לא חבל לך על אלה שמפסיקים לבקר מעכשיו, והם דווקא אלה שנחושים, וגם מסוגלים ללמוד להסתגל, לשינויים הקיצוניים שמתרחשים מזה שנתיים, ומה יועילו לך אלה שנשארו, אבל בעוד שבוע ירוצו ללמוד מנעולנות בקורס של 20 שעות ובבלוגים של מקצועם החדש.

    בהרצאה שנשאתי לפני שנה בכנס מקדמי אתרים, אמרתי שיש בישראל 4,000 מקדמי אתרים, ברמות שונות של מקצועיות, אבל בעוד שנה לא יהיו 4,500 אלא רק 450. גם אז לא אהבו לשמוע את זה.

  12. 1. אני חושב שהם עושים צעד נכון, seo מת מזמן, נשאר חווית משתמש ומיתוג נכון וחזק. כל העניין של הקישורים מקפיצים אתרים מת / גוסס מזמן. תוכן טוב ושיתופי פעולה בתחום + חברתי עושים את העבודה
    2. בקשר לתגובות בבלוג המוסתרות בבלוג הזה של "זקן השבט" – אל תפגע, אבל אולי כדאי לשקול את המילים שלך, אנשים נפגעים מהבוטות ואפילו זלזול, ואז מדרגים אותך נמוך, הבנו, אתה מבוגר, אבל תן כבוד לאחרים ותנסה להיות פתוח לדעות אחרות
    הרי אתה ולא אני ולא אף אחד יודע מה בדיוק לעשות, אז להיות סגור לדעות כאשר אתה לא יודע באמת שאתה צודק ב 100 אחוז,
    זה פשוט לא נכון…

    • אופיר, עבדתי קשה מאד בחמשת השנים האחרונות כדי ללמוד מה לא לעשות, ולהשאר עם תובנות טובות ומועילות מה כן לעשות (ב-100% לעולם לא נדע). כאשר אתה כותב: "הרי (לא) אתה ולא אני ולא אף אחד יודע מה בדיוק לעשות" זה לא חל עלי. תמיד זכיתי לקריאות בוז, לא בשל מה שאמרתי, כי הרי אפשר היה להתעלם, אלא על עצם זה שאמרתי את זה למי שלא רצו, ועדיין לא רוצים, לשמוע.

      SEOMOZ (סליחה, MOZ) בורחים עכשיו ממה שהזהרתי מפניו גם לפני 5 שנים, ועדיין לא מבינים שהם יכשילו את רוכשי הכלים שלהם בכל ערוץ שיווק אחר. ואולי הם כן מבינים, אבל מה איכפת להם? פתח את התגובות המוסתרות שלי ותראה אינספור נימוקים שמסבירים מדוע זה כך. אין שם כמעט התייחסות לאישיותו של מי שאני מגיב לדבריו, אלא רק לנימוקיו השגויים או, בעיקר, להעדר הנימוקים. מי שאין לו נימוקים, כל מה שדרוש לו פה זה לחיצה על האצבע שתחולל את הפלא והאיום על עתיד "העסק" שלו יוסתר.

      • אתה לוקח את הדברים קשה מדי,
        ואם אתה כל כך יודע בדיוק מה לעשות,
        בוא, אני נותן לך אתר בתחום ההימורים
        תביא לי אותו למקום 1 במילות מפתח שאתה יודע ב 100 אחוזים איך לדרג
        ואני מבטיח לך…מה שתרצה…
        אבל אתה לא יודע, ולחשוב שאתה יודע זאת יומרנות מטורפת
        מסוג הדברים שגורמים לאנשים לקבל דירוג שלילי…

  13. אל תבטיח לי את מה שארצה. אני לא יכול להביא אתר למקום הראשון על סמך הבטחה ריקה שתממן את זה. אבל מאחר ואנחנו מכירים כבר הרבה זמן, אסתפק בערבות בנקאית.

    מאידך, אם אתה מעמיד לי אתגרים בסגנון שנת 2003, אז כבר הצגתי לך ולאחרים, אתר שמככב מזה כ-13 שנים במקומות הראשונים (1-3) בגוגל העולמי באנגלית, במבחר ביטויי חיפוש תחרותיים למדי, מבלי שהשקענו בו מאז דקה אחת של עבודת קידום!

