◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
2.3k צפיות

שינויים דרמטיים בתוצאות החיפוש בגוגל ל[קידום אתרים]

על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
ראו ב- http://www.askpavel.co.il/qa/13532 את התגלגלות הנושא הזה בשלושת החודשים הקודמים.

1 Answer

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
היום (7 יולי 2014) המיקומים ב-IE8 הם כדלקמן:

xrumer.co.il - מקום 60 (לפני 3 חודשים קפץ ממקום 43 למקום 3) - היום גם בכרום במקום 60
k.co.il - מקום 19 (לפני 3 חודשים קפץ ממקום 49 למקום 4 למשך שבוע) - היום בכרום אני רואה אותו במקום 3!
afteru.co.il - מקום 30 (לפני 3 חודשים קפץ ממקום 30 למקום 2 למשך שבוע) - היום גם בכרום במקום 30

adactive ו-getseo, שכולם ניבאו (או איחלו) להם שיעופו במהרה מהצמרת ממשיכים לשמור על מקומותיהם.
 
תעלומת התמונות החסרות בצד חלק מתוצאות החיפוש נפתרה לפני כמה שבועות בהודעה של גוגל על הסרת התמונות מכל הדפדפנים.

הסברים?
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
עמנואל מה השאלה פה..........
דעה הוצגה לך בדיון הקודם, אין סיבה לפתוח דיון נוסף בכדי לעדכן אותנו בשינויי המיקומים.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
רק דעתך הוצגה שם ולמיטב שיפוטי היא היתה שגויה. היכולת לנתח נכון את השינויים במיקומים שבצמרת ביטוי חיפוש תחרותי היא המבחן העליון למי שמחשיב עצמו למומחה בתחום קידום האתרים נגד מתחרים ראויים, ומתיימר להשיג הישגים דומים גם בעתיד, במקום להתפאר עם מה שהשיג בעבר כאשר גוגל היה  פרימיטיבי מכל בחינה אבל נכסי הקידום שצבר ממשיכים לחסום את המתחרים. יש לכן מקום להזמין חברים נוספים מקרב קוראי המדור והמשיבים בו להביע את דעתם המקצועית.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אני בספק אם תשובתי הייתה שגויה, שכן לאחר בדיקה טכנית הוצג לך בצורה מאוד פשוטה שמדובר בהתאמה אישית של תוצאות החיפוש.

בכל מקרה, אנא ממך אל תפתח דיונים כפולים.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
א. למרבה הצער עדיין אין פה מדור שבו אפשר לנהל דיונים מקצועיים מתמשכים שאינם מתחילים בפוסט אורח או ברשימת החדשות השבועית, ומה שמתחיל נקבר במהרה מתחת לזרם השאלות החדשות. אני ממליץ לשקול ברצינות את האפשרות הזאת, שמהווה תחליף ראוי לסיעור מוחות שבועי במשרד קידום מליגת העל. בפורום seoforums.co.il למשל, כל תגובה חדשה מקפיצה מחדש את הנושא למקום הראשון בסדר הצגת הנושאים, כולל הדף שמציג את 50 הנושאים האחרונים.

ב. מנשה, בחייך, איך בדקת באופן טכני שאני (!) רואה תוצאות מותאמות אישית?! מצאת רק שאתה רואה משהו אחר, ואפילו לא טרחת לבקש מישהו שעדיין משתמש ב-IE8 לבדוק את המיקומים אצלו. לעומת זאת הצגתי לך כבר אז ממצאים המוכיחים שלא מדובר בהתאמה אישית. וגם כתבתי לך אז: "ודאי שמרכז הנתונים שמציג לי את תוצאות החיפוש מתעדכן באופן שוטף - אני רואה שינויים במיקומים מדי יום!".

ג. אם שמת לב למה שכתבתי היום על מיקומו המפתיע של k.co.il ב-Chrome, אז ראית כמוני שהיום נוצרה הזדמנות נוספת לחקור את התופעה ולנסות להסביר אותה, לתועלת כל מבקרי Askpavel. אינני משתמש בדרך כלל ב-Chrome, ומלבד פעם אחת ב-IE8 לפני שלושה חודשים, כאשר גיליתי שהוא התמלא מחדש בתוכן, לא נכנסתי שוב לאתר k.co.il.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
א. מסכים איתך!
זו עדיין לא סיבה להקפיץ דיונים יישנים ולפתוח דיונים כפולים

ב. בחנתי את תוצאות החיפוש עם IE8(אמולטור)

ג. אני מנטר את השינויי בביטוי, אין צורך להקפיץ דיון ישן, אם הוא לא נענה אז, ספק אם יענה עכשיו
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
א. במבנה הקיים של AskPavel, אם הוא לא יוקפץ בטוח שאיש לא יענה עליו עכשיו, כי רק שנינו התכתבנו בו אז ולא נשלחת עליו תזכורת במייל שיש תגובה חדשה למישהו אחר.

