◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
1.7k צפיות

אשמח לקבל את דעתכם על מודל לתמחור בנית קישורים

על ידי 700 צפיות
היי כולם :-)

כלקוח בתחום של קידום אתרים אני נתקל בהרבה חוסר בהירות בכל מה שנוגע למחירים.
חשבתי להציע מודל שאולי יכול לעשות סדר בעניינים  לטובת כל הצדדים.
אשמח לקבל את חוות דעתכם על הרעיון עצמו ואולי אף שתמלאו אות הטבלה לפי מה שנרה לכם הוגן.
חשוב לציין שכל אחד שנכנס ללינק יכול להוסיף תוכן, אבל בואו נקפיד לא למחוק מה שאנשים אחרים כתבו כדי שנראה את מגוון הדעות.

להלן קישור שמסביר את הרעיון של המודל תמחור.

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Agkbx5UVEXqFdEFaZXlSUjdSVHhlSHUtOGc2NzY1dFE&usp=sharing

מעבר לשאלה הכללית, אם משהו מתעניין באתר שלי אז הכתובת היא www.tipul-tov.co.il
כמובן שחשוב שהביטויים יהיו קושרים לתחום העיסוק של האתר (טיפול), במידת הצורך אני יכול לספק את מחקר מילות המפתח.

1 Answer

קולות
+1
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
גוגל כותבים ב"הנחיות גוגל למנהלי אתרים" שערכו של קישור ש"בונים" (קישור ש"אינו טבעי") הוא 0. גם מחירו הריאלי בשוק הוא לכן 0 ש"ח.
על ידי 700 צפיות
היי

יוצא שאתה עונה לי על 90% מהשאלות שאני מעלה ונראה שמצד אחד יש לך הרבה ידע, אבל מצד שני הגישה שלך תמיד שלילית. אשמח לקבל ממך אמירות שיכולות לסייע לי להתפתח ולא רק ביטול ושלילה.

ולגבי תוכן התשובה שלך.
ידוע שחלק משמעותי ממה שמוגדר קידום אתרים הוא לקבל לינקים נכנסים מאתרים בעלי מוניטין גבוהה. במקום שאני ינסה להשיג את אותם קישורים אני מעוניין לקבל עזרה ממשהו שכבר התנסה בזה.

כשאני נעזר במשהו אני צריך לתגמל אותו כספית עבור המאמץ שלו. השאלה כמה מאמץ לוקח להביא כישור איכותי וכמה מאמץ לוקח להביא קישור פחות איכותי ובהתאם לכך כמה לשלם עבור כל קישור.

במודל שפיתחתי ניסיתי לענות על השאלה הזו.
אשמח לשמוע דעה בונה ולא רק פוסלת. בונה זה אומר שיש כיוון להתפתח עם התשובה ולא נשארים באותו מקום.


יואב
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
היי יואב, המודל שלך שגוי כי הוא מותאם לגוגל של שנת 2003 ולא לגוגל של שנת 2013 (למשל: "ידוע שחלק משמעותי ממה שמוגדר קידום אתרים הוא לקבל לינקים נכנסים מאתרים בעלי מוניטין גבוה"). בשנת 2013, המקצוענים שבינינו מציבים מול המודל ההוא של שיטת הפעולה של גוגל מודל חדש (ומנומק היטב) שעל פיו מה שקובע הוא שיעור שביעות הרצון של המבקרים, ולא חשוב איך הם הגיעו. קישור מאתר בעל מוניטין רב שלא זורמים דרכו מבקרים, או שהמבקרים אינם מרוצים ממה שמצאו, שווה 0 או שיש לו ערך שלילי.

ביקורת בונה, ולא פוסלת, תקבל רק ממקדמי אתרים שתקועים בשנת 2003 ואלה, למרבה הצער, הרוב הגדול. ביקורת פוסלת תקבל לא רק ממני אלא גם מגוגל עצמו, וגוגל הוא מי שקובע פה. קרא את "הנחיות גוגל למנהלי אתרים" כי אינני מבין מדוע אתה מעדיף להתווכח איתי במקום להתווכח עם גוגל.
על ידי 700 צפיות
היי
שוב למה אתה כזה שלילי?

לא מדובר על שחור ולבן. אני גם מודע לכך שגוגל מפרגן על שביעות רצון הגולשים ואולי זה מוריד במינון מסוים את החשביות של הלינקים אבל לא שולל אותם.

ידוע שגוגל אוהבים קישורים טבעיים. אם אני מביא לידיעתו של משהו אודות האתר שלי והוא אהב אותו מחליט לתת לי קישור זה נחשב טבעי. ואם אין לי זמן להתעסק עם זה אני מעדיף לשלם למשהו על הזמן שהוא טורח אז אני צריך לחשוב כמה לשלם.

מה זה המשפט המוזר "ביקורת בונה, ולא פוסלת, תקבל רק ממקדמי אתרים שתקועים".

האם המשמעות הדבר שלדעתך ככול שתפסול אנשים אחרים אתה כביכול מוכיח שאתה לא תקוע?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
יואב, אינני פוסל אנשים - אני פוסל ידע מיושן ושגוי של אנשים.

