◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
3.0k צפיות

כלי חלופי ל- MOZ

על ידי 150 צפיות
הי,

מצטערת אם מדובר בשאלה בנאלית...

אשמח לקבל המלצה על כלי SEO שדומה בפונקציונאליות שלו ל- MOZ אבל בחינם או בעלות מינימאלית.

הכוונה לכלי שיבדוק לי את החיפושים לכל Keywords, יתן לי רמות קושי ל- Keywords ויציע עוד מילות מפתח על סמך סריקת מתחרים, יבצע מעקב שוטף, יפלוט לי דוחות על בעיות (404, תוכן כפול, לינקים שבורים וכו') ועוד.

תודה רבה

2 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
האם את צריכה את הכלי לצורך ניהול מסעי PPC או לקידום בתוצאות החיפוש האורגניות?
על ידי 150 צפיות
קידום אורגני
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
טוב. אז בואי נתחיל מזה: גוגל מסדר את תוצאות החיפוש לביטוי חיפוש נתון על פי הסדר היורד של ציוני הרלוונטיות שלהן לאותו ביטוי. לאיש מחוץ לגוגל אין גישה לציוני הרלוונטיות, ולכן אין גם כל דרך לחשב את פער ציוני הרלוונטיות הרגעי שיש לסגור כדי להשיג את המיקום המבוקש, על חשבון כל מי שעוקפים אותו בדרך. מאחר ופער ציוני הרלוונטיות הרגעי שבין ציון תוצאת החיפוש שבמקום 1 לבין זו שבמקום 2 יכול להיות יותר גדול מאשר פער הציונים שבין ציון תוצאת החיפוש שבמקום 2 לבין תוצאת החיפוש שבמקום 100 (!) אין כל משמעות לתיאור רמת התחרותיות (קראת לזה "רמת קושי") של ביטוי החיפוש נתון על ידי ערך מספרי יחיד.

הדרך הנפוצה לעקוף את הבעיה הזו היא להציג את רמת התחרותיות הרגעית של הביטוי כפי שהוא מוצג בכלי שמסייע לניהול מסע פרסום Adwords. אם כי אפשר להניח שקיים מתאם כלשהו ביניהם, בהיותם ערוצי פרסום חלופיים, ב-Adwords את יכולה להתחיל ישר מהמקום הראשון בסדר הצגת המודעות, תוך התגברות מיידית על כל עשרות, מאות או אלפי המתחרים, אבל בקידום האורגני את מתחילה בדרך כלל ממקום שלא ידוע מראש.

נקודה נוספת: אם הכוונה היא לנתח את תכונות אתרי המתחרים כדי להבין מה הביא אותם למקומות העליונים בגוגל, את לא יכולה לדעת האם תוצאת חיפוש מסויימת הגיעה למקום הראשון בזכות (!) אותה תכונה או למרות (!) אותה תכונה.

למה הכוונה ב-"החיפושים לכל Keywords" - מספר החיפושים החודשי בגוגל? המספרים הללו מופרכים כי הם כוללים מספר עצום של חיפושי סרק, מרביתם של כלים אוטומטיים לבירור מיקומים.

קראי גם את התשובות שניתנו ב-http://www.askpavel.co.il/qa/16061 ו-http://www.askpavel.co.il/qa/10817.
על ידי 150 צפיות
תודה רבה על התשובה המפורטת!!!

אני לא בטוחה שאני מבינה את כוונתך בנושא חוסר המשמעות של הצמדת ערך לרמת קושי. הערך הוא כמובן יחסי לבדיקה ברגע נתון, ובא לייצג, כפי שציינת, פער ועל אף שאין הוא מדויק, יש בו בכל זאת התחשבות בקריטריונים מסוימים שעל אף שגוגל אינה מפרטת מהם, ישנן לא מעט תאוריות בנושא. MOZ, חברה מאוד מבוססת בתחום, מציגה רמת קושי, האם אתה סבור שאין ברמת הקושי שהם מציגים מידע שאפשר להכליל אותו (ביחד עם אלמנטים נוספים) ב אסטרטגיית ה- Keywords שלנו?

לגבי מתחרים, הגישה היא לבדוק גם מה הם עשו, אבל לגבש אסטרטגיה עצמאית, שלוקחת אותם בחשבון אבל לא רק.

לגבי חיפושי גוגל, הבנתי שגוגל הורידו משמעותית את מספר חיפושי הסרק, בגלל זה הכלי החדש שלהם מציג הרבה פחות חיפושים למילה מסוימת ממה שהציג הכלי הישן.

אבל לא ברור לי הטלת הספק בבחינת החיפושים החודשיים כמדד להערכת מילה כזו או אחרת. ממה שאני מכירה (ואולי אני טועה ממש), זה אחד הפרמטרים הבסיסיים בהערכה של מילת חיפוש - כמות החיפושים החודשיים. האם אתה מציע פרמטר אחד?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
הרשי לי לשאול - איפה ומתי למדת קידום אתרים?