ב. אילו ראיתי ב-IE8 תוצאות מותאמות אישית הייתי ממשיך לראות אותו סביב מקום 4 והוא לא היה נופל לי פתאום למקום 19!

ג. מה אתה רואה ב-Chrome?
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
הצגתי לך בתשובה המקורית טרם ההקפצה
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
גם אם היית שולח לי תמונת מסך של סדר תוצאות חיפוש שונה שראית ב-IE8 (ולא באמולציה של IE8) זה לא היה שולל את האפשרות הסבירה מאד שגוגל מציג רק לחלק (!) משמשתמשים ב-IE8 סדר תוצאות חיפוש אחר, לצורך יצירת מדגם סטטיסטי לניסוי שנועד למדוד את רמת שביעות הרצון היחסית של משתמשי גוגל ("חווית המשתמשים") משני דפי תוצאות חיפוש חלופיים או יותר לאותו ביטוי חיפוש, או לצורך ניסוי אחר.

כאשר Matt Cutts דיבר בסרטון מלפני כמה שבועות על כך שגוגל "ניסתה ומצאה (!) שהקישורים הנכנסים עדיין נחוצים לחישוב הרלוונטיות" הגבתי ב-AskPavel שהכוונה היא קרוב לודאי לניסויים פרטניים מהסוג הזה, על מדגמים של משתמשים,  ולא לניסוי לכל רוחב האינדקס שלהם. אחרת הם לא היו מסירים לפני שנה את ההמלצה לבעלי\מנהלי אתרים לקדם על ידי "זכיה" בקישורים ומחליפים אותה בהמלצה "לזכות" ברצון משתמשי גוגל להשתמש (!) באתר ולחלוק בו, כי לא הגיוני שהנהלת חברת גוגל תוציא הנחיה שלא עובדת, לפחות על מחצית מתוצאות החיפוש, ושמחליפה הנחיה שכן עובדת! פירוש אחר לאמירה שלו הוא שמדידת הכניסות מקישורים טבעיים ורמת שביעות הרצון של המבקרים האלה (שעלולה להיות שונה מאד מזו של מי שנכנסו מ-SERP של גוגל, או מנוע חיפוש אחר, או פייסבוק, או פרסומת על אוטובוס) הפכה לנחוצה, ותמשיך להיות נחוצה, על חשבון מדידת תכונות הדף המקשר.   


לא ענית לי מה אתה רואה ב-Chrome - מה המקום של k.co.il?
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
הפירוש הזה לא ראלי ורחוק מהמציאות.
#19
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
מנשה, אפילו בית המשפט העליון נדרש לנמק את פסיקותיו.

א. נמק בבקשה לקוראים מדוע הפירוש הזה:
" שמדידת הכניסות מקישורים טבעיים ורמת שביעות הרצון של המבקרים האלה (שעלולה להיות שונה מאד מזו של מי שנכנסו מ-SERP של גוגל, או מנוע חיפוש אחר, או פייסבוק, או פרסומת על אוטובוס) הפכה לנחוצה, ותמשיך להיות נחוצה, על חשבון מדידת תכונות הדף המקשר."

הוא לא ריאלי ומנותק מהמציאות.

ב. הסבר בבקשה מדוע גם אני ראיתי אותו ב-Chrome עד לפני יומיים במקום 19 ומאז אני רואה אותו במקום 3. הרי גוגל לא יכול לדעת שעליו אני חושב כאשר אני שואל [קידום אתרים].
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
א. מה שלא ריאלי זה המשפט הנל:
פירוש אחר לאמירה שלו הוא שמדידת הכניסות מקישורים טבעיים ורמת שביעות הרצון של המבקרים האלה (שעלולה להיות שונה מאד מזו של מי שנכנסו מ-SERP של גוגל, או מנוע חיפוש אחר, או פייסבוק, או פרסומת על אוטובוס) הפכה לנחוצה, ותמשיך להיות נחוצה

לפירוש הה אין שום קשר למשפט לפניו, העובדה שמעט קאטס הציג שקישורים עדיין נחוצים איננה קשורה ורחוקה מאוד מהמסקנה שפיברקת\הסקת.

