קידום אתרים הבלוג שאלות ותשובות חדשות קורסים כלים
פעם ראשונה כאן?
◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>

האם יחס ההמרה בתוך דף הנחיתה של מודעת PPC תלוי במקום המודעה?

+3 הצבעות
1,084 צפיות
שאלה נשאלה ב- 1 דצמבר, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,230 נקודות)
נערך 26 אפריל, 2016 על ידי זקן השבט
הערה שהוספתי ב-16 מרץ 2016:
שינוי אופן תצוגת מודעות אדוורדס בדפי תוצאות החיפוש מלפני כשבועיים לא משפיע על העיקרון שנידון פה. מחקר (פגום לדעתי) על השפעת השינוי מוצג ב-http://www.mediapost.com/publications/article/274089/google-paid-search-positions-no-1-no-4-show-mos.html .

Dan Thies הוא אחד מותיקי השיווק באינטרנט. הוא שולח לי מדי פעם הזמנה להשתתף בוובינרים שלו ואני נוהג להתעלם מהן. אבל במייל האחרון הוא מספר דבר מעניין ומפתיע:

 Google will tell you that your conversion rate won't vary based on your ad position - in other words, they claim that an ad at the bottom of the search results page, while it may get fewer clicks, will still convert at the same rate as an ad at the top.
  
...Nonsense

לאחר קצת מחשבה מצאתי שאכן קל והגיוני יותר להציע הסבר מדוע זה צריך להיות כך (יחס ההמרה יורד כפונקציה של המרחק מצמרת סדר הצגת המודעות בדפי תוצאות החיפוש) מאשר להציע הסבר לטענה ההפוכה, המיוחסת פה לגוגל - שיחס ההמרה שבתוך דף הנחיתה של מודעת PPC איננו תלוי במיקום המודעה בסדר הצגת המודעות.

מה דעתכם?

(ראו גם http://www.askpavel.co.il/qa/5372/.)

תשובות 4

0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 6 דצמבר, 2014 על ידי עמית עוז <סגן אלוף> (21,780 נקודות)
יחס המרה הינו פועל משתנה ביחס לעלויות מוצרים, סוג הקהל ועוד מיני תחשיבים שונים..
לחבר שלי מתחום תיקוני סתימות, יש אתר עם תנועה של כ- 1000 גולשים בחודש.
האתר מניב כממוצע של 60 שיחות בחודש המסתיימות ברובן בהמרה סופית.

אתר אחר אשר מקדם חוות סוסים טיפולית מארח כ- 2500 גולשים עם הצטרפות סופית של חמישה רוכבים בחודש.

אני מארח באתרים שלי כ- 5000 גולשים ויש חודשים שאני לא סוגר עבודה.

סוג הענף יכול להשפיע על יחסי ההמרה לא פחות, מאשר עובדת נוכחות המיקום של האתר.
נתקבלה תגובה 6 דצמבר, 2014 על ידי עמית עוז <סגן אלוף> (21,780 נקודות)
קראתי גם את הפוסט השני..

אני  חושב שכבעל עסק בסופו של דבר צריך להסתכל על השורה התחתונה. ישנם מוצרים עם יחס רווח פנימי נמוך אשר אינם מתאימים ומצריכים מכירה המונית.
חבר מתחום הנדסה מחזיק בתקציב לקליקים של 15000שח עם מחזור 35000 שח.. במקרה שלו זה שווה מאחר ואין לו הוצאות והכל רווח.. הוא רואה את זה כתוספת פעילות וכהגדלת מסד לקוחות.
נתקבלה תגובה 6 דצמבר, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,230 נקודות)
נערך 6 דצמבר, 2014 על ידי זקן השבט
עמית, תודה על התשובה ועל הדוגמאות. אני לומד מהן שהחבר שעוסק בתיקון סתימות צריך להיות הראשון שמעוניין להגדיל את מספר הכניסות, ואם הוא לא יכול לספק את כל הביקוש שישקול להעביר חלק מההזמנות לעובד שכיר או לעמיתים למקצוע תמורת תשלום.

אבל Dan Thies מדבר על תופעה כללית (שיש לה ודאי חריגים פה ושם) של פרסום אותה מודעה בדיוק, המקשרת לאותו דף נחיתה, במקומות שונים בדף תוצאות החיפוש של גוגל, ואת התופעה הזו צריך להסביר.
נתקבלה תגובה 6 דצמבר, 2014 על ידי עמית עוז <סגן אלוף> (21,780 נקודות)
אנחנו צריכים לשאול שאלה אחרת אם כך...

