קידום אתרים הבלוג שאלות ותשובות חדשות קורסים כלים
פעם ראשונה כאן?
◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>

למה אתר המסחר שברשותי לא עובד כמצופה?

0 הצבעות
211 צפיות
שאלה נשאלה ב- 25 מאי, 2015 על ידי alon (330 נקודות)
נערך 26 מאי, 2015 על ידי פבל ישראלסקי
שלום חברים, יש ברשותי אתר מסחר בתחום האופנה, הוא באוויר בערך חצי שנה וכל הזמן בתנודות בדירוגים בגוגל. בהתחלה הממוצע כניסות לאתר שלי עמד על 10 יוניקים ביום וכרגע הוא בסביבות ה 70-90 יוניקים ביום.
הבעיה שלי היא שגם בימים בהם יש 100-150 יוניקים ביום אין אפילו מכירה אחת, בכל החצי שנה שהאתר פעיל נמכרו סה"כ 3 פריטים.
כלומר אחוז המרה של בערך 0.0X% .
חלק מהכניסות הם אורגניות והרבה מהן הן מרשתות חברתיות שהעסק שלי פעיל בהם.

לסיכום השאלה - האם זה משהו טבעי באתר חדש העובדה שהוא לא מייצר מכירות כלל וזה משהו שאני צריך לתת לזמן לעשות את שלו או שמה כנראה והאתר לא מספיק מוכר?

האם במהלך החצי שנה הראשונה אני אמור לצפות למכירות בודדות או שגם לחצי שנה ראשונה הנתונים לא ממש טובים?

תודה!

תשובות 3

+1 הצבעה
נתקבלה תשובה ב- 25 מאי, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
העדר המכירות לא קשור בכלל לותק האתר. אפשר שהם מעדיפים לקנות באתרים המתחרים, מסיבה שראוי לחקור, ואפשר שהם בכלל לא קונים מוצרים כאלה באינטרנט אלא רק בחנויות שבהן אפשר למדוד ולהחזיר.

מה גרם לך לחשוב מלכתחילה שצפויות מכירות טובות באתר? במה נבדלים מוצרי האופנה שאתה מציג מהמוצרים שבאתרי אופנה אחרים?
+2 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 26 מאי, 2015 על ידי עמית עוז <סגן אלוף> (21,780 נקודות)
אם רשת גולף פותחת אתר ישראלי למכירת בגדים, היית יכול לצפות למכירות והיינו מופתעים אם הכמות היתה כשלושה פריטים בלבד..

כמות "יוניקים" יכולה להיות שוות ערך לאוויר, השימוש במילה יוניקים כבר יוצרת הטעיה למציאות מאחר והיא מתארת גולשים הנכנסים בפעם הראשונה לאתר.

האם מדובר בגולשים לא מרוצים שאינם חוזרים לראות מוצרים נוספים?

האם הם פורשים מהאתר בשל חוסר שביעות רצון או משלא השיג את מה שחיפש?

יכול להיות לך 5000 גולשים שמגיעים לאתר בטעות בגלל אופי מטעה לאומת 200 גולשים, שהגיעו מהפניות מדויקות ובאים לקנות.

כמות הגולשים ביחס להמרות אינה הפקטור היחיד למדידה ובעולם החיפוש באינטרנט, יכולה להיות תנועה אשר אינה קונה או מותאמת לסוג הסחורה שאנחנו מוכרים.
נתקבלה תגובה 26 מאי, 2015 על ידי ירדן77 <סגן משנה> (1,810 נקודות)
היי

איך בעל האתר אמור לתאר את סוג הסחורה על מנת לדייק בסוג הגולשים מבחינת הפנייה של מנועי החיפוש?

אם יש לי שמלות וביגוד לפרחות צעירות, איך מנועי החיפוש ימשכו בדיוק את הקהל של השמלות שלי?
אני לא חושבת שבחורה צעיר תחפש בגוגל "בגדים לפרחות".
נתקבלה תגובה 26 מאי, 2015 על ידי עמית עוז <סגן אלוף> (21,780 נקודות)
היה דיון כאן לא מזמן לגבי זיהוי נעלי ספורט לאומת נעלי ערב או נעליים אופנתיות.

לעניות דעתי היכולת של המנועים לזהות את סוג המוצרים, מותנת במילים או הסבר על כל מוצר.

