קידום אתרים הבלוג שאלות ותשובות חדשות קורסים כלים
פעם ראשונה כאן?
◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>

מה עדיף ללמוד PPC או SEO?

+1 הצבעה
1,873 צפיות
שאלה נשאלה ב- 27 אוגוסט, 2013 על ידי surfer (200 נקודות)
מה עדיף ללמוד PPC או SEO?
מבחינת עבודה לחסר ניסיון

והאם יש קורס שמשלב את שניהם

תשובות 3

0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 28 אוגוסט, 2013 על ידי stass <סרן> (8,820 נקודות)
נערך 20 מאי, 2014 על ידי מנשה אברמוב
אלו 2 טכניקות שונות, שהמטרה שלהם זהה (הבאת גולשים לאתר == Traffic).
לדעתי זה מאוד סינרגי ללמוד את שתיהם יחדיו.

קורס שמשלב את שניהם?
אם באמת יש לך משיכה לזה, תוכל בהוצאה יחסית נמוכה (של כסף) ויותר גבוהה (של זמן) ללמוד את זה לבד.

PPC - גוגל מחלקת קופונים לקידום באדוורדס, תפוס אחד, תמצא מוצר לקידום (נניח בclickbank) ותרוץ עם זה.

SEO - תעלה אתר בוורדפרס (דומיין~8$ לשנה, אחסון ~10$ לחודש), תלמד על קידום ותיישם. (אם תרצה קופון הנחה לאחסון תגיד לי).

הפרקטיקה האמיתית הזאת תהיה שווה לך זהב וניסיון מעשי אמיתי.

בהצלחה :)
0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 28 אוגוסט, 2013 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
אני חולק על תשובתו של stass. בכל מקום תלמד מה יש לעשות ב-SEO אבל בשום מקום לא תלמד מה יש לעשות כדי לנצח את המתחרים ולתפוש את מקומם בצמרת תוצאות החיפוש. מה יועיל לך אם תצליח להגיע למקום 49 ומשם רק תרד בהתמדה?
נתקבלה תגובה 29 אוגוסט, 2013 על ידי stass <סרן> (8,820 נקודות)
מצטער, אבל לא הבנתי את הנימוק שלך לגבי הסיבה שאתה חולק איתי.
איך הסקת ממה שכתבתי שפרקטיקה עצמית כפי שציינתי "לא תלמד מה יש לעשות כדי לנצח את המתחרים ולתפוש את מקומם בצמרת תוצאות החיפוש. מה יועיל לך אם תצליח להגיע למקום 49 ומשם רק תרד בהתמדה?"
בדיוק בשביל זה הרי עובדים ומיישמים.
מה השוני בין לעשות את זה לבד, עם למידה ועשייה עצמית למקום עבודה?
לא ברורה לי בכלל התשובה שלך.
נתקבלה תגובה 29 אוגוסט, 2013 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
stass, בתשובה שלך אין כל התייחסות למתחרים ראויים. אם אתה מקדם אתר לצורך למידה לביטוי שאיננו תחרותי כלל, תגיע בקלות למקום הראשון בגוגל, אבל לא תדע איך אתה צריך לפעול אחרת נגד מתחרים ראויים. ואם בחרת ביטוי תחרותי, תיעצר במקום כלשהו כי המתחרים הראויים לא נותנים לך לתפוס את המקומות שלהם בצמרת, ולא תבין למה נעצרת, או אפילו מתחיל לרדת. ואם אתה עובד ולא מבין, לא למדת כלום.

ראה למשל תלונה נפוצה מאד:
www.seoforums.co.il/threads/34616
נתקבלה תגובה 30 אוגוסט, 2013 על ידי stass <סרן> (8,820 נקודות)
נערך 30 אוגוסט, 2013 על ידי stass
אני מצטער אבל לא ברור לי איך התגובה שלך נכנסת לקונטקסט של השאלה (כמו בתגובה לבחור מתחתי).

נשאלה שאלה - מה כדאי לי ללמוד ובאיזה מוסד.
נכתבה תשובה - מה כדאי ואלטרנטיבה ללימוד במוסד.

ההערה שלך - "בתשובה שלך אין כל התייחסות למתחרים ראויים" זה לא מרגיש לי רלוונטי כלל, בגלל:
א. חלק מלימוד SEO הוא בבחירת keywords
ב. בתהליך בחירת מילות המפתח מבצעים הערכת תחרות ובעצם יודעים מי הם המתחרים הראויים.
ג. אם בן אדם ילמד ויבחר ליישם את הכל לבד, הוא יתקל גם במתחרים ראויים וגם בפחות. כשבמהלך לימוד "במוסד" יש סיכוי שהוא לא יתקל לא בזה ולא בזה.


