◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+2
1.0k צפיות

איזה תואר לדעתכם הכי מתאים ללמוד ל- SEO?

על ידי <סגן> 3.8k צפיות
נערך על ידי
איזה תואר לדעתכם הכי מתאים לאנשי SEO שרוצים גם תואר אקדמי בנוסף לניסיון ולידע שלהם?

יש שיגידו כלכלה/מנהל עסקים מכיוון שמתעסקים עם שיווק, ויש שיגידו ששיווק הוא פחות רלוונטי - אולי עדיף הנדסת תוכנה? מדעי המחשב? מערכות מידע?

אשמח לדעת מה אתם חושבים.

לירן

7 Answers

קולות
+2
על ידי <רב סרן> 10.3k צפיות
 
Best answer
לדעתי עם ה-SEO של ימינו הרבה יותר יתאים לבחור בתואר שמתמקד בשיווק (עם מעט אוריינטציה טכנית). הייתי הולך על מנהל עסקים עם התמחות בשיווק. אם היית שואל לפני 5 שנים הייתי מציע לך הנדסת תוכנה או מדעי המחשב.
על ידי <סגן> 3.8k צפיות
תודה רבה! האמת שאני אישית מתלבט בין מערכות מידע לבין מנהל עסקים בהתמחות מערכות טכנולוגיות. אז לפי התגובה שלך אני מניח שאתה יותר תומך במנהל עסקים?
קולות
+1
על ידי <סגן> 2.7k צפיות
שיווק. או כתואר ראשון במנהל עסקים, או תואר ראשון בתקשורת. תקשורת יותר מתאים לפן של המדיה והפן הטכני. מנהל עסקים בא יותר מהכיוון של הפן העסקי (וגם שם יש את ההיבט של טכנולוגיות המידע) - תלוי איזה כיוון יותר מתאים לאופי שלך.
יש גם תואר שנקרא שיווק טכנולוגי (במכללת ספיר).
בחירת התואר צריכה להיות לפי במה היא מקדמת אותך בפועל ואת התוכניות שלך לעתיד...
אפרופו, זו כתבה מעניינת: http://www.skala.co.il/category/%D7%AA%D7%95%D7%90%D7%A8-%D7%91%D7%A9%D7%99%D7%95%D7%95%D7%A7-%D7%90%D7%AA%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%90%D7%95%D7%9F-%D7%9C%D7%99%D7%99%D7%9F
קולות
–1
על ידי <סרן> 5.9k צפיות
SEO זה תחום מורכב ומסובך שנכנסים לעומק שלו ,אבל התחום עצמו פתח עולם חדש
של שיווק שבו:

הלקוח מחפש אותך ולא אתה אותו.

אלה התחום הזה היה שמור רק למותגים וכיום לכולם יש את האפשרות.

ואחרי הקדמה היפה שבאה להסביר את התשובה שלי אני חושב ששיווק למה???
כי זה תחום מאוד דינמי וחדשני שמחייב צורת חשיבה שיווקית שמתאפיינת
בחידוש והתמודדות מול מצבים שמשתנים מרגע לרגע.אין חוקים קבועים בשיווק
מה שעובד בדצמבר לא יעבוד ביולי ככה זה.
וזה בדיוק SEO הכל משתנה מהר ותואר בשיווק מתאם לך את צורת החשיבה להתמודד

אם אותם השינויים לעומת זאת תואר בתוכנה החוקים שם מאוד קבועים כן שפות
מתחלפות אבל עדין הבסיס אותו בסיס ושינויים קוראים בצורה מתואמת ומתוכננת
בניגוד לעולם השיווק\SEO

מה שכן אני מציע לך לא לכוון רק לSEO אלה אל כל העולם של שיווק אינטרנטי
כי SEO כרגע קיים אתה לא יודע מה יהיה עוד 3 שנים ואיך הוא יראה???

תמיד תשאיר כמה שיותר דלתות פתוחות.

בהצלחה
קולות
–1
על ידי <סרן> 5.5k צפיות
לא שאני לא חושב ששיווק יתרום לSEO אבל אני חושב שתחום הפרסום הרבה יותר רלוונטי, אני לומד שיווק כתואר ואני בוודאות אומר שמתוך מה שלמדתי עד עכשיו ומתוך הצצה לקורסים הבאים, אין הרבה דברים שאפשר ליישם בSEO. זה טוב לדעת את הדברים האלה בשביל כל עבדה בשיווק, אבל אני חושב שפרסום יכול להועיל לך יותר.
קולות
0
על ידי <רב סרן> 13.9k צפיות
הנדסת תוכנה תיתן לך ליצור פתרונות משופרים.

אופיר פטרושקה,
יומו של משווק אינטרנט,
http://פטרושפתרונותלמשווקים.com/
קולות
0
על ידי <סגן משנה> 1.5k צפיות
מנהל עסקים עם אוריינטציה שיווקית/טכנולוגית יכולה לתרום (הבנה טכנולוגית מאד חשובה לתחום לדעתי - את חלקה אתה יכול ללמוד בקורסים ולא במסגרת תואר אבל חשוב לדעתי שתכיר את הצד הטכני של תכנות ברמה בסיסית והבנה טובה בHTML).
לפיתוחים מסובכים וכלים ספציפיים אתה תמיד יכול לשלם עבור פיתוח,אבל זאת השקעה גדולה.


לימודי כלכלה נראה לי שפחות רלוונטיים לתחום הזה
אבל מה שנראה לי שהכי יכול לשמש אותך בשביל להיות מקדם ברמה גבוהה מאד
(אני מעריך,לא למדתי את זה) - אלה לימודי סטטיסטיקה.
קולות
+1
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
בכל התחומים האקדמיים הנלמדים במסגרות שונות יש גוף של ידע מצטבר והוא מצוי בספרי הלימוד. בקידום אתרים מנועי החיפוש מסתירים מפנייך את ספרי הלימוד, ומה שקיים מיושן ומבוסס על הנחות יסוד שגויות.

תחום רלוונטי שדומה מבחינה זו לעבודת קידום אתרים הוא העיסוק במודיעין ברמת אחריות גבוהה מאד - אותה רמה שבה אתה מודע היטב למה שאינך יודע. מבין הלימודים האקדמיים עדיפים בעיני תחומים המחנכים לחשיבה כמותית ולחשיבה ביקורתית יחד - כגון מתימטיקה או פיסיקה.

מי שצריך ללמוד גם שיווק בנוסף הוא לא מי שמקדם את האתר אלא בעל האתר - אלא אם מקדם האתרים עובד בעיקר על אתרים בבעלות עצמית.

4,327 שאלות

7,360 תשובות

9,928 תגובות

20,273 משתמשים

שאלות קשורות

4 תשובות
קולות
+3
3 תשובות
קולות
0
3 תשובות
קולות
–1
שאלה נשאלה על ידי 21/03/11 על ידי פיני 870 צפיות
1 תשובה
קולות
0
...