◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
3.4k צפיות

האם בעקבות עדכון פינגווין 3.0 לא כדאי להחליף מאמרים עם אתרים אחרים?

על ידי 130 צפיות
אני נוהג להחליף קישורים באופן שבו אני מספק לאתר מתחום דומה לאתר שאני מקדם מאמר רלוונטי לתחום עם קישור אלי במילות המפתח הרלוונטיות לאתר שלי. האם בעקבות העדכון האחרון פינגווין 3.0 שהיה השבוע לא כדאי להמשיך בשיטה הזו של החלפת קישורים?

3 Answers

קולות
0
על ידי <רב סרן> 13.0k צפיות
החלפת קישורים כבר נהייתה מיושנת, ואם תשאל אותי, אין צורך בה יותר, לדעתי היא רק מזיקה. מה שכן, קישור טבעי הוא הדרך העיקרית שלך למשוך גולשים וכמובן לעלות בתוצאות החיפוש בגוגל. השקע בתוכן מקורי ואיכותי אשר הרבה אנשים מעוניינים בתוכן בתחום שלך והשג קישורים איכותיים לפי רמת ההשקעה שלך בתוכן.
על ידי 130 צפיות
האם זה מזיק ברמה של להוריד קישורים שיש לי מאתרים רלוונטיים לתחום שלי?
על ידי <רב סרן> 13.0k צפיות
תלוי באתר שלך, קישורי ה-DoFollow באתר שלך מרובים? האם הקישורים שהצגת באתרך לאתרים אחרים רלוונטים לגולשים שלך? יעמיק להם את המידע בנוגע לתחום האתר שלך והאם הקישורים היוצאים אלייך עוזרים לגולשים באתר השני? האם זה אתר איכותי שיכול לספק לך קישור ''טבעי'' איכותי? תחשוב על זה.
על ידי 130 צפיות
אם נניח אני מקדם אתר במטרה שיתברג בביטוי "טכנאי מזגנים" ואני מכניס מאמר לאתר שהוא גם בתחום המזגנים "איך בוחרים טכנאי מזגנים" עם קישור אלי. לדעתי זה תורם ורלוונטי, ולדעתך?
על ידי <רב סרן> 13.0k צפיות
קישור יכול לתרום רק אם הוא איכותי, אתה מדבר כאן על אתר סימניות או אינדקס של הקשור למזגנים. האם האתר שאתה מדבר עליו עמוס בתוכן מועתק? האם האתר עם חווית גלישה גרועה לאורחים (אתה היית רוצה להיכנס לאתר כזה?), האם האתר מקודם בגוגל בתוצאות טובות והאם האתר עמוס בקישורים יוצאים להרבה אתרי מזגנים. כל השאלות האלה אלה השאלות שתצטרך לשאול אותך לפני שתענה על השאלה, הקישור הזה באמת עוזר לי? מכניס לי גולשים ולקוחות חדשים? קישור טבעי המוצג באתר איכותי?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
בניגוד למה שדניאל חושב, "קישור איכותי" הוא רק קישור שמבקרי (!) האתרים שהוציאו את הקישור גם מרבים להשתמש בו וגם מרוצים מאד מהשימוש בקישור בעקבות הביקור באתר שלך. שכח מהמושג המיושן שלקישור, אפילו "איכותי" כביכול, יש בכלל ערך רק מעצם קיומו.