    להישג כזה אתה מסוגל? אז הנה, אני יודע משהו שאתה לא יודע, ובגלל שאתה בטח גם חושב שזה בלתי אפשרי – יומרה מטורפת – יש להניח שגם לא תדע.

    • זה דוגמא לטון מזלזל, ובכלל זה קיבלת כל כך הרבה דירוגים שליליים
      בהצלחה עם זה

      • אופיר, למה אתה חושב שדעתם של מי שכותבים בתגובה לכל פוסט כמה מילים של התלהבות או מצביעים להסתיר את מה שהם לא אוהבים לשמוע, צריכה לעניין אתי?

        מי שיש לו דעה שסותרת את שלי, שיואיל לנמק אותה, ולשכנע את הקוראים שדעתו היא הנכונה ושלי שגויה.

        אם הוא לא יודע לעשות את זה, הוא גם לא ילמד להסתגל לתנאים המשתנים במהירות ובחריפות, ובעוד חודשיים ממילא תראה אותו שומר בפתח בנק או לומד מנעולנות.

  14. לדעתי הם זכו לדירוג גבוה מיד אחרי שהאתר החדש עלה לאוויר הרבה בזכות הבאזז המטורף שהם יצרו כשהם הודיעו ש"בקרוב" seomoz תהפוך לmoz.

    כבר אז היו על זה הרבה כתבות, קישורים, פוסטים וסיגנלים חברתיים שהכינו את הקרקע בצורה מושלמת לקראת המעבר, מה שגרם גם לגוגל להבין שmoz קשור היטב לseomoz ולכן כדאי לדרג גם את השם החדש גבוה.

    אין ספק שהיתה פה עבודת יח"צ טובה מאוד, ושהמעבר הזה היה מתוכנן לפרטי פרטים.

    • שוקי, המשמעות הטרגית של דברייך היא שבזמן שמיליוני מקדמי אתרים בארץ ובעולם הסתכלו על SEOMOZ בהערצה גדולה, הנהלת SEOMOZ תכננה לפרטי פרטים איך לברוח מ-SEO, ולהשאיר את ציבור מקדמי האתרים עם התובנות המופרכות שלמדו מהם, ועם הכלים שקנו אבל כבר אינם עובדים.

      • למה לברוח מSEO?

        בדיוק להיפך – בעזרת עבודת יח"צ מקדימה הם דאגו ללמד את גוגל על מושג חדש עוד לפני שהגולשים חיפשו את המושג הזה, כדי שכשיגיע היום בו הגולשים יחפשו את המושג – גוגל כבר ידע על מה מדובר ויתן את התוצאות הרצויות (הרצויות לmoz כמובן, וכנראה שגם לגולשים)

        • שוקי, האם משמעות דברייך היא שהמהלך הזו נועד רק עבור גוגל?

          ומה עם מיליוני הפראיירים בארץ ובעולם, שכאמור, הסתכלו על SEOMOZ בהערצה ומתוך התבטלות גמורה, ועכשיו MOZ אומר להם שהגיע הזמן לשכוח מ-SEO, להאמין לתובנות המופרכות החדשות ולרכוש מיד את הכלים החדשים?

          מה איתם? מה תפקידם של הפיונים במשחק השח-מט שבין MOZ ל-Gogle?

  15. אגב, מעניין יהיה לראות מי יקנה את הדומיין הישן ובכמה כסף! :)

    זה יכול להיות סקופ רציני

  16. יואב, שאלת: "למה לדעתך אתה כמעט היחיד שמקבל תגובות שליליות? ואפילו מגיע ל שיא של 10."

    באמת שלא איכפת לי. אינני מועמד לראשות ועד מקדמי האתרים המבוהלים. מי שחשוב לו להבין וללמוד את מה שאני יודע ובוחר לחשוף, מוצא את דרכו אליי במייל או בקריאת התגובות המוסתרות.

    יואב, שאלת: "האם אתה חושב שבדרך זו אתה משיג את המטרה שלשמה אתה טורח כל כך?"

    בהחלט כן. אני כותב, בקווים כלליים, את מה שלמדתי מחקירת הראיות של "מה (הנהלת)גוגל רוצה?" (וזה עתה גם למדתי משהו על "מה (הנהלת) MOZ רוצה?") מטרתי היא יצירת שיתופי פעולה מקצועיים ועיסקיים אם ראשי משרדי הקידום המובילים, שרוצים ומסוגלים לשרוד את המהפכה הזו. השאר דווקא עוזרים לי פה לחדד את המסר הזה.