ניתן יהיה לקשר את השמלות לאומן שאותן בחורות אוהבות, או סוג מועדוני לילה שהן רגילות ללכת על מנת לייצג את סוג האופנה הנמכרת או הסגנון.

סביר להניח שאולי יהיה ביקוש בחיפוש לשמלה של אנגלינה גולי ועבור סוג הקונות, זה יהיה סגנון הלבוש שהן מחפשות.
לפעמים צריך למצוא הקשר לצורך תאור המוצר בצורה יצירתית יותר על מנת למשוך קהל טוב יותר.
נתקבלה תגובה 26 מאי, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 26 מאי, 2015 על ידי זקן השבט
ירדן 77, בעל האתר לא צריך לתאר את סוג הסחורה למנוע החיפוש, כדי שמנוע החיפוש "יבין". אבל הוא צריך להכיר את ההתנהגות (ובמיוחד את ההתנהגות המילולית) ואת ההעדפות המאפיינות את  שוק היעד הספציפי שאליו הוא מכוון את האתר, כדי ללמוד איך להתאים את העיצוב לטעם שוק היעד הספציפי, איך לכתוב תוכן בסגנון הדיבור שמייחד את שוק היעד הספציפי ואיזה ביטויי חיפוש מייחדים את שוק היעד הספציפי. את כל זה הוא יכול היה לדעת במידה רבה אם היתה לו חנות פיסית שפונה לאותו שוק יעד והיה גם מרבה לשוחח עם הקונים, מתוך כוונה ללמוד אותם, ולא רק יושב מאחורי הקופה. אם כי, ההתנהגות באינטרנט שונה מאד בדרך כלל מההתנהגות ברחוב מסחרי.

כל הדקויות הללו, שיכולות להכריע את הצלחת או כישלון המכירות, נעלמות כאשר גם מעצב האתר, גם כותב התוכן וגם מקדם האתרים עושים לעצמם עבודה קלה ומעתיקים את מה שמשותף לאתרים שבצמרת תוצאות החיפוש, ואז מגישים לפרחות אתר של חנות בכיכר המדינה או ברמת אביב ג'.
נתקבלה תגובה 26 מאי, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 26 מאי, 2015 על ידי זקן השבט
עמית, לא דיברתי על זיהוי נעלי ספורט לעומת זיהוי נעלי ערב. שאלתי "האם נשים עושות שופינג באינטרנט לנעלי ספורט כמו שגברים עושים שופינג באינטרנט לנעלי ספורט, או כמו שהן עושות שופינג באינטרנט לנעלי הליכה וערב, או לא כך ולא כך?"
+1 הצבעה
נתקבלה תשובה ב- 26 מאי, 2015 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (175,540 נקודות)
מהשאלה נראה שהאתר לא מוכר ואתה מנסה לברר אם זה נורמלי.
איאפשר לענות על השאלה הזו, שכן זה תלוי במוצר, בתודעה שלו בקרב הקהל ובהרבה נקודות שמשפיעות על המכירות.

זה יכול להיות תלוי גם בתנועה שהאתר מקבל (תנועה לא רלוונטית\ממוקדת)
או באתר עצמו:
ממשק גרוע \ בעייתי
UX
אמינות או סמכותיות
מחירים גבוהים
משלוח
בגדול מוצר לא מוכר או לא אטרקטיבי