השאלה היא מה השתנה אצל גוגל, ואיך הוא באמת פועל עכשיו. זאת שאלה מודיעינית והיא לא תוכרע בסקר דעת קהל, כי מרבית המשיבים רוצים להאמין שמה שהיה הוא שיהיה. גם ראש אמ"ן לא מגיש לממשלה הערכות מודיעין שמבוססות על סקרי דעת קהל בקרב החפ"שים של חיל המודיעין.

אתה, לעומת זאת, חוזר וכותב ש"ידוע שגוגל..." ובונה על זה מסקנות שהיו נכונות בעבר, בעוד שה"ידוע שגוגל..." השתנה כבר בודאות (מבלי שזה נודע לך) או שהוא לפחות הפך לשנוי במחלוקת. קידום אתרים הוא לא עיסוק למי שנוטים להיתפס לדוגמטיות, כי מדובר בהחלטות שרירותיות וחשאיות של הנהלת גוגל שמשתנות או מתהפכות מהיום למחר.

לכתוב "ידוע שגוגל..." זה כמו לכתוב "ידוע שראש הממשלה הנוכחי, דוד בן גוריון..."
על ידי 700 צפיות
תגיד למה אנחנו משקיעים את השיחה שלנו בדיון שהוא עקר?

נדמה שכל מה שאתה רוצה לומר זה שאי אפשר לדעת כלום על גוגל, או לחלופין שאתה יודע שאף אחד אחר לא יודע מה שאתה מבין שהוא נכון אבל גם לא באמת משתף אותו ובכך נשאר כמשהו שאי אפשר לשלול אותו.

בדומה לשם שבחרת לעצמך, השיטה שאתה מרמז עליה נשארת מסתורית ולא ברורה. בצורה זו אי אפשר לשלול את דבריך מפני שלא אמרת משהו קונקרטי.

אז שוב אני מבציר בך, אנא בו נמשיך את הדיון הזה רק אם יש לך משהו אופרטיבי שאוכל להיעזר בו ולא רק לשלול את כל מה אתה מכנה "דוגמטיות".
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
בתשובה לשאלתך הפניתי אותך מיד למקור שהוא הכי קונקרטי שיכול להיות בתחום הזה: "הנחיות גוגל למנהלי אתרים (http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=iw&answer=40349):

"זכור כי האלגוריתמים שלנו יכולים להבחין בין קישורים טבעיים לקישורים שאינם טבעיים. קישורים טבעיים לאתר שלך מתפתחים כחלק מהאופי הדינמי של האינטרנט, כאשר אתרים אחרים מוצאים באתר שלך תוכן בעל ערך וסבורים כי הוא עשוי להיות לתועלת מבקריהם. קישורים לא טבעיים לאתר שלך הם כאלה המתווספים בכוונה לשוות לאתר שלך מראה פופולרי יותר בעיני מנועי חיפוש. בהנחיות למנהלי אתרים ניתן למצוא מידע גם על כמה מסוגי קישורים אלה (כגון סכימות קישורים ודפי סף).

רק הקישורים הטבעיים מסייעים לאתר שלך בעניין ההוספה לאינדקס והדירוג."

אם אתה מסתייג מהתשובה שנתתי לך ולשאר קוראי ההתכתבות הזו, אתה חופשי להתווכח עם גוגל.
על ידי 700 צפיות
נערך על ידי
צר לי לחלוק עליך אבל ההפניה שלך עדין לא אופרטיבית משום שהיא לא מכוונת לפעולה ממוקדת אלה נשארת עם ההנחיה המעורפלת של גוגל.

אני לא מאשים את גוגל בעירפול, משום שאפשר להבין את האינטרס שלהם. יחד עם זאת הייתי מצפה ממך לרדת ללב עניין, ולדלג על העניין הסמנטי.

מוסכם שקישורים טבעיים זה טוב?!
עכשיו נגש לשאלה איך נוצרים קישורים טבעים?
האם בשיטה שלך אתה פשוט יושב ומחקה שהם יקרו לבד כשאתה פסיבי לחלוטין?

יפתיע אותי אם תגיד שכן, אבל זה גם לגיטימי. אם לא אשמח להבין בצורה מעשית איך אתה פועל, וכמה כסף אתה הייתה מצפה לקבל על הפעולות האלה אם אתה עושה אותם למען משהו אחר.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אני עוסק בקידום אתרים מאז חודש אוגוסט 1998 ואני שואל את עצמי מדי יום "איך אני יודע שאינני טועה?", כי כל מה שאי-פעם "ידעתי ש..." התהפך מאז כמה וכמה פעמים.

בחמשת השנים האחרונות כתבתי בפורומים המקצועיים למעלה מ-10,000 פוסטים ותגובות, שכולם דנים, מזווית זו או אחרת, בשיקולים האיסטרטגיים של בעלי מנועי החיפוש, בשינויים הקיצוניים שחלו בעקבותיהם בעקרונות הפעולה של מנועי החיפוש, ובמידה הרבה יותר מוגבלת של חשיפה - גם באופנים שבהם יש להתאים את עבודת הקידום היום-יומית. דווקא על קישורים טבעיים הרביתי לכתוב ולהתראיין
(http://www.xn--5dbcajc7bc4a0a4b.com/?p=8642#comment-4591)
 כי בנושא הזה מה שגוגל כותבים איננו מעורפל כלל.
על ידי 700 צפיות
אמנואל

אנחנו כבר מאריכים בשיחה ועדין מסתובבים סביב אותה נקודה.
אנסה לדבר בשפתך כדי שנתקדם.

