קידום אתרים הבלוג שאלות ותשובות דרושים חדשות קורסים כלים
פעם ראשונה כאן?
אהלן, ברוכים הבאים למערכת השאלות ותשובות של AskPavel! זה המקום לשאול שאלות ולעזור לבעלי אתרים וקולגות, אם הטיפים יהיו מספיק טובים אולי אפילו תצא לך מזה עבודה :) צפייה בשאלות שעדיין לא קיבלו מענה >>

מה המדיניות של גוגל בנוגע למיקומים של אתרי הורדות לא חוקיות?

0 הצבעות
190 צפיות
שאלה נשאלה ב- 1 מאי, 2015 על ידי gentlegiant (150 נקודות)
נערך 3 מאי, 2015 על ידי פבל ישראלסקי
אני מראש מצטער על הבורות שכן הניסיון שלי בתחום כמעט אפסי.

מה שרציתי לציין הוא, שלמרות הטענות של גוגל שהיא עושה הכל כדי להציג תוצאות חיפוש כמה שיותר רלוונטיות ולא "ספאמיות", אפשר למצוא טונות של כאלה בעמודים הראשונים בגוגל, בעיקר בתחום ההורדות הלא חוקיות. מדובר בד"כ בדפים שממתחזים (בצורה די מושקעת) לדפי הורדה של ספרים דיגיטליים או כל מיני "צ'יטים" למשחקי אנדרואיד וכדומה.

איך אלו מגיעים לעמודים הראשונים ומה המדיניות של גוגל בנושא זה?

תשובות 3

0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 1 מאי, 2015 על ידי עמית עוז <סגן אלוף> (21,780 נקודות)
היי

מנועי החיפוש מציגים תוצאות לפי ביקוש של הגולשים וכנראה כאשר יש ביקוש אז ישנו היצע. אם אתה מדבר גם על אתרים מושקעים אשר מספקים או מייצרים דפים להורדות בעלי ביקוש גבוה, אז המנועים מספקים את שביעות רצונם של הגולשים.

ישנם במקביל אנשים חרוצים מאחורי הקלעים אשר דואגים לתחזק את העמודים האלו, כך שגם אם מוחקים את הדומיין עליו נמצא האתר והם צצים שוב תחת דומיין או שרת חדש.

גוגל גם מדרג אתרי פורנו לפי ביקוש ויש שיגידו שמדובר באתרים מתחזים אך הם מספקים את הסחורה עבור כמות גדולה של גולשים.

אתה גם מדבר על אתרים אשר מספקים ערך בחינם וזה אטומטית מושך הרבה מאוד קהל והביקוש הוא ענק.
0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 1 מאי, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,280 נקודות)
אפשר שגוגל בדק ומצא שהחלפת האלגוריתמים לדירוג בביטויי החיפוש הללו תעלה לצמרת תוצאות חיפוש עוד יותר גרועות, ולכן החלפת האלגוריתמים נדחתה בינתיים.
0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 1 מאי, 2015 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (173,230 נקודות)
אי אפשר לתת לשאלה של איך הם מגיעים לדף ראשון תשובה אמיתית (הן בגלל שזה תלוי בעבודות הקידום ובאלגוריתם של גוגל)
בגדול אם אתה מגיע למסקנה שאתר לא מספק מענה ראוי לשאילתה או שתשלח תלונה\פידבק לגוגל, או שתמתין עד שהוא יעוף לבד.

נקודה נוספת שיש לשקול היא העובדה שתלונות DMCA מסתירות אתרים שמספקים הורדות לא חוקיות (ועונים על כוונת המחפש), את הדפים הספאמים שלא מספקים אותם אי אפשר להסתיר באותה הקלות, ולכן זה מה שנשאר.
נתקבלה תגובה 2 מאי, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,280 נקודות)
נערך 4 מאי, 2015 על ידי זקן השבט
באופן כללי: אתר גרוע\כמעט ולא רלוונטי יעוף לבד מצמרת תוצאות החיפוש רק אם (!) גוגל ימצא (!) מספיק תוצאות חיפוש נוספות שציון הרלוונטיות שלהן לאותו ביטוי עלה בינתיים מעל  לציון הרלוונטיות של תוצאת החיפוש המוצגת עכשיו במקום 11. אבל מה אם גוגל לא ימצא? הרי גוגל לא משאיר מקומות ריקים בסדר הצגת תוצאות החיפוש. (אני מתעלם כרגע מסוגיית הענישה.)