מלבד זאת, בהנחיה של הנהלת חברת גוגל לבעלי\מנהלי אתרים מה עליהם לדרוש ממקדם האתרים לבצע כדי לקדם את האתר בתוצאות החיפוש אין כבר שום איזכור לקישורים כגורם שתורם בכלל משהו לקישום האתר, אם כי איזכור כזה, שאותו דניאל מצטט, היה שם עד יוני 2013 ונמחק (https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw).
על ידי <רב סרן> 13.0k צפיות
אם חשבת שהתכוונתי למשהו אחר ממה שכתבת כאן אז טעית, סה''כ התכוונתי למה שאתה אומר, גוגל כבר לא מייחסים חשיבות ואפילו מורידים דירוגים לקישורים שטותיים, התכוונתי לקישורים בעלי טראפיק גלישה מרוצה שקשור לאתר שלך. (הפצה/שיווק) תקרא לזה איך שאתה רוצה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אם כך, אני מתנצל. יש מקום שנדגיש שוב שעקב שינוי המדיניות של הנהלת חברת גוגל מלפני שנה, גם לקישור נכנס "טבעי", מאתר שמקודם לאותם ביטויי מפתח כמו האתר שלנו (ולא סתם "באותו התחום"), שנוצר ביוזמת בעל\מנהל האתר המקשר, יכול להיות ערך 0 או אפילו שלילי עבור שני האתרים, אם הוא לא מביא תועלת נמדדת למבקרי האתר המקשר.
על ידי <רב סרן> 13.0k צפיות
מסכים לגמרי.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
נערך על ידי
זו שאלה שעולה לאחר כל עדכון אלגוריתמי הקשור לספאם.
ויותר תלויה בך בתור איש מקצוע ובלקוח.

בהנחה ואתה יכול לכוון לטווח הארוך, לתכנן+ליישם אסטרטגיית תוכן(אך ורק בעזרת הלקוח), אסטרטגיית קישורים אמיתית ולספק ערך אמיתי לגולשי האתר ממזמן היית נוטש את הקישורים המניפולטיביים

בהנחה ואתה מוגבל מבחינת משאבים, זמן, ידע מקצועי, שיתוף פעולה מבחינת הלקוח ותקציב - הצלחה בטווח הארוך קשה מאוד(עד ללא ריאלית...)

העדכון האחרון לא נותן לך אינסנטיב מיוחד אם קודמיו לא הצליחו עד כה.
על ידי 130 צפיות
יש לי אתר שירד מעט במיקומים בעקבות העדכון האחרון, בממוצע 2-3 מקומות בכל מילות המפתח שאני מקדם בו אך הירידה היא ממקום ראשון למקום 3-4 כך שמדובר בירידה משמעותית. האם זה יכול להיות קשור לקישורים ממאמרים באתרים אחרים?
על ידי <רב סרן> 13.0k צפיות
אני מניח שכן, זאת התשובה שלך - עדכון פינגווין אחראי בעיקר על זיהוי אתרים בעל קישורים לא איכותיים ולא טבעיים (דבר שקורה הרבה בזמן האחרון) ולכן הדברים הללו קוראים, נסה לחפש את הקישורים הטבעיים והטובים ביותר שלך, את שאר הקישורים הלא רצויים ואלה שלא עוזרים ולא מכניסים לך גולשים, תוריד.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
כן, יכול להיות קשור
על ידי
אם אני מוריד קישורים שלדעתי הם לא טובים כי באמת לא מדובר בקישורים שימושיים לגולש ומאתרים שהם לא הכי חזקים וטובים, גוגל לא רואה נניח שירדו הקישורים לאתר שלי מ-40 ל-30 בבת אחת ומעיף אותו לכל הרוחות?
על ידי <רב סרן> 13.0k צפיות
להפך, אם כבר הוא שם לב לזה שאתה משקיע באתר ומוריד קישורים חסרי תועלת.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
מי אמר שהדעה שלך חופפת לאבחון האלגוריתם
על ידי
לצערי אין לי את האלגוריתם ולכן אני יכול להעזר רק בדעתי
על ידי <רב סרן> 13.0k צפיות
מחזק בעיקרון.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
קבלת קישורים ממאמרים ב"אתרי מאמרים" ובסתם אתרים אחרים נאסרת מזה 3 שנים לפחות, ולא היה צורך להמתין ל"פינגווין 3".
על ידי <רב סרן> 13.0k צפיות
בעזרת פינגווין הרבה והרבה אתרים נמחקים בגלל השטויות האלה, בעבר (לפני שנתיים-שלוש) האתרים הללו לא היה נמחקים בגוגל, או לפחות לא כמו שהיום.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אתרים אכן נענשו בגין "קישורים שאינם טבעיים" שנים לפני "פינגווין 1", והרבה לפני "פינגווין 1" גוגל כבר התחילו לשלוח הודעות אזהרה בכלי למנהלי אתרים להסיר קישורים.
על ידי <רב סרן> 13.0k צפיות
כמובן, אך האם זה רשמי כמו שזה היום? אני לא חושב, היום הרבה יותר אתרים נענשים מאשר בעבר, בתור אחד שקיבל קישורים לא טבעיים וכמובן מאתרי אינדקס וכדומה לפני שנתיים באתר שלי (שהמשיך להתקדם) הוא לא נמחק מגוגל ולא ירד במנוע החיפוש. היום האפשרויות האלה פחות מתקדמות עקב תשומת לב רבה של גוגל לקישורים לא טבעיים. מקווה שאתה מסכים איתי
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
כאשר אתרים שלנו נענשו לפני כ-7 שנים, זה עוד לא היה רשמי. כאשר אתרים קיבלו מכתבי אזהרה בכלי למנהלי אתרים זה כבר היה רשמי. גם האזהרה ב"הנחיות למנהלי אתרים" (שאינני זוכר מתי הופיעה לראשונה) ש"גוגל יודע לזהות קישורים שאינם טבעיים" היתה רשמית כמובן. ולכן אפשר בהחלט שאתרים נענשים היום בגין סיבות שהנהלת חברת גוגל בחרה שלא להזהיר מפניהן, ואין להן כל קשר ל"טבעיות" הקישורים.