נ.ב. והדבר הכי חשוב, לתת ערך לשואל - מה בעצם שואל השאלה המקורי מסיק מהתגובה שלך לגבי השאלה שלו?
נתקבלה תגובה 30 אוגוסט, 2013 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 30 אוגוסט, 2013 על ידי זקן השבט
אין לי כל עניין להסתפק במתן תשובות ישירות לשואלים. הידע שלי, הכשרון שלי, הניסיון שלי והמעמד המקצועי שלי עושים אותי מתאים במיוחד להרחיב את הידע (!) של כלל קוראי מדור השאלות והתשובות. אחרת אפשר היה לנהל את המדור הזה במיילים.

כך למשל הטענה "בתהליך בחירת מילות המפתח מבצעים הערכת תחרות ובעצם יודעים מי הם המתחרים הראויים" היא טענה שגויה ונפוצה מאד, ויש מקום להראות זאת בכל הזדמנות:

א. נתוני רמת התחרותיות (10 מדרגות, ולא ברור אם זה סולם עשרוני או לוגריתמי) מייצגים את רמת התחרותיות ב-Adwords ולא בתוצאות החיפוש האורגניות. יש מגוון רחב של ביטויי חיפוש (שמייצגים למשל עמדות פוליטיות, אידאולוגיות, דתיות, תרבותיות, אמנותיות וכו' - ראה למשל http://www.google.com/webhp?sourceid=navclient&ie=UTF-8&gl=US&pws=0#gl=US&nfpr=1&pws=0&q=koran+war ב-google.com) שבהם סביר שקיימת רמת תחרותיות גבוהה ביותר בתוצאות החיפוש האורגניות ו-0 תחרותיות ב-Adwords.

ב. רמת התחרותיות נקבעת על ידי ציוני הרלוונטיות המשוקללים לביטוי החיפוש הנתון של תוצאות החיפוש שיהיו במיקום היעד (למשל 1 אם זה מה שאתה רוצה להשיג) כאשר תפיל את המתחרה שיהיה שם באותו יום, ביחס (!) לציון הרלוונטיות של תוצאת החיפוש שאתה מקדם, ביום שבו אתה מנסה להעריך את רמת התחרותיות. אבל מאחר וציוני הרלוונטיות סמויים, וגם אין להם גבול עליון, אין לך כל דרך או כלי שימושי להעריך את פער הציונים = רמת התחרותיות. נוסף על כך, פער הציונים בין כל שתי תוצאות חיפוש סמוכות איננו זהה - בין מס' 1 ל-2 הוא יכול להיות 18,987 נקודות, או 1 נקודה, או 0 נקודות.

ג. מאחר וציוני הרלוונטיות סמויים, מקדם האתרים איננו יכול לדעת האם תוצאת חיפוש מס' 1 (או 2 או 3) נמצאת שם משום שהיא היתה מצוינת וטובה מכל האחרות או משום שהיתה גרועה, אבל הכי פחות גרועה מכולן.

ד. פחחות רכב אפשר אולי ללמוד לבד כי אתר רואה בעין מה דורש תיקון והאם התיקון הצליח. בקידום אתרים מרבית המידע הנחוץ להסקת מסקנות נכונות (כ-95%) חסום בפנייך. מצפיה בשינוי במיקומים אינך יודע האם עלית למרות ירידה בציון או שירדת למרות עליה בציון.

אם כל זה היה ידוע לך מלימוד עצמי ומהתנסות בקידום אתרים לבד - יופי. אבל אז לא היית טוען ש"בתהליך בחירת מילות המפתח מבצעים הערכת תחרות ובעצם יודעים מי הם המתחרים הראויים".
נתקבלה תגובה 30 אוגוסט, 2013 על ידי stass <סרן> (8,820 נקודות)
המ, איך הסקת שדיברתי על רמת התחרותיות ב-adwords? זה לא צויין בשון מקום.
התכוונתי לניתוח התוצאות מה-SERP.
ואני בהחלט טוען ועומד מאחורי המילים שבתהליך בחירת מילות החיפוש מבצעים הערכת תחרות (ל-א בadwords).

נ.ב. אם לא מעניין אותך לתת תשובות ישירות לגולשים, למה פתחת את תשובתך ב "אני חולק על תשובתו של stass"? כשבפועל בתשובתך לא נגעת כלל בשאלת השואל.
נתקבלה תגובה 30 אוגוסט, 2013 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 30 אוגוסט, 2013 על ידי זקן השבט
א. הסקתי זאת מכך שגם אתה, כמו כולם, שואב את הנתונים מכלי העזר של גוגל לתכנון מסע Adwords, ולכן אלו נתוני רמת התחרותיות לביטוי החיפוש הנתון ב-Adwords בלבד (!). אבל אם אתה משתמש בכלי אחר כלשהו, שמתיימר לספק נתונים שימושיים של רמת התחרותיות של תוצאות החיפוש האורגניות ב-SERPs, תואיל להסביר מאיפה מקבל הכלי הזה נתונים על פערי ציוני הרלוונטיות הסמויים (!) שיהיה צורך לסגור. אם אתה לא יכול להראות, אתה יכול להמשיך לעמוד מאחורי טענתך על סולם גדול, אבל לא יהיה לה כל תוקף מקצועי.