מה שאני בעצם שואל זה איך אתה מתמחר את מה שאתה הגדרת בראיון כ "הלקוח קונה כושר המצאה" ?

בראיון מוזכר גם הנושא של התגובות הקשות שאתה סופג מקהילת המקדמים והיותך מגיב באינטנסיביות בפורומים. לא ברור לי למה אתה מקדיש כל כך הרבה מאמץ, ולמה זה נעשה בצורה שגוררת אנטיגוניזם.

נקודה זו חשובה בשביל לדעת כיצד לשקול את דבריך. אני רוצה להאמין שהכוונה שלך באמת לתרום אבל ההיאחזות שלך ב 95% של חוסר וודאות לא מאפשרת דיאלוג פורה.

אם אתה מוכן לקחת סיכון ולהגיד משהו שאולי יתברר כטעות (מפני שיש הרבה אי וודאות) אז אשמח לשמוע את דבריך. אבל אם אתה בעיקר מגדיש את הוותק שלך ואת העובדה שאתה כותב ומגיב בהרבה מקומות וחוזר ואומר שאי אפשר לדעת כמעט כלום אז זה לא באמת מה שיכול לקדם אותי.

בכל אופן
תודה
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
יואב, ערב טוב,

א. הראיון ההוא התקיים חודש לפני שגוגל הכריזו על "פינגווין", כאשר עדיין האמנתי שלא סביר שגוגל יאפשרו מצב שאפשר להגיע למקום הראשון בביטוי תחרותי עם 0 קישורים נכנסים. אבל "פינגווין", בצירוף רמזים רבים נוספים,  שיכנעו אותי שלא מדובר בעלית מדרגה נוספת בשיטת הפעולה של מנוע החיפוש גוגל (העצמת המלחמה בספאם) אלא בשלב מעבר בתהליך של החלפת שיטת הפעולה של מנוע החיפוש גוגל - זניחת השיטה מבוססת הקישורים, בשל עצם היותם קישורים, והחלפתה בשיטה שמבוססת על מדידת שיעור שביעות הרצון של אוכלוסיות הגולשים.

ב. כל הפעילות שלי בפורומים בשנים האחרונות היא למעשה עבודת מחקר, ואתה מפרש אותה בטעות כבילוי זמן חברתי. מושא המחקר הוא השינויים במדיניות הנהלת גוגל בנוגע לעקרונות הפעולה של מנוע החיפוש שלהם, ומאחר והדיונים חסויים כל מה שנתון לי הוא רמזים, הצהרות, הודעות ופעולות גלויות, שמהם אני מנסה לזקק סימנים למדיניות עקבית, כמו בכתיבת הערכת מודיעין צבאי או מדיני, ולהגיש את הממצאים לביקורת העמיתים למקצוע, שיבקרו אותה כמו שמבקרים מאמר מדעי שמוצע לפרסום בעיתון יוקרתי.

ג. הפורומים המקצועיים ברשת האינטרנט מאפשרים לי לקבל ביקורת תוך כדי עריכת המחקר. מי שמסכים איתי לא מועיל לי - דווקא מי שמבקר את ההשערות שלי או מציג ממצאים סותרים מכריח אותי לשכתב את המחקר כדי למצוא נימוקים עוד יותר משכנעים, או כדי להודות בטעות ולתקן. הרי בתחום הזה ("פני גוגל לאן?") לא ניתן לעשות ניסוי מבוקר ואחר כך לשבת בשקט ולכתוב דו"ח על הממצאים.

ד. גם מדור השאלות והתשובות משמש אותי בעניין הזה, אם כי פה אני נדרש לספק תשובות קצרות וממצות ולא ליצור ויכוח. אבל המחקר שערכתי עד כה, תוך התמודדות בביקורת קשה, כאמור, שיכנע אותי שיש להתייחס ברצינות גמורה למה שגוגל כותבים כעת ב"הנחיות למנהלי האתרים" ביחס לערכם של קישורים מלאכותיים (בעתיד ואפשר שכבר בהווה, ובניגוד לעבר) וסיפקתי לשאלתך תשובה ממצה ב-23 מילים. אתה הוא זה שמתווכח עם גוגל, באמצעותי ובניגוד לרצוני.

