◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
288 צפיות

למה אתר המסחר שברשותי לא עובד כמצופה?

על ידי 330 צפיות
נערך על ידי
שלום חברים, יש ברשותי אתר מסחר בתחום האופנה, הוא באוויר בערך חצי שנה וכל הזמן בתנודות בדירוגים בגוגל. בהתחלה הממוצע כניסות לאתר שלי עמד על 10 יוניקים ביום וכרגע הוא בסביבות ה 70-90 יוניקים ביום.
הבעיה שלי היא שגם בימים בהם יש 100-150 יוניקים ביום אין אפילו מכירה אחת, בכל החצי שנה שהאתר פעיל נמכרו סה"כ 3 פריטים.
כלומר אחוז המרה של בערך 0.0X% .
חלק מהכניסות הם אורגניות והרבה מהן הן מרשתות חברתיות שהעסק שלי פעיל בהם.

לסיכום השאלה - האם זה משהו טבעי באתר חדש העובדה שהוא לא מייצר מכירות כלל וזה משהו שאני צריך לתת לזמן לעשות את שלו או שמה כנראה והאתר לא מספיק מוכר?

האם במהלך החצי שנה הראשונה אני אמור לצפות למכירות בודדות או שגם לחצי שנה ראשונה הנתונים לא ממש טובים?

תודה!

3 Answers

קולות
+1
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
העדר המכירות לא קשור בכלל לותק האתר. אפשר שהם מעדיפים לקנות באתרים המתחרים, מסיבה שראוי לחקור, ואפשר שהם בכלל לא קונים מוצרים כאלה באינטרנט אלא רק בחנויות שבהן אפשר למדוד ולהחזיר.

מה גרם לך לחשוב מלכתחילה שצפויות מכירות טובות באתר? במה נבדלים מוצרי האופנה שאתה מציג מהמוצרים שבאתרי אופנה אחרים?
קולות
+2
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
אם רשת גולף פותחת אתר ישראלי למכירת בגדים, היית יכול לצפות למכירות והיינו מופתעים אם הכמות היתה כשלושה פריטים בלבד..

כמות "יוניקים" יכולה להיות שוות ערך לאוויר, השימוש במילה יוניקים כבר יוצרת הטעיה למציאות מאחר והיא מתארת גולשים הנכנסים בפעם הראשונה לאתר.

האם מדובר בגולשים לא מרוצים שאינם חוזרים לראות מוצרים נוספים?

האם הם פורשים מהאתר בשל חוסר שביעות רצון או משלא השיג את מה שחיפש?

יכול להיות לך 5000 גולשים שמגיעים לאתר בטעות בגלל אופי מטעה לאומת 200 גולשים, שהגיעו מהפניות מדויקות ובאים לקנות.

כמות הגולשים ביחס להמרות אינה הפקטור היחיד למדידה ובעולם החיפוש באינטרנט, יכולה להיות תנועה אשר אינה קונה או מותאמת לסוג הסחורה שאנחנו מוכרים.
על ידי <סגן משנה> 1.8k צפיות
היי

איך בעל האתר אמור לתאר את סוג הסחורה על מנת לדייק בסוג הגולשים מבחינת הפנייה של מנועי החיפוש?

אם יש לי שמלות וביגוד לפרחות צעירות, איך מנועי החיפוש ימשכו בדיוק את הקהל של השמלות שלי?
אני לא חושבת שבחורה צעיר תחפש בגוגל "בגדים לפרחות".
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
היה דיון כאן לא מזמן לגבי זיהוי נעלי ספורט לאומת נעלי ערב או נעליים אופנתיות.

לעניות דעתי היכולת של המנועים לזהות את סוג המוצרים, מותנת במילים או הסבר על כל מוצר.

ניתן יהיה לקשר את השמלות לאומן שאותן בחורות אוהבות, או סוג מועדוני לילה שהן רגילות ללכת על מנת לייצג את סוג האופנה הנמכרת או הסגנון.

