◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
766 צפיות

האם באנר המקשר לאתר, נחשב לקישור רגיל

על ידי <סגן> 4.1k צפיות
רציתי לדעת אם יש תאוריה כזו...
אם אני מפרם בעמוד הבית של וואלה באנר (בתשלום), האם הקישור לאתר שלי באותה תקופה שהבאנר יתפרסם נחשב לקישור..

וגם בפעולה ההפוכה, אם יש לי פורטל ענק, ולקוחות רוצים לפרסם אצלי, האם אני צריך לפחד שהאתר שלי יקשר מבאנר אל אתרי לקוחות שגוגל לא אוהב..

תודה חגי

2 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
 
Best answer
לרוב גוגל מזהה באנרים בתשלום ויצא לי להתקל במספר מקרים שבהם נאמר שהם מורידים כל ערך שמועבר ע"י באנרים בתשלום, גם כאשר הם מעבירים נתח כלשהו.

תשובה קונקרטית וטכנית יותר תהיה שהבאנרים אינם מעבירים שום ערך.
משום שלאחר הלחיצה הגולש מועבר לאתר של חברת הפרסום(לרוב ads.blabla.com), אשר שומרת פרטים אנליטים ומעבירה אותו למפרסם.
לאחר מכן הגולש מועבר ליעד
לרוב זה נעשה לדוגמא בשימוש של הפניות שמבוצעות ע"י JavaScript כאשר דפי המעבר חוסמים על ערך שמועבר ליעד.

כמו כן גם כאשר מדובר בפעולה הפוכה מומלץ שהגולש יעבוד דרך דף שיספק לך את כלל הנתונים האנליטים-מקור תנועה, דף נחיתה, פרטים אודות הגולש וכו
ולא יעביר נתח כלשהו ליעד
על ידי <סגן> 4.1k צפיות
תודה מנשה אחלה תשובה
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
שמח שיכולתי לעזור ולתרום
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
בשנת 2013 אי-אפשר להסכים יותר עם התשובה הזו. אם הקישור מהבאנר הפרסומי מזרים מספר רב מאד של מבקרים מרוצים, זה מה שיגרום לגוגל להעלות את ציון הרלוונטיות של דף הנחיתה (ואולי זה מה שגם יגרום לו לעלות במיקומים). ומאחר וערך הקישור זהה לוגית לתוספת שהוא מעניק לציון הרלוונטיות של דף הנחיתה המקושר, לקישורים הללו יש ערך רב.

לעומת זאת, קישור זהה מבאנר זהה, ותחנת ביניים זהה באותו אתר של משרד הפרסום, עלול להיות בעל ערך 0 אם הוצג באתר שאוכלוסיית מבקריו שונה, והם אינם משתמשים בקישור או שאינם מרוצים מהביקור בדף הנחיתה.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
למרות שבחלק מהתגובות שלך אני מסכים עם תשובותיך בעניין הקישורים.
במקרה הזה אני חולק איתך ואספק הדגמה טכנית שתגבה את תשובתי.
לחיצה על באנר באתר של ואללה העבירה אותי דרך 4 הפניות כשביניהם ישנה הפנייה שמבוססת על תגית מטה.
לכן ללא קשר לשנת 2013 ומעבר לכמה הגולשים מרוצים מהדף נחיתה אתה טועה ומטעה

בקלות אפשר לבצע את הבדיקות הטכניות ולהפריח את תשובתך, שלא משנה כמה תיאוריות תספק אודות התייחסות מנועי החיפוש המגבלה היא טכנית.
הבדיקה נעשתה באדיבות Fiddler להלן קישור לתוצאת הבדיקה:
http://goo.gl/t28o6
הדפוס חוזר בכמעט כל חברת פרסום.

גם שבמקרה ואיכשהו מועבר ערך כלשהו לאחר 5 הפניות, השרתים המתווכים חוסמים את גוגל בקבצי ה Robots
http://atommedia.go2jump.org/robots.txt
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
זה לא רלוונטי. בסופה של השרשרת יש דף ששייך למשרד הפרסום והתחנה הבאה היא דף הנחיתה באתר הלקוח. אם הקישור הזה מזרים מבקרים מרוצים, וכתוצאה מכך גוגל מעלה את ציוני הרלוונטיות של דף הנחיתה, תוספת הציון, במונחים של נקודות, זהה לוגית ומתימטית ל"ערך הקישור" והיא לא 0. לצורך חישוב תוספת הערך די לגוגל בגישה לשרת שבו נמצא דף הנחיתה.