ה. המודל של סביבת עבודה שמאופיינת באי-וודאות של כ-95% מתאר גם מקצועות אחרים. חשוב על חקר המוח בשנת 1913 בהשוואה לשנת 2013, ובשנת 2013 בהשוואה לשנת 2113. הבסיס התיאורטי שלו הוא Complex Systems Theory שהוא ענף של המתימטיקה השימושית. הנימוקים שהצגתי לפני שנים רבות מדוע אין מנוס מלהשתמש בו גם לתיאור הפרקטיקה של מקדם האתרים הם שמאז הופעתו של גוגל נחסם כל מידע ישיר אודות השינויים שחלים בציוני הרלוונטיות המשוקללים של תוצאות החיפוש, במיוחד אם לציון לא נקבע גבול עליון. זאת האקסיומה הבסיסית של המקצוע, ומי שאומר "לא בא לי להאמין לזה" פשוט מפנטז שהוא עוסק במקצוע אחר.

ו. על ניהול עבודת הקידום בתנאים אלה כתבתי רבות בעבר, אבל גם קצת פה (http://www.actv-tec.co.il/viewtopic.php?f=1&t=4929).
על ידי 700 צפיות
נערך על ידי
היי שוב :-)

מצד אחד אני מבין את הדגש שאתה שם על שביעות רצון של הגולש. באופן אישי אני השקעתי הרבה מאמץ בכתיבת תוכן איכותי וממוצע זמן הגלישה באתר שלי הוא בסביבות 5 דקות שהבנתי שזה די הרבה.

כמו כן, שמתי לב שיש לי כמה עמודים שהגיעו לעמוד הראשון בגוגל, בביטויים של עד 300 חיפושים, למרות שלא עשיתי עבודת קידום משמעותית.

אבל מצד שני הדיון בינינו יכול להמשיך לנועה לנצח אם אני אתמיד בניסיון שלי לקבל ממך תשובה קונקרטית ואתה תמשיך לענות לי בצורה אמורפית.

כדי להמשיך להתקדם בביטויים תחרותיים יותר אני מבין שאני צריך להיות יותר אסרטיבי.

קראתי בעיון את הדיאלוג בלינק שצירפת ובסופו היה מי שרשם לך את המשפט הבא:
הבחור בסה"כ שאל אם ידוע לך על איזשהו פרמטר?
יכולת לסכם זאת ב "לא"...

ואם נחזור לשאלה שלי, אני בסה"כ שאלתי האם משהו יכול לתת אומדן על התמחור עבור יצירת קישורים טבעיים. אם תשובתך מסתכמת באני לא יכול, אז זה גם בסדר.

חשוב לי להדגיש שאין סטירה בביטוי "יצירת קישורים טבעית" משום שהשם פועל יצירה והשם תואר טבעי לא שוללים זה את זה. טבעי לא אומר להיות פסיבי אלה הוא אומר שהמוטיבציה לפעולה משתלבת בהרמוניה עם הסביבה.

ניסיתי לבנות איזה שהוא מדרג שהיה נראה לי הגיוני על פי פרמטרם מסוימים. אשמח לשמוע האם לדעתך יש פרמטרים אחרים שיש להם ערך.

ושוב אם לצצת אותך כדי שלא נתנגש בניסוח הסמנטי אני אשאל כמה צריכה להיות העלות של "הלקוח קונה כושר המצאה" בנושא של יצירת קישורים טבעיים.

בהקשר של הסגנון שבו אתה מביא את דבריך אומר שהביטויים שדרכם אתה מגדיר את עצמך מסבירים את תפיסת עולמך: "ואתה מפרש אותה בטעות כבילוי זמן חברתי",  "מי שמסכים איתי לא מועיל לי", " ליצור ויכוח", "התמודדות בביקורת קשה".

נדמה שמבחינתך האינטרקציה שלך עם אנשי הפורומים היא טכנית בלי רגישות להיבט האישי והחברתי שבתקשורת. נראה שמבחינתך אתה מועיל למשהו רק אם אתה לא מסכים אתו ונכנס אתו לוויכוח. אתה אפילו מוכן לספוג ביקרות קשה, הכל למען המחקר שאתה עורך. קצת מזכיר את הקדוש המעונה שמוכן להקריב את עצמו למען מטרה נעלה.

לדעתי גם אתה וגם הסביבה שלך תרוויח הרבה יותר אם פחות תקריב את עצמך ותתייחס אל מי שאתה מגיב אליו לא רק כנקודת ציון במחקר אלה תזהה את הצורך של כל אחד ואחד ותענה לו בהתאם לצורך האישי שלו. אם תעשה זאת אני משוכנע שלא כל התשובות שלך ייראו דומות ואתה תספוג הרבה פחות ביקורת.

בהיבט הזה אני רוצה להזכיר לך את הדברים של גוגל שבעצם הם באים לשרת אנשים, כמו כן גם אתה בא לשרת אנשים. כמו שגוגל הבינו שהם צריכים לעבור מאסטרטגיה של צבירת נתונים יבשים לאסטרטגיה של מחקר שביעות רצון של הגולשים. לדעתי רצוי שגם אתה תשאל את עצמך כמה שבעי רצון אנשים יוצאים מתוך התקשורת אתך ותמיד לנשות לשפר את זה. כי בסופו של דבר האנשים הם הלקוחות כפי שאמרת אתה. מהסתכלות שלי על הדיאלוגים שנוצרים סביבך נדמה שאתה לא קשוב לקולות שחוזרים ועולים כלפיך.

