◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+2
658 צפיות

איך בודקים תחרות של אתרים בנישה ספציפית?

על ידי 870 צפיות
נערך על ידי
היי לכולם

איך בודקים תחרות בתחום/נישה מסויימת.
בוא נגיד לדוגמא שאני מעוניין לקדם את התחום של חופשות, איך אני יכול לדעת האם יש תחרות גדולה בתחום - כמה אתרים מקודמים, האם יש הרבה אתרים מהסוג הזה.
אני יודע שאפשר לבדוק את כמות החיפושים ב-keyword tool אבל זה לא מה שאני מחפש.
בנוסף, איך אני בודק את האתרים שכבר מקודמים בתחום - מה לבודוק, ואיך?

תודה
פיני

4 Answers

קולות
–1
על ידי <סגן אלוף> 21.3k צפיות
 
Best answer
היי פיני,

יש הרבה מאד דברים שאפשר לבדוק והרבה מאד כלים שאפשר להשתמש בהם. בשום מקרה לא תקבל מידע חד משמעי, כי רק גוגל יודעת איזה משקל יש לכל פרמטר. בכל אופן יש כמה דברים שכדאי לבדוק וגם פשוט יחסית:

א. בדוק את מספר הדפים המאונדקסים (site:) ודגום את ה-cached versions שלהם. אתר גדול שדפיו נזחלים (as in get crawled) בתדירות גבוהה, הוא אתר חזק.

ב. השווה את פרופילי הלינקים של האתרים (יש הרבה כלים שיתנו לך הפרמטרים העיקריים. אני אוהב את Majestic). השווה את מספר הלינקים הכולל, מספר הדומיינים המקשרים, פיזור הלינקים על פני הזמן ובין דפי האתר,  הגיוון בסוגי הלינקים (ac, .edu, .gov, nofollow, מסחרי/לא מסחרי וכו').

ג. השתמש בכלי מדמה-זחילה כדי לבדוק את האתרים בכל מה שקשור לתקניות, תקינות, ביצועים, וכו'. אתה יכול להשתמש באחד מהכלים של A1 שהם מסחריים אבל יש גירסאות התנסות. כלי פשוט יותר, מהיר משמעותית ומאד נוח כדי לקבל תמונת מצב הוא ה-SEO Toolkit של מיקרוסופט.

ד. כדאי לגלוש בכל אחד מהאתרים, להתרשם מחווית המשתמש שלהם, לקרוא את התוכן שלהם, ואפילו לנסות את השירותים שלהם אם אפשר. אין כלי אינסטנט שיאמר לך אם מדובר באתר טוב או גרוע מנקודת המבט של המשתמש.

למשימות הללו יש להקדיש כמה שעות טובות במקרה הטוב, וגם אחרי זה תדע רק קצת יותר. הדרך המהירה יותר, היא למצוא מישהו שכבר מקדם בתחום ולשאול אותו.
קולות
–1
על ידי 980 צפיות
ממליץ על כלי מחקר מילות המפתח של גוגל.
שימי לב שהוא מציג סטיסטיקה על חיפושים ממומנים, ולא רק לקידום אורגני.
https://adwords.google.co.il/o/Targeting/Explorer?__u=1000000000&__c=1000000000&ideaRequestType=KEYWORD_IDEAS#search.none
על ידי
היי נועם,
תודה על תשובתך, אני מכיר את הכלי הזה וזה לא מה שאני מחפש.
אני מחפש משהו שאומר אם יש תחרות ולא את כמות החיפושים.
יש נישה שאני מאוד רוצה לקדם ואני עושה חיפושים בגוגל ויש אתרים שמקודמים בתחום (בכל מיני מילות מפתח) אבל אני רוצה לדע אם כדאי לי בכלל לנסות ולקדם את הנישה הזאת כי אולי יש המון המון מתחרים וטובים שיהיה קשה להתחרות נגדם.

פיני
על ידי
לאחר הכנסת מילת המפתח, בנוסף לכמות החיפושים והעלות לקליק, גוגל גם נותן לך מדד לתחרות על הביטוי.
על ידי <סגן אלוף> 21.3k צפיות
נכון, אבל המדד הזה מתייחס לתחרות מפרסמים על מיקומי adwords. יש מתאם מסוים בין תחרות על תוצאות אורגניות וממומנות, אבל הוא לא מאד גבוה.
קולות
0
על ידי <רב סרן> 18.8k צפיות
אין כלי אוטומטי שיגיד לך אם יש תחרות,
תעשה מחקר של האתרים המובילים בחיפוש על פי הביטויים שאתה רוצה לקבל, תעשה ניתוח של האתרים המופיעים בדף הראשון:

1. קישורים נכנסים.
2. תוכן ועדכונים.
3. מספר עמודים מאונדקסים.
4. מודעות PPC בתוצאות החיפוש.

