קידום אתרים הבלוג שאלות ותשובות דרושים חדשות קורסים כלים
פעם ראשונה כאן?
אהלן, ברוכים הבאים למערכת השאלות ותשובות של AskPavel! זה המקום לשאול שאלות ולעזור לבעלי אתרים וקולגות, אם הטיפים יהיו מספיק טובים אולי אפילו תצא לך מזה עבודה :) צפייה בשאלות שעדיין לא קיבלו מענה >>

איך לגרום לגוגל לסרוק ולדרג את הדף הנכון?

0 הצבעות
174 צפיות
שאלה נשאלה ב- 26 מרץ, 2015 על ידי wmgary <סגן משנה> (1,870 נקודות)
נערך 27 מרץ, 2015 על ידי מנשה אברמוב
יש לי 2 דפים אך גוגל מראה בתוצאות את העמוד הפחות רלוונטי, מה ניתן לעשות בכדי שגוגל יסרוק את העמוד הרלוונטי גם אם אחזור בכלי מנהל האתרים של הדף אינו משפיע?
תודה

תשובות 3

0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 26 מרץ, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,220 נקודות)
לא ברור מתשובתך האם גוגל אכן איננו סורק את הדף הרצוי או שהוא רק מדרג אותו יותר גרוע. אם הוא רק מדרג אותו יותר גרוע (עד איזה מקום חיפשת?) שפר את הרלוונטיות שלו.
נתקבלה תגובה 26 מרץ, 2015 על ידי wmgary <סגן משנה> (1,870 נקודות)
הוא סורק את שניהם, לפי בדיקת מטמון הדף נסרק אתמול אך על הביטוי מפתח שמופיע כרגע מקום 6 בגוגל הוא מוביל לעמוד הפחות רלוונטי של הביטוי.
נתקבלה תגובה 26 מרץ, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,220 נקודות)
נערך 27 מרץ, 2015 על ידי זקן השבט
בניגוד לאגדה הרווחת, אם דף שלך נמצא במקום 6 בגוגל, לא (!) גוגל קבע שיהיה במקום 6. גוגל רק מודד את ציוני הרלוונטיות של הדף לביטוי החיפוש הנתון ומציג את כל תוצאות החיפוש על פי הסדר היורד של ציוני הרלוונטיות שלהן. מה שאפשר ללמוד ממה שסיפרת הוא שיש רק 5 תוצאות חיפוש בעלות ציוני רלוונטיות שגבוהים מזה של הדף המוצג מהאתר שלך, ולדף שאתה סבור שהוא אמור להיות יותר רלוונטי יש  הרבה יותר תוצאות חיפוש מתחרות בעלות ציון יותר גבוה, כולל אותו דף נוסף מהאתר שלך שמוצג במקום 6. ללא עיון בשני הדפים קשה להוסיף משהו לדיון, וגם עיון בדפים לא בטוח שיחשוף משהו חד-משמעי.
0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 27 מרץ, 2015 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (172,150 נקודות)
סריקה ואחזור זה 2 פעולות טכניות, דירוג האתר עבור מילת מפתח הוא תהליך שונה ופחות טכני.

נסה לעיין בשאלה והתשובות פה:
http://www.askpavel.co.il/qa/16995

הם מתייחסים לבעיה דומה
נתקבלה תגובה 29 מרץ, 2015 על ידי wmgary <סגן משנה> (1,870 נקודות)
ממה שאני למד אין בעצם דרך "להחליף" דפים בתוצאות מלבד לנסות להביא תנועה לדף הנכון ע"י קישורים פנימיים או פוסטים ברשתות חברתיות לדוגמה לדף..
0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 8 אפריל, 2015 על ידי Segev Waintraub <סגן משנה> (1,530 נקודות)
אם גוגל מדרג את הדף ה"פחות רלוונטי" במקום גבוה יותר תנסה לחשוב לרגע אם הדף ההוא באמת פחות רלוונטי, או שפשוט זה לא הדף שחשבת או תכננת שיעלה בתוצאות החיפוש.

גוגל מנסים מאד לזהות מי הדף הכי רלוונטי ברשת למילת חיפוש ואם הדף שלך דורג במקום גבוה אתה צריך להיות שמח, יכול להיות שהוא באמת מאד רלוונטי!