האם דף נחיתה הינו בעל ערך, כחנות מוכרת?
בזמנו הייתי מאמן אנשי מכירות והכותרת היתה לבנות ספיץ מכירתי המכיל את המילים: בטוח,אמין,שמור,שירות ועוד..

האם דף נחיתה משדר חברה יציבה,גדולה,אמינה,איכותית?

האם דף נחיתה מספיק בשביל לגרות אותי לבצע שיחת טלפון, או שנכנסתי לגוגל בשביל מצוא תשובות יותר מעמיקות לפני שמבצע רכישה או המרה?
נתקבלה תגובה 6 דצמבר, 2014 על ידי עמית עוז <סגן אלוף> (21,780 נקודות)
נ.ב
פרסום אותה מודעה, זה כמו פרסום פלייר או שלטי חוצות..

אומרים בענף השיווק שאדם רואה את אותה המודעה כ-7 פעמים לפני שמתרכז או קורא אותה בעיון. נוסחה אחרת קובעת הוצאה=הכנסה  כמות הפרסום שיוצא = לכמות ההחזר
לפי זה רמות החשיפה לאותה מודעה יוצרת תנועה חיובית לפי רמות החשיפה וכמות הפניות לאותו נחשף..
נתקבלה תגובה 6 דצמבר, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,230 נקודות)
נערך 7 דצמבר, 2014 על ידי זקן השבט
המשתנה היחיד שנמדד בתופעה המתוארת הוא מיקום (!) המודעה בדף תוצאות החיפוש. נוסח המודעה לא השתנה וגם תוכן דף הנחיתה לא השתנה, ובכל זאת יחס ההמרה שבתוך דף הנחיתה כן השתנה לרעה כפונקציה של מרחק המודעה מהצמרת בסדר הצגת המודעות.

Dan Thies עוסק בשנים האחרונות רק בניהול מסעי PPC ובהדרכה בתחום הזה. אפשר בהחלט להניח שנוסח המודעה ותוכן דף הנחיתה שופרו עד למקסימום כדי להשיג CTR (יחס הקלקה) מירבי למודעה ויחס המרה מירבי בתוך דף הנחיתה. ובכל זאת, נתגלה כאן (!) משתנה חיצוני נוסף והוא המרחק מהצמרת בסדר הצגת המודעות. המשתנה הזה הוא שדורש הסבר.
0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 10 דצמבר, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,230 נקודות)
נערך 31 אוקטובר, 2015 על ידי זקן השבט
הנושא הזה הוא נושא קריטי למי שמאמין שהפתרון למצוקה המקצועית שנוצרה בעקבות שינויי האלגוריתם, ענישת אלפי או כבר עשרות עלפי אתרים בגוגל ישראל והעפתם מצמרת תוצאות החיפוש, וההחלפה ההדרגתית המתמשכת של שיטת דירוג תוצאות החיפוש לשיטה שכבר לא מתייחסת  למספר הקישורים ולתכונות הדפים המקשרים, היא לנטוש את הקידום בתוצאות החיפוש האורגניות לטובת PPC, Facebook וערוצי שיווק אינטרנטי אחרים. אציג לכן דוגמא מספרית היפותטית לטענה של Dan Thies:

הבה נניח, לצורך הדיון, שביטוי החיפוש התחרותי הוא [מנוי לעיתון ידיעות אחרונות], ושיש הרבה מתווכים שמוכרים את הליד לעיתון. כדי להבטיח במידת האפשר את המקום הראשון בסדר הצגת המודעות (זה שמעל לתוצאות החיפוש האורגניות) צריך להציע כרגע באדוורדס ביד של 30 ש"ח לקליק, ויחס ההמרה בתוך דף הנחיתה (מילוי טופס רכישת מנוי) הוא 20%. עבורך עלות רכישת לקוח היא, אם כן, 150 ש"ח והעיתון משלם לך 200 ש"ח - רווח של 50 ש"ח לכל מכירה.

אבל את כל זה אתה יכול לדעת רק אחרי (!) שנתת באדוורדס ביד שאמור להבטיח במידת האפשר את המיקום העליון בסדר הצגת המודעות. מה קורה אם אתה מתחיל (!) מביד של 15 ש"ח לקליק, מקבל מיקום ממוצע של 11 (8 בצד שמאל של תוצאות החיפוש האורגניות) ויחס המרה בתוך דף הנחיתה של 8%? עלות רכישת לקוח היא עכשיו 187.50 ש"ח, אתה מרוויח רק 12.50 ש"ח (במקום 50) על כל ליד שאתה מוכר לעיתון וגם מקבל הרבה פחות קליקים. ביחס המרה עוד יותר נמוך אתה כבר נכנס להפסד, אבל תדע זאת רק לאחר שצברת מספיק המרות כדי שתוכל להעריך מה צפוי בעתיד.