קרא גם את התגובות האחרונות שלי לאסף ב-http://www.askpavel.co.il/qa/15560#a15590 על מודל ה"מצב זמני מתמשך" שמסביר את שינויי המדיניות של הנהלת חברת גוגל לאורך זמן, וקח בחשבון שלכל שינוי מדיניות, או החמרה של שינוי קודם, קדם ודאי ניסוי מבוקר על מדגם של משתמשי גוגל.
על ידי <רב סרן> 13.0k צפיות
הבנתי, בסה''כ גוגל לקחו פרוייקט של הרמה רצינית בשנתיים שלוש האחרונים לטיפול בכל הבעיות הללו.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
יש גם הסבר נוסף: לגוגל עולה הרבה כסף לחשב מדי כמה שעות או ימים שערכו של קישור הוא 0.
על ידי <רב סרן> 13.0k צפיות
תפנית מעניינת, לא חשבתי על זה. מעניין אם גוגל יתקדם במהלך העשר שנים הקרובות ויכין מערכת חדשה של מנוע חיפוש אשר מאתר באופן ראשוני הישר מהקישור הראשון האם האתר הוא איכותי ויכול לספק מענה בסיסי לגולשים או האם הוא בעל קישורים לא טבעיים, תוכן משוכפל ומלכתחילה לא להוסיף אותו למנוע החיפוש. כי אם כן, זה יהיה דבר שפשוט ישנה את כל האתרים לתמיד.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
למה לחשוב בינארי כאשר גוגל חושבים סטטיסטית?

בסופו של "מצב המעבר המתמשך" כל דפי האינטרנט שבאינקס של גוגל ידורגו על פי ההתנהגות וההעדפות של האוכלוסיות המגוונות של משתמשי גוגל (באמצעות שימוש במדגם משתמשים "אמינים") ולא על ידי אלגוריתם שפועל על פי מה שסבורים בוניו שמייצג מדרג של רלוונטיות שניתן לדחוף למשתמשים. בדיוק לצורך זה הם מינו לפני כשנה את Raymond Kurzweil, מומחה עולמי לאינטליגנציה מלאכותית, לשמש כמנהל ההנדסה של גוגל.

ואגב, מזה כשלוש שנים גוגל הפסיק לאנדקס מספר עצום של דפי אינטרנט שלא היה בהם "ערך מוסף לגולש", כמו דפי אותו מוצר ושל אותו יצרן, כשהדפים זהים או כמעט זהים, והוצגו באלפי אתרי מסחר אלקטרוני.

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,017 משתמשים

שאלות קשורות

1 תשובה
קולות
+1
1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 23/12/14 על ידי eyala 160 צפיות
3 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 27/03/17 על ידי צאלה סבן 290 צפיות
3 תשובות
קולות
+1
2 תשובות
קולות
0
...