אבל אני אתן לך עצה:
אם באמת אתה מזהה אחוזי נטישה גבוהים וחוסר רלוונטיות בעליל, (במידה והדף הזה הוא לא דף הבית או משהו בסגנון) אל תנסה לגרום לגוגל להעלות את הדירוג לדף האחר, אלא תנסה להתאים את התוכן של הדף שהוא מדרג גבוה! אתה כבר מדורג גבוה, אל תשחק עם זה.
תתאים את התוכן של אותו דף למילת החיפוש שהוא מדורג עליה ואולי הדירוג שלו אפילו יעלה.

בהצלחה!
נתקבלה תגובה 8 אפריל, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,220 נקודות)
שגב, מי שמודד וקובע את ציוני הרלוונטיות של שני דפים זה גוגל. השיפוט הסובייקטיבי של בעל\מנהל האתר לא נלקח בחשבון. שיעור הנטישה וזמן השהיה בדף לא (!) נלקחים בחשבון על ידי גוגל לצורך חישוב ציון הרלוונטיות של הדף - חשוב על ערכים אלה בהקשר של האוכלוסיה ששאלה בגוגל [שעות קבלת קהל ביטוח לאומי].

אינני מסכים עם העצה שנתת: אם הדף הפנימי מופיע למשל במקום 7, הגדלת ציון הרלוונטיות של דף הבית אולי תגרום לגוגל להציג אותו במקום 1, ואז יהיו לאתר שני דפים במקומות 1-10!
נתקבלה תגובה 9 אפריל, 2015 על ידי Segev Waintraub <סגן משנה> (1,530 נקודות)
חבל שאתה חוזר על התשובה שלי, מסלף חלק אחר ממנה ואז רושם שאתה לא מסכים איתי.
אם ציפית לניסיון הצטדקות לא תמצא אותו, אין לי זמן לזה חבר.
עניתי למי ששאל את השאלה, אני מאמין שהוא הבין מה אמרתי.
נתקבלה תגובה 9 אפריל, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,220 נקודות)
נערך 12 אפריל, 2015 על ידי זקן השבט
שגב, כתבת:
"גוגל מנסים מאד לזהות מי הדף הכי רלוונטי ברשת למילת חיפוש ואם הדף שלך דורג במקום גבוה אתה צריך להיות שמח, יכול להיות שהוא באמת מאד רלוונטי!"

"הכי רלוונטי" זה לא גם "מאד רלוונטי". אם כל הדפים ברשת גרועים מאד (מבחינת ציון הרלוונטיות שלהם לביטוי החיפוש הנתון) גוגל נאלץ להציג במקום הראשון את הדף הכי פחות גרוע!

ומאחר ואין לנו גישה לציון הרלוונטיות של הדף, כדי לדעת האם קיבל ציון מצויין (גבוה מאד במונחים מוחלטים, ועוד בסקאלה שאין לה גבול עליון) או ציון גרוע (נמוך מאד) נתת לשואל עצה שגויה.
נתקבלה תגובה 12 אפריל, 2015 על ידי wmgary <סגן משנה> (1,870 נקודות)
חברים, הצלחתם לבלבל אותי,אני מאד רוצה שיגיעו לדך הנכון משום שזהו דף מוצר בחנות,במקום זאת גוגל בחר דף תוכן עליו.
נתקבלה תגובה 12 אפריל, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,220 נקודות)
נערך 12 אפריל, 2015 על ידי זקן השבט
wmgary, הויכוח התגלגל לצורך להבין איך פועל מנוע חיפוש מהטיפוס של גוגל, כי ללא הבנה מעמיקה אתה מקבל עצה שגויה. העצה הנכונה היא להעלות את רלוונטיות הדף שאתה מעוניין שיוצג הכי גבוה עד שיהיה במקום הראשון, ואז להמשיך ולהעלות את הרלוונטיות שלו כדי שלא תאבד נאת המיקום לדף מאתר מתחרה.

גוגל לא בחר (!) להציג דף אחר - גוגל נאלץ (!) להציג במקום היותר גבוה את הדף שעבורו נמדד (!) ציון רלוונטיות יותר גבוה לביטוי החיפוש הנתון.