ושוב כמו בכל שאר ההתכתבויות בנינו, אני אומר שאשמח שתענה לי בצורה מעשית.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
יואב,מדור השאלות ותשובות איננו במה לדיונים מהסוג הזה. אם אתה רוצה תירשם וכתוב ב-
http://www.actv-tec.co.il/viewtopic.php?f=1&t=4929&p=45164#p45164
או פתח שם נושא חדש.
על ידי
אין בעיה,
אז רק אם לסכם את הדיון שלנו.
שאלתי האם יש לך דרך לכמת את הנושא של בנית קישורים טבעיים.
ואתה עונה לי שלמיטב ידיעתך אין דרך לנסות לחשב את העלות תועלת של נושא זה.

האם הבנתי נכון או שפספסתי משהו?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
להערכתי גוגל קובע את "טבעיות" הקישור לא באופן לוגי, כפי שניסית להראות פה קודם, אלא על פי ההתנהגות של המבקרים שזורמים דרכו. אם לא זורמים מבקרים, ערכו 0. אם זורמים מבקרים, אבל הם לא שבעי רצון ממה שמצאו בדף המקושר, ערך הקישור יכול להיות שלילי, גם מבחינת הדף המקושר וגם מבחינת הדף המקשר. אם זורמים מבקרים והם שבעי רצון, לא חשוב אם הקישור טבעי או לא, כי קישור נועד להביא תועלת משמעותית נוספת למבקרי הדף המקשר.

גוגל מדגישים את ה"טבעיות" משום שיותר מ-90% מהקישורים שברשת גם לא נבנו באופן טבעי וגם לא זורמים דרכם מבקרים.
על ידי
אולי כל חוסר התקשורת בנינו נובע מכך שאני בכלל לא מדבר על גוגל, אלה אני מדבר על מי שמגדיר את עצמו כנותן שירות בתחום קידום אתרים.

לא ניסיתי להגדיר מה הערך של קישור מסוים בעניי גוגל, אלה ניסיתי להגדיר כמה ראוי שאני כלקוח אשלם על העבודה של יצירת קישורים טבעיים.

מן הסתם יש קשר בין הדברים, מפני שקישור איכותי יותר סביר להניח שהוא גם קשה יותר להשגה, ולכן דורש מיומנות גבוהה יותר וזמן רב יותר.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נכון מאד. קישור שמביא לך מבקרים מרוצים שווה הרבה מאד גם אם הוא לא טבעי, וקישור טבעי שלא מביא לך מבקרים שווה 0. אבל יותר מ-90% מכל הקישורים ברשת האינטרנט הם גם לא טבעיים וגם לא מביאים מבקרים.
על ידי
יופי אז אנחנו מתקדמים ! :-)

אז כבעל מקצוע מהתחום שאמור לדעת כיצד מיצרים את אותם קישורים שכן מביאים תועלת כיצד הייתה מתמחר את העבודה בתחום זה...?

או ששוב נוכל לסכם בכך שאין לך תשובה?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אתה מדבר איתי על נושא הקישורים כאילו קיומם הוא תנאי לאינדוקס בגוגל ו\או להשגת מיקומים עליונים בתוצאות החיפוש לביטויים תחרותיים.

קהילת מקדמי האתרים לא יודעת כיום איך לפרש את מה שגוגל כותבים בעניין הזה ב"הנחיות": האם קיומו של קישור אחד לפחות מקיים את התנאי? האם דרושים לפחות 20? האם אין בכלל תנאי כזה, וגוגל מדבר רק על הצורך בקישורים במצבי קיצון של דפי אינטרנט שכל תוכנם הוא תמונה, ללא כל רמזים אחרים בתוך האתר מהו תוכן הדף?

ודאי שיש תשובה נחרצת לכל אחת מהשאלות הללו, אלא שהיא ידועה רק לאנשי גוגל. אם מקדם אתרים (או מי שנותן לו שרות) מהמר על האפשרות שגם דרושים קישורים וגם נדרש שתזרום דרכם תנועה יפה של מבקרים מרוצים ממה שימצאו, אזי דרוש תוכן כזה שישכנע את בעלי אתרים אחרים לקשר (גם אם נדרשו לכך מייל או שיחת טלפון או איזכור בבלוג או ברשת חברתית לשכנוע) דווקא לאתר הזה ולא לאתר אחר (כי אחרת מבקרי האתר המקשר יתפזרו).

אם אין די בתוכן כדי לעודד יצירת קישורים טבעיים, צריך ליצור "פתיון קישורים" וגם את קיומו צריך להפיץ ברשת. כתבתי על כך
ב- (http://www.xn--5dbcajc7bc4a0a4b.com/?p=8642#comment-4591).

כתיבת תוכן שיצליח להוות בעצמו "פתיון קישורים" או המצאת "פיתיון קישורים" מוצלח נפרד בתוך האתר, מחייבת עבודה של יחיד או צוות במשך חודש-חודשיים לפחות. עובדים מיומנים כאלה עולים כל אחד לפחות 30,000 ש"ח לחודש עבודה של 186 שעות.
על ידי
כלומר...
מבחינתך אין טעם בכלל להתחיל להתעסק עם קישורים?
או לחילופין אם יש טעם איך הייתה מתמחר את הנושא הזה?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מבחינת כל מקדם אתרים (או ספק שרות למקדם אתרים) מדובר בקבלת החלטה בתנאי אי-ודאות קיצונית, משמע בהימור, כאשר הידע וניסיון העבר לא עוזרים כלל, כי ברור שגוגל מחולל עכשיו מהפכה.