אם אתה מאמין שיחס ההמרה בתוך דף הנחיתה איננו תלוי במרחק של המודעה מצמרת סדר הצגת המודעות, ספק אם תנסה לשפר את הביצועים על ידי העלאת הביד למחיר שיבטיח לך מיקום משופר ורווח נוסף, ושלא תנסה לחפש את יצירת הרווח במקום עוד יותר גרוע או על ידי מאמץ לשפר את יחס ההמרה בתוך דף הנחיתה על ידי עבודת UI\UX.

אזכיר שוב לקוראים שזו דוגמא מספרית היפותטית.
0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 17 דצמבר, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,230 נקודות)
נערך 21 דצמבר, 2014 על ידי זקן השבט
לאור מה שכתבתי מעלה, התחלתי בימים אלה לעבוד על איפייון פרוצדורה\שיטה מעשית שנועדה להעריך מראש האם לביטוי חיפוש נתון צפוי יחס המרה בדף או אתר הנחיתה שהולך ופוחת ככל שמתרחקים מצמרת סדר הצגת המודעות, או שיחס ההמרה צפוי שישאר קבוע יחסית. התשובה לשאלה הזו תכריע להערכתי את ביצועי ניהול מסע הפרסום.
0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 6 נובמבר, 2015 על ידי עמית לאופר (800 נקודות)
התשובה משתנה לפי סוג המוצר והשוק אבל מניסיוני לא תמיד כדאי לשאוף למודעה שנמצאת במקומות 1 -3 אלא דווקא 4 - 6, הסיבה לכך נעוצה באימפולסיביות המאפיינת את המקליקים
על המודעות במקומות הראשונים שברובם אינם בשלים בשלב הזה להמרה. חלק מהמחפשים יקליקו
על המודעות הראשונות, יחזרו לדף תוצאות החיפוש ויקליקו על מודעות נוספות, לאחר שקיבלו מושג טוב יותר על ההיצע בשוק הם בשלים יותר להמרה, יתכן שיחזרו לאחת המודעות הראשונות או שיחליטו לבצע המרה באחת המודעות התחתונות יותר. הדבר דומה לחנויות בעולם
המוחשי כאשר אנו מחפשים מוצר מסוים לא בהכרח נקנה בחנות הראשונה שנכנסנו אליה יכול להיות שנקנה ברביעית.
נתקבלה תגובה 6 נובמבר, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,230 נקודות)
נערך 6 נובמבר, 2015 על ידי זקן השבט
אינני מסכים עם ההכללה הזה. בדיון שעוררתי בפייסבוק בנושא הזה לפני כמה ימים (ואינני מוצא אותו יותר משום מה) מרבית המשיבים הסכימו עם ההכללה שהצגת. הטיעון שלי היה שיש זירות  (מודעות שמוצגות לביטוי חיפוש נתון) שבהן כל (!) אוכלוסיית משתמשי גוגל סוקרת את דפי הנחיתה של כל 7-8 המודעות העליונות לפני שהיא בוחרת איפה להמיר (אם למשל המחיר נמוך וזהה בכולן, זו תהיה אולי המודעה האחרונה שסרקו, אם המחיר שונה באופן משמעותי הם יחזרו לדף הנחיתה שמציע אותו). אבל יש זירות שבהן הרכב אוכלוסיית המשתמשים משתנה (!) ככל שמתרחקים מהודעה הראשונה, ממש כמו שהרכב אוכלוסיית משתתפי מרתון תל-אביב משתנה ככל שמתקרבים לקו הסיום, כי רבים מהם נושרים בדרך, ומי שלא נושרים שונים בתכונותיהם באופן משמעותי.
נתקבלה תגובה 6 נובמבר, 2015 על ידי עמית לאופר (800 נקודות)
עמנואל, קח בחשבון שיש כאן הרבה יותר משתנים ורמת מורכבות מאשר מיקום המודעה והמחיר. לכל אתר יש את העיצוב שלו, הייחודיות שלו וממשק משתמש שונה. אפילו אם המוצר זהה והמחיר זהה בכל האתרים הלקוח יבחר לקנות באתר שבו הוא בוטח והאווירה נעימה ומזמינה והעיצוב יפה ואולי יבחר לקנות מכיוון שמציעים לו הובלה בחינם או החזר המוצר תוך 30 יום וכו'
נתקבלה תגובה 6 נובמבר, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,230 נקודות)
מה שאני דווקא רואה הוא שכל תוצאות החיפוש האורגניות ודפי\אתרי הנחיתה של המודעות כמעט זהים בקונצפט השיווקי, בעיצוב ובתוכן. בולטים בכך במיוחד האתרים בבעלותם של מקדמי האתרים, שמתחרים אחד בשני על מקום בצמרת גוגל לביטוי החיפוש [קידום אתרים]!
נתקבלה תגובה 6 נובמבר, 2015 על ידי עמית לאופר (800 נקודות)
גם בתחום של מקדמי האתרים ישנה שונות עיצובית וקונספטואלית בין  החברות השונות. מה שמייחד את התחום הזה שכאן המיקום הוא סוג של הוכחת היכולת המקצועית לקדם... אלמנט נוסף הוא המיתוג, אם חברה השקיעה הון רב במיתוג שולה ורמת ההיכרות של הלקוחות עם המותג גבוהה יש לה יתרון על פני חברה אנונימית יחסית.
נתקבלה תגובה 6 נובמבר, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,230 נקודות)
נערך 7 נובמבר, 2015 על ידי זקן השבט
מסכים לחלוטין שבביטוי החיפוש [קידום אתרים], וביטויים שנגזרים ממנו, השגת המקום הראשון הוא סוג של הוכחת יכולת מקצועית ניצחת לקדם (למרות שאפשר בהחלט שבעל האתר המנצח איננו יודע באמת איך הגיע לשם). ראה: http://www.askpavel.co.il/qa/19272 .