שיפור מכריע ב(ציון) הרלוונטיות של הדף לא יושג כנראה על ידי הוספת קישורים פנימיים ופוסטים ברשתות חברתיות, אלא על ידי שיפור תוכן הדף באופן שיגרום למבקריו לרצות (!) להשתמש בו ולשתף אותו (יותר מרצונם להשתמש בכל תוצאות החיפוש המתחרות ולשתף אותן). גם שגב וויטראוב ממליץ לך לשפר את תוכן הדף, אלא שהוא לא מוסיף שמי שקובע האם השיפור הספיק זה לא אתה ולא גוגל אלא מבקרי הדף. עכשיו ברור?
נתקבלה תגובה 13 אפריל, 2015 על ידי wmgary <סגן משנה> (1,870 נקודות)
ברור לגמרי, הדף הנכון בנוי מאד טוב,נגיש,נח,לא עמוס מידי ולא קצר מידי עם תיבת עגלה אני סתם מופתע, שימו לב:
http://www.uzan.co.il/%D7%98%D7%95%D7%A4%D7%92-%D7%9C

מול הנכון:
http://www.uzan.co.il/%D7%98%D7%95%D7%A4-%D7%92%D7%9C
איך אתם מסבירים בדיוק שהדף הראשון רלוונטי יותר מהשני???
נתקבלה תגובה 13 אפריל, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,220 נקודות)
נערך 13 אפריל, 2015 על ידי זקן השבט
wmgary, אני מקדם אתרים מזה 15 שנים, ועוד לא פגשתי מקדם אתרים שמסוגל באמת (!) להסביר לי מדוע תוצאת חיפוש אחת מוצגת על ידי גוגל במקום 1 ותוצאת חיפוש אחרת במקום 11, ולא להפך. לכל מקדמי האתרים יש תמיד הסברים שלא באמת מסבירים (!), משמע ההסבר שלהם איננו מצליח לשלול (!) את כל ההסברים החלופיים האחרים. הסיבה היא שאנחנו יודעים רק אחוזים ספורים (!) מפרטי האופן שבו גוגל מחשב את ציון הרלוונטיות של הדף.

במקרה שהצגת לא ציינת מה הוא ביטוי החיפוש שעבורו גוגל מחשב את ציון הרלוונטיות, ולכן אי-אפשר אפילו לנסות לנחש מה הבעיה, לא שזה היה מבטיח ניחוש נכון. מה שכן - בשני הדפים היחס בין התוכן הייחודי של הדף לבין התוכן שחוזר על עצמו בשני הדפים (וכנראה השגם בכל שאר דפי האתר) הוא קטן מאד וכמעט זהה, ואפשר שההחלטה איזה מהם להעניש מסיבה זו היתה אקראית.

המחלוקת המקצועית שלי עם שגב, עם כל רצונו הטוב, בעניין העצה הנכונה עבורך היא שהוא מזהה בטעות את "הכי רלוונטי" עם "מאד רלוונטי", בעוד שהדף שהוא "הכי רלוונטי" יכול להיות גם "מעט מאד רלוונטי", אבל יוצג ראשון רק משום שכל תוצאות החיפוש המתחרות בו לאותו ביטוי חיפוש הן עוד פחות (!) רלוונטיות. חשוב על כך: "זכיתי במקום הראשון בריצת 100 מטר!" האם זה אומר שאני אתלט מצויין? לא אם אוסיף שזה היה כאשר הייתי בגן חובה  ומול שאר ילדי הגן.

ולכן אני שולל את העצה לסמוך לאורך זמן על הדף שלך שהוא כרגע מוצג יותר גבוה, כי אם הציון שלו נמוך יהיה קל למתחרים לגבור עליו, ואני מציע במקום זאת להשקיע בהגדלת ציון הרלוונטיות של הדף שלדעתך המבקרים אמורים להעדיף, ולא רק עד שתשיג את המקום הראשון, אלא עד שתשיג פער ציוני רלוונטיות בינו לתוצאות החיפוש המתחרות שגם אם לא ידוע לך מה גודלו יהיה מספיק גדול כדי להקשות על המתחרים להפיל אותך ולגזול ממך את המקום הראשון.
נתקבלה תגובה 13 אפריל, 2015 על ידי Segev Waintraub <סגן משנה> (1,530 נקודות)
אני מסכים מאד עם העצה של זקן השבט, לקחת את הדף שאתה באמת חושב שהמבקרים צריכים להעדיף ולהשקיע בו.