ב. באותה אמירה הסתייגתי ספציפית מטענותייך ש"אם באמת יש לך משיכה לזה, תוכל בהוצאה יחסית נמוכה (של כסף) ויותר גבוהה (של זמן) ללמוד את זה לבד" וש"הפרקטיקה האמיתית הזאת תהיה שווה לך זהב וניסיון מעשי אמיתי"."
נתקבלה תגובה 30 אוגוסט, 2013 על ידי stass <סרן> (8,820 נקודות)
א. נתונים סמויים הם סמויים. מבצעם הערכות על נתונים שכן ניתן לכמת. כמו link diversity, דומיינים, וותק וכ''ו וכ''ו.
אתה מתעקש להכניס לי מילים למקלדת ולטעון טענות שאני כביכול טוען למרות שהן לא נאמרו.

ב. כאן המצב בכלל לא ברור לי לגבי התשובה שלך. מה בעצם ההסתייגות שלך נגד ניסיון מעשי אמיתי ואיך היא מתקשרת לשאלה המקורית.
נתקבלה תגובה 30 אוגוסט, 2013 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 30 אוגוסט, 2013 על ידי זקן השבט
בזמנו דיברו על ציוני 200 פרמטרים שגוגל משקלל בתוך ציון הרלוונטיות של הדף, בעוד שלנו היו ידועים רק כ-35 פרמטרים ואפילו לא ידענו את ציוניהם. זה יותר גרוע מלנסות לפתור משוואה בת 200 נעלמים כאשר אתה לא מסוגל להציב ערכים מספריים אפילו ב-35 מתוך ה-200. הקושי המצער הזה ידוע לכל בוגר כיתה ח'.

וותק האתר? האם זה בכלל פרמטר? למה? אם זה היה נכון אז ב-SERPs לביטויי חיפוש שלא מקדמים כי אין להם ערך מסחרי, אתרים ותיקים היו אמורים לצוף לצמרת!

נוסף על כך, אתה מתאר פה פרמטרים (מתוך אותם 35) שייחסנו לאלגוריתם של גוגל מודל 2000, בעוד שמאז הנהלת גוגל שינתה את מנוע החיפוש שלה מן הקצה אל הקצה.

אני מנהל ומלמד מקדמי אתרים מזה כ-15 שנים. גייסתי רבים,  פיטרתי אחדים, ובעיקר צפיתי במי שעוזבים לבד לאחר שנוכחו לדעת (מתוך ניסיון) שהמקצוע לא מתאים לאישיות שלהם. ההסתייגות שלי היא זו: קידום אתרים (נגד מתחרים ראויים) איננו מקצוע טכני שמהותו ביצוע פעולות על פי צ'קליסט, כאשר (כמו בפחחות רכב) אתה מקבל משוב לעין האם ביצעת את הפעולה באופן נכון או שגוי. קידום אתרים (נגד מתחרים ראויים) מתבצע בסביבת עבודה שמאופיינת על ידי אי-ודאות קיצונית (כ-95%). מי שמתקשה להסתגל לתנאים הללו נוהג לפנטז שאי-הודאות לא קיימת, הפער בין המציאות לפנטזיה שוחק את כוחות הנפש, והוא נאלץ לפרוש במוקדם או במאוחר. ודאי שאין מקום לזרוק לתוך סביבת עבודה כזו עובד מתחיל שלא התנסה לאורך זמן בעיסוק בתחום שבו דרושה חשיבה ביקורתית, כמו למשל לימודי תולדות הפיסיקה, שאינם אלא מעבר מטעות אחת לטעות אחרת, ועד היום טובי המוחות טרם הצליחו לנסח תיאוריה מאוחדת, שכל חלקייה מתיישבים יפה האחד עם השאר.
+1 הצבעה
נתקבלה תשובה ב- 29 אוגוסט, 2013 על ידי מורן אהרון (760 נקודות)
בשביל לעבוד בתחום אתה חייב להבין את שניהם

אתה לא יכול לעשות PPC אם אתה לא יודע SEO, יש קשר בינהם.
ואתה לא יכול לעשות רק SEO לפעמים חייבים להיעזר בPPC.

