◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+3
636 צפיות

האם נכון למקם את הפוסטים שעניינם מילת מפתח ספציפית - בדיוק בתוך הדף שמוקדש למילה זו?

על ידי 260 צפיות
נערך על ידי
אני מבין שכדאי דף לכל מילת מפתח. אני מבין גם שגוגל "אוהב" תוכן מתעדכן. מסקנה שלי: במקום אזור נפרד באתר לבלוג, כדאי למקם את הפוסטים שעניינם מילת מפתח ספציפית - בדיוק בתוך הדף שמוקדש למילה זו (המכיל גם טקסט סטטי). האם זה נכון?

2 Answers

קולות
+1
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אתה מבין לא נכון. הכל תלוי ברמת התחרותיות של כל אחד מביטויי המפתח, ואם יש ביטויים תחרותיים במיוחד עדיף להקדיש לכל אחד מהם אתר נפרד.
על ידי 260 צפיות
זקן השבט, תודה.
אבל, כפי שגם רשמתי ל- shooky, אני לא בטוח שהצלחתי להבהיר את הפוקוס של השאלה שלי: המדובר בכל מקרה באתר יחיד; ושאלתי הפשוטה היא מה יותר טוב:
1. אתר עם תוכן סטטי בו יש דף לכל מילת מפתח, ובנוסף יש בו section נפרד לבלוג (והבלוג עוסק בכל מילות המפתח). או -
2. אתר שיש בו דף לכל מילת מפתח, כאשר בתחילת כל דף כזה מוצג תוכן ססטי שיווקי, ובהמשכו של כל דף כזה - מוצגים פוסטים שקשורים למילת המפתח הספציפית של דף זה (ואין אזור נפרד באתר לבלוג, ואותם פוסטים לא מוצגים גם במקום אחר).
האם כעת יותר ברור?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
ברור לחלוטין. אתה שואל: "איזה מתחרים אני יכול לנצח עם כלי הנשק שברשותי (אתר עם דף נפרד לכל מתחרה)?" בעוד שהשאלה הנכונה צריכה להיות "לאיזה כלי נשק אני זקוק כדי לנצח כל אחד מהמתחרים שלי?"

התשובה לשאלה האם צריך בכלל בלוג, איפה לשים אותו ובאיזה ביטויי מפתח להשתמש בו, נגזרת מהבחירה שהצגתי מעלה.
על ידי 260 צפיות
האמת שנראה לי דווקא לגיטימי בנקודה מסויימת ב"חיים" לקבל כנתון כלי נשק מסויים, ולראות איך עושים איתו הכי טוב. לא תמיד כל האפשרויות פתוחות כל הזמן. בכל אופן, תודה על הנסיון לעזור! 
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
בחיים "האזרחיים" כן - למה להלחם אם אפשר להמנע ממלחמות. אבל אם ממנים אותך למפקד בצבא או, להבדיל, למי שנדרש לנצח את המתחרים בתוצאות החיפוש של גוגל, הכרחי לאמץ את הגישה שהצגתי.
קולות
+1
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
זה לא תמיד "נכון" או "לא נכון" - יש פתרונות שונים שמתאימים למטרות שונות.

"למקם את הפוסטים ששעניינם מילת מפתח ספציפית - בדיוק בתוך הדף שמוקדש למילה זו (המכיל גם טקסט סטטי)" - זה פחות או יותר מה שעושה דף תגית או דף קטגוריה. בהנחה שאתה מדבר על וורפרס - יש ערכות עיצוב שמאפשרות לך להוסיף טקסט סטטי מעבר לטקסט הגנרי (בסגנון "דף התגית [שם תגית]").

"זקן השבט" צודק, שכאשר מדובר על ביטויים תחרותיים קל יותר להיות מדורגים עבורם אם בונים אתר נפרד לכל מילת מפתח.

בכל אופן, אם המטרה שלך היא לבנות אתר מצליח אחד ולמתג אותו, ליצור לו קהל קוראים ולבנות סביבו קהילה, קבוצה של אתרים שכל אחד מהם מקודם עבור מילה אחת היא לא הדרך. אם אתה רוצה לקבל תנועת גולשים גדולה ויציבה שתמצא במגמה של גידול מתמיד, אתה מחפש את הזנב הארוך - לא להיות מדורג עבור מספר מצומצם של ביטויים.

אם האתר שלך עוסק בנושא מוגדר שקל לזהות את הגבולות הסמנטיים שלו (כלומר, אילו מילים וביטויים שייכים לז'רגון וצריכים להופיע הרבה בתוכן ואילו לא), יהיה לך קל יחסית להיות מדורג עבור ביטויים רלוונטיים רבים ועבור הזנב הארוך שלהם. יש דוגמאות למכביר.
על ידי 260 צפיות
תודה על התשובה המפורטת.
אבל אני לא בטוח שהצלחתי להבהיר את הפוקוס של השאלה שלי: המדובר בכל מקרה באתר יחיד; ושאלתי הפשוטה היא מה יותר טוב:
1. אתר עם תוכן סטטי בו יש דף לכל מילת מפתח, ובנוסף יש בו section נפרד לבלוג (והבלוג עוסק בכל מילות המפתח). או -
2. אתר שיש בו דף לכל מילת מפתח, כאשר בתחילת כל דף כזה מוצג תוכן ססטי שיווקי, ובהמשכו של כל דף כזה - מוצגים פוסטים שקשורים למילת המפתח הספציפית של דף זה (ואין אזור נפרד באתר לבלוג, ואותם פוסטים לא מוצגים גם במקום אחר).
האם כעת יותר ברור?
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
כן, יותר ברור.