על התמחור כתבתי בתגובה הקודמת.
על ידי
אני שמח שאחרי הדיון הארוך הצלחנו להגיע לתשובה קונקרטית ומעשית.
באופן אישי זה נראה לי סכום מופרז, אבל זה לגיטימי שכל אחד יבקש את מה שהוא חושב שמגיע לו.


תודה על התשובות המפורטות אך יחד עם זאת אני מקווה שבעתיד עם יצא לנו נוכל להגיע לשורה התחתונה בדרך ישירה יותר.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
יואב, כאשר שאלת מה צריך להיות המחיר של קבלת קישור, רק בשל היותו קישור, אמרתי מיד שהוא 0.

כאשר השאלה התחלפה בשאלה מה היא עלותו של תוכן שיעודד יצירת קישורים טבעיים אליו, או מה היא עלותה של המצאת "פתיון קישורים", עניתי לך מהו שכר עבודתו של מי שמוכשר למשימות כאלה, על פי הערכת שכרו החודשי (עלות ברוטו למעביד, ללא עלויות תקורה) של קופירייטר מוכשר במשרד פרסום מוביל, וציינתי שמדובר בחודש-חודשיים, ובהעסקת צוות. (לא כתבתי כמה אני הייתי דורש.)

למה זה נראה לך מופרז? כי רוב הציבור משלם משהו תמורת קישור שערכו 0?
על ידי
עמנואל, מעולם לא שאלתי על קישור רק לשם הקישור כי זבל אפשר להסיג בכמויות בלי קושי. מראש התעניינתי בקישורים שיכול להיות להם ערך ממשי לקידום האתר גם לאחר כל העדכונים של גוגל.

אני כלקוח מעוניין להיות בקשר ישיר עם כל מי שנותן לי שירות ולא רק לתת למשהו כסף כדי שהוא יעביר את העבודה לקבלני משנה כמו קופירייטר כזה או אחר.

לכן אני מנסה לברר מה היא הפעולה המעשית שנדרשת לבצע כדי לקבל את הקישורים האלה, וכמה זה יעלה בסופו של דבר כשאני משלם ישירות לנותן השירות.

בנוסף לכך אני מעוניין לשלם לפי עומדן כמותי מוגדר מראש ולא רק חישוב של שעות ומסגרת תקציב כללית. כלומר אני מעוניין לפרט איזה סוג של תוצר אני מקבל וכמה יעלה לי כל יחידה מאותו תוצא (לדוגמה לינק מאתר בעל סמכות) ואחר כך להזמין את הכמות שאני מעוניין בה בהתאם לתקציב שלי.

ולגבי הסכום של 30000 שקל הוא לא פורפוציונאלי לתקציב שלי. יתכן שחברה גדולה יכולה לעמוד בזה ולכן זה יכול להיות לגיטימי לאנשי מקצוע מסוימים. אבל אין שום סיכוי שסכום אפילו קרוב לזה יקנה לי את היחס של עלות תועלת שיהיה לי כדאי.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
יש מחלוקת מהו קישור שיש לו ערך אחרי העדכונים ולאור ההצהרות של גוגל, ומי שטוענים כך או אחרת חשודים בהצגת אינטרסים עסקיים ונפשיים. את האמת רק גוגל יודע, אבל אתה מתעקש לשאול אנשים שמחוץ לגוגל, ואלה יכולים לתת לך רק ניחושים, וגם אם יסתבר שהניחוש היה נכון להיום, גוגל עלול להחליט ההפך מחר.

מה זה "קישור מאתר בעל סמכות"? האם מישהו יכול להצביע על קישור כזה וגם להוכיח לך שציון הרלוונטיות של הדף המקושר עלה מיד לאחר שגוגל אינדקס את הקישור (ולא נעשתה שום פעולה נוספת) ובכמה? כאשר יהיה לך מדד אובייקטיבי כזה יהיה טעם לדבר על מחירו של הקישור. עד אז קביעת המחיר מרחפת באוויר.

30,000 זה לאדם אחד לחודש, ואולי דרושים חודשיים או צוות של כמה עובדים. אין לך? שכח מהצלחה בקידום אורגני, כמו שאתה ודאי גם נאלץ לשכוח מלקנות את הפנטהאוס של אהוד ברק. גם לפני שנתיים, בעל אתר חדש שרצה להשיג מקום ראשון בגוגל לביטוי "לימודי הנהלת עסקים" נאלץ להוציא הרבה מאד מיליוני שקלים, אם לא עשרות מיליונים, כי הוא נדרש לנצח מתחרים שהעסיקו צוותות של 5-7 עובדים במשרה מלאה, מזה זמן רב. זה היה כדאי כי מכירת ליד למכללה הכניס הרבה מאד כסף.