תתחיל בבדיקה הזו ותראה אם כדי לך להכנס לתחום.
על ידי
נערך
היי jaxx

תודה רבה, כבר עשיתי את זה וכנראה שזו באמת הדרך היחידה לבדוק מתחרים.

משהו שבאמת ראיתי ונראה לי מוזר זה שעל מילה מאוד מאוד תחרותית יש אתר שממוקם בדף ראשון במקומות ראשון/שני עם רק 4 דפים מאונדקסים ועם 990 Backlinks.
האם הגיוני, אולי הוא עושה black hat?
לעומת זאת יש אתר אחר שממוקם מתחתיו (שני שלישי) עם 1260 דפים מאונדקסים (לא כולם מאמרים אלא סוג של סקירה יומית/שבועית), ו-360 Backlinks.
האם יש אי אילו תובנות בנושא שאפשר להסיק בנוגע למתחרים?
פיני
על ידי <רב סרן> 18.8k צפיות
אתה צריך לבדוק את איכות הקישורים הנכנסים שלו,
אם מדובר בקישורים ספאם מבלוגים, פרופילים של פורומים, רשתות בלוגים וכו' אז מדובר ב BH.
על ידי <סגן אלוף> 21.3k צפיות
ככלל, אלף לינקים מדומיין אחד שווים פחות ממאה לינקים ממאה דומיינים. לפעמים, כמה לינקים מדומיינים עם trust מאד גבוה שווים יותר מאלפי לינקים מאיכות נמוכה. וכמובן - יש הרבה סיגנלים באלגוריתם שאינם קשורים ללינקים, ואין דרך אחת להגיע לטופ.

לכן, מספר הלינקים הוא נתון לא מספיק להשוואה.

מספר הדפים המאונדקסים, גם הוא, נתון שאומר מעט כשלעצמו. למשל, ייתכן שלאתר א' יש 1000 לינקים נכנסים ומהם אף אחד לדף המדורג עבור המילה "מכונית"; לאתר ב' יש רק 100 לינקים, מהם 30 איכותיים שמפנים לדף המדורג אצלו עבור המילה "מכונית", שהוא גם דף הבית. מי לדעתך ידורג גבוה יותר?

עכשיו, תאר לך שאתר ב' הוא אתר ששמו "מכונית", ושהמילה מופיעה בכותרות של כל דפיו ובתוכן שלו. תאר לך שזהו אתר איכותי מאד שעוסק במכוניות, וכולל תוכן רב ברמה גבוהה, עם קהילה ערה ומעורבת, נתוני גלישה מצוינים, המון תנועה ישירה וכו' וכו'. תאר לך שאתר א' הוא לא כזה. מי ידורג לדעתך גבוה יותר?
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
כיום אין שום כלי שמודד או מעריך את רמת התחרותיות היחסית של ביטוי חיפוש. מספר תוצאות החיפוש איננו מעיד על רמת התחרותיות, כי אם אתה מעלה דף אינטרנט לאויר, גוגל לא מציב אותך בתוצאות החיפוש בסוף התור ( נניח מקום 2,130,001).

יתר על כן, רמת התחרותיות שהכלי של גוגל מציג לך מתייחסת אך ורק לרמת התחרותיות בפרסום באדוורדס. כך למשל, רמת התחרותיות לביטוי "מצות שמורות" באדוורדס אמורה לרדת מאד מיד אחרי פסח, כי כל המפרסמים מפסיקים לפרסם עד השנה הבאה, אבל לא יורדת בתוצאות החיפוש האורגניות.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
הממצא המתואר ב- http://www.askpavel.co.il/qa/18834 מפריך ומייתר (!) את השימוש בכלים שמתיימרים לסייע למקדם האתרים "לנתח" את מה שעשו מקדמי האתרים של תוצאות החיפוש המתחרות שבצמרת תוצאות החיפוש.

4,329 שאלות

7,363 תשובות

9,928 תגובות

20,668 משתמשים

שאלות קשורות

4 תשובות
קולות
+3
1 תשובה
קולות
+1
2 תשובות
קולות
+1
...