◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
173 צפיות

אילו מאמרים/סרטונים חשוב שמקדם אתרים מתחיל בadwods יקרא?

על ידי 120 צפיות
שלום לכולם
אני רוצה להתחיל להכנס לעומק לעולם של קידום אתרים, ובמיוחד לעולם הקידום הממומן דרך גוגל.
אשמח להמלצות ממוקדות על חומר שאוכל להבין בו את כל הביטויים המקצועיים, והמלצות למסע פרסום אפקטיבי.

תודה רבה פבל על אתר סופר מקצועי!!!

1 Answer

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אם את רוצה "להכנס לעומק" לתחום הקידום הממומן, לאיזו רמת מקצוענות (1-10) את שואפת להגיע? איזו מין צורת תעסוקה (שכירה במשרה חלקית, שכירה במשרה מלאה, שכירה במשרד קידום, שכירה Inhouse של בעלי אתר שיווק באינטרנט, פרילנסרית, משווקת עצמאית של מוצרים\שרותים שאת בוחרת) הכי עדיפה עבורך?
על ידי 120 צפיות
בסופו של תהליך אני רוצה להיות מאוד מקצועית (10), ופרילנסרית.

בהתחלה אעבוד תחת פרילנסר מצליח אחר (ידיד טוב), אקבל ניסיון והצלחות מוכחות, ואז אתחיל למשוך לקוחות ולנהל קמפיינים בעצמי.

הבחור שאעבוד אצלו אמר לי שחשוב שאקרא את כל החומר הבסיסי והחדשני על adwords כדי שאוכל להתחיל להכנס לעניינים.  ומכיוון שיש המון המון חומר, ולא יודעת כמה ממנו איכותי או מתאים למתחילים  -  אשמח להכוונה בנושא.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
כל הכבוד.

א. גוגל מדריך את המשווקים איך לנהל בעצמם את מסעי הפרסום באדוורדס גם ללא העזרות במומחה חיצוני - מקצוענות ברמה 1. חומר ההדרכה מצוי באינטרנט ויש טעם להתחיל ממנו. מונחים מקצועיים לא מוכרים (כגון "PPC", "יחס המרה", "דף נחיתה" וכו')  מוסברים בתוצאות החיפוש של גוגל ובדפי ויקיפדיה.

ב. מה שגוגל לא מספר, ואפשר שגם הידיד שלך לא יודע או לא יודע שחשוב להסביר, הוא שניהול מסע פרסום איננו דומה לעבודת תחזוקה ושמדובר יותר מכל בהתגוששות בזירה, ובשלב זה מול מתחרים רבים שחלקם הרבה יותר מקצוענים ממך. כך למשל, אם את מתחילה עכשיו לפרסם מודעת אדוורדס לביטוי התחרותי [טיסות זולות לאירופה] את כבר נתקלת ב-11 מפרסמים מתחרים (מתחלפים) בדף תוצאות החיפוש הראשון של גוגל לביטוי הזה ובעוד 10 שמתחרים ביניהם במה שנקרא תוצאות החיפוש ה"אורגניות".

ג. כניסתך לזירה לא מגדילה את מספרם של מי ששואלים בגוגל [טיסות זולות לאירופה], ולכן כל רכישת כרטיס טיסה אצלך נגזלת  ממישהו אחר, ולהפך. כדי לנצח את המתחרים לא די שתעשי את מה שלמדת ואת מה שכולם עושים, כי לכולם ידע זהה, או עדיף על שלך. זה עניין של אישיות, ולא של ידע - את חייבת להפגין ולנהוג באסרטיביות, שלא לומר אגרסיביות, ואם אין לך או שלא נוח לך עם זה, אל תיכנסי לזירת התגוששות!

ההמשך יבוא אחרי שתגיבי.
על ידי 120 צפיות
או קי...  תודה רבה על א!

ב ו-ג נשמע מעניין - נפשיל שרוולים (אין לי שום בעיה עם אסרטיביות, אך יותר נוטה לאלגנטיות מאשר אגרסיביות).

מחכה בסבלנות להמשך התגובה:)
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
ד. ספורט הסיף משלב אגרסיביות עם אלגנטיות.

ה. ללקוחות אין כל מושג איך לשפוט את רמת המקצוענות של מומחה PPC, מלבד הקצאת תקציב פרסום זהה בו-זמנית לשני מומחים או יותר והשוואת  הביצועים. הצלחות בעבר לא מלמדות דבר על סיכויי ההצלחה בעתיד, בתנאי שוק שמשתנים במהירות והופעת מתחרים חדשים.

ו. עבודה עבור לקוחות היא המודל העסקי הגרוע ביותר האפשרי, גם למקדם אתרים וגם למי שמנהל מסעי פרסום PPC. כל מי שמעדיפים את המודל הזה רוצים לקבל תשלום על עצם ביצוע עבודה ולא על הצלחה בעבודה, והם הרוב המוחלט של העוסקים בשיווק באינטרנט. מבין מקדמי האתרים אלפי שכירים ופרילנסרים נטשו בישראל את המקצוע בשנתיים האחרונות כי גוגל ישראל כבר הענישו עד עכשיו עשרות אלפי אתרים בגין עבודת קידום שנחשבה ללגיטימית בעבר, והעיפו  אותם הרחק מצמרת תוצאות החיפוש. (http://www.askpavel.co.il/blog/prepare-for-penguin-3-0 ו-
http://www.askpavel.co.il/blog/penguin-3-0-winners-losers).

ז. קראי את http://www.askpavel.co.il/qa/16088 וחווי את דעתך. האם יתכן שמיליוני מומחי PPC ברחבי העולם למדו לעבוד באופן שגוי?

4,329 שאלות

7,363 תשובות

9,928 תגובות

20,668 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
0
1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 1/01/15 על ידי tomerhh 530 צפיות
3 תשובות
קולות
0
4 תשובות
קולות
+3
...