◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
1.0k צפיות

שיווק האתר בפורומים שונים

על ידי <סגן> 4.5k צפיות
האם אזכור שלך האתר שלי משהו כמו 5 פעמים בחודש בפורומים שונים אכן יעזור קצת בקידום האתר?

לשאלה מדוייקת יותר - אני מעוניין להביא עובדת בכמה מאות שקלים לחודש (כי אין לי זמן) שפשוט תכניס אותי בפורומים בתחום שלי משהו כמו 5 פעמים בחודש בכל מיני פורומים בתחום שלי כולל שאלות על הנושא, כולל תשובות והסברים לאנשים ששאולים שאלות בתחום.

תודה

3 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
על פי מה שמסתמן כעת בגוגל לאיזכורים האלה לא יהיה כל ערך בקידום האתר בתוצאות האורגניות, כל עוד שלא יזרמו דרכם מבקרים אמיתיים אל האתר שלך, וכל עוד המבקרים, אם ישנם, לא יאותתו לגוגל שהם היו מאד שבעי רצון מהביקור, בהשוואה לביקור באתרים המתחרים בך.

עובדת בכמה מאות שקלים לחודש, גם אם נניח שהיא מאד מוכשרת ושהיא תצליח לתאר בתגובות שלה סיבות מצויינות מדוע כדאי למבקרים שלהם לבקר גם באתר שלך, והאתר שלך גם יגרום להם שביעות רצון עילאית, עדיין תוכל לעבוד רק סדר גודל של כ-10 שעות לחודש. תאר לעצמך שהמתחרים שלך מתחילים למלא את הפורומים בהשמצות על העסק שלך ומוצריו או שרותיו, או שצרכנים אמיתיים מתחילים לחקור אותה ולברר לעומק את האיכות וההצדקה למחיר. האם תהיה מוכן להגדיל את היקף העבודה שלה לחצי משרה או משרה מלאה?
קולות
0
על ידי <סגן משנה> 1.1k צפיות
עולם קידום האתרים השתנה.
יש הזדמנות לקדם בצורה אמיתית ומועילה לגולשים.
אין לי מושג במה אתרך עוסק אבל מדוע לא לספק תוכן איכותי, אמיתי ושימושי לקהל היעד שלך? הם יקירו לך תודה ויגיעו לאתרך כלקוחות משלמים.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אני מסכים בהחלט עם ההמלצה הזו, אבל חייב להזהיר שמה שיגרום לתוכן להחשב כאיכותי בעיני אוכלוסיה ששואלת ביטוי חיפוש מסויים (למשל "מתכונים לפיצה") יגרום לתוכן, שנכתב באופן דומה, להחשב לעמוס, מיותר וגרוע בעיני אוכלוסיה ששואלת ביטוי חיפוש אחר (למשל "הזמנת פיצה בטלפון").
על ידי <סגן משנה> 1.1k צפיות
אכן איכות הינה נשפטת בעיני המתבונן או הקורא במקרה זה. אני באמת מאמין שיש צורך לכתוב לקהל היעד שלך על פי מה שאתה יודע עליו באמת. לדעתי לא יהיה מצב בו תוכן אמיתי ורלוונטי  לקהל היעד לא יועיל למאמצי הקידום. ברגע שמפסיקים לכתוב למנועי החיפוש מתחילים את הדרך לתנועה רלוונטית לאתר
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אני שמח מאד לראות שאתה מתעמק באתגרים המורכבים שגוגל מציב לאחרונה בפני מקדמי האתרים. להערכתי אין למקדם האתרים\כותב התוכן כלים לשפוט ברמת אמינות סבירה מה הן העדפות שוק היעד ביחס לתוכן האתר - רק לגוגל יש כלים כאלה.

אני ממליץ לך לקרוא את הפוסט של בן אורן (http://www.askpavel.co.il/blog/competitive-seo-interview) ובעיקר את הדיון שמתחיל מסוף הפוסט.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
נערך על ידי
האמת שמדובר בשאלה נהדרת שלאחרונה עלתה מחדש.

לדעתי התשובה תלויה בעובדת שתביא.
האם היא חובבנית או אשת מקצוע פופולרית שתוכל לאזכר\לקשר ללקוחות ובכך להשפיע לטובה על אתרי הלקוחות.
האם היא תספק להם תנועה של גולשים נאמנים?
במקרה ותביא עובדת כזו אין שוב סיבה שהיא לא תשפר את חשיפה המותג שלך.
כמו כן ישנה גם השפעה חיובית של דעת הקהל שדיי עולה לכותרות כיום.

בנוסף ארצה להגיד שלאחרונה החלו לדון על השפעת הציטוטים על קידום אורגני מקומי.

לדוגמא אם לזקן השבט ישנה חתימה כזו:
"משרדנו מגייס עובדי קידום מוכשרים בעלי כושר המצאה יוצא דופן.
0546-954357 02-5664676"

והעסק שלו מופיע תחת המספרים(או השם\כתובת) הללו בגוגל לוקל-, אפילו ללא קישור נאמר שציטוטים משפיע על דירוגי התוצאות.

