◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
4.2k צפיות

קישור מאתר חזק בעל פרופיל קישורים בעייתי

על ידי 160 צפיות
שלום,
יש לי אפשרות לקבל קישור מאתר יחסית חזק (pr4, ותיק, מיקומים טובים בביטויים רבים, דף 2-3 בביטויים תחרותיים) ומתאים נושאית לתחום שלי. האתר איכותי ואינפורמטיבי , יש בו טראפיק של כ 150-200 מבקרים ביום וכמעט לא מוציא קישורים החוצה. אני מעריך שיגיעו כמה גולשים בחודש (עד 10 גולשים להערכתי).

הבעיה שבבדיקת פרופיל הקישורים שלו ראיתי 2 דברים:
א. כ 85% מהקישורים הם קישורי פוטר
ב. כ 90% מהקישורים שלו הם באנקור מדוייק "ביטוח רכב"

אני רוצה לקחת קישור פרשיאל על 7 או 8 מילים או אפילו קישור url.

השאלה היא - אם האתר המקשר יקבל פילטר חזק או אפילו עונש ידני מגוגל - עד כמה זה מסוכן לאתר שלי? זה עלול "לגלגל" את העונש גם לאתר שלי גם?

3 Answers

קולות
+1
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
התועלת היחידה שעשויה להיות לך מהקישור היא במספר המבקרים של האתר המקשר שגם ישתמשו בפועל בקישור וגם (!) יאותתו לגוגל על רמת שביעות רצון גבוהה מאד מהביקור באתר שלך. אחרת הקישור יזיק גם לו וגם לך.

כדי שתתעדכן מה הנהלת גוגל מנחה מאז חודש מאי 2013 את בעלי\מנהלי האתרים לעשות כדי לקדם את האתרים שלהם בתוצאות החיפוש קרא את ההנחיה שב-https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw . אם ההנחיה מפתיעה אותך, או שמשהו בה לא ברור, חזור לכאן ושאל.
על ידי 160 צפיות
הקישור רלוונטי מאוד לנושא האתר ומי שיכנס למאמר וילחץ בו על הקישור ימצא עצמו עובר לאתר מקצועי, אינפורמטיבי ורלוונטי עד מאוד. ברצינות.

אני גם מעריך שאם אראה תוך כמה חודשים שלא מגיע משם טראפיק, אדאג שיתווסף nofollow על הקישור.

אחדד את השאלה: האם במקרה בו האתר המקשר יספוג עונש (פילטר או פעולה ידנית) עקב קידום הנוגד את הנחיות גוגל, צפויה  לאתר המקושר (שלי) העפה/ענישה/הורדה וכו'.
תודה
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אני לא מתווכח עם דעתך על הקישור והאתר שלך, רק מעיר שמי שישפוט את זה הם לא אני ולא אתה אלא מבקרי האתר המקשר, ויכול להיות שהם כבר ביקרו בעוד הרבה אתרים כמו שלך ולדעתם גם האתרים האחרים הם מקצועיים, אינפורמטיביים ורלוונטיים לא פחות מהאתר שלך, ואולי אפילו הרבה יותר.

אם אין טראפיק דרך הקישור, למה לא להסיר אותו בכלל?

אתה שואל שאלה שמתייחסת לעידן שבו גוגל חישב את ערכו של קישור על פי תכונות הדף המקשר, ובאותה תקופה אם האתר נענש, ציוני הרלוונטיות של דפיו ירדו וברור שגם ערך הקישורים היוצאים מהם ירד מאד או שאפילו הפך לשלילי.

למה שלא תשאל שאלות שמתייחסות לשנת 2015 על פי ההנחיה של גוגל שהצעתי לך לקרוא, ושאין בה יותר כל איזכור לקישורים כעל משהו שתורם לקידום האתר שלך?
קולות
+1
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
היי

אם האתר שלו יספוג הענשה, האתר שלך לא יגרר לאותה בעיה. אתה תקבל פחות כניסות ואם האתר שלו יעוף לגמרי אז שווה יהיה לך להוריד את הקישור וגם סביר להניח שהאתר יפסיד כניסות וכך גם לגבי חוזק האתר המפנה וטיב הקישור.