עושה רושם שאת ההכרעה בשאלה האם בתוצאות החיפוש לביטוי הזה החיקוי רב מהבידול, או להפך, ניאלץ להעביר לצופה שלישי.
יש לך שאלות בנושא קידום אתרים?

כאן המקום לשאול אותן ולקבל תשובות מקהילת מקדמי האתרים בישראל.

ההרשמה למערכת אינה מצריכה מילוי טפסים ולוקחת פחות מ-5 דקות.

פעם ראשונה כאן? למד איך משתמשים!

4,304 שאלות

7,331 תשובות

9,902 תגובות

17,196 משתמשים

adsense adwords facebook google h1 html nofollow ppc seo url wix wordpress youtube אדוורדס אדסנס אופטימיזציה אופטימיזציה-לעמוד אחסון אינדוקס אינדוקס-בגוגל אנליטיקס אתר אתר חדש אתר-וורדפרס אתרים בחירת-דומיין בלוגים בניית-קישורים גוגל גוגל אדוורדס גוגל אדסנס גוגל אנליטיקס גוגל וובמאסטר גוגל פלוס גוגל-אדסנס גוגל-אנליטיקס דומיין דירוג דירוגים דף נחיתה דף-מעריצים-בפייסבוק החלפת-קישורים העברת אתר העברת-אתר הפניות הפניות 301 הפנייה 301 וורדפרס חנות-וירטואלית יוטיוב ירידה בדירוגים ירידה במיקומים ירידה-בדירוגים כותרות כפילות כתובת-בעברית מאמרים מילות חיפוש מילות מפתח מיקומים בגוגל מיקומים-בגוגל מנועי חיפוש מעבר לאתר חדש מפת אתר סאבדומיין ספאם סריקה עברית עונש מגוגל עמוד-עסקי-בפייסבוק פגיעה-בקידום פייסבוק פרסום פרסום-מאמרים קידום קידום אורגני קידום אורגני בגוגל קידום אתר קידום אתרים קידום בגוגל קידום ממומן קידום-אתרים קידום-ממומן קישורים קישורים יוצאים קישורים נכנסים קישורים פנימיים קישורים-נכנסים קישורים-פנימיים שגיאה שיווק שכפול תוכן תוכן תוכן כפול תוכן משוכפל תוכן-משוכפל תוצאות חיפוש תמונות 301 404
AskPavel Academy קורס קידום אתרים
×

עקבו אחרינו בפייסבוק כדי להישאר מעודכנים

מדריכים, חדשות וטיפים שיעזרו לך בקידום האתר

שאלות קשורות

0 הצבעות
1 תשובה 347 צפיות
שאלה נשאלה ב- 26 יוני, 2012 על ידי davidnmd (450 נקודות)
+4 הצבעות
1 תשובה 161 צפיות
שאלה נשאלה ב- 19 ספטמבר, 2010 על ידי צחי1980 <סגן משנה> (1,220 נקודות)
0 הצבעות
1 תשובה 266 צפיות
שאלה נשאלה ב- 22 ספטמבר, 2012 על ידי davidnmd (450 נקודות)
0 הצבעות
3 תשובות 1,639 צפיות
שאלה נשאלה ב- 19 מרץ, 2015 על ידי loop <סגן משנה> (1,450 נקודות)
...