◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
948 צפיות

מיצוב מידרדר בגוגל

על ידי 120 צפיות
נערך על ידי
ברשותי אתר המספק חומר רב בנושא ימי הולדת לילדים - "יום הולדת ועוד" www.hb2u.co.il האתר הוא אתר תוכן שקיים כבר למעלה מ-6 שנים ובשנים האחרונות היה מדורג שני בחיפוש המילים "יום הולדת" בגוגל. לפני מספר חודשים ערכנו שינויים בדף הנחיתה ולפני כחודש הוא הועבר לדף שני בגוגל - ומאז רק צונח.

האם יש משהו בולט באתר שדורש שינוי/תיקון.
אשמח לקבל את חוות דעתכם.
תודה
טובה

4 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
טובה, את מפנה אותנו לאתר בלי לפרט מה עשית בזמנו, מחוץ לאתר, כדי להביא אותו למקום 2, ולשמור על המקום במשך 6 שנים. זה כמו להתבונן במאובן ולנסות להבין במה הוא היה חולה.

מקום האתר שלך בגוגל הוא לא עניין של משחק בינך לבין גוגל, אלא של משחק בינך לבין המתחרים שלך על המגרש של גוגל. גם בכדורגל, שתי הקבוצות היריבות משחקות האחת נגד השניה ולא שתיהן נגד השופט!

הבנת הכלל הבסיסי הזה היא תנאי לניהול נכון של עבודת הקידום של האתר שלך, שחייבת לעלות באיכותה על זו של בעלי האתרים המתחרים, כדי שתשובי למקום שאיבדת בתוצאות החיפוש, וגם תעלי למקום 1, וכדי לדעת לשפוט עצות שונות, וגם סותרות, שאת עשויה לקבל במענה לשאלתך, פה ובכל מקום אחר.

עובדה נוספת שעלייך לקחת בחשבון היא שבניגוד לכדורגל, כללי המשחק על המגרש של גוגל השתנו מאד בתקופה האחרונה, וצפויים להשתנות הרבה יותר בהמשך. אפשר שהמתחרים שלך למדו מהר מאד להסתגל לכללי המשחק החדשים, וזה מה שמעניק להם, לעת עתה, יתרון מכריע.
על ידי
חן חן על תשובתך. מה שעשית לאורך כל השנים הוא עדכון כמעט על בסיס יומי של התכנים באתר. כמו כן, הכנסתי את האתר לאינדקסים שונים, עשיתי קישורים (לא הרבה...), הרשמה לאתר ושליחה של ניוזלטר וזהו בעצם. עד עכשיו זה עבד די יפה - אבל המצב השתנה לרעה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
העדכון היום-יומי היה מיותר (אלא אם כתבת בכל יום רעיונות מקוריים לחגיגת יום הולדת למי שנולד ביום הספציפי הזה בשנה, וגם אז לא היה צורך להמשיך לעדכן לאחר 366 ימים).

רישום באינדקסים שלא הביאו לך תנועת מבקרים משמעותית,  וקישורים מאתרים שגם הם לא הביאו מבקרים, ונועדו בסך הכל להציג לגוגל את קיומו של עוד קישור, אסורה מזה כמה שנים על פי "הנחיות גוגל למנהלי אתרים", אבל רק לפני שנה הם התחילו להעניש במרץ על פעולות אלה. קראי יותר על שינוי האלגוריתם "פינגווין".
קולות
+1
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
משום שעמנואל הרחיב, אגיד שלמנועי החיפוש ישנו אלגוריתם שבוחן את איכות התוכן.

במקרה שלך נכנסתי למתכון מזדמן וגיליתי שהוא הועתק(נראה שצורפו כמויות) מאתר סמכותי ופופולרי, מה שיכול לאותת על תוכן מועתק, משוכפל או באיכות ירודה.
להלן דוגמא:
http://www.hb2u.co.il/?p=5305
http://www.copyscape.com/viewfound.php?o=21978&t=1369163631&z=65050#copyscape_start
קולות
0
על ידי 260 צפיות
טובה, לי נראה שיש כמה בעיות:
כמו שכתבו קודמיי - חלק מהמשחק הוא המתחרים ונראה כי המתחרים שלך עשו עבודה טובה,
רוב האתרים שעולים לפנייך, נראים נוחים יותר למשתמש, בעלי ממשק נוח וידידותי יותר.
האתר שלך מרגיש לי בתור לקוחה, כאילו נשאר באותה צורה או חשיבה כבר מספר שנים.
נסי להוריד מעט מהעומס במיוחד בדף הראשי. שורת התגיות למטה כבר איננה רלוונטית.
במקומה שימי תוכן משמעותי, מקורי וחדש לפי קטגוריות.
נהלי קטגרויות עם מילות מפת ממוקדות ב-META (ראיתי שכמעט בשום מקום לא הגדרת זאת, ולכן עצם היותך במקום שני נראה לי סוג של מזל).
כל זה בנוסף על מה שכבר נאמר לך בתשובות הנוספות, בהצלחה.
קולות
0
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
בנוסף לכל מה שכתבו, יש בעיות גם ברמת הקוד באתר, ברמת התבנית שאת משתמשת למשל,
בדף הבית, יש לך מבנה כותרות H בסדר הזה:
H1
H2
H1
H1
H5

H1 נכון שיהיה רק פעם אחת. משתמשים בכותרות כדי להבהיר את היררכיית הטקסט ולא כדי לבלגן אותה.
ועוד בקטנה: במטה תיאור אין את מילת המפתח יום הולדת...
כשאני נכנס לדף פנימי, כותרות H יש ממש, אבל ממש בלאגן.