הנקודה המרכזית תלויה בהפניות וביחס של הגולשים לקישור.
על ידי 160 צפיות
תודה עמית. אשמח לשמוע דעות של חברים נוספים, אולי מישהו שהתנסה בסיטואציה דומה. בכל מקרה - לא של עמנואל בבקשה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
התנסינו בסיטואציות דומות לפני עידן ועידנים, עד שהפסקנו לעסוק ב"בניית קישורים" לצרכי קידום.

התשובות והתגובות שלי נועדו לכלל קוראי מדור ה"שאלות ותשובות" שעשויים למצוא בהם תועלת. אם אתה רוצה לבחור את מי שמשיב לשאלה שלך או מגיב לתגובה שלך, שלח לו "הודעה פרטית" שלא תפורסם פה.

אני מבין שמה שמפריע לך במיוחד הוא התגובה:
"...אתה שואל שאלה שמתייחסת לעידן שבו גוגל חישב את ערכו של קישור על פי תכונות הדף המקשר... למה שלא תשאל שאלות שמתייחסות לשנת 2015, על פי ההנחיה של גוגל שהצעתי לך לקרוא, ושאין בה יותר כל איזכור לקישורים כעל משהו שתורם לקידום האתר שלך?"

האם עוד מישהו מהקוראים מוצא בתגובה הזו סיבה להיעלב?
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אתייחס רק לחידוד.
במקרה ובו אתר שמקשר אליך נענש לקישור המגיע ממנו לא היה יותר ערך (וגם פה זה תלוי באם מדובר בקישור טבעי או לא).

אתה תצטרך להתאמץ הרבה יותר כדי לחטוף ביחד איתו.
כמו להשקיע בפרופיל קישורים בעייתי במיוחד, להיות חלק מרשת כלשהי המשותפת לאתר או לתת לאלגוריתם סיבות נוספות להפחית את דירוגי האתר ללא קשר לקישור בודד
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
באיזה מקרה לקישור שיוצא מאתר שנענש (ומה אם רק חלק מדפיו נענשו?) יהיה ערך חיובי, באיזה מקרה יהיה להם ערך אפס ובאיזה מקרה יהיה להם ערך שלילי - ואיך אפשר לדעת זאת?
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
באיזה מקרה לקישור שיוצא מאתר שנענש יהיו ערך חיובי
כאשר הוא טבעי

באיזה מקרה יהיה להם ערך אפס ובאיזה מקרה יהיה להם ערך שלילי
לא יצא לי להיתקל במידע שיעזור לי לספק לך מענה לשאלה הזו
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
א. הייתי צריך להוסיף שערך חיובי של קישור = תוספת לציוני הרלוונטיות של הדף המקושר.

ב. מאחר וגם לדעתך אין מידע שיעזור לנו לספק מענה לשאלה האם לקישור מדף שנענש יהיה ערך אפס או ערך שלילי, איפה נמצא המידע שעל פיו נוכל לדעת שלקישור טבעי שיוצא מדף שנענש יש למרות  זאת ערך חיובי? - הרי אין לנו כל גישה לציוני הרלוונטיות כדי לראות האם לאחר יצירת קישור בודד, וללא שום פעולת "קידום" אחרת, שהם שופרו, וכך להסיק שגוגל שופט את הקישור כקישור "טבעי".

מומלץ לקוראים לקרוא על כך גם בתשובות ובתגובות לשאלה שב-http://www.askpavel.co.il/qa/16740#a16744.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
התבססתי על מידע שנידב עובד של גוגל באחד מהדיונים של מרכז מנהלי האתרים שבהם השתתפתי
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
שים לב למשמעות הטענה הזו: ערך הקישור (= התוספת שהוא מעניק לציוני הרלוונטיות של הדף המקושר) איננו (!) פונקציה של ציוני הרלוונטיות הרגעיים של הדף המקשר, כי עד עכשיו הנחנו שאם הדף המקשר נענש ועף למיקום מרוחק מהצמרת, העונש קיבל ביטוי מתמטי בכך שציון הרלוונטיות של הדף לביטוי החיפוש הנתון הופחת (!) במידה רבה מאד.

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,012 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
0
1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 6/12/12 על ידי ninecomp <סגן> 4.1k צפיות
2 תשובות
קולות
+3
6 תשובות
קולות
+3
שאלה נשאלה על ידי 23/05/10 על ידי אוריאל 170 צפיות
...