    יואב, שאלת: "האם יכול להיות שאנחנו כקהילה מפספסים דברים חשובים רק מפני שהם נאמרים ברוח שלילית שקשה לשמוע אותה שוב ושוב."

    מה עושה אותכם לקהילה? אשמח להבין. מכל מקום, מי שחשיבה ביקורתית ("רוח שלילית" במילים שלך) מקשה עליו וגורמת לו לפספס את תוכן וטיב הנימוקים שאני מציד, עשה בחירה שגויה כאשר בחר לעסוק במקצוע לאנשים חושבים.

    שבת שלום גם לך,

    עמנואל

    • פבל ישראלסקי

      עמנואל, נראה לי שאתה לא יורד לסוף דעתי.
      אני מאד מכבד אותך ואת דעותיך, אך האתר שלי זה לא המקום בו תוכל "להטיף", "לחנך" או לגרום להרגשת אי נוחות אצל קוראים אחרים.
      האינדיקציה שלי לאי נוחות היא פשוטה – אימיילים שאנשים שולחים לי לגביך, תגובות רבות מוסתרות בגלל דירוג נמוך וכו'.
      זה לא משנה אם אתה צודק או לא, אלו הכללים ואני מבקש ממך לעמוד בהם.
      אם לא מקובל עליך, זה לגיטימי לחלוטין, אתה מוזמן להציג את הנימוקים שלך בכל פלטפורמה אחרת, לא כאן.

      • פבל, אני עוסק בשיווק באינטרנט משנת 1996 ובקידום אתרים משנת 1998. בתקופה הזו הדרכתי עשרות עובדים, רייאנתי מאות רבות של מועמדים, לימדתי מאות מקדמי אתרים ותיקים ומנוסים בסמינרים אינטנסיביים בני 25-30 שעות, ופגשתי עשרות מקדמי אתרים לצורך בחינה וקיום של שיתופי פעולה מקצועיים. נוסף על כך דיברתי עם אינספור מקדמי אתרים מתחילים בפגישות ארוכות שהם יזמו איתי, בהפסקות שבין ההרצאות בכנסים, ובשיחות טלפון ארוכות.וחוזרות שבהם נתבקשתי לענות להם על השאלות, שיחות שנמשכו לעתים קרובות שעה או שעתיים. מרביתם נתקלו בי לראשונה בפורום כלשהו שבו כתבתי תגובה.

        מדובר בכ-2,000 איש מתוך 4,000 מקדמי האתרים שפעילים כיום, ומתוך האלפים הרבים שחלפו דרך המקצוע הזה עד שגילו שקשה להם במיוחד להסתגל לתנאי אי-הודאות הקיצונית ששוררים בו, גם מבחינת חסימת המידע על ידי מנועי החיפוש וגם משום שהם מרבים לחולל שינויי אלגוריתם שמשנים את התנאים מן הקצה אל הקצה ומהיום למחר. וזה לא אירוע חד-פעמי, אלא מצב מתמשך. הקו המשותף לכל השיחות שקיימתי היה הרצון של בני השיח שלי ללמוד להסתגל לתנאים שדומים יותר לאלה של חייל רוסי קרבי מראשית מלחמת העולם השנייה ועד סופה (או עד שמת) ושונים בתכלית מתנאי עבודתו של טכנאי מחשבים למשל. 2,000 איש, ואם הקדשתי לכל אחד, נניח, לא יותר מ-3 שעות בממוצע במשך כל התקופה הזו, זה 6,000 שעות – 3 שנים במשרה מלאה. זה היה נחוץ גם לי כי בה בעת גם כתבתי, ביקרתי, חידשתי והחלפתי את הדוקטרינה של המקצוע. זה הרי לא מקצוע של "טיפים" אלא מקצוע של הסתגלות לכך שהטיפים הנכונים של אתמול הפכו בהכרח לשגויים.