יחד עם זאת, לא יהיה לגוגל מידע על זהותו של כל אחד מאוכלוסיית המבקרים דרך הקישור הזה, לא יהיה לו מידע על התנהגות כל אחד מהם לפני הביקור ואחריו, ויאלץ לחשב את נפח התעבורה ואת רמת שביעות רצונם כאילו כל אחד מהם הוא אותו מבקר שחוזר שוב ושוב. כך גם לגבי מה הם עשו לאחר הביקור.

יתכן ומחסור המידע הזה הוא קריטי לצורך פעולת האלגוריתם המחשב את תוספת הציון ויתכן שלא, או שיפסיק להיות קריטי לאחר פיתוח נוסף. מכל מקום, אם גוגל עדיין לא יכול לחשב את האפקט של כלל אוכלוסיית המבקרים דרך קישור מהסוג הזה, זה לא יהיה בשל הנימוקים הטכניים הפורמליים שהצגת. עושה רושם שאתה מנסה לענות על השאלה האם לתכונות הפורמליות של הדף של וואלה יש השפעה על ערך הקישור, ושנינו הרי מסכימים שלא.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
משום שאני בספק האם יצא לך לבחון את הבדיקה שסיפקתי לך.

אגיד שככל שידוע ברגע שדף איננו מופיע בגוגל אז גם קישור מימנו איננו תורם מאומה.
קישור שגוגל לא רואה, איננו מעביר ערך כלשהו.

אין זה אומר שהוא איננו תורם, אך מבחינת מנועי החיפוש הוא פשוט לא יעביר שום נתח מהיעד.
על ידי <סגן> 4.1k צפיות
זקן תשמע אני רואה שיש פה דיון והאמת שאליו אני אישית לא נכנס משום שלדעתי אי אפשר לדעת את כל המשמעויות של באנרים.
אני רוצה להתיחס לשאלה אחרת ששאלתי פה במערכת שאלות לפני חודשים.

לפני חודשיים שיניתי את כל הכותרות לאתר שלי H2 לצבע לבן ושמתי רקע ירוק כהה (לצורך אסתטיקה).
הדבר גרם לנפילה קשה באתר שלי ירידה של 300 יוניקים ביום.
שאלתי פה במערכת האם זה בגלל שינוי הכותרות ואתה אמרת שיכול להיות שאין יותר ביקוש למדריכים שלי ושמיציתי את קהל היעד.
הוספתי ואמרתי לך שאלה מדריכים בנושא הורדות סרטים ונושאים שאין מצב שלא יהיה להם ביקוש. תמיד יהיה לטורנט ביקוש.

רציתי לומר לך שטעית בגדול זה הכותרות שפגעו בכל באתר. שיניתי אותן, עבורו חודשיים אולי שלושה והניקוד חזר.

בתכלס אחי אני אומר לך: "אין לך מושג בקידום ואתה אדם יהיר".
גם לפאבל אמרתי את זה בפרטי.
האמת שאני לא יודע מה אתה עושה פה במערכת וזה פאדיחה שאנשים לא מקצועיים כמוך עונים לתשובות.
+ העובדה שביקשתי שכשאני שואל פה שאלות בבקשה אל תגיב עליהם (שים לב שאתה הראשון שהגיב על השאלה שלי). אז אתה גם לא יודע לכבד בקשות של אנשים.

טעון שיפור ניכר בגישה שלך ובטח שבמקצויות שלך.
חגי
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
היי חגי אני מבין מאיפה מגיע הכעס שלך.
וחשוב שתדע שמבחינתי כל משתתף תורם מידע, גם כאשר הדרכים שלו לא תמיד מוסכמות.

אני מבטיח לך שלכל שאלה תקבל שלל דעות שבסופם תקבל את המידע שאתה מחפש.
אני דיי בספק האם צבע הכותרות השפיע בצורה משמעותית, בדרך כלל שינוי כזה ישפיע יותר על חווית הגולש.
בכל מקרה אני שמח שהאתר קיבל את התנועה שלו בחזרה:)
על ידי <סגן> 4.1k צפיות
נערך על ידי
מנשה זה לא עניין של מוסכם או לא מוסכם.
זה עניין של מידע שגוי לאומת מידע שכן צריך לבצע.
אם המערכת הזו מספקת מידע שגוי...אני מאחל שאקרים יפרצו לאתר הזה וישמידו אותו :) (זה לא אישי, זה משהו שאני מאחל לכל אתר ברשת שמספק מידע שגוי).
במקרה של מערכת זו, זה פשוט, פשוט בועטים בגורם שגורם לשגיאה.
בזקן.