התחום שבו אתה עוסק הוא תחום תחרותי מאז ראשית ימי מנועי החיפוש. גם אז וגם לאחר המהפכה שגוגל מחולל עכשיו יהיה יתרון מכריע לבעלי תקציבי הפרסום הכי גדולים (ודאי שבערים הגדולות) וקידום אתרים הוא עוד ערוץ פרסום.
על ידי
כמו כל בעל מקצוע אני מניח שגם מי שעוסק בתחום הקידום נשען על ידע, ניסיון וסגנון אישי. גם אינסטלטור נתקל במצבים שאין לו את כל הנתונים אבל זה לא מנוע ממנו לנסות לפתור את הבעיה.

אנו נמצאים בתהליך של אבולוציה. גוגל לא הייתה מגיע לאן שהיא הגיע ללא מקדמי האתרים שלימדו אותה היכן נקודות התורפה שלה. תהליך אבולוציוני של התחום מבסס על מערכת יחסי גומלין בין אינטרסים שיוצרים סינטזה מתמשכת שמפתחת את השלב הבא באבולוציה.

עיקרון זה חשוב מפני שהוא מביא אותי לחלוק על דעתך בשני נקודות:
1. לדעתי אתה מקטין את ערכם של מקדמי האתרים בכך שלדעתך הם רק "מנחשים". האסטרטגיות של מקדמי אתרים הם לעולם לא 100% מהאמת אבל הם הרבה יותר מנחוש מקרי.

2. לדעתי הניסיון שלך להציג את גוגל כגוף הפכפך שיכול לשנות את דעתו לחלוטין איננה נכונה. אני מאמין שגוגל נשען על עקרונות מסוימים. אופן המימוש שלהם והיכולת של גוגל לדייק את השאיפה הרעיונית לביצוע מעשי הולך ומשתפר בזכות שינוי הדרגתי של הגורמים שמשפיעים על המערכת שלהם. אבל שינויים הדרגתיים אלה לא משנים את המהות.

לגבי שאלתך מה זה "קישור מאתר בעל סמכות"?
כפי שאני רואה את הדברים סדר הצגת המיקומים בתוצאות החיפוש חשוב לגוגל לא פחות ממה שזה חשוב לבעל האתר. בגוגל יודעים שהם צריכים לספק תוצאות רלוונטיות אחרת ההכנסות שלהם יפגעו.

משמעות הדבר שאתר שממוקם במקום ראשון בגוגל תחת ביטוי תחרותי משמעות הדבר שגוגל מחשיב את האתר הזה כבעל סמכות באותו נושא אחרת הוא לא היה מזהה אותו כרלוונטי.

לכן במודל שבלינק הזה

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Agkbx5UVEXqFdEFaZXlSUjdSVHhlSHUtOGc2NzY1dFE&usp=sharing

ניסיתי להציג אפשרות להתייחס להצלבת שני נתונים גם את המיקום בגוגל וגם את כמות החיפושים החודשיים. הרעיון הוא שמקום ראשון בגוגל תחת ביטוי חלש יש לו ערך אחר ממקום ראשון בגוגל של ביטוי שיש לו הרבה חיפושים בחודש.

אני גם רוצה לחלוק עליך על האמירה שאם אין לי 30000 שקל אני צריך לשכוח מקידום אורגני. אני משוכנע שגוגל מבינים את המהפכה הצרכנית שמתחוללת באינטרנט. האינטרנט מאפשר לעסקים קטנים להגיע לקהל יעד ממוקד בעלויות נמוכות. הזנב הארוך משרת לא רק את בעלי האתרים אלה גם את גוגל עצמה שמפזרת את כוח הקנייה של הקהל למגוון רחב של נותני שירותים ולא רק מותגים. האינטרס של גוגל הוא להמשיך לחזק את המגמה הזו ולא ליצור מחסום של סכום כסף גדול מידי.


לא הבנתי מה שכתבת לגבי הביטוי "לימודי הנהלת עסקים" ?
מבדיקה שלי אין לגוגל שום רשום של חיפושים לביטוי הזה ואין לו תחרות. קשה לי להאמין שמשהו הוציא עליו סכום כסף משמעותי. ואפילו ניסיתי להיות יצירתי וחיפשתי את הביטוי "לימודי ניהול עסקים" וראיתי שהיו לו רק 110 חיפושים בחודש.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
יואב,

התכוונתי ל"לימודי מנהל עסקים".

כפי שכבר כתבתי לך מעלה, מדור השאלות ותשובות איננו במה לדיונים מהסוג הזה. אם אתה רוצה, תירשם וכתוב ב-
http://www.actv-tec.co.il/viewtopic.php?f=1&t=4929&p=45164#p45164
או פתח שם נושא חדש. שם אוכל להפנות אותך לדיונים שבהם עלו ספקות מנומקות היטב מדוע כל ההשערות שאתה מעלה פה שגויות.
על ידי
נערך
עמנואל,

אשמח שתסביר לי מה מתוך התגובה האחרונה שלי לא הולם את המדור שאלות ותשובות שבו אנו מקיימים את הדיון הזה.