דיי נדמה שמדובר בקאמבק של החתימות, והאינדקסים המקומיים , כשיש להם השפעה גם ללא תלות בקישור:)

במקרה ותביא עובדת שלא תשתלב בנישה ולא תספק ערך מוסף, אני מניח לעצמי שתועלת רבה לא תראה מעבודתה

גילוי נאות: המיידע מבוסס ממידע חדש שצרכתי לאחרונה מסדנה בשם
Google+ for Business with Lorrie Thomas Ross
עדין לא הספקתי לבדוק את ההשפעה אך נראה שמדובר בדיונים שעולים לכותרות על בסיס קבוע.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
בנוסף למה שנאמר על ידי מנשה, אני רוצה להדגיש שמה שיכריע את הצלחת אותה עובדת, במשרה כל כך חלקית, איננו מה היא עושה באותן שעות מועטות, אלא האם מה שהיא עושה עולה בכמות ובאיכות על מה שעושים ויעשו המתחרים.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
האמת שגם פה יש לי דעה שונה.

נראה שאתה מתבלבל בין דחיקת מתחרים בתוצאות החיפוש לבין פעילות בפורומים.

מניסיוני גם כאשר המתחרים פעילים יותר בחירה סלקטיבית של דיונים שבהם יש לעובדת את הידע המתאים  חשובה מאוד.
כלומר מתן תשובה אפקטיבית ומקצועית עדיפה על מתן 10 תשובות מיותרות, ואין שום סיבה להתחשב במתחרים, או לקחת זאת  בחשבון.

לדעתי צריך לקחת יותר בחשבון דווקא התמדה ומתן תשובה מקצועית, ולא להילחץ מהמתחרים(מההיכרות שלי עם מוקדי הדיגיטל של בזק בינלאומי)
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אינני מתייחס כלל לכל מה שמחוץ לפעילות במדיה החברתית. גם במדיה החברתית לא די שתעשה משהו, אתה צריך לעשות זאת עוד יותר טוב מהמתחרים הטובים שלך במדיה החברתית, וכמעט תמיד לא ניתן להשיג איכות ללא כמות. אחרת הם ישיגו את מה שאפשר ואתה תיכשל.

זה היה אגב הנושא של ההרצאה של אורן שץ בכנס מקדמי אתרים לפני כשנתיים, והוא נימק מדוע אי-אפשר להצליח במדיה החברתית, על חשבון המתחרים, מבלי להעסיק עובד מיומן במשרה מלאה.

קל מאד להתפתות לחשוב במונחים של "אני אעשה משהו, ובטח שאצליח כי המתחרים שלי לא יעשו כלום", מול לקוח שלא מוכן לשלם עבור כמות ואיכות העבודה שיש להשקיע כדי לנצח מתחרים שכן עושים משהו, וגם עושים את זה הרבה, ואפילו עושים את זה מצויין.
על ידי
אכן נושא ה co-citation עולה חזק מאוד לכותרות אבל אני חייב לציין שלפי כל מה שאני בדקתי כולל עמיתי בארץ ובחול, הנושא אכן משפיע רק על ברנדים גדולים וגם אז רק כתוצאה מחשיפה עצומה ולא בזכות כמה איזכורים כאלה ואחרים.
בן אורן
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
נערך על ידי
היי בן אינני ממש מסכים איתך ואשלח אותך לסדנה מקצועי שתנמק את תשובתי.

אשלח אותך לפרק רלוונטי מסדנה אשר שישפיע גם על דעתך ותשנה את נקודת המבט שלך לגבי הבדיקות שביצעת בעבר.
מידע מתאים תמצא בקישור שפה: http://goo.gl/gDi8u
כאשר בחו"ל ישנם כבר אתרים שמודדים את הופעות ה NAP של העסק ומספקות תוצאות כמו http://getlisted.org/ שנרכשו לאחרונה ע"י seomoz.

עריכה: בדיעבד לאחר קריאת התגובה הזו עלה בי החשש שאולי היא לא ממש מדוייקת לכן יש לשאול שאלה חדשה במקרה ויש צורך בחידוד
על ידי
היי מנשה, אני לא בטוח שאני יורד לסוף דעתך... מה קשור עכשיו NAP signature ולוקאל ל co-citation שהזכרת. NAP שימש ומשמש כבר שנים עסקים בארה"ב והוא אחד מיסודות הלוקאל. איזכורים ברשת כמשהו שמשפר מיקומים לא קשור ל NAP. הייתי שמח ללמוד ולהשכיל ממך תוך כדי מתן דוגמאות ולא הפניה לסדנאות. האם קידמת כבר אתר שהוא לא ברנד על ידי איזכורים? אם כן אשמח לשמוע כיצד, אני חושב שמידע זה שווה זהב לכלל הגולשים.
בן אורן
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מנשה, במקצוע קידום האתרים (נגד מתחרים) צריך לזכור כל יום לשכוח חלק ממה שידעת אתמול.

