פייבר: ככה מוצאים פרילנסרים ב-$5 שיעשו לכם (כמעט) הכל

מחפשים פרילנסר שיעצב לכם לוגו או יכתוב לכם מאמר ב-$5? פייבר (Fiverr) מציעה לכם את פלטפורמת הפרילנסרים הגדולה בעולם.
עמית אדלר
סקירת פייבר
הלוגו של פייבר

פייבר

פלטפורמה לחיפוש פרילנסרים

בואו למצוא את כל השירותים שאתם צריכים החל מ-$5 בפלטפורמת הפרילנסרים הגודלה בעולם פייבר (Fiverr). עריכת וידאו, כתיבת מאמרים, עיצוב לוגו ועוד.

? גילוי נאות אם נרשמים דרך הקישור שלנו אנחנו נתוגמל על זה, כמובן שזה לא משפיע על המחיר שלך :)
דירוג ממוצע של הגולשים
5 2 הצבעות
קלות השימוש
5 2 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
3 2 הצבעות
תמיכה טכנית
3 2 הצבעות
תמורה לכסף

חולמים להיות עצמאים או להפוך את התחביב גם לעסק רווחי? Fiverr היא זירת מסחר מקוונת המאפשרת לפרילנסרים להציע את שירותיהם החל מ-5 דולר לפרויקט. כיום החברה שווה מעל 5 מיליארד דולר ופועלת ב-200 מדינות.

פייבר הוקמה על ידי שני יזמים ישראלים בשנת 2009, במטרה לאפשר לפרילנסרים להציע שירותים לעסקים בקנה מידה קטן. מאז גדלה הזירה של פייבר, וכיום בכל 4 שניות מתבצעת שם עסקה בשווי של 5 עד 10,000 דולר לעסקה; סך הכול מעל 50 מיליון עסקאות מיום הקמתה. בקיץ 2019 החברה החלה להיסחר בבורסה, וכיום שווי השוק שלה עומד על יותר מ-5 מיליארד דולר.

מכל עסקה גוזרת פייבר עמלה בגובה של 20%, ומאפשרת למציעי השירותים לשמור על 80 האחוזים הנותרים. בנוסף החברה מציעה גם שדרוגים מתקדמים יותר. לדוגמה – אחד השירותים שפייבר הייתה ככל הנראה הראשונה בעולם להציע, הוא האפשרות להשכיר מומחים במיקור חוץ – Fiverr Business. השירות ניתן חינם למשך השנה הראשונה, ומאפשר לעסקים, לחברות ולארגונים לקבל ארסנל של מומחים שיעמדו לרשותם.

כלכלת ה-Gig והשיתוף

בעולם שבו הקורונה רק חיזקה את מעמדם של הפרילנסרים והעובדים מהבית, אין ספק שפייבר נמצאת בעמדה מוצלחת בהחלט. פייבר היא למעשה אתר מבוסס תוכן גולשים (UGC), המציע מעל 1.5 מיליון סוגים של שירותים שונים, בחלוקה למספר קטגוריות עיקריות:

  • גרפיקה ועיצוב
  • שיווק דיגיטלי
  • כתיבת תוכן ותרגום
  • וידאו ואנימציה
  • מוזיקה ואודיו
  • תכנות וטכנולוגיה
  • עסקים
  • לייף סטייל

כל שירות מוצע או נמכר נקרא Gig וכל אחת מהקטגוריות העיקריות מתפצלת לקטגוריות משנה נוספות. לדוגמה, קטגוריית השיווק הדיגיטלי כוללת עשרות שירותים בתחומי ה-SEO, PPC, סושיאל, יחסי ציבור, שיווק מבוסס תוכן, איקומרס, אפליקציות, בניית אתרים ועוד.

קטגוריות עיקריות בפייבר

מערכת הדירוגים של Fiverr

כל אחד ואחת יכולים לפתוח פרופיל פייבר בחינם, ולהתחיל להציע שירותים מקוונים באינספור תחומים. כמו כן כל אחד יכול גם לרכוש את השירותים המוצעים באתר, גם זאת לאחר רישום. מעבר לכך המערכת מאפשרת גם לכתוב ביקורות ולתת ציונים לכל ספק שירות, ומי שנותן שירות מעולה מצליח להתברג במיקומים גבוהים ומקבל יותר חשיפה.