סביר להניח שאולי יהיה ביקוש בחיפוש לשמלה של אנגלינה גולי ועבור סוג הקונות, זה יהיה סגנון הלבוש שהן מחפשות.
לפעמים צריך למצוא הקשר לצורך תאור המוצר בצורה יצירתית יותר על מנת למשוך קהל טוב יותר.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
ירדן 77, בעל האתר לא צריך לתאר את סוג הסחורה למנוע החיפוש, כדי שמנוע החיפוש "יבין". אבל הוא צריך להכיר את ההתנהגות (ובמיוחד את ההתנהגות המילולית) ואת ההעדפות המאפיינות את  שוק היעד הספציפי שאליו הוא מכוון את האתר, כדי ללמוד איך להתאים את העיצוב לטעם שוק היעד הספציפי, איך לכתוב תוכן בסגנון הדיבור שמייחד את שוק היעד הספציפי ואיזה ביטויי חיפוש מייחדים את שוק היעד הספציפי. את כל זה הוא יכול היה לדעת במידה רבה אם היתה לו חנות פיסית שפונה לאותו שוק יעד והיה גם מרבה לשוחח עם הקונים, מתוך כוונה ללמוד אותם, ולא רק יושב מאחורי הקופה. אם כי, ההתנהגות באינטרנט שונה מאד בדרך כלל מההתנהגות ברחוב מסחרי.

כל הדקויות הללו, שיכולות להכריע את הצלחת או כישלון המכירות, נעלמות כאשר גם מעצב האתר, גם כותב התוכן וגם מקדם האתרים עושים לעצמם עבודה קלה ומעתיקים את מה שמשותף לאתרים שבצמרת תוצאות החיפוש, ואז מגישים לפרחות אתר של חנות בכיכר המדינה או ברמת אביב ג'.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
עמית, לא דיברתי על זיהוי נעלי ספורט לעומת זיהוי נעלי ערב. שאלתי "האם נשים עושות שופינג באינטרנט לנעלי ספורט כמו שגברים עושים שופינג באינטרנט לנעלי ספורט, או כמו שהן עושות שופינג באינטרנט לנעלי הליכה וערב, או לא כך ולא כך?"
קולות
+1
על ידי <רב אלוף> 177k צפיות
מהשאלה נראה שהאתר לא מוכר ואתה מנסה לברר אם זה נורמלי.
איאפשר לענות על השאלה הזו, שכן זה תלוי במוצר, בתודעה שלו בקרב הקהל ובהרבה נקודות שמשפיעות על המכירות.

זה יכול להיות תלוי גם בתנועה שהאתר מקבל (תנועה לא רלוונטית\ממוקדת)
או באתר עצמו:
ממשק גרוע \ בעייתי
UX
אמינות או סמכותיות
מחירים גבוהים
משלוח
בגדול מוצר לא מוכר או לא אטרקטיבי


אין דרך לדעת מה מהגורמים משפיע על המכירות מבלי לבדוק את הבעיה.
מבחינת התנועה מבלי להתייחס לאיכות שלה נראה שיש שיפור מגמתי הייתי בודק מעט יותר לעומק את האתר כדי לקבל כיוון כלשהו לבעיה
על ידי 330 צפיות
נערך על ידי
לדעתי הבעיה שלי היא פשוט תנועה לא רלוונטית מכיוון שאני מוכר סחורה כמו המתחרים שלי לפעמים מאותם ספקים, במחירים זולים\שווים להם, האתר שלי נראה יוקרתי יותר ומושקע יותר (לחלקם אין אפילו אתר אלא דף בקניון ווירטואלי וכדומה) ובכל זאת הם מוכרים הרבה יותר ממני, ניתן לראות זאת בדפי הפייסבוק או בדפים האישים שלהם ברשתות החברתיות. (אני לא מדבר על אתרים \ חברות בעלות שם מוכר אלא פשוט על חנויות קטנות ואנשים פרטיים). לפי דעתי הבעיה שלי היא שגם ה70-90 יוניקים שנכנסים ביום אינם אנשים שחיפשו מוצר מדויק והגיעו דרך גוגל אלא פשוט משתמשים שנכנסו דרך פוסטים שלי ברשתות החברתיות וכנראה זה קהל הרבה פחות ממוקד שלא מבצע רכישה.
אז אתם שואלים אם אני חושב שאני יודע את התשובה למה אני שואל? כי תמיד טוב לשמוע דעות אחרות מאנשי מקצוע שבטוח מבינים בזה יותר ממני.
בכל מקרה תודה על התגובות אשמח לשמוע מכולכם עוד עצות \ דעות במידה ויש.
על ידי <רב אלוף> 177k צפיות
תוכל לאמת את האתר ב WMT ולעיין בשאילתות חיפוש ובדפי נחיתה שאליהם הגיעו הגולשים כדי לקבל רמז כלשהו ל"רלוונטיות" התנועה שהאתר מקבל

4,329 שאלות

7,363 תשובות

9,933 תגובות

21,261 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 7/11/16 על ידי loop <סגן משנה> 1.5k צפיות
1 תשובה
קולות
0
4 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 21/02/14 על ידי boazhoch 180 צפיות
1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 19/11/18 על ידי טלי 160 צפיות
...