אבל אני אתן לך עצה חשובה.

אני אנחש ואגיד שהתכוונת כנראה למילת חיפוש "הדברת נמלים בג'ל" - חיפשתי כמה וריאציות של מילות החיפוש האלה ומצאתי 3 דפים פנימיים של הדומיין שלך "טופג-ל/" "טופ-גל-הדברת-נמלים/" "טופ-גל/".

3 דפים שנראים בערך אותו דבר, כתוב בהם בערך אותו דבר.
אם לי קשה להבין מה הבדל בניהם כנראה שגם מנוע חיפוש יכול להסתבך. אם באמת אין ערך מוסף לכל אחד מהדפים אינדיוידואלית עדיף שתשאיר דף אחד רלוונטי שיכיל את כל האינפורמציה בנושא בצורה מסודרת.
יש לך שאלות בנושא קידום אתרים?

כאן המקום לשאול אותן ולקבל תשובות מקהילת מקדמי האתרים בישראל.

ההרשמה למערכת אינה מצריכה מילוי טפסים ולוקחת פחות מ-5 דקות.

פעם ראשונה כאן? למד איך משתמשים!

4,234 שאלות

7,261 תשובות

9,858 תגובות

8,688 משתמשים

adsense adwords facebook google h1 html nofollow ppc seo url wix wordpress youtube אדוורדס אדסנס אופטימיזציה אופטימיזציה-לעמוד אחסון אינדוקס אינדוקס-בגוגל אנליטיקס אתר אתר חדש אתר-וורדפרס אתרים בחירת-דומיין בלוגים בניית-קישורים גוגל גוגל אדוורדס גוגל אנליטיקס גוגל וובמאסטר גוגל פלוס גוגל-אדסנס גוגל-אנליטיקס דומיין דירוג דירוגים דף נחיתה דף-מעריצים-בפייסבוק החלפת-קישורים העברת אתר העברת-אתר הפניות הפניות 301 הפנייה 301 וורדפרס חנות-וירטואלית יוטיוב ירידה בדירוגים ירידה במיקומים ירידה-בדירוגים כותרות כפילות כתובת-בעברית מאמרים מילות חיפוש מילות מפתח מיקומים בגוגל מיקומים-בגוגל מנועי חיפוש מעבר לאתר חדש מפת אתר סאבדומיין ספאם סריקה עברית עונש מגוגל עמוד-עסקי-בפייסבוק פגיעה-בקידום פייסבוק פרסום פרסום-מאמרים קידום קידום אורגני קידום אורגני בגוגל קידום אתר קידום אתרים קידום בגוגל קידום ממומן קידום-אתרים קידום-ממומן קישורים קישורים יוצאים קישורים נכנסים קישורים פנימיים קישורים-נכנסים קישורים-פנימיים שגיאה שגיאה-404 שיווק שכפול תוכן תוכן תוכן כפול תוכן משוכפל תוכן-משוכפל תוצאות חיפוש תמונות 301 404
AskPavel Academy קורס קידום אתרים
×

עקבו אחרינו בפייסבוק כדי להישאר מעודכנים

מדריכים, חדשות וטיפים שיעזרו לך בקידום האתר

שאלות קשורות

0 הצבעות
1 תשובה 108 צפיות
שאלה נשאלה ב- 26 אוקטובר, 2012 על ידי zanasurf <סגן> (4,550 נקודות)
+8 הצבעות
1 תשובה 2,211 צפיות
שאלה נשאלה ב- 17 אפריל, 2010 על ידי askpavel-bot (320 נקודות)
0 הצבעות
1 תשובה 146 צפיות
שאלה נשאלה ב- 20 אוגוסט, 2013 על ידי המשכנתאות (160 נקודות)
+2 הצבעות
1 תשובה 114 צפיות
שאלה נשאלה ב- 23 פברואר, 2011 על ידי אייל (770 נקודות)
+1 הצבעה
2 תשובות 88 צפיות
שאלה נשאלה ב- 17 נובמבר, 2015 על ידי creativel <סגן משנה> (2,280 נקודות)
...