לפי תשובתך, אז פשוט תשימו כותרת ענקית מודגשת:

"מערכת זו מספקת תשובות במטרה לתת לגולש מידע ותשובות מקצועיות". "יתכנו נושאים בהם צוות האתר אינו שולט בחומר ואולי הוא יספק תשובות שאינן מוסכמות ורלוונטיות" (אתם יודעים סה"כ כולנו בני אדם ותמיד יש טעויות).
"חשוב לציין שאין הרבה טעויות ו- 90 אחוז מהמידע במערכת זו נכון"." לפעמים יש פאלטות"...איתכם הסליחה.

מנשה אתה יודע כמה אני מעריך ואפילו רציתי שתעשה לי כמה שיעורים פרטיים אבל במערכת מקצועית, נמצאים בעלי מקצוע.
בעל מקצוע = מקצוען ואדם שעוסק בתחום עם ניסיון.
תשובות שמקבלים במעל מקצוע הם רק מתוך ניסיון.

עוד משהו, עדיף מענה איטי (יחסית) מאשר מענה מאדם ללא ניסיון.
ז"א שגם בחברות סלולר, ביטוח, עדיף שיענה לך נציג תותח שיודע את העבודה (אחרי זמן המתנה ממושך) מאשר דביל חדש שאומר לך כל שניה, חכה אני בודק ושם אותך בעוד המתנה (אני מאמין שאתה מכיר את הנציגים הללו).
ז"א שאם פאבל היה חכם, הוא היה מבין שעדיף להשאיר פה רק אנשים מקצוענים למרות שזה יגרום למענה איטי במערכת.
לי אישית המערכת הזו גורמת לחשוב שאוקיי יש מענה מהיר אבל צריך לקחת את התשובות בערבון מוגבל.

קיצור אני מקווה שהצלחתי להמחיש לך מה אני חושב על המצב כאן
חגי
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
מנשה, גוגל רואה את הקישור (בתנאי שאנליטיקס מותקן) כמקור התעבורה של כך וכך מבקרים (בתנאי שיש אחד לפחות) גם אם הדף המקשר איננו מאונדקס אצלו, כי הוא דף מעבר השייך למשרד הפרסום. גוגל אנליטיקס מנתח הרי את קובצי הלוג שנוצרים בשרת האתר המקושר.

הויכוח בינינו הוא על: מהו המודל היותר נכון של פעולת מנוע החיפוש גוגל, נכון להיום. המודל שהיה בתוקף עד עכשיו הסביר שערך הקישור נקבע על פי תכונות הדף המקשר, והתכונות היוצאות מן הכלל של הדף של וואלה אכן הולכות לאיבוד במעבר דרך דף מעבר שאיננו מאונדקס. לעומת זאת, המודל המתבהר מתוך ההצהרות, הרמזים והפעולות של הנהלת גוגל בשלושת השנים האחרונות מייחס את ערך הקישור לשיעור השימוש בו ולמספר ועוצמת האיתותים של שביעות רצון המשתמשים. חלק מהערכים האלה כן ניתנים למדידה על ידי גוגל, למרות שהם מתייחסים כאמור לקישור מדף שאיננו מאונדקס.

ועוד נקודה. כתבת לחגי: "אני מבטיח לך שלכל שאלה תקבל שלל דעות שבסופם תקבל את המידע שאתה מחפש. אני די בספק האם צבע הכותרות השפיע בצורה משמעותית..."

כאשר אתה כותב לחגי "אני די בספק ש..." הוא בהחלט לא קיבל את המידע שהוא חיפש. הוא מצהיר הרי שהוא מחפש רק מידע ודאי "מבעל מקצוע ורק מתוך ניסיון".
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
חגי, השאלה ששאלת פה נשאלת לעתים קרובות, בגרסאות שונות, והיא ראויה לדיון פומבי, במיוחד לאור המהפכה המתחוללת בימים אלה בגוגל. הויכוח מתקיים הרי משום שאין בעולם מקדם אתרים בעל ניסיון במה שיהיה, אלא רק במה שהיה, ולכן גם הניסיון הפרטי מרבה להטעות.

מה שיהיה, ואולי כבר קיים, נתון לכן לפרשנויות הפוכות. זאת עובדה שלך קשה לעכל במיוחד, ואני ממליץ לך שלהבא, במקום לחפש את המקצוען בעל הניסיון האולטימטיבי, ולקבל תשובות סותרות, שחלקן אינן לרוחך, פשוט תשאל את אנשי גוגל שאלות כמו "למה נפלו לי 300 מבקרים ליום והאם שינוי צבע הכותרת היה הסיבה לכך?"   