הערה, בעקבות תגובה שהוספתי פה למטה בנושא השימוש של גוגל בקבוצת מדרגים אנושיים לצורך שיפור ביצועי אלגוריתם דירוג אוטומטי:

גם אם קבוצת המדרגים האנושיים עובדת על סט סופי של תוצאות חיפוש שכולן גרועות (על פי חוברת ההנחיות שקיבלו מגוגל) הקבוצה עדיין צריכה להכריע מי יוצג במקום הראשון (מי שהכי פחות גרוע), מי יוצג במקום השני, וכך הלאה.
נתקבלה תגובה 2 מאי, 2015 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (173,230 נקודות)
לכן דאגתי גם להציג המלצה לשליחת פידבק
נתקבלה תגובה 2 מאי, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,280 נקודות)
פעם חשבתי שדי בשליחת פידבק על קיומה של תוצאת חיפוש לא ראויה\לא רלוונטית בצמרת, כדי שגוגל יבדקו אותה, ויעיפו אותה אם היא באמת לא ראויה\לא רלוונטית.

נדמה לי שכיום אני מבין הרבה יותר טוב את מנגנון הפעולה של מנוע החיפוש גוגל. אותה תוצאת חיפוש הרי השיגה את ציון הרלוונטיות שלה, שהיה מספיק גבוה ביחס לציון של תוצאת החיפוש שהוצגה במספר 11, כדי להופיע לפחות במקום 10. אם הציון הזה הושג בזכות ריבוי קישורים ועל חשבון איכות התוכן, גוגל היו יכולים לבוא בטענות רק לעצמם. גם כיום שליחת פידבק מוצדק עוד לא מבטיחה שתוצאת חיפוש תעוף מהצמרת, בעיקר משום ששיטת הקישורים עדיין מדרגת עבור הרבה מאד ביטויי חיפוש.
נתקבלה תגובה 3 מאי, 2015 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (173,230 נקודות)
מה גורם לך לחשוב שטעית.
הפידבקים הללו נבדקים על ידי בוחנים של גוגל והם מטופלים בהתאם כאשר הם מאכזבים את המחפשים
נתקבלה תגובה 3 מאי, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,280 נקודות)
נערך 3 מאי, 2015 על ידי זקן השבט
כי אני מקדיש כעת הרבה יותר מחשבה לאילוצים שגם מנוע החיפוש גוגל כפוף להם, ועל הצורך לפעול על פי פשרות בין אילוצים סותרים ולא על פי ביצוע אידאלי או אופטימלי.
   
ואם תוצאת החיפוש מאכזבת רק את המתלונן? או רק 1% ממי ששאלו את ביטוי החיפוש המסויים? או רק 10% מכלל המתלוננים על תוצאות חיפוש מאכזבות שמוצגות לביטוי החיפוש המסויים? - הפתרון חייב לדעתי להיות כמותי ולא דמוי משפטי, כדי לא להעלות לצמרת תוצאות חיפוש עוד יותר גרועות, וגם, בהתאם למה שכתבתי לאחרונה במדור בתגובה לעמית, לשמר רבגוניות באופי תוצאות החיפוש שבצמרת.

סדר הצגת תוצאות החיפוש, גם בביטויי חיפוש תחרותיים במיוחד, לא מבטיח טווח רכב מאד של איכות\רלוונטיות, עם סבירות גבוהה מאד שעשרת תוצאות החיפוש העליונות מתוך 280,000 יהיו בעלות ציוני רלוונטיות גבוהים מאד במונחים אבסולוטיים. הן משקפות יותר את הטווח העליון באיכות עבודת הקידום ואת המקריות הכרוכה בכך שמי שהשקיע הכי הרבה ב"בניית" קישורים גם השקיע הכי הרבה ברכישת תוכן רלוונטי מקורי וייחודי. ואם לצורך יצירת רבגוניות בצמרת גוגל נאלץ למשוך תוצאות חיפוש ממקומות 30-50?
 
מה יקרה לדעתך אם אתה ואני ועוד 28 חברים נשלח לגוגל תלונה על הצגת adactive במקום הראשון ל[קידום אתרים], בטענה שהיא הרבה פחות רלוונטית מהתוצאות של AskPavel ומ-Wikipedia?
נתקבלה תגובה 3 מאי, 2015 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (173,230 נקודות)
אתה תוכל לקבל מענה על השאלות הללו לאחר שתקר את ספק המדרגים הידניים שהודלף, כמו שאמרתי תמצא בו אחלה רמזים שיספקו מענה לשאלתך
נתקבלה תגובה 3 מאי, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,280 נקודות)
נערך 8 מאי, 2015 על ידי זקן השבט
הגבת בעודי ממשיך לכתוב.