אפילו התוצאות של ניסויים מבוקרים תקפים רק עד ליום שמישהו בגוגל מחליט אחרת.
על ידי
דרך אגב, תודה רבה. ארשם בהזדמנות הראשונה שתהיה לי
בן
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
נערך על ידי
בן מדובר במידע שנרכש לא רק מהמקור שהצגתי לך.
הצגתי מקור מידע שירחיב אודות תשובתי
נכון לרגע זה זה המקס שאוכל לשתף באתר פומבי.

אומנם עירבבתי פה שני תחומים נפרדים,וזה הסיבה שבגינה לא ירדת לסוף דעתי.
אך אני בטוח שבקרוב יתגלה שמשקל האזכורים ישתנה
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
הסיבה מדוע אינני מאמין שיש משקל לאיזכורים (אולי היה פעם) היא שאיזכורים קל מאד לזייף. לכאורה, גם התנהגות של אוכלוסיות גולשים קל לזייף, אבל גוגל השקיעו ודאי הון ללמוד איך להתעלם מהקלקות מזוייפות באדוורדס ואדסנס, ויכולים להתייחס רק להתנהגות של מדגם קטן של גולשים אמינים (מה שמעכב במידה מסויימת את הפעלתו של שינוי שיטה בשפות דלות אוכלוסין כמו עברית).
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
מדובר בתחום דינאמי שמשתנה רבות לכן אני מבין למה אתה מאמין שמשקל האזכורים נמוך.
אך דעתי שונה, ומשום שברשת הכל נשמר אני ישמח לחזור לנושא ולהפיך בו חיים בהמשך:)
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אני מאמין שמשקל האיזכורים בשקלול ציון הרלוונטיות של הדף המאוזכר הוא 0, אלא אם המציאו שיטת חישוב חסינה לזיופים. יחד עם זאת, סביר בהחלט להניח שלכמות האיזכורים על פני הזמן יש משקל במדידת המגמות במה שמעניין את הציבור, הערך החדשותי של ידיעות, הצלחת Branding וכו'.

במילים אחרות, המידע המופק ממדידת האיזכורים משפיע על כל מיני פעולות של מנוע החיפוש, כמו שלמשל נפח החיפוש קובע מה יוצג, ובאיזה סדר, ב-Google Suggest, אבל לא על חישוב ציוני הרלוונטיות שקובע את סדר תוצאות החיפוש האורגניות.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
לכך התייחסתי בתשובתי כמובן
על ידי 280 צפיות
אני לא בטוח שאנחנו מדברים על אותה רמה של השפעה בכל מה שקשור לאיזכורים. שוב מהנסיון שלי ושל עמיתי ורק על סמך כך איזכורים ברשת עובדים, משפרים מיקומים וגוברים על כל פרמטר אחר שאנו מכירים כיום אך ורק על ברנדים גדולים וגם אז רק כאשר מדובר בחשיפה עצומה. כדי להמחיש חשיפה עצומה, כיום כאשר אני חברת הפוקר אותה אני מקדם מפיצה PR, מושכים אותו כ 500 אתרים גדולים מאוד עם חשיפה של מליוני גולשים ביום, מלבד זאת חשיפה נוספת מתבצעת על ידי בלוגים ואתרים קטנים יותר אשר מזכירים, כותבים או מצטטים את הגדולים. מדובר בחשיפה בסדר גודל עצום אך עדיין אין בכך כדי להזיז את הטריגר של גוגל בכל הקשור לאיזכורים. כל האתרים שאני מכיר שאכן זזו בעקבות איזכורים כולל הדוגמאות שרנד פישקין נתן בפוסט שלו, הם אתרים עצומים כאשר להערכתי רוב הגולשים עושים את החיבור המתבקש בין הביטוי ובין אותו מותג. אין לנו איך לזייף עוצמה כזו, לפחות לא בדרך שאני מכיר.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
בן, הטענה הראשונה שלך יכולה לקבל אישוש רק מניסוי מבוקר שבו עובדים על העלאת ציוני הרלוונטיות (והמיקומים) של דפים מאתרים שונים, אך ורק באמצעות איזכורים. האם זהו הניסיון שלך ושל עמיתייך? כי אינני רואה דרך מעשית לבצע ניסוי כזה ללא חסימת המבקרים שמקלידים את כתובת האתר בדפדפן.

אתר הפוקר, שעליו אתה מספר, ודאי גרם גם ליצירת קישורים טבעיים שזרמו דרכם מבקרים אמיתיים, וגם למספר רב של מבקרים שהעתיקו את כתובת האתר מהאיזכור, או ממקום אחר (שהאיזכור מציי איפה נמצאת הכתובת) והקלידו אותה בדפדפן. במקרה השני, לא עצם האיזכור היה הגורם לשיפור במיקומים אלא השימוש בו.

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,014 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 8/08/16 על ידי david25 180 צפיות
1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 27/10/11 על ידי zanasurf <סגן> 4.5k צפיות
2 תשובות
קולות
0
4 תשובות
קולות
+1
1 תשובה
קולות
0
...