אין דרך לדעת מה מהגורמים משפיע על המכירות מבלי לבדוק את הבעיה.
מבחינת התנועה מבלי להתייחס לאיכות שלה נראה שיש שיפור מגמתי הייתי בודק מעט יותר לעומק את האתר כדי לקבל כיוון כלשהו לבעיה
נתקבלה תגובה 26 מאי, 2015 על ידי alon (330 נקודות)
נערך 26 מאי, 2015 על ידי alon
לדעתי הבעיה שלי היא פשוט תנועה לא רלוונטית מכיוון שאני מוכר סחורה כמו המתחרים שלי לפעמים מאותם ספקים, במחירים זולים\שווים להם, האתר שלי נראה יוקרתי יותר ומושקע יותר (לחלקם אין אפילו אתר אלא דף בקניון ווירטואלי וכדומה) ובכל זאת הם מוכרים הרבה יותר ממני, ניתן לראות זאת בדפי הפייסבוק או בדפים האישים שלהם ברשתות החברתיות. (אני לא מדבר על אתרים \ חברות בעלות שם מוכר אלא פשוט על חנויות קטנות ואנשים פרטיים). לפי דעתי הבעיה שלי היא שגם ה70-90 יוניקים שנכנסים ביום אינם אנשים שחיפשו מוצר מדויק והגיעו דרך גוגל אלא פשוט משתמשים שנכנסו דרך פוסטים שלי ברשתות החברתיות וכנראה זה קהל הרבה פחות ממוקד שלא מבצע רכישה.
אז אתם שואלים אם אני חושב שאני יודע את התשובה למה אני שואל? כי תמיד טוב לשמוע דעות אחרות מאנשי מקצוע שבטוח מבינים בזה יותר ממני.
בכל מקרה תודה על התגובות אשמח לשמוע מכולכם עוד עצות \ דעות במידה ויש.
נתקבלה תגובה 26 מאי, 2015 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (175,540 נקודות)
תוכל לאמת את האתר ב WMT ולעיין בשאילתות חיפוש ובדפי נחיתה שאליהם הגיעו הגולשים כדי לקבל רמז כלשהו ל"רלוונטיות" התנועה שהאתר מקבל
יש לך שאלות בנושא קידום אתרים?

כאן המקום לשאול אותן ולקבל תשובות מקהילת מקדמי האתרים בישראל.

ההרשמה למערכת אינה מצריכה מילוי טפסים ולוקחת פחות מ-5 דקות.

פעם ראשונה כאן? למד איך משתמשים!

4,285 שאלות

7,315 תשובות

9,891 תגובות

15,223 משתמשים

adsense adwords facebook google h1 html nofollow ppc seo url wix wordpress youtube אדוורדס אדסנס אופטימיזציה אופטימיזציה-לעמוד אחסון אינדוקס אינדוקס-בגוגל אנליטיקס אתר אתר חדש אתר-וורדפרס אתרים בחירת-דומיין בלוגים בניית-קישורים גוגל גוגל אדוורדס גוגל אדסנס גוגל אנליטיקס גוגל וובמאסטר גוגל פלוס גוגל-אדסנס גוגל-אנליטיקס דומיין דירוג דירוגים דף נחיתה דף-מעריצים-בפייסבוק החלפת-קישורים העברת אתר העברת-אתר הפניות הפניות 301 הפנייה 301 וורדפרס חנות-וירטואלית יוטיוב ירידה בדירוגים ירידה במיקומים ירידה-בדירוגים כותרות כפילות כתובת-בעברית מאמרים מילות חיפוש מילות מפתח מיקומים בגוגל מיקומים-בגוגל מנועי חיפוש מעבר לאתר חדש מפת אתר סאבדומיין ספאם סריקה עברית עונש מגוגל עמוד-עסקי-בפייסבוק פגיעה-בקידום פייסבוק פרסום פרסום-מאמרים קידום קידום אורגני קידום אורגני בגוגל קידום אתר קידום אתרים קידום בגוגל קידום ממומן קידום-אתרים קידום-ממומן קישורים קישורים יוצאים קישורים נכנסים קישורים פנימיים קישורים-נכנסים קישורים-פנימיים שגיאה שיווק שכפול תוכן תוכן תוכן כפול תוכן משוכפל תוכן-משוכפל תוצאות חיפוש תמונות 301 404
AskPavel Academy קורס קידום אתרים
×

עקבו אחרינו בפייסבוק כדי להישאר מעודכנים

מדריכים, חדשות וטיפים שיעזרו לך בקידום האתר

שאלות קשורות

0 הצבעות
2 תשובות 155 צפיות
שאלה נשאלה ב- 7 נובמבר, 2016 על ידי loop <סגן משנה> (1,450 נקודות)
0 הצבעות
1 תשובה 150 צפיות
שאלה נשאלה ב- 1 נובמבר, 2014 על ידי טלי ברק (140 נקודות)
+1 הצבעה
1 תשובה 203 צפיות
0 הצבעות
4 תשובות 344 צפיות
שאלה נשאלה ב- 21 פברואר, 2014 על ידי boazhoch (180 נקודות)
0 הצבעות
1 תשובה 381 צפיות
שאלה נשאלה ב- 19 נובמבר, 2018 על ידי טלי (160 נקודות)
...