        ועכשיו, מצא אפילו אחד (!) מבין כל 2,000 האנשים האלה שיאמר לך שבכל השעות שהקדשתי לו חש תחושה כלשהיא של זלזול, למרות שכולם חשו ודאי הרבה מאד אי-נוחות. ושאל את עצמך מה משותף לאותה "קהילה" וירטואלית מתוך ה-2,000 האחרים, שאחדים מהם מתלוננים לך עליי במיילים, ומצביעים כדי להסתיר את מה שאני כותב אצלך ובפורומים אחרים, כי הרי זה לא שונה ממה שאמרתי ל-2000 הראשונים. אם לא תמצא אחד כזה, שאל את עצמך מה הסיכויים של הנעלבים והמתלוננים להישאר במקצוע הזה, והאם התרומה שלהם לפורום, ששואף להיות מקצועי עד כמה שאפשר בתחום הרחב של ה-SEO (ה"טייסת" המובלה שלו) מסתכמת ביותר מקריאות התפעלות בשלוש מילים ומהצבעה את תרומתו של מי להסתיר כי היא תוקעת סיכה בפנטזיה להתעשר בקלות מקידום אתרים.

  17. איזה טרחן אתה בנאדם
    שחררררררררררררר

  18. אחת החלופות התעסוקתיות המוצעות על ידי הנהלת MOZ למקדמי האתרים שגם לדעתה הולכים להיות מובטלים, היא ניהול מסעי פרסום בערוצי השיווק השונים של ה-PPC וביניהם ה-Adwords. אבל לא משם תבוא הישועה, כי רק מי שיש לו כישרון, ידע רב, ניסיון, ובעיקר יכולת להפעיל שיקול דעת (!) שנרכשו באלפי שעות עבודה באדוורדס, וגם לקוחות "בעלי כיס עמוק", ימשיך להצליח, בעוד שמי שנוטשים עכשיו את קידום האתרים באמצעות "בניית" קישורים, לומדים את שיטות העבודה והשימוש בכלים בערוץ השיווק המאד ותיק הזה, ייכשלו בהכרח.

    מה עוד שבקידום אתרים הלקוחות מימנו גם את עבודת הקידום הכושלת (שלא הצליחה להשיג מיקומים עליונים נגד המתחרים) ואפילו את העבודה שבגינה האתרים שלהם נענשו, בניהול מסעי PPC התשלום צמוד לתקציב הפרסום שהוצא בפועל, ואם הלקוח לא קיבל בכלל קליקים, מנהל המסע מקבל 0. המעבר של מקדמי אתרים לאדוורדס הרי לא יוצר גידול באוכלוסיית המקליקים באדוורדס, אלא רק באוכלוסיית המפרסמים!

    לפני כשנתיים פנה אלי מועמד לעבודה במשרדנו, שעבד די הרבה זמן כשכיר Inhouse בניהול מסעי אדוורדס של בעל אתר מצליח שזה היה ערוץ השיווק היחיד שלו. שאלתי אותו איך הוא עובד והוא תיאר לי את שיטת העבודה שלמד, ושעל פיה פעל: ביצוע מחקר מילות מפתח, יצירת רשימה של אלפי ביטויי חיפוש שהמודעה תוצג עבורם, והסרת הביטויים שיצרו קליקים אבל לא יצרו המרות בתוך כ-3 חודשים. שאלתי אותו: "ומה אם ההסתברות להמרה באחד הביטויים שהסרת היא רק פעם בשנתיים – כי הביטוי הוא וילה בטוסקאנה למכירה או יאכטה יוקרתית למכירה?" השאלה שלי הפתיעה אותו, כי לימדו אותו שהלקוח לא פראייר, הוא לא ימשיך לשלם על קליקים שלא ממירים, שצריך להסיר אותם כמה שיותר מהר, וש-3 חודשים זה הזמן המומלץ.

    מהמקרה הזה למדתי שמרבית מנהלי ה-PPC, בדומה למרבית מקדמי האתרים, לומדים רק איך להיות שוליה של בעל המקצוע, משמע, לדעת מה הם הכללים ואיך לעבוד על פיהם, אבל אינם לומדים, לא בהתחלה ולא בהמשך, איך להיות בעל המקצוע, המאסטר – זה שמשתמש בתבונתו המקצועית, משמע בשיקול דעת, כדי לדעת לבחור מתי יש לפעול על פי הכללים (כי למשל ההסתברות להמרה היא אחת ל-10 דקות) ומתי יש לסטות מהם!

  19. סרטון חדש של Matt Cutts:
    What are some misconceptions in the SEO industry?
    הקוראים מוזמנים להגיב.