בכרום, יש גלילה פנימית באתר מה שמעיד על חוסר תאימות דפדפנים

אם יורשה לי, את צריכה תבנית חדשה לאתר
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
יואב, הרשה לי לעיר שיש קושי לוגי במתן מענה מהטיפוס הזה לבעיה מהטיפוס שהוצג - הייררכיה שגויה של הכותרות הייתה קיימת כפי הנראה גם באותן כמעט 6 שנים שבהן האתר כיכב במקום 2 בביטוי חיפוש תחרותי למדי, ולכן לא ההייררכיה השגויה היא הסיבה ה"מכנית" (!) לאבדן ההדרגתי של המיקומים, אלא אם ערכו השלילי של מרכיב זה בציון הרלוונטיות המשוקלל של הדף לביטוי החיפוש הנתון, התחיל לעלות בהדרגה לפני כ-6 חודשים, בעקבות שינויים באלגוריתמים של גוגל. (אם כי, בניגוד לאחרים שנותנים עצות טכניות לתיקון אבדן הדרגתי של המיקום, אתה משכיל להמנע מלהוסיף "אז סדרי את ההייררכיה של הכותרות, ובקרוב תחזרי למקומך הטבעי!")
על ידי
תודה לכל מי שניסה לעזור אקח את ההערות לתשומת ליבי.
שאלה נוספת (בקטנה...), לפני מספר חודשים פתחתי אתר נוסף שנושק לאתר יום הולדת ועוד בנושא דפי צביעה. מאז אני מעלה דפי צביעה (אותם פוסטים של תמונות) במקביל לשני האתרים.
האם ייתכן שעקב כך החליט גוגל "להעניש" את האתר?
תודה, טובה
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אפשר שסיבה זו נוספה לסיבות האחרות שצויינו, ולעוד סיבות שלא ידועות לאיש מלבד עובדי גוגל. איך הביצועים של האתר החדש?
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
ציטוט"לפני מספר חודשים ערכנו שינויים בדף הנחיתה ולפני כחודש הוא הועבר לדף שני בגוגל - ומאז רק צונח." ז"א, נעשה שינוי בתבנית שאני מעיר עליו. התחרות, כל הזמן עולה צריך כל הזמן לשפר אחרת שופט הכדורגל שלך, יתחיל לתת נקודות לקבוצה השנייה.
שים לב, שאתה תמיד נותן הערות תיאורטיות שלא עוזרות ואף שולל לוגית את הצעתי. אני נותן הערות בונות שאפשר ללכת וליישם.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
קרא שוב את מה שכתבתי, ותראה שדווקא החמאתי לך.

על כל פנים, "הערה בונה שאפשר ללכת וליישם" היתה במקום אילו השואלת היתה מבקשת עצות לבניית הייררכיית כותרות נכונה לדף. אבל היא ביקשה פתרון לבעיה של צניחה הדרגתית (!) למיקומים גרועים.

לא ניתן להציג נימוקים כלשהם מדוע תיקון הייררכיית הכותרת תשפר את מיקום הדף (!) בתוצאות החיפוש, משום שאפשר שלאחר התיקון נצפה בצניחה נוספת (כי הקבוצה המתחרה תקעה לנו בינתיים שני גולים בזמן שאנחנו תקענו לה רק אחד).
על ידי 980 צפיות
יש לכם טעות. בHTML5 צוין בפירוש שיש להשתמש בתגית H1 בתחילת כל section באתר!
אתם טועים ומטעים, זה חבל.
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
מעולה. אני שמח שמתפתח פה דיון על זה. נעם, הערה והארה נכונה, נדרשת הרחבה. כפי שזה נראה, הנכון, נמצא איפשהוא באמצע. ההנחיה של מאט קוטס, מצורפת בקישור למטה. אם יש סיבה ממש ממש טובה, אפשר להשתמש במספר תגיות H1, זה לא קשור ל HTML5, זה היה גם קודם. רק אם דף מחולק ממש לכמה אזורים שונים.
הנה הסרטון שמאט בכבודו מסביר מה נכון:

