◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
595 צפיות

צומת דרכים בחיי-אחרי שחרור, האם ללמוד seo וניהול מדיה חברתית?

על ידי 130 צפיות
שלום,
אני בן 21, השתחררתי בנובמבר האחרון ואני בצומת דרכים.
אני מסיים פסיכומטרי החודש, ורוצה ללמוד מאוד מקצוע של מדעי הרוח באוניברסיטה, אך מבין שזה לא ייתן לי עתיד בטוח ופרנסה שאלייה אני רוצה להגיע.

לפני הצבא הייתי מנהל של משחק דפדפן באינטרנט וניהלתי אתר אינטרנט והייתי עורך תוכן שהייתי מתבקש לכתוב לאתר וכו'.

לאחרונה נחשפתי לתחום של seo וניהול מדיה חברתית, וראיתי שיש קורס לזה בג'ון ברייס וחשבתי להרשם, אך אני לא שלם עם זה כי הדעות באינטרנט על התחום חלוקות.

רציתי להתייעץ - האם בגילי, ב21 וחצי, אפשר ללמוד את המקצוע הזה, להתעסק בו ולעבוד בו כפרנסה, או שעליי לפנות לתחומים אחרים? מציין שאין לי רקע טכני ואני מעדיף שלא להתעסק בטכני (תכנות אתרים, כתיבת קודים וכדומה) והבנתי שזה פן בהייטק שלא צריך את זה.

אשמח לעזרה וייעוץ, תודה!

3 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
קורס SEO בהיקף של 100-140 שעות זה קישקוש, כי כאשר הטכנולוגיה של גוגל תשתנה שוב יהיה צורך להחליף אותך במישהו שלמד משהו אחר.
כאשר התחלתי לעסוק בקידום אתרים, לפני כ-17 שנים, הסברתי לעובדים וללקוחות שקידום אתרים (נגד מתחרים ראויים בצמרת תוצאות החיפוש) הוא פרסום לכל דבר. אלא שבניגוד לכל שאר המדיה, מה שדרוש זה יחס של 0% כישרון פרסומי ו-100% ידע טכני.
מאז זרמו הרבה מים בנהרות צפון קליפורניה ובגוגל עשו תפנית של 180 מעלות. על פי ההנחיות העדכניות של הנהלת חברת גוגל לבעלי האתרים מה שדרוש עכשיו זה יחס שבו יש מעט מאד ידע טכני וכמעט 100% כישרון פרסומי.
עושה רושם שמשרד הקידום הישראלי הראשון שנפל לו סוף-סוף האסימון בעניין הזה הוא המשרד של אדיר רגב וגלעד נחום.
http://www.allmarketing.co.il/
על ידי 130 צפיות
היי, לא הבנתי ממה שרשמת האם ללכת וללמוד את זה בכללי או לא. אם לא בג'ון ברייס אז איפה אתה ממליץ? - אשמח לשמוע דעתך המורחבת בנושא שרשמתי
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
במשפט הראשון נימקתי מדוע לא כדאי ללמוד "מקצוע" שמכשיר אותך להיות פועל ברמה בסיסית ולא יותר. אפילו שוליה של סנדלר לומד יותר מ-140 שעות.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
האם בגילי, ב21 וחצי, אפשר ללמוד את המקצוע הזה
כן

להתעסק בו ולעבוד בו כפרנסה
כן

או שעליי לפנות לתחומים אחרים?
די אינדיבידואלי לכל אחד

מציין שאין לי רקע טכני ואני מעדיף שלא להתעסק בטכני
ב SEO תהיה חייב רקע ואוריינטציה טכנית