ב. אין לי דרך לדעת למה גוגל מתאים לך את תוצאות החיפוש, אינני עוקב אחרי מנהגי\הרגלי החיפוש שלך
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
ודאי שהמשפט הזה איננו קשור למשפט שלפניו - זו הסיבה שהוא מתחיל ב"פירוש אחר לאמירה שלו". מדובר בסרטון של 54 שניות שמשאיר מקום לפירושים שונים, ממש כמו הודעה של פוליטיקאי. הוא היה יכול לבחור לדבר 54 דקות ולא 54 שניות, לפרט פי 60, ואז יש להניח שהעמימות היתה מצטמצמת וגם מספר הפירושים האפשריים היה מצטמצם בהכרח. אבל הוא בחר, כמו תמיד, לערפל כמה שיותר, מבלי לשקר ביודעין.

השגיאה שאתה עושה היא שאתה קורא את מה שאמר מאט קטטס כאילו זה משפט הלקוח מהוראות ההפעלה של מכונת כביסה, ולא מתאמץ להסביר איך גם המשפט הזה וגם (!) שינוי ההנחיה למנהלי אתרים (להפסיק לקדם על ידי זכייה בקישורים טבעיים) מתיישבים יחד (!) במסגרת מדיניות כוללת ועקבית של הנהלת חברת גוגל. מתן פירוש, או מבחר פירושים חלופיים, לסרטון של מאט קאטס היא לפיכך משימה להערכה מודיעינית ולא משימה לביצוע טכני. במילים אחרות, זו משימה למנהלי קידום אתרים מליגת העל ולא משימה למנהלי העבודה של "בוני קישורים".

הפירוש שהצעתי, שמיישב היטב את הסרטון עם שינוי ההנחיה לבעלי\מנהלי אתרים איננו "ברוך השם, יש לנו עוד כמה שנים לייצר קישורים", אלא "בתוצאות החיפוש לביטוי הנתון, גוגל ממשיך להשתמש בשיטת הדירוג הישנה, שמודדת את תכונות הדפים המקשרים, כאשר ניסוי על מדגם משתמשים מראה שהחלפת שיטת הדירוג תעלה לצמרת תוצאות חיפוש עוד יותר גרועות, מבחינת רמת שביעות הרצון היחסית של המשתמשים, ולכן החלפת שיטת הדירוג נדחית עד שניסוי נוסף יראה אחרת.".

איך אתה יודע שגוגל לא מתאים לך (!) את תוצאות החיפוש ב-Chrome בעוד שלי הוא מציג את אותן תוצאות חיפוש כמו ל-51% ממשתמשי גוגל ששואלים [קידום אתרים]? הרי לא עשיתי שום פעולה שיוצרת התאמה אישית, כמו למשל ביצוע כניסות מרובות מדפי תוצאות החיפוש של גוגל לתוצאת החיפוש הזו!

אפשר גם שגוגל שכללו מאד את האמצעים שבהם הם אוספים את המידע המשמש אותם להצגת תוצאות חיפוש מותאמות אישית, בהשוואה למידע המצומצם ששימש אותם בעבר, ומתייחסים עכשיו למשל גם לכל האיזכורים לאתר k.co.il שכתבתי פה. מתקבל על דעתך?
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אני מבין שאתה מחפש להשתכנע ולהסיק שאני קורא לא נכון את הסרטון, למרות זאת לא עיינתי בו זמן רב, וזה עדיין לא הקשה עלי להסיק שמדובר בפרי דמיונך

למרות זאת הטעות שאתה עושה זה מפרשן בצורה קלוקלת שאלה אחד בסרטון של 54 שניות.