זה לא המקרה באתר שבדיון. שם יש בלאגן מחוסר הגיון. זה בטוח אינו תורם לדירוג של האתר.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נועם ויואב, אם אתם מתבקשים לבנות אתר חדש או לתקן את הקוד והמבנה של אתר קיים, הדיון ביניכם הכרחי. אבל כדי לפתור את הבעיה של מי שכיכבה שנים במקום 2 לביטוי תחרותי, ונפלה למקום גרוע במיוחד, היא צריכה לקרוא למקדם אתרים ולא לבונה או טכנאי אתרים! והוא, במידת הצורך ייעזר גם בכם. זה שהשואלת לא מודעת להבחנה שבין המקצועות, ובאיזה תחום מקצועי מטופלת הבעיה שלה, עוד נסלח.
על ידי
ממש לא מסכים. לקרוא למקדם אתרים כדאי בכל מקרה, אם חשוב לו לשמור על האתר במקום טוב, אבל אם אנחנו רוצים לתת פתרונות בפורום הזה, עלינו להתמקד בכל מה שמשפיע על קידום האתר - כפילות תכנים, מבנה שגוי וכו'.
זה בדיוק מה ששאלו, אם אני מבין נכון.
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
אני כאן, כדי לפתח דיון, כדי ללמוד מאחרים, אולי גם לטעות כדי שמישהו יתקן אותי. והנה, גם הרחבתי את הידע שלי ממש כאן ועכשיו. ולא, לא ממך, אתה לא מרחיב את הידע רק מתחכם. אם זה לא יאה לך, אל תתערב. בבקשה אל תגיב יותר על פוסטים שלי ואני לא אגיב על שלך. תודה
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אם נתקלים בבעיה מסובכת במיוחד, צריך לדעת להתחכם לה (!), ומרבית בעיות קידום האתרים בתוצאות החיפוש נגד מתחרים הן בעיות מסובכות כי אין לנו כמעט מידע על מה שמתרחש. אין לנו למשל מידע האם הדף שעליו עבדנו נפל במיקומים למרות (!) שציון הרלוונטיות שלו עלה יפה, או להפך, ונחפש לשוא במה שגינו.

לעומת זאת, בבעיות פשוטות, ומה לעשות, מרבית הבעייות בתחום בניית וטכנאות האתרים הן בעיות פשוטות, כי המידע והידע גלויים ולכן די בצבירת ידע, בהתעדכנות ובניסיון כדי לפתור אותן (לראיה: הכרת ההייררכיה ה"נכונה" של הכותרות בטקסט). אבל הניסיון שלך לעזור לשואלת מניח בפשטנות שגויה שבחודשים האחרונים ציון הרלוונטיות של הדף שלה ירד, ושזו סיבה (אולי אחת מני רבות) לנפילה במיקומים. תואיל לכן להסביר לשואלת מדוע פתרון הבעיה שמצאת יתרום תרומה מכרעת (!) לבעית הנפילה במיקומים.

אם אתה לא רוצה שיעירו לך על תגובות פשטניות ושגויות, מוטב שתגביל את עצמך בינתיים לתגובות לשאלות שברור שהן בתחום ובגבולות הכשרון, הידע והמומחיות שלך, ואז לא תהיה סיבה למישהו להעיר לשואל שהתשובה או הפתרון שלך שגוי, או שבעיקרון או שבפרטים, ולך לא תהיה סיבה להעלב ולהתקיף את מי שמעיר לך בנימוס, רק משום שאתה לא יודע להשיב בנימוקים ענייניים ועוד יותר משכנעים.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אנונימי, הבלבול פה נוצר מהקושי להבין מה זה "קידום האתר" ומי הוא "מקדם אתרים". זו הסיבה שאני מציע מזה שנים רבות לאמץ את ההבחנה הברורה שבין "טכנאי אתרים" לבין "מקדם אתרים" (בתוצאות החיפוש ונגד מתחרים), גם אם רבים מאד עוסקים גם בזה וגם בזה.

אם ב"קידום אתרים" אתה מתכוון ל"שיפור ציון הרלוונטיות המשוקלל של הדף לביטוי החיפוש הנתון" (ציון סמוי שגוגל מקפיד שלא לחשוף!) ברור שלמשל שיפור הייררכיית הכותרות של הטקסט משפר את הציון.

אבל אם ב"קידום האתר" אתה מתכוון ל"שיפור המיקום בתוצאות החיפוש", חייבים לקחת בחשבון שגוגל מציג את תוצאות החיפוש על פי הסדר היורד של ציוני הרלוונטיות הסמויים, ושתוצאת חיפוש יכולה לרדת במיקומים למרות שעלתה בציון, ולהפך, כי גם ציוני תוצאות החיפוש המתחרות משתנים ללא הרף.

כך למשל, בעל אתר שנפל בהדרגה במיקומים יכול, כמו השואלת פה, להזמין "טכנאי אתרים" לבדוק מה התקלקל, הוא לא ימצא כלום, ואם חשיבה במונחי קידום האתרים נגד מתחרים זרה לו (הוא סבור בטעות שגוגל מעניק מיקומים ולא מבין שגוגל רק מחשב ציונים - את המיקום מעניקים לך המתחרים שלך!), גם לא יבין מדוע אירעה הנפילה במיקומים.

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,014 משתמשים

שאלות קשורות

1 תשובה
קולות
0
3 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 17/09/15 על ידי yuvali7 290 צפיות
2 תשובות
קולות
0
1 תשובה
קולות
+1
2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 1/08/13 על ידי עמית עוז <סגן אלוף> 21.8k צפיות
...