אשמח להרחיב במקרה הצורך
על ידי
היי, תודה על  תשובות. אשמח שתרחיב אם יש לך על מה מכיוון שאני מנסה לקבל החלטה די חשובה.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
השאלה דיי רחבה, באיזה נושא תרצה הרחבה (אנא מקד את השאלה)
על ידי 130 צפיות
1.מה דעתך על קורס בכדי ללמוד את הנושא ועד כמה קורסים שמלמדים אכן אמינים ולא מציגים מצג שווא? (למשל בג'ון ברייס יש קורס כפי שציינתי ויש גם הבטחת עבודה לאחר הקורס, עד כמה זה באמת נכון?)
2.האם זה תחום בכדי לפתח קריירה עליו?
3.האם אתה רואה את התחום ממשיך להתקיים בשנים הקרובות?
4.האם אתה ממליץ בנוסף לתחום הזה ללמוד עוד תחומים או להשקיע רק בתחום הזה?
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
1. בעיקרון אני לא לקחתי קורס רשמי ולמדתי לבד (אבל אצלי זה מעט שונה אני דיי אוטודיטקט) לכן אני פחות בעד
הקורסים סבבה בתור פתיח ממש התחלתי, ויש מכללות שגם מלוות את הסטודנטים בתהליך ההשמה (למשל אצלנו חברה שסיימו קורס בהאקריו עשו אצלנו סטאז וכמעט 99% מהם יושמו בעזרת המכללה)
2. חשבתי בהתחלה שלא, כיום אני רואה שגם שכירים וגם עצמאיים מסתדרים נהדר (אגב מעדיף שעמנואל ירחיב הוא יותר וותיק ממני)
3. כן
4. בהחלט ממליץ, את התחומים שבהם בחרתי גם להתמחות תמצא פה http://danielzrihen.co.il/menashe-avramov/ בשאלה #2
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
לפני כשלוש שנים, לאחר שינויי האלגוריתם "פנדה" ו"פינגווין" במערכת דירוג תוצאות החיפוש של גוגל, כ-2,000 מקדמי אתרים ישראליים, מחצית מכל הפעילים, נטשו את המקצוע כי גוגל העניש את האתרים שהם "קידמו" והעיף אותם הרחק מצמרת תוצאות החיפוש. מתי תבוא המכה הבאה - בעוד שבוע? בעוד חודש? בעוד שנה?
יש גם לקחת בחשבון שבוגרי הקורסים שהתקבלו לסטאז' אצל מנשה אברמוב, נבחנו על ידו ונמצאו מוכשרים במיוחד. נוסף על כך, הם למדו ממנו איך להימנע עד כמה שאפשר מהמכה הבאה שגוגל ינחית עליהם, משהו שספק גדול אם עמיתיהם, שעשו סטאז' במקומות אחרים, זכו ללמוד.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אם מתמקדים רק ב SEO אין שום סיבה לחשוש מעדכונים במקרה ואתה מתעסק ב SEO טכני בהתאם להנחיות האיכות של גוגל (מה שנראה כרגע שלא ממש מושך אותך)
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מנשה, אינני בטוח שהשואל מכיר את ההבחנה שאנחנו עושים פה בין SEO טכני לבין קידום אתרים נגד מתחרים ראויים בצמרת תוצאות החיפוש. אותם 2,000 שנטשו את המקצוע ביצעו במרביתם SEO טכני נכון, אבל נכשלו בביצוע קידום אתרים נכון לשנת 2013 והלאה, כי ביצעו את מה שלמדו בקורס SEO או מה שלמדו מתוך קריאה באינטרנט.
קולות
0
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
אני דווקא חושב שהתחומים היותר מסורתיים כמו שיווק ופרסום מתאימים יותר למקדמי אתרים, הצד הטכני פחות חשוב ובעל ערך לאומת הבנת הצרכים והמגרש העסקי של כל אתר, המערך השיווקי ברמת הצגת המוצר וביצוע מכירות או כתיבה מכירתית ברמה גבוה.

אני יכול למנות עשרות של נושאים שמגיעים מתחום השיווק והינם העלי ערך עצום ויתרון על מקדמי אתרים מתחרים חסרי הבנה שיווקית או מכירתית.

אם אין עניין בקידום אתרים כמו לפני עשר שנים וכל העבודה מתבססת על בניית אתר איכותי ומושך לקוחות והרי שכאן תדרש עבודת שיווק והבנה מלאה של הענף והיכולת בניית יחסי המרות גבוהים ושלא לדבר על יחצנות ותקשורת..

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,017 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
+1
2 תשובות
קולות
0
3 תשובות
קולות
+1
2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 24/01/18 על ידי MAHER 120 צפיות
...