אינני יודע בוודאות איך גוגל מתאימים תוצאות חיפוש, אבל מדובר בפעולה הרבה יותר מורכבת מכניסות מרובות מתוצאות החיפוש.
למרות זאת כמו שאמרתי, אני לא גוגל ואני לא בוחן את היסטוריית החיפוש שלך

בהשוואה לכל שאר הפיקציות שעלו בדיון, אני בהחלט מסכים וחושב שציטוטים נבחנים על ידי האלגוריתם
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
מנשה, גם התחושה שלך שאתה כן פירשת נכון את הסרטון היא פרי דמיונך. כדי להעביר אותה מתחום התחושות לתחום הפולמוס המקצועי הרציונאלי והאובייקטיבי יש לצרף לה נימוקים (!), ואם הנימוקים מצליחים לשלול את הפירושים החלופיים כל אדם רציונאלי יבין שהוא מחוייב מבחינה אינטלקטואלית לאמץ את הפירוש שלך. לעומת זאת, אם הנימוקים שתומכים בפירוש שלך רק עולים באיכותם על נימוקי הפירושים החלופיים, הפולמוס עוד לא לגמרי הוכרע. מצב כזה שורר למרבה הפלא אפילו במדע הפיסיקה (Supersymmetry and the Crisis in Physics, Scientific American, May 2014).

כאמור, דחיית פירוש זה או אחר להצהרה או לפעולה, ללא נימוקים, מקומה רק בויכוחים על עניינים שבטעם ולא בעבודה שקרובה לעבודת מודיעין ושאמורה להנחות בהצלחה עבודה מעשית. איש לא נדרש לנמק מדוע הוא ממשיך לאהוד היום את נבחרת ברזיל ולא את נבחרת גרמניה, או מדוע הוא מעדיף עוגת שוקולד על פני עוגת גבינה.

כל ההסברים שלך למה שצפיתי, בנימוק של התאמה אישית, לא מסבירים מדוע לפני שלושה חודשים ראיתי את k.co.il ב-IE8 למשך כמה ימים במקום 4 (ועוד שני אתרים במקומות סמוכים), מדוע הם נפלו משם, ומדוע אני רואה פתאום את k.co.il בכרום מזה כמה ימים במקום 3 ואתה לא. האם על פי הדוגמה (dogma) שלך, לא היה צפוי שיעלה בהדרגה, על פי קצב ההתגברות וההחלשות של ההתאמה האישית?
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
לא, וזאת משום שאין לי מידע על הרגלי החיפוש שלך(ואני בטוח שלאחר ניקוי מטמון ומעבר לפרופיל נקי תוצאות החיפוש שאתה רואה יחפפו לשלי).
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
מנשה, לא טרחתי לעשות זאת קודם משום שאני מחפש כמעט אך ורק בגוגל העולמי באנגלית, וכאשר אני כבר מחפש מדי יום [קידום אתרים] ב-Chrome אינני מקליק על תוצאות החיפוש ואינני מחובר לגוגל פלוס.

ליתר ביטחון, מחקתי כרגע את כל היסטוריית החיפושים ב-Chrome והמשכתי לראות את k.co.il במקום 3. הוא לא רשום אצלי בסמניות כי למרות הזיכרון המאד גרוע שלי את כתובת האתר הזה אני עוד מצליח לזכור.

אבל רק כאשר מחקתי את הסטוריית החיפושים "מתחילת הזמן" (!) התחלתי לראות אותו במקום 20. הדבר לא מובן לי לחלוטין משום שהקלקתי עליו רק פעם או פעמיים, ורק מ-IE8 ! משמע, לא הסטוריית החיפושים האחרונה שלי, בחודשים האחרונים וב-Chrome, קבעו את מה שראיתי ולא את ההסטוריה הזו מחקתי, אלא את ההסטוריה מלפני לפחות 6-7 שנים כאשר הרביתי לספר עליהם בפורומים. אז למה לא (!) ראיתי את האתר הזה במקום 3 ב-Chrome עד לפני 5 ימים? ולמה הוא קפץ לי למקום 4 ב-IE8 לפני 3 חודשים ורק למשך שבוע?

עושה רושם שהסטוריית החיפושים ב-Chrome התחילה לכלול, במקרה הזה - לפני 5 ימים - את כל הסטוריית החיפושים בגוגל מאז שגוגל התחילה לאגור אותה, ולכן גם מחיקת הסטוריית החיפושים ב-Chrome פעלה כפי שפעלה.

