תוצאות מפתיעות מסקר החיפוש המקומי, שעון גוגל, אתר ישראלי מציע פרסום מקומי ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

מסקנות מהסקר השנתי של MOZ לגבי פקטורים בחיפוש המקומי

לעמוד הסקר באתר MOZ

אתר MOZ פרסם את הסקר השנתי לגורמים שמשפיעים על חיפוש מקומי (Local Search). בשלב הראשון, המשתתפים היו צריכים לבחור 20 פקטורים מתוך 104 בהנחה שהם רק התחילו לעבוד עם עסק מקומי שפתח דף לוקאלי. בשלב השני הם היו צריכים לבחור את אותם 20 פקטורים בהנחה שהצליחו לבסס את העסק בתוצאות החיפוש באמצעות אותם 20 פקטורים מהשלב הראשון. כמו כן, המשתתפים היו צריכים לבחור את 30 הפקטורים בעלי ההשפעה השלילית ביותר.

גורמי דירוג מקומיים 2013

מכיוון שהנתונים היבשים עצמם רשומים באתר MOZ בצורה מסודרת, מעניין הרבה יותר לקרוא את הפוסט של David Mhim שגם ערך את הסקר.

 לפי דיוויד, מרבית הפקטורים הראשיים כגון בחירת הקטגוריות הנכונות ושילוב של פרטי העסק באינדקסים לוקאליים נשארו בעיניים והם עדיין החשובים ביותר. עם זאת, היו כמה פקטורים מפתיעים למדי:

  • תג ה – rel=author: כן, מסתבר שיש לו חשיבות גם בקידום המקומי (34 בשלב א’ ו – 22 בשלב ב’) וזאת למרות שכרגע אין בגוגל תוצאות שהן גם עם תמונת הכותב וגם שייכות לבלוקים של החיפוש המקומי (ואם יש, לא נתקלתי בהן).
  • ביקורות ממבקרים סמכותיים: המדרגים דירגו את הפרמטר הזה כשלישי בחשיבותו בשלב השני. אולי זה לא מפתיע כל כך אם מגלים שלגוגל יש תוכנית מיוחדת שבמהלכה מבקרים שפעילים מאוד בעיר שבה הם חיים, מקבלים הטבות מיוחדות והכרה ברשת.
  • החשיבות של פקטורים קלאסיים עדיין קטנה: הכוונה היא לפקטורים כמו מספר הקישורים הנכנסים או אופטימיזציה ברמת העמוד עצמו (On Page). בשקלול הסופי, כוח ההשפעה שלהם הוא בערך כמחצית מזה שעדיין יש להם בקידום האורגני המוכר.
  • מה פוגע בקידום המקומי? מעבר לטקטיקות ספאם ידועות כגון דחיסת מילות מפתח, מומלץ להיזהר גם משימוש במספרי טלפון שעוקבים אחרי השיחות (Call Tracking Numbers), וזאת למרות שהם נפוצים לשימוש בקידום הממומן.

אתר easy מציע פרסום מקומי בישראל לפי מיקוד גיאוגרפי

לדף הרלוונטי באתר easy

שירות חדש של אתר easy מציע פרסום במנוע החיפוש של האתר / אפליקציה לפי מיקוד גיאוגרפי. לאחר שעסק קונה חבילת פרסום שהיא למעשה חבילת הקלקות במחיר קבוע, העסק של מופיע במקום מודגש בתוצאות החיפוש של האתר או האפליקציה, וזאת רק כאשר לקוח הנמצא קרוב אליו מבחינה גיאוגרפית מבצע את החיפוש. כמו כן, בכל רגע ניתן להשהות את הפרסום ולשמור על חבילת ההקלקות לשימוש עתידי.

גוגל הופך להיות מנוע החיפוש של WAZE

לפוסט המקורי ב- Geektime

מי שיוריד את הגרסה האחרונה של אפליקציית WAZE יגלה כי גוגל הפך להיות מנוע חיפוש ברירת המחדל של האפליקציה. ולמרות זאת, אפשר עדיין להשתמש במנועי חיפוש מקומיים אחרים כגון Yelp או Foursquore (שהם בלאו הכי לא מאוד רלוונטים לארץ).

מעבר לכך, השמועות הן שבאחד העדכונים הבאים ניתן יהיה לבצע השלמה אוטומטית ולנווט מהר יותר. וכן, סביר להניח שלפחות חלק מהעדכון הזה יהיה הודות לטכנולוגיה הידועה של גוגל, כך שהחיבור בין שתי החברות אכן הופך להיות הדוק יותר ויותר.

טוויטר קונה את טרנדר כדי לעקוב אחרי “טלוויזיה חברתית”

לפוסט המקורי ב- Marketing Land

הרכישה האחרונה של טוויטר היא חברה בשם Trendrr אשר מאפשרת לעקוב אחרי שיחות במדיה החברתית הקשורות לאירועים טלוויזיוניים או תוכניות ספציפיות. זוהי כבר הרכישה השנייה של טוויטר בתחום זה, לאחר שהשנה כבר רכשה חברה המציעה מוצר דומה, bluefins LABS.

ומדוע כל כך חשוב לטוויטר לחזק את עצמה בגזרה זו? אולי מכיוון שסקרים מראים קשר הדוק בין שיח חברתי על תוכניות טלווזיה ובין הרייטינג שלהן. מעבר לכך, אולי דווקא בגלל שרוב השיחות האלו מקורן בפייסבוק, טוויטר פשוט מנסה להחליש, ולו במעט, את המתחרה העיקרית שלה…

משקפי גוגל? ומה עם שעון?!

לכתבה המקורית בכלכליסט

קשה לדעת אם בעוד חמש שנים יחליפו השעונים החכמים את הטלפונים החכמים של ימינו, אבל מה שבטוח הוא שגוגל כבר מתכוננת לעתיד וקונה את חברת Wimm .Wimm פיתחה סביבת תוכנה שמאפשרת לשלב את פלטפורמת אנדרואיד בתוך שעונים לבישים. בקיץ 2012 Wimm אמנם נעלמה מהמפה והפסיקה למכור את הטכנולוגיה שלה, אך דאגה להבהיר כבר אז שהיא נכנסת לשותפות משמעותית.

 העובדה הלא פחות מפתיעה היא שלגוגל כבר יש את מוטורולה מובייל שהציגה שעון כזה בשנה שעברה. מצד שני, אסור לשכוח שמוטורולה היא כבר לא שם חם כל כך בזירת המובייל…

בכל אופן, ידוע שגם סמסונג עתידה להציג שעון דומה משלה ושמועות גורסות כי אפל בעצמה עוד לא אמרה את המילה האחרונה בתחום, כך שהצעד של גוגל הוא בהחלט לגיטימי וכנראה צפוי לחזק את מותג הנקסוס הביתי שלה.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
73
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
93
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
35
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
80
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
63
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105013
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99451
מדיה חברתית
בן אורן
87765
קידום אתרים
דנה רוזן
82460
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

3
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.