(התגובה שהיתה כאן שוכתבה והועברה יותר למטה בדף הזה.)
נתקבלה תגובה 4 מאי, 2015 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (173,230 נקודות)
"קראתי את ההנחיות ההן בזמנו ונותרתי עם התובנה שביצועי המדרגים האנושיים לא נועדו לשקף את "שיקולי" מערכת הדירוג האוטומטית "

ציינתי זאת בתשובתי


השאלה לא מובנת לי ממש, בכל מקרה אני לא עומד לקרוא את הספר בשנית כדי להכווין אותך לסעיף הרלוונטי.
בזמנו, זמן קצר לאחר קריאת הספר, כן הכוונתי אותך לדפים שמתייחסים לנקודות שביקשת לקבל עבורם הרחבה אפילו מספר פעמים בדיון באקטיביטק.

תצטרך לקרוא אותו כדי לקבל מענה לשאלה שלך.
נתקבלה תגובה 4 מאי, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,280 נקודות)
נערך 4 מאי, 2015 על ידי זקן השבט
זה לא עניין של סעיף רלוונטי זה או אחר (אלא אם גוגל היה עובר מדירוג אוטומטי לדירוג ידני, ואז כל החוברת סופר-רלוונטית). זה עניין של פרקטיקה הנדסית נפוצה של שימוש בפלט של מדרגים ידניים, כ-Quality Control, כדי לכוונן (!) את הפלט של המערכת האוטומטית להתקרב בביצועייה, עד כמה שמצליחים, לפלט של המדרגים הידניים, למרות שהמערכת האוטומטית לא "מבינה" את ההנחיות ולא "צורם" לה מה שצורם לאדם שקורא תוצאות חיפוש ומדרג אותן.

במילים אחרות, ההנחיות שבחוברת מנחות את המדרגים האנושיים איך לדרג תוצאות חיפוש באופן כללי, אבל הם מקבלים בפועל מטלה לביצוע דירוג על סט תוצאות חיפוש ספציפי לביטוי חיפוש ספציפי. הפלט הידני הוא סדר הצגת תוצאות חיפוש, שיש להן מספר סופי - ודאי שלא כל המיליונים שגוגל מציג לאותו ביטוי חיפוש, והוא מהווה פלט ממוצע של קבוצת המדרגים - אינני יודע איך מטפלים בסטיות גדולות מהממוצע. את האלגוריתם שמדרג את אותו סט תוצאות חיפוש שהוגשו למדרגים האנושיים מכווננים עד ש"יבחר" גם הוא פלט שהוא הקרוב ביותר שניתן להשיג לפלט של קבוצת המדרגים הידניים. לאחר מכן האלגוריתם ממשיך לעבוד לבד על כל תוצאות החיפוש לאותו ביטוי, כולל אלה שיתווספו בעתיד וכולל כמובן אלה שישתנו בעתיד, בעקבות עבודת קידום אקטיבית ופסיבית עליהן.

הרי לך עוד ראיה חזקה, שעלתה על דעתי כרגע, לטענה הותיקה שגוגל משתמש באלגוריתם נפרד לדירוג כל ביטוי חיפוש ולא באלגוריתם יחיד לדירוג כל ביטויי החיפוש.
נתקבלה תגובה 5 מאי, 2015 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (173,230 נקודות)
אנא קח בחשבון שההמלצה שלי לא אמורה לגרום לגולש להבין איך האלגוריתם מטפל בכך.
אלא איך גוגל ממליצים לבוחנים אנושיים להתייחס לכוונת המחפשים ולערך של תוצאת החיפוש.

אני לא רואה בהרחבה ראיה כלשהי, אלא פרשנות אישית שיכולה להיות שגויה באותה המידה
נתקבלה תגובה 7 מאי, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,280 נקודות)
נערך 7 מאי, 2015 על ידי זקן השבט
תזכיר לי מה היתה ההמלצה ומה היתה ההרחבה.
נתקבלה תגובה 7 מאי, 2015 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (173,230 נקודות)
אין צורך, כל הדיון בדף, קרא אותו
נתקבלה תגובה 8 מאי, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,280 נקודות)
נערך 8 מאי, 2015 על ידי זקן השבט
אחפש את הדף.