אציג לך את אחת הבעיות מזווית אחרת: אם 300 מקדמי אתרים עובדים על 300 תוצאות חיפוש כדי לקדם אותם לחמשת תוצאות החיפוש העליונות של ביטוי חיפוש תחרותי, ברור שרק 5 מהם יצליחו, בעוד ש-295 מהם ייכשלו בהכרח. מה מאפיין את מי שנכשלים בהשוואה למי שמצליחים? - כמות עבודה שאיננה מספיקה להשגת היעד על חשבון המתחרים (!), איכות עבודה שאיננה מספיקה גם אם הכמות גדולה מאד, העתקה של מה שעשו המתחרים (מבחינת קונצפט שיווקי, עיצוב ותוכן) בעוד שגוגל פועל מזה 8 שנים לפחות ליצירת גיוון (!) בצמרת תוצאות החיפוש, קושי להסתגל לשינויים התכופים והקיצוניים (אם כי הדרגתיים) בשיטת דירוג תוצאות החיפוש, ועוד.

השאלה הראשונה שיש לשאול, וממנה נגזרת מידת חוסר התועלת משימוש בכלים השונים, היא האם יש לי, אפילו כמקדם אתרים מוכשר במיוחד שמתעדכן מדי יום, את תקציב (!) הקידום הדרוש להשגת היעד. המשתנה המכריע הזה בכלל לא נלקח בחשבון בכלי של MOZ וגם לא בשום כלי חלופי, ולכן כל הכלים הללו מפתים 295 מקדמי אתרים מתוך אותם 300 להיכשל בהכרח, בלי להבין מדוע נכשלו. שאלה נפוצה במדור הזה היא בסגנון "עשיתי כל מה שלמדתי והאתר שלי לא מתרומם מעל מקום 30, ואיפה שהוא כן מתרומם אין מספיק כניסות כדי להצדיק את ההשקעה".
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
לפני שנתיים כתבתי פה בתגובה לשאלות שנשאלו אחרי הרצאה שלי בכנס מקדמי אתרים:

"...מאיפה המחשבה שאם ביטוי הראש תחרותי, אז ודאי קיימים ביטויי זנב ארוך שהם עדיין לא תחרותיים, וגם נפח החיפוש שלהם מספיק גדול כדי ליצור מספר כניסות שמצדיק את ההשקעה בקידום לאותו ביטוי?"

אם 300 מקדמי אתרים מנסים להשחיל 300 דפים לתוך חמשת תוצאות החיפוש העליונות, 5 מהם הצליחו ו-295 מהם נכשלים בהכרח. נראה לך שהם מרימים ידיים ומחזירים את הכסף ללקוח? הם יעבדו על ביטויי הזנב הארוך, ושוב 5 מהם יצליחו והשאר ייכשלו בהכרח. שלא לדבר שגם אותם 5 שהצליחו בביטוי הראש ירצו את הכניסות הנוספות של מי ששאלו ביטוי זנב ארוך.

הפיקציה שאם ביטוי הראש תחרותי אז ביטויי הזנב הארוך עדיין בתולים, הייתה נכונה לכל ביטוי למשך זמן קצר מאד בלבד. כאשר הביטוי כבר תחרותי, ביטויי הזנב הארוך הם כבר תחרותיים כמו ביטוי הראש, אם לא יותר, כי רבים מהמתחרים מתחילים לעבוד רק על ביטויי הזנב הארוך.
על ידי
אני לא כל כך מבינה מה אתה מציע...לא להשתמש בכלים הללו בכלל? לא לנסות בשלב בניית האתר להפוך אותו לכמה שיותר מתאים ונכון מבחינת SEO (וכחלק משלב זה לבדוק מילות חיפוש)?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
בדיוק!

מה זה SEO? אופטימיזציה לדרישות מנוע החיפוש. אבל, על פי מה שנהוג ללמד את מקדמי האתרים, למנוע החיפוש לא איכפת אם שוק היעד הספציפי שלך שואל אצלו [online gambling] או [רופא שיניים במחניים] - לבעל האתר צריך להיות אכפת! ואם את עושה עבודת SEO  זהה (כולל הפרק שמלמדים בשיעור "בחירת מילות מפתח") בשני המקרים משהו ודאי מאד מאד שגוי בה.

אני חייב לך תשובה למה שכתבת באחת התגובות הקודמות: "הבנתי שגוגל הורידו משמעותית את מספר חיפושי הסרק, בגלל זה הכלי החדש שלהם מציג הרבה פחות חיפושים למילה מסוימת ממה שהציג הכלי הישן." זה נכון מאד, והורגש לפני כשנתיים כאשר גוגל התחילו לחסום כלים אוטומטיים לבדיקת מיקומים. אבל עדיין נותרו חלק מהם וגם כל חיפושי הסרק הידניים, ושיעורם גדול ככל שביטוי החיפוש יותר תחרותי.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
לשאלתך, לא יצא לי להכיר או להיתקל בכלי שמספק לך את מגוון הפתרונות שהצגת בחינם או בעלות מינימלית.

תוכלי אולי לחלק למספר כלים ועבור חלק מהצרכים תמצאי פתרונות חינמים ואולי במחירים יחסית נמוכים.
אבל עדיין אינני חושב שקיים מתחרה שיספק לך את מגוון הפתרונות הללו ללא עלות או בעלות סימלית.
בדקת האם זפו יתאים עבורך?
על ידי
לא בדקתי, כי לא ידעתי על קיומו, אתה יודע מה היתרונות שלו?
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
הייתרונות של מי?

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,017 משתמשים

שאלות קשורות

4 תשובות
קולות
+1
2 תשובות
קולות
0
3 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 28/11/14 על ידי Dor17 120 צפיות
...