מעבר לכך החל מ-2012 פייבר מפעילה שיטת דירוג נוספת הנקראת Levels. ספק שירות מתחיל שמשלים לפחות 10 עסקאות בהצלחה, מקבל גישה לפיצ’רים מתקדמים יותר המאפשרים לו להציע שירותים נוספים בסכומים גבוהים יותר.

ברמה הראשונה, השנייה והשלישית המוכרים יכולים למכור תוספות לשירותים שלהם, וכן לקבל הזמנות מרובות גיגים; זאת בניגוד למוכר מתחיל, שיכול לקבל בכל פעם רק גיג אחד לביצוע. בצורה כזו הפלטפורמה מעודדת את המוכרים להגיע לרמות גבוהות יותר של התנהלות, והרווחים שלהם גדלים בהתאם. כמו כן מוכר שהגיע לכל אחת מהרמות השונות, יקודם במערכת פייבר באמצעות מיילים, מודעות פרסום ועוד.

איך מוצאים ספק שירות אמין בפייבר

שאלת השאלות, שאגב תקפה לא רק לפייבר אלא גם באופן כללי לגבי נותני שירותים.

ביקורות וחוות דעת מהוות פקטור מכריע בקבלת ההחלטה האם לפנות לעסק כלשהו, ובפייבר זה ככל הנראה לא שונה. כפי שציינו לפני כן, ככל שמוכר / ספק שירות צובר יותר חוות דעת חיוביות, גיגים ועסקאות – כך הוא מתקדם במעלה שרשרת המזון ומוצג באתר בצורה בולטת יותר.

כמו כן לעיתים קרובות ניתקל בהמלצה ספציפית על ספק שירות כלשהו בפייבר, גם מחוץ לאתר (בקבוצות פייסבוק, למשל). המלצה מסוג שכזה – פה לאוזן – היא אחת הדרכים הטובות ביותר למצוא ספק אמין מבין כל המאות והאלפים המוצגים באתר.

כאשר מבצעים חיפוש עבור תחום מסוים, אפשר לסנן את הספקים לפי מספר גדול של אפשרויות. הנה כמה מאפשרויות הסינון והמיון שיכולות לעזור בבחירת ספק אמין:

  • מיון לפי המוכרים הטובים ביותר.
  • מיון לפי המוכרים המומלצים ביותר.
  • סינון לפי מוכרים המוגדרים PRO באתר.
  • וכן סינונים נוספים כגון זמן אספקה, תקציב, דירוג Levels ועוד.

מנוע החיפוש של פייבר

מעבר לכך, לכל מוכר יש עמוד משלו המציג גם חוות דעת. לדוגמה – אם שני ספקים קיבלו 5 כוכביות, אבל אצל אחד מהם מדובר ב-160 ביקורות ואצל האחר מדובר ב-10 ביקורות – מן הסתם הראשון מביניהם ייראה לנו טוב יותר.

ביקורות וחוות דעת באתר פייבר

מערכת תמיכה וסיוע

משתמשי פייבר יכולים להיעזר במערך התמיכה והסיוע הקיים באתר. כמו כן בקטגוריית Explore בתפריט הראשי ניתן להגיע למדריכי עזרה, לקהילה תוססת המסייעת בכל שאלה, לבלוג החברה ואף לקורסים מקוונים בעלות של כמה עשרות דולרים לקורס.

פייבר ידועה גם בשירותי הגישור ופתרון הסכסוכים שהיא מציעה בין מוכרים לקונים. מקרה ידוע במיוחד התרחש בסוף 2015, כאשר חברת אמזון הודיעה על תביעה נגד יותר אלף מוכרים בפייבר, שסיפקו ביקורות מוצרים מזויפות באתר אמזון בארצות הברית. פייבר חברה לאמזון והנושא טופל מחוץ לכותלי בית המשפט.

בין 2013 ל-2014 השיקה החברה גם אפליקציה, כך שכעת ניתן היה לגשת לשירות ממקור נוסף ונוח יותר במכשירים ניידים.

חפשו פרילנסר באתר של Fiverr >>

בהצלחה!

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.

עוד מאמרים בנושא שיווק דיגיטלי

5 2 הצבעות
קלות השימוש
5 2 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
3 2 הצבעות
תמיכה טכנית
3 2 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
5
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.