בינתיים שכתבתי תגובה קודמת שכתבתי למעלה ואני מעביר אותה לכאן:

קראתי את ההנחיות ההן בזמנו ונותרתי עם התובנה שביצועי המדרגים האנושיים לא נועדו לשקף את "שיקולי" מערכת הדירוג האוטומטית אלא לשמש את עבודת שיפור ביצועי המערכת האוטומטית במאמץ לקרב בין הפלט של שתיהן (סדר הצגת תוצאות החיפוש לביטוי נתון) עד כמה שמצליחים.

אם נמצא ש"כוונון" פרמטר כמותי מסויים במערכת האוטומטית על הערך 10%+ מהערך הממוצע מקרב את ביצועיה לביצועי קבוצת המדרגים האנושיים, הרבה יותר מאשר כוונון של 5%+ ושל 15%+, לאיזה ביטוי מילולי במונחים של שיפור רלוונטיות (או לאיזו הנחיה מפורשת למדרגים) אני יכול לתרגם את הערך 10%+?

יתר על כן, אם בתוצאות החיפוש לביטוי חיפוש אחר, אפילו קרוב, נמצא ש"כוונון" פרמטר במערכת האוטומטית על הערך 14%+ מקרב את ביצועיה לביצועי קבוצת המדרגים האנושיים, הרבה יותר מאשר כוונון של 5%+, של 10%+ ושל 15%+, לאיזה ביטוי מילולי במונחים של שיפור רלוונטיות (או לאיזו הנחיה מפורשת למדרגים) אני יכול לתרגם את ההבדל שבין הערך 10%+ בתוצאות החיפוש לאותו ביטוי לבין הערך 14%+ בביטוי הזה?
נתקבלה תגובה 8 מאי, 2015 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (173,230 נקודות)
אין לי שום מידע על החלק שאותו גוגל נותן לדירוג המדרגים הידניים באלגוריתם שלהם
נתקבלה תגובה 10 מאי, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,280 נקודות)
נערך 10 מאי, 2015 על ידי זקן השבט
ואם ההשערה שלי, שגוגל השתמש בעבר במדרגים אנושיים לצורך כוונון אלגוריתם מכני, כדי לשפר את ביצועי האלגוריתם המכני, היתה נכונה, ספק אם הם עוד משתמשים במדרגים ידניים, כי השימוש באלגוריתם שאמור לדרג את תוצאות החיפוש לביטוי חיפוש נתון, על פי מה שהוא למד על ההתנהגות וההעדפות של האוכלוסיה ששואלת את אותו ביטוי חיפוש, מבטל את התועלת שבשימוש בקבוצת ביקורת  אנושית. הסיבה לכך היא שקבוצת הביקורת האנושית איננה זהה, ואין שום סיבה שתהיה דומה, לאוכלוסיה ששואלת את ביטוי החיפוש הנתון.

מאידך, לאותם ביטויי חיפוש נפוצים (!) שעבורם עוד לא הוכנס לשימוש אלגוריתם דירוג הפועל על פי שיטות לימוד מכונה (AI), סביר להניח שקבוצת ביקורת של מדרגים אנושיים עדיין שימושית לשיפור ביצועי אלגוריתם הדירוג הייחודי שמופעל על תוצאות החיפוש של ביטוי החיפוש הנתון.

כתבתי לך בתגובה אחרת על הניסיון שלי עם מערכות לחיזוי מדדים כלכליים. איכות הביצוע שם נמדדה ביחס למדד המחירים לצרכן שפורסם בפועל ב-15 לחודש, או לשער הדולר היומי, וכו'. כאן הערך לייחס איכות הביצוע של האלגוריתם המכני הוא סדר הצגת תוצאות החיפוש לביטוי החיפוש הנתון, שהפיקה קבוצת הביקורת האנושית. ויחד עם זאת, אינני רואה איך סט סופי של הנחיות מפורשות יכול להועיל למישהו שמחוץ לקבוצה, כי הקבוצה עשויה לקבל פעם אחת מטלת דירוג על ביטוי חיפוש שיש בצמרת שלו לפחות 20 או 30 תוצאות חיפוש מצויינות (על פי הקריטריונים של חוברת ההדרכה הכללית), ולקבל בפעם השניה מטלת דירוג על ביטוי חיפוש שיש בצמרת שלו 20-30 תוצאות חיפוש גרועות במיוחד, כי כל שאר תוצאות החיפוש לאותו ביטוי הן עוד יותר גרועות!
נתקבלה תגובה 10 מאי, 2015 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (173,230 נקודות)
כל עוד אתה יכול לשלוח פידבק אז היו גם בוחנים אנושיים שיבדקו אותו.
לכן הספק שלך לא ממש תואם למה שקורה במציאות
נתקבלה תגובה 10 מאי, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,280 נקודות)
אינני זוכר שקראתי אי-פעם משהו על פעולת המערכת שבוחנת את התלונות על תוצאות חיפוש שאינן רלוונטיות מספיק, או שהן ספאמיות, ומימדיה, בצמרת תוצאות החיפוש של כל ביטויי החיפוש בכל השפות ובכל הוריאציות של גוגל באנגלית. אולי הם מקבלים 5,000,000 תלונות ליום?