הפניתי את תשובתי לכלל קוראי הפורום ולא לך. היה בכך רמז ובקשה אליך שתתעלם ממנה.
על ידי <סגן> 4.1k צפיות
נערך על ידי
חבל שהעלת את ההודעה הזו כאנונימי = ****.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
בקריאת התגובות אני רואה שבתחילתן הצגת דעה וודאית.
עכשיו אתה מציג תנאי, בסוגריים:
 (בתנאי שאנליטיקס מותקן)
מכך אני מבין שקראת את ההסבר שלי והחלטת לשנות את תשובתך.

כנאמר אני מבין את ההסבר שלך ואינני מסכים עימו.
קישור לא מעביר שום ערך ליעד כשהוא לא מופיע בגוגל, ואני בטוח שזה לא עומד להשתנות בקרוב.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
הקישור היוצא מהמודעה בוואלה אמנם לא מופיע כקישור נכנס בשום דף אינטרנט שמאונדקס על ידי גוגל, אבל הקישור היוצא מדף המעבר של משרד הפרסום ונכנס לאתר הלקוח כן מזוהה על ידי גוגל, בתנאי שמותקן בו אנליטיקס ובתנאי שעבר בו לפחות מבקר אחד (ולא משנה אם בין וואלה לאתר הלקוח יש שרשרת של 100 דפי מעבר).

ולכן, לא העובדה שאין לגוגל מידע על התכונות הפורמליות של הדף שבו מוצג הבאנר, שהיוצאים דרכו מתגלגלים לבסוף לאתר הלקוח, היא שמגבילה את היכולות של גוגל, אלא העובדה שאין לו מידע על זהות המבקרים (כתבתי ש"הוא נאלץ להתייחס אליהם כאל מבקר יחיד שמבקר שוב ושוב" ולא ידוע מה עוד הוא עושה ברשת).

כתבתי קודם ש"...יחד עם זאת, לא יהיה לגוגל מידע על זהותו של כל אחד מאוכלוסיית המבקרים דרך הקישור הזה, לא יהיה לו מידע על התנהגות כל אחד מהם לפני הביקור ואחריו, ויאלץ לחשב את נפח התעבורה ואת רמת שביעות רצונם כאילו כל אחד מהם הוא אותו מבקר שחוזר שוב ושוב. כך גם לגבי מה הם עשו לאחר הביקור. יתכן ומחסור המידע הזה הוא קריטי לצורך פעולת האלגוריתם המחשב את תוספת הציון ויתכן שלא, או שיפסיק להיות קריטי לאחר פיתוח נוסף."

כאמור, "הויכוח בינינו הוא על: מהו המודל היותר נכון של פעולת מנוע החיפוש גוגל, נכון להיום." הויכוח הזה לא מתנהל בתחום הידע הטכני שאתה שולט בו היטב, אלא בתחום הפרשנות לשינוי רדיקאלי במדיניות הנהלת גוגל, כפי שהיא משתקפת בשלושת השנים האחרונות בהודעות וברמזים שונים, ובעיקר בשינוי ובהרחבה ניכרת של "הנחיות גוגל למנהלי אתרים", ואתה מייצג בו אידאולוגיה (ולמרבה הצער, גם כמיהה) שמה שהיה הוא שיהיה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אגב, הבוקר כתבתי הסבר קצר וממצה של ההבדל בין שני המודלים של גוגל:
http://www.xn-----wldkiac4ae7aed3f2blk7a.com/viewtopic.php?f=2&t=1154
קולות
–2
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
תשובה לקוראי המדור:

על פי כל הסימנים, הרמזים וההצהרות הפומביות, גוגל מחולל מהפיכה בשיטת דירוג תוצאות החיפוש ומפסיק להתייחס לתכונות הפורמליות של הקישור (האם הוא יוצא מטקסט הדף, מהפוטר או מבאנר פרסומי, האם יש סביבו טקסט רלוונטי, מהו טקסט העוגן וכו') ומתחיל להתייחס לשיעור השימוש בו ולאיתותי שביעות הרצון (או אי-שביעות הרצון) ממה שהמבקרים מצאו בדף שבקצה הקישור.

על פי המודל החדש הזה, אם מבקרים יוצאים מדף בפורטל אל אתר שמאכזב את המבקרים בו, הקישור "יאכזב" גם את גוגל, והוא  יוריד את ציוני הרלוונטיות של אותו דף בפורטל שממנו יוצא הקישור.

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,014 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
0
1 תשובה
קולות
+1
שאלה נשאלה על ידי 16/10/11 על ידי TitleJoy 750 צפיות
2 תשובות
קולות
+1
שאלה נשאלה על ידי 13/06/11 על ידי בר 350 צפיות
1 תשובה
קולות
–1
שאלה נשאלה על ידי 1/04/12 על ידי noamflint <סגן משנה> 1.6k צפיות
...