      • הקשר ברור: MOZ (שם נעורים: SEOMOZ) ממליץ עכשיו לציבור מקדמי האתרים לנהוג כמוהו – לנטוש את העיסוק הממוקד והאובססיבי בקידום בתוצאות החיפוש האורגניות, ולפזר את המאמצים בערוצי השיווק האינטרנטי החלופיים. למה? כי ההימור על קידום אתרים באמצעות "בניית פרופיל קישורים טבעי" שיימשך לנצח הוכיח את עצמו כהימור גרוע, אפילו בשביל SEOMOZ!

        ומה אומר Matt Cutts בסרטון החדש הזה? בדיוק את אותו הדבר –
        שההימור היה שגוי ( למעט הדיבורים על ערוצי השיווק האינטרנטי החלופיים. נו טוב, יש לו רק 5 דקות ו-21 שניות). שימו לב, החל מ-2:50 לשימוש המרובה בביטויים כגון: make users happy, compelling content, interesting content, content that is fun.

        במילים אחרות, הנהלת גוגל מודיעה לבעלי האתרים, בפעם המי יודכ כמה, שאת צמרת תוצאות החיפוש האורגניות יאכלסו תוצאות חיפוש שהצליחו במטלה ליצור חווית גלישה שהיא fun ו-compelling. יתר על כן, לקראת סוף הסרטון הוא אומר שאם לא תעשה זאת באופן המיטבי (!) אז המתחרה שלך, שכן הצליח בזה, יוצג בצמרת תוצאות החיפוש במקומך!

        אין ל-MOZ נכסי כח אדם שמוכשרים לספק לציבור בעלי האתרים את מה שהוא זקוק לו עכשיו – יש לו הרי בעיקר מפתחי כלים, מתכנתים. ולכן הוא מנסה לפתות את הציבור לערוק לערוצי השיווק החלופיים, כי שם ימצא את הכלים שמפתחי הכלים שלו פיתחו עבורו. אבל מי שיעבור לאותם ערוצים, וינסה למשוך לאתר שלו מבקרים שיגלו מיד שהאתר איננו fun ואיננו compelling ייכשל בהכרח. יתר על כן, פיזור תקציב השיווק בין כמה ערוצים מעמיד את המשווק בנחיתות עצומה ביחס למי שמשכיל לרכז את כל התקציב בערוץ אחד.

        הפוסט שלך והסרטון של Matt היה רק הזדמנות לחזור על מה שאני כותב אצלך מזה זמן רב, וכל מי שיטרח לפתוח את התגובות ש"הקהילה" פה מזדרזת להסתיר, יראה זאת מיד וגם יבין את הסיבה להסתרה.

  20. מעניין מאוד. נראה גם שהמתוג מחדש נעשה כי הם מיצו את תחום הקידום ורצו לנוע יותר לתחום ה social.

    המוצר מעוד מעניין, אבל מתחרה ראש בראש ב Hubspot. צריך לראות איך הם יתחרו במכונת השיווק שלהם

    • אריאל, אני מסכים לחלוטין עם ההערכה ש-SEOMOZ מיצו את תחום פיתוח הכלים המסייעים לקידום בתוצאות החיפוש האורגניות – גם משום שהכלים שלהם נחסמו או הולכים להיות חסרי שימוש, גם משום שהגיעו למבוי סתום בכושר ההמצאה (איך לסייע למקדם אתרים שנאלץ עכשיו לפעול על פי הדוקטרינה החדשה של גוגל), וגם משום שברור שמקדמי האתרים שאינם מסוגלים להסתגל לדוקטרינה החדשה של גוגל ינדדו לערוצי השיווק החלופיים, רק כדי למצוא שם גם את הכלים החדשים של MOZ אבל גם את כל מי שהתחרה בהם גם קודם.

      אלא שאם גוגל מבינים היטב, ומכריזים מעל כל במה שמה שהגולשים דורשים זה make us happy, give us compelling content, interesting content, content that is fun זה בדיוק מה שהם דורשים גם בערוצי השיווק החלופיים, והמעבר של מיליארדי אתרים מאכזבים לערוצי השיווק החלופיים לא יועיל להם כלל.