עברתי שוב על ההנחיה לגולשים בעמוד הבא
ttp://www.askpavel.co.il/blog/new-qa-platform
ולא מצאתי באיזה אופן עברתי על הכללים.

בנוסף אשמח לדעת האם אתה מנהל המדור שקובע את המדיניות של הפעילות כאן, או האם שמעת הגדרה נוספת מעבר למה שכתוב בעמוד שמסביר את ההנחיות השימוש במדור.

בכול אופן אם אנו מסיימים עכשיו את הדיון שלנו אשמח לבדוק אתך עם הבנתי את השורה התחתונה מבחינתך.

מה שהבנתי ממך שלדעתך כדי שאתר יפיק תועלת מיצירת פרופיל קישורים נכנסים הוא הוא צריך לשלם סכום של 30000 שקל עבור  186 שעות עבודה. אחרת סביר להניח שהעבודה תהיה לא מספיק איכותית ולא תהיה שווה את המאמץ.

האם הבנתי נכון?

סליחה אבל אני עדין לא מבין את מה שכתבת בעניין הביטוי "לימודי מנהל עסקים" ומכוון שאתה כתבת את זה מיוזמתך אז כנראה שזה המדור הזה כן מקום מתאים לדון בנושא.

מבדיקה שלי ראיתי שהביטוי "לימודי מנהל עסקים" מקבל 1600 חיפושים בחודש תחת הביטוי המורחב. יוצא שאם זה נכון שחברה מסוימת הוציאה בסביבות 10 מליון שקל בחודש על הביטוי הזה ונומר שהיא קיבלה את כל 1600 החיפושים (מה שלא הגיוני) היא בפועל שילמה כ 6200  שקל לכל קליק. מה שנראה לי לא סביר. אשמח לשמוע אם ידוע לך עוד פרטים על הנושא.

אם אתה מכיר דיון שמסביר את הנושאים שהעלינו אשמח שתפנה אותי אליו. לא ברור לי למה צריך לפתח דיון חדש במקום אחר.

חג שמח
יואב
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
לא אתה חורג מהכללים בהארכת הדיון הזה פה - אני חורג מהכללים, ואני לא מנהל את המדור. כך למשל: מי דיבר על 10 מיליון ש"ח לחודש? במקום להתייחס לשאלה ולספק תשובה טכנית חד-משמעית ובדוקה, או תשובה כגון "לצורך מתן תשובה מוסמכת דרוש ניסוי מבוקר", הניסיון לספק לך תשובה הופך לדיון אינסופי.

אני חוזר ומסביר: הדרך היחידה למדוד את ערכו של קישור (כדי לקבוע את מחירו על פי ערכו) היא לצפות בתוספת שהוא יוצר לציון הרלוונטיות של הדף המקושר. אבל גוגל חוסם כל אפשרות לצפות בציוני הרלוונטיות, ולכן אין כל דרך מעשית למדוד את ערכו של קישור. זה בדיוק מה שיוצר סביבת עבודה בעלת אי-וודאות של כ-95%. כשתפנים את זה נוכל להמשיך לדבר, במקום אחר.

חג שמח.
על ידי
אתה כתבת ", בעל אתר חדש שרצה להשיג מקום ראשון בגוגל לביטוי "לימודי הנהלת עסקים" נאלץ להוציא הרבה מאד מיליוני שקלים, אם לא עשרות מיליונים..."

לכן חישבתי את הדברים לפי אומדן של 10 מליון.

יתכן שהבעיה העיקרית בדין שלנו הוא שאני מבקש תשובה מעשית ביחס לנושא שלדעתך אין דרך לכמת אותו ולכן אתה עונה לי בצורה פילוסופית מה שמסרבל את הדיון.

אם כך האם אפשר לסכם את הדיון שלנו כך:
השאלה שלי - כמה יכול לעלות בניה של פרופיל קישורים איכותי.
התשובה שלך - אין דרך לקבוע את הערך של קישור מסוים.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אכן, אין דרך מעשית לקבוע על ידי מדידה את הערך של קישור מסוים. מה עוד שגוגל משנה בהדרגה את שיטת המדידה שלו ומייחס ערך רק לרמת שביעות רצון המבקרים, לא חשוב איך הגיעו, ולא לקישורים.
על ידי
עברנו דרך ערוכה כדי להגיע לתשובה יחסית פשוטה.
שלדעתך אין דרך לחשב את העלות תועלת של הקישורים הנכנסים ושבעתיד ההשפעה שלהם תלך ותרד.

אני מקווה שבעתיד נוכל למצוא דרך להגיע להבנות בדרך קצרה יותר.

נשתמע
יואב
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
קישור שבעבר תרם רלוונטיות, והיום האתר מוענש בגללו - אי-אפשר לומר שהשפעתו ירדה!
על ידי
בסדר אבל אני מנסה לחשב את העלות תועלת של קישור חיובי ולא להתעסק עם קישורי זבל מהעבר.

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,014 משתמשים

שאלות קשורות

3 תשובות
קולות
+1
3 תשובות
קולות
0
1 תשובה
קולות
0
1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 2/04/12 על ידי guyhadas 460 צפיות
...