נתקלת פעם במישהו שקיבל משוב מתמשך וענייני (!) מגוגל לאחר הגשת תלונה?
נתקבלה תגובה 10 מאי, 2015 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (173,230 נקודות)
אולי, עדיין הם נבחנים יידנית
נתקבלה תגובה 10 מאי, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,280 נקודות)
מנשה ידידי, כאשר אתה קורא תגובה שלי ומתכוון להגיב עליה, תמתין 10 דקות לפחות, וגם אז כדאי להסתכל אם לא שיניתי או הוספתי משהו בינתיים.
יש לך שאלות בנושא קידום אתרים?

כאן המקום לשאול אותן ולקבל תשובות מקהילת מקדמי האתרים בישראל.

ההרשמה למערכת אינה מצריכה מילוי טפסים ולוקחת פחות מ-5 דקות.

פעם ראשונה כאן? למד איך משתמשים!

4,243 שאלות

7,285 תשובות

9,866 תגובות

13,007 משתמשים

adsense adwords facebook google h1 html nofollow ppc seo url wix wordpress youtube אדוורדס אדסנס אופטימיזציה אופטימיזציה-לעמוד אחסון אינדוקס אינדוקס-בגוגל אנליטיקס אתר אתר חדש אתר-וורדפרס אתרים בחירת-דומיין בלוגים בניית-קישורים גוגל גוגל אדוורדס גוגל אנליטיקס גוגל וובמאסטר גוגל פלוס גוגל-אדסנס גוגל-אנליטיקס דומיין דירוג דירוגים דף נחיתה דף-מעריצים-בפייסבוק החלפת-קישורים העברת אתר העברת-אתר הפניות הפניות 301 הפנייה 301 וורדפרס חנות-וירטואלית יוטיוב ירידה בדירוגים ירידה במיקומים ירידה-בדירוגים כותרות כפילות כתובת-בעברית מאמרים מילות חיפוש מילות מפתח מיקומים בגוגל מיקומים-בגוגל מנועי חיפוש מעבר לאתר חדש מפת אתר סאבדומיין ספאם סריקה עברית עונש מגוגל עמוד-עסקי-בפייסבוק פגיעה-בקידום פייסבוק פרסום פרסום-מאמרים קידום קידום אורגני קידום אורגני בגוגל קידום אתר קידום אתרים קידום בגוגל קידום ממומן קידום-אתרים קידום-ממומן קישורים קישורים יוצאים קישורים נכנסים קישורים פנימיים קישורים-נכנסים קישורים-פנימיים שגיאה שגיאה-404 שיווק שכפול תוכן תוכן תוכן כפול תוכן משוכפל תוכן-משוכפל תוצאות חיפוש תמונות 301 404
AskPavel Academy קורס קידום אתרים
×

עקבו אחרינו בפייסבוק כדי להישאר מעודכנים

מדריכים, חדשות וטיפים שיעזרו לך בקידום האתר

שאלות קשורות

+1 הצבעה
4 תשובות 179 צפיות
שאלה נשאלה ב- 29 דצמבר, 2015 על ידי ג'ני (280 נקודות)
0 הצבעות
2 תשובות 148 צפיות
שאלה נשאלה ב- 25 דצמבר, 2014 על ידי פירושחלומות (180 נקודות)
0 הצבעות
1 תשובה 107 צפיות
שאלה נשאלה ב- 4 אפריל, 2013 על ידי YSF (150 נקודות)
+2 הצבעות
1 תשובה 139 צפיות
שאלה נשאלה ב- 24 אוקטובר, 2011 על ידי Reggie (240 נקודות)
0 הצבעות
3 תשובות 181 צפיות
שאלה נשאלה ב- 25 אפריל, 2011 על ידי ramofek (170 נקודות)
...