האם יש דרך לבטל (!) את מחיקת ההסטוריה כדי שאוכל לשחזר את המחיקה באופן הדרגתי, החל מ"השבוע האחרון" ועד ל"מתחילת הזמן"?
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
לא זכור לי שאפשר לשחזר את הניקוי.
אבל כמו שאמרתי, מדובר בפעולה טכנית שתציג לך בפשטות שמדובר בפרנוליזצייה
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
לא יתכן שמדובר בפרסונליזציה (התאמה אישית) של תוצאות החיפוש, כי היא הופיעה כאמור רק לפני 5 ימים, ומדובר בפרסונליזציה שהתחילה להתרחש לפני כ-6 שנים! עובדה שכאשר מחקתי את ההסטוריה של השבוע האחרון המשכתי לראות את k.co.il במקום 3 !

העובדה שמחיקת ההסטוריה "מתחילת הזמן" גרמה לכך ששנינו רואים מעכשיו את k.co.il במקום 20 לערך לא פותרת את התעלומה. מאידך, אני מוכן עכשיו לאמץ את ההנחה שאם גוגל בוחרים במדגם משתמשים כדי למדוד את רמת שביעות הרצון שלהם מכל אחת משתיים או יותר חלופות של סדר הצגת תוצאות חיפוש, הם יבחרו ודאי לכלול במדגם את המשתמשים שמרבים לשאול בגוגל את ביטוי החיפוש הספציפי שעבורו נבחנות אותן חלופות. ומזה שלושה חודשים אני שואל בגוגל [קידום אתרים], לצורך הדיון הזה, פעמיים ביום, פעם ב-IE8 ופעם ב-Chrome. אבל אני לא מקליק עכשיו על תוצאות החיפוש. מה דעתך?
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
דעתי?
שאתה מבזבז זמן מיותר על חיפוש הביטוי קידום אתרים, לאחר ניקוי ההיסטוריה ראית שהתוצאות מותאמות אישית.
והדיון הזה מיותר וספאממי לגמרי
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
בזירת [קידום אתרים] מקדמי האתרים מתחרים ביניהם (!) מי הוא זה שמבין הכי טוב איך פועלת המערכת של גוגל ישראל, נכון להיום (!). מי שמבין הכי טוב הוא גם זה שיכול להבטיח ללקוחות שלו, נכון להיום, שהוא ישיג להם את המקום הראשון בגוגל ישראל.

הוכחתי לך בנימוקים לוגיים טהורים, שאתה מתקשה לעכל, מדוע ההסבר הפשטני שבשלושת החודשים הקודמים צפיתי ב-Chrome בתוצאות מותאמות אישית איננו שלם (!) - כי אם כן, מדוע התחלתי לראות את k.co.il במקום 3 רק לפני 6 ימים ולא קודם?! אפילו העובדה שמחיקת הסטוריית החיפושים האישית "מתחילת הזמן" גרמה לי להתחיל לצפות בסדר הצגת תוצאות חיפוש שונה איננה מסבירה את העובדה שהתחלתי לראות את k.co.il במקום 3 רק לפני 6 ימים ולא קודם. ועל הסבר שאיננו שלם אי-אפשר לומר שהוא הסבר תקף.

נראה לי, לצערי, שלפחות בדיון הזה, אתה חושש להרשות לשכלך לנדוד למרחבים שבהם כבר לא קל לשלוף תשובות מעצם ידיעת פרטים רבים (מעשה אשף שיספק כל לקוח וכל מעביד) ודרושה עין חדה ובוחנת לזיהוי פרטים שלא (!) מתיישבים ביניהם. אני ממליץ לך בחום לקרוא ספר יסוד בלוגיקה פורמלית, וגם ספר נוסף על תולדות מדע הפיסיקה, שמתעד בהכרח את תולדות התפתחות הפיסיקה מטעות אחת לטעות הבאה - כי תמיד מתגלים עוד פרטים שלא מתיישבים ביניהם. אפשר גם לקרוא את http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%94_%D7%A9%D7%9C_%D7%9E%D7%94%D7%A4%D7%9B%D7%95%D7%AA_%D7%9E%D7%93%D7%A2%D7%99%D7%95%D7%AA, ולקחת בחשבון שמחבר הערך טעה - תומס קון הוא הסטוריון של המדע ולא פילוסוף של המדע.

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,012 משתמשים

שאלות קשורות

1 תשובה
קולות
+1
1 תשובה
קולות
0
2 תשובות
קולות
+2
2 תשובות
קולות
0
...