◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
323 צפיות

שתפים לקידום אתרים שעלולים להזיק

על ידי 410 צפיות
נערך על ידי
חשיבות השת"פים ב-seo היא ברורה. אבל אני כל הזמן בפחד שבשתפ אני מוציא את השליטה מידיי יותר מאשר באמצעים אחרים להכנסת לינקים.
אנחנו הרי מתאמצים להחזיק את האתרים שלנו במקומות גבוהים בגוגל. לפעמים אנחנו עושים טעויות, הימור לא מוצלח, נופלים קורבן לעדכוניי אלגוריתמים וכו'.
ובאתר שלנו עוד יש לנו שליטה. כשיש בעיה - יש סבירות שנמצא ונתקן. אבל כשאנחנו עושים שתפ, שהוא כלי חשוב, אנחנו מכניסים לחבילת קידום האתר שלנו אמצעי שאין לנו כל שליטה עליו. היום הוא יכול להיות טוב, ומחר - לך תדע...
אני לא מדבר על אתרים מוכרים, חזקים וותיקים מאוד. לא תמיד יש לנו גישה לאלה. אני מתכוון לאתרים שנראים, בנקודת זמן מסוימת, טובים דיים לשתפ. אבל לא תמיד זה מחזיק לאורך זמן.
דוגמה להמחשה: כמעט עשיתי שתפ עם אתר שברוב הביטויים הרלבנטיים אליי היה בדף ראשון בגוגל. בסוף זה לא יצא לפועל. בינתיים האתר הזה התרסק בגוגל. אם הייתי עושה שתפ, אני מניח שמה שגרם לנפילה שלו היה משפיע גם על האתר שלי בצורה ניכרת. במיוחד כשהאתר שלי הוא חדש. גם רגיש יותר לסממני ספאם שונים, וגם אין לו הרבה לינקים נכנסים, כך שבאחוזים כל לינק נכנס הוא משמעותי.
מה דעתכם? כמה נפילה בדירוג הרלבנטיות של אתר עם לינק לאתר שלי תשפיע גם עלי? איך אני בורר את האתרים האלה? לא הסינון הטריוויאלי - לראות שהוא איכותי ורלבנטי. האם יש דברים מעבר שכדאי להתייחס אליהם (משהו שהיה חוסך ממני עוגמת נפש בדוגמה שנתתי, למשל)?

2 Answers

קולות
0
על ידי <רב סרן> 19.0k צפיות
במקום להתחיל לחשב מה עשוייה להיות ההשפעה של אתר שיורד בדירוג, כדי להשקיע יותר במחקר על אותו אתר. לפני כל שיתוף שיוצא לפועל אצלנו גם אם הוא סופר רלוונטי אנחנו בודקים שאותו אתר הגיע לאן שהגיע בזכות ולא באמצעות תחבולות שעליהן עשוי לשלם.
אני מתכוון לקידום באמצעות קישורים, ספאם וזבל שאני ממש לא רוצה שיצביע אלי.

בכל אופן, אני לא מאמין שאתר שנענש ישפיע בצורה דרסטית כל כך, אני משער שהעמוד שלך היה חוזר אחורה למימדים שלפני שיתוף הפעולה ולאו דווקא נענש על ידי גוגל.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
-כמה נפילה בדירוג הרלבנטיות של אתר עם לינק לאתר שלי תשפיע גם עלי?
אם הנפילה בדירוגים איננה נגרמת מבעיה טכנית אלא קשורה לאיכות האתר, אז הקישור הזה אולי יתרום לך פחות, ולכן ההשפעה שלו דיי משתנה.
אם הקישור הזה תרם לך טרם הפגיעה אז הנפילה תשפיע עליך, אם הוא היה חסר משמעות אז הוא לא ישפיע עליך.

מה שהיה חוסך ממך עוגמת נפש זה בדיקת איכות התוכן באתר וההשקעה והמשאבים שהשקיעו בו, מבלי להתייחס לפרמטרים הקשורים לגוגל

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,017 משתמשים

שאלות קשורות

...