בקיצור את שניהם.
נתקבלה תגובה 29 אוגוסט, 2013 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נכון, מורן. בשניהם אתה פועל נגד מתחרים, וכיום הם כבר כמעט תמיד מתחרים ראויים. PPC נראה לכאורה כשיטה שבה אתה לא יכול להפסיד לאורך זמן, אבל אם אתה מפסיד ב-SEO וגם ב-PPC אין לך למעשה שיווק באינטרנט.
נתקבלה תגובה 29 אוגוסט, 2013 על ידי מורן אהרון (760 נקודות)
היי, אני חושב שאתה הלכת רחוק עם התשובה ( הערה ) שלך לדברים שאני כתבתי, הבחור שאל מה כדאי ללמוד, רשמתי ששניהם משתלבים יחד זה הכל ...
מה הקשר למתחרים ראויים, מי דיבר על להפסיד בSEO וגם בPPC?
לא הבנתי את הקשר הדברים.
אם החוסר הבנה הוא אצלי, מתנצל מראש ....
נתקבלה תגובה 29 אוגוסט, 2013 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
מורן, מאחר ולא רק השואל קורא את התשובות, אני נוהג להרחיב את טווח הדיון, לתועלת כל שאר הקוראים.

הגבתי לאמירה "אתה לא יכול לעשות רק SEO לפעמים חייבים להיעזר בPPC" כדי לציין שבשניהם עובדים למעשה נגד המתחרים ולא נגד גוגל (גם בכדורגל שתי הקבוצות משחקות זו נגד זו ולא שתיהן נגד השופט), וכאשר עובדים נגד מתחרים רבים ו\או ראויים הסיכוי להפסיד בשני הערוצים גדול בהרבה מהסיכוי להרוויח.
יש לך שאלות בנושא קידום אתרים?

כאן המקום לשאול אותן ולקבל תשובות מקהילת מקדמי האתרים בישראל.

ההרשמה למערכת אינה מצריכה מילוי טפסים ולוקחת פחות מ-5 דקות.

פעם ראשונה כאן? למד איך משתמשים!

4,293 שאלות

7,320 תשובות

9,894 תגובות

15,627 משתמשים

adsense adwords facebook google h1 html nofollow ppc seo url wix wordpress youtube אדוורדס אדסנס אופטימיזציה אופטימיזציה-לעמוד אחסון אינדוקס אינדוקס-בגוגל אנליטיקס אתר אתר חדש אתר-וורדפרס אתרים בחירת-דומיין בלוגים בניית-קישורים גוגל גוגל אדוורדס גוגל אדסנס גוגל אנליטיקס גוגל וובמאסטר גוגל פלוס גוגל-אדסנס גוגל-אנליטיקס דומיין דירוג דירוגים דף נחיתה דף-מעריצים-בפייסבוק החלפת-קישורים העברת אתר העברת-אתר הפניות הפניות 301 הפנייה 301 וורדפרס חנות-וירטואלית יוטיוב ירידה בדירוגים ירידה במיקומים ירידה-בדירוגים כותרות כפילות כתובת-בעברית מאמרים מילות חיפוש מילות מפתח מיקומים בגוגל מיקומים-בגוגל מנועי חיפוש מעבר לאתר חדש מפת אתר סאבדומיין ספאם סריקה עברית עונש מגוגל עמוד-עסקי-בפייסבוק פגיעה-בקידום פייסבוק פרסום פרסום-מאמרים קידום קידום אורגני קידום אורגני בגוגל קידום אתר קידום אתרים קידום בגוגל קידום ממומן קידום-אתרים קידום-ממומן קישורים קישורים יוצאים קישורים נכנסים קישורים פנימיים קישורים-נכנסים קישורים-פנימיים שגיאה שיווק שכפול תוכן תוכן תוכן כפול תוכן משוכפל תוכן-משוכפל תוצאות חיפוש תמונות 301 404
AskPavel Academy קורס קידום אתרים
×

עקבו אחרינו בפייסבוק כדי להישאר מעודכנים

מדריכים, חדשות וטיפים שיעזרו לך בקידום האתר

שאלות קשורות

0 הצבעות
2 תשובות 697 צפיות
שאלה נשאלה ב- 24 ינואר, 2018 על ידי MAHER (120 נקודות)
0 הצבעות
2 תשובות 940 צפיות
שאלה נשאלה ב- 28 נובמבר, 2015 על ידי אלין (120 נקודות)
0 הצבעות
3 תשובות 1,458 צפיות
שאלה נשאלה ב- 19 מרץ, 2015 על ידי loop <סגן משנה> (1,450 נקודות)
0 הצבעות
1 תשובה 439 צפיות
שאלה נשאלה ב- 20 מרץ, 2013 על ידי seanrozen3 (120 נקודות)
+1 הצבעה
2 תשובות 428 צפיות
שאלה נשאלה ב- 13 פברואר, 2016 על ידי אמנון בר (130 נקודות)
...