לפני שמדברים על מה טוב בראיית SEO צרה, הייתי אומר: תחשוב מה הכי טוב לגולשים שלך.

עכשיו, כמה הערות:

א. נכון לעכשיו, המצב האידיאלי הוא זה שזקן השבט מתאר והמצב האופטימלי הוא כאשר לכל ביטוי באתר שלך יש "דף מוביל" שאליו אתה מרכז את הכוח גם מדפים אחרים (נניח, בעזרת קישורים שה-Anchor שלהם הוא הביטוי).

ב. בטווח הבינוני-ארוך, המטרה של מהנדסי גוגל היא שזה לא ישנה. כלומר, גוגל יבחר בעצמו את הדף הנכון מבין מספר דפים שרלוונטיים לביטוי מסוים, ויעניק לו כוח תוך כדי שקלול של הדפים האחרים.

מאט כץ התייחס לזה באחת הסרטונים שלו, כשהוא בא דווקא מהכיוון של תגיות קנוניקל. הוא אמר שבאופן עקרוני גוגל כבר יודע לזהות את הדפים הקיימים ולבחור את הדף המתאים ביותר או החשוב ביותר אבל לא מזיק לעזור לו עם הקנוניקל.

הוא גם הדגיש שהדפים השונים עם התגית *לא* חייבים להיות עם כותרות זהות, אלא מספיק שהנושא שלהם קרוב. לדוגמא, דפי מוצרים ישנים שאפשר להעביר את הכוח שלהם לדפי מוצרים שמחליפים אותם בתגית קנוניקל. די בדומה למה שהם המליצו לפני שנתיים-שלוש לעשות עם 301.

ואם נחזור לשאלה שלך: דף יכול להיות סטטי ולהפיק תועלת מכך שהאתר שסביבו דינמי, אבל נכון שדף שהתוכן שלו מתעדכן מתפקד טוב יותר. אז אתה יכול לעשות אגרגציה של פוסטים לתוך דף סטטי קיים, או פשוט להוסיף ידנית קישורים רלוונטיים לדפים המובילים שלך.

אבל אם אתה חושב על הגולש - אין שום סיבה להוריד את הבלוג, שיכול להתקיים כישות נפרדת ולהצליח בזכות עצמו וכך לחזק את כל הדומיין. תביא בחשבון שלבלוג גם הרבה יותר קל לקבל לינקים טבעיים - ואלו הלינקים שאתה הכי רוצה, כי הם לא עולים שום דבר.
על ידי 260 צפיות
תשובה מעולה ומועילה!
לגבי מה שכתבת בסוף, שאין סיבה להוריד הבלוג: האם זה אומר שאין שום בעיה שיהיה כפל פוסטים - שאותו פוסט ישב גם באזור הבלוג, וגם באיזשהו דף "מוביל"?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
shooky, כתבת: "בטווח הבינוני-ארוך, המטרה של מהנדסי גוגל היא שזה לא ישנה. כלומר, גוגל יבחר בעצמו את הדף הנכון מבין מספר דפים שרלוונטיים לביטוי מסוים, ויעניק לו כוח תוך כדי שקלול של הדפים האחרים. מאט כץ... אמר שבאופן עקרוני גוגל כבר יודע לזהות את הדפים הקיימים ולבחור את הדף המתאים ביותר..."

קראתי שוב ושוב ואינני מבין מה החידוש במה שנאמר לעומת היכולות של גוגל בשנת 2004 למשל.
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
asuiop - בהחלט יש בעיה עם כפל פוסטים. תציג רק כותרות או כותרת+שלוש שורות מכל פוסט.

זקן השבט - בשנת 2004, אם היו לך כמה דפים שדורגו עבור אותו ביטוי, יכולת לרכז את כל הכוח של חלקם או כולם לדף אחד, באמצעות קישורים פנימיים או Redirect 301.

היום אתה עדיין יכול לעשות את זה. גוגל מעדיפים שתעשה את זה עם תגית rel=canonical, אבל עדיין יש מצבים שבהם אפשר להפוך דפים שמדורגים, נניח, במקומות 2, 10 ו-20, לתוצאה אחת שמופיעה במקום הראשון.   

מה שאני מבין מהדברים של מאט כץ הוא שבעתיד נראה יותר מקרים שבהם יופיע הדף "הנכון" במיקום הנכון גם בלי קישורים פנימיים וכו'.  

לא בטוח בכלל שמדובר על יכולת - יכול להיות שמדובר על מדיניות, או על שינוי בתיאוריות שעומדות מאחורי האלגוריתם. ולכן ציטטתי גם את האמירה שכבר *היום* הם בעצם יכולים לעשות את זה.

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,017 משתמשים

שאלות קשורות

3 תשובות
קולות
+1
2 תשובות
קולות
+2
2 תשובות
קולות
0
3 תשובות
קולות
+1
2 תשובות
קולות
0
...