      במאמר (ששמך מקשר אליו) אהבתי במיוחד את:
      "Typically, business analytics fails when business leaders ask the wrong questions. Therefore, it is important for business leaders to work together with the business analyst in order to ask the right questions"

  21. שלום לכם, אשמח לקבל חוות דעת איכותית על הכלים שהאתר מציע לאחר ניסיון של חודש במערכת החדשה שלהם. האם הכלים נוחים ומשדרגים את תהליך הקידום ועוזרים למקדמים או שנשארנו עם אותם כלים רק עיצוב נחמד יותר?

    תודה

    • התנסיתי בכלים שהאתר מציע, ודעתי היא שזה חביב, אך לא שווה את ה99$ החודשיים.

      למה?

      ובכן, דבר ראשון רוב הכלים במערכת הם מובנים מאליו – יש להם את היכולת להראות לך עד כמה תחרותית המילה שאתה רוצה להתדרג עליה וכמו כן עד כמה האתרים של המתחרים חזקים. מי שמבין את הBasic של פרסום אונליין וSEO יכול בחיפוש אחד פשוט להבין מול מי יש לו עסק, הוא לא צריך כלי מתוחכם בשביל זה. חוצמיזה, בכדי לראות מי הם המתחרים הישירים שלך על ביטוי מסויים, פשוט תכתוב את הביטוי בחיפוש ותראה (הידד, חסכון של 99$!)

      הכלי גם מציעה שורה של אפשרויות כגון: ניתוח לינקים של מתחרים, ניתוח אופטימיזציית אתר, השוואה בין מתחרים והאתר שלנו, שכלול ה"כח" שלנו ברשתות חברתיות (בערבון מוגבל של הערבון המוגבל), זיהוי כל מיני טעויות זחילה באתר, מציאת אזכורים שלנו ברשת וכו'.

      תשאל את עצמך: האם אני באמת צריך את כל הנתונים האלו? האם באמת מעניין אותי כמה קישורים בדיוק יש למתחרים שלי? לא. האם באמת מעניין אותי מאיפה המתחרים שלי מוציאים קישורים? תלוי. האם אני יכול לעשות את רוב מה שכתוב למעלה עם כלים זולים יותר, פשוטים יותר, ובעיקר כאלו ששרדו את מבחן הזמן? בהחלט. (Scrapebox, MajesticSEO, ולמי שרוצה לבזבז יותר מדיי זמן על אובר-ניתוח של לינקים, יש גם את CognitiveSEO).

      שורה תחתונה:
      נחמד, חביב, נראה יפה. שווה את המחיר? לא. האם שימוש ב100% מהפונקציות של הכלים יתן לך Actionable Information, או שסתם יבזבז לך את הזמן ויגרום לך להרגיש שאתה עושה משהו כשבתכלס מה שאתה באמת עושה זה להביט בנתונים ולהרגיש חכם ש"אני יודע הכל על המתחרים שלי… ווהו!"? סביר להניח שיבזבז לך את הזמן.

      שורה תחתונה:
      לא מצדיק את הכסף או את התועלת. יש דברים יותר טובים שאפשר להשקיע בהם את הכסף הזה, ולקבל תוצאות אמיתיות :)

      יום מעולה!
      ולדימיר

      • רמת התחרותיות היחסית של ביטוי חיפוש נקבעת אך ורק על ידי פער ציוני הרלוונטיות שיש להשלים כדי להגיע למיקום היעד, על חשבון מי שכבר נמצא שם, וכל מי שתפגוש בדרך. מאחר וציוני הרלוונטיות סמויים, אין כל כלי או שיטה לחישוב או מדידת רמת התחרותיות.

        • ולדימיר פלדמן

          נכון – מאחר וציוני הרלוונטיות סמויים, אין כל כלי או שיטה לחישוב או מדידת רמת התחרותיות.

          עם זאת, יש דרך לשער (לנחש, כמו כל דבר אחר בSEO) את רמת התחרותיות, ואת זה אפשר בקלות לעשות כשמביטים בעשרת הדרוגים הראשונים ורואים איזה מהם הוא אתר אותוריתה (ואם כולם הם אתרי אותוריטה, רואים איזה מהם הוא הכי אותוריתה).

  22. משתמש וותיק המערכת , נקווה שבגלל ההתקדמות הם לא יזניחו את הנושא והמערכת תשאר תקועה.

    יש להם אחלה של מוצר